VWanted – véget ért a fejvadászat

Interjú az I. VWanted Volkswagen Konszern Találkozó egyik főszervezőjével
(Szöveg: Erdei Renáta. Megjelent: 2010. októberében)

Hazánkban egyre több márka- vagy tuning találkozót szerveznek. Sokan mondták már, hogy „felhígult” a talis élet, melynek hatását mindenki egyre jobban érzi. Majd minden hétvégére jut egy, nemcsak, hogy autós, de kifejezetten VW konszernes találkozó vagy tuning party. Ennek következtében szinte mindenhol egyre kevesebben vagyunk, és ha a színvonal talán nem is, de a büdzsé és az élvezet mind kisebb és kisebb lesz… De azért erre is rá lehet cáfolni!

Ezt sikerült elérniük az első VWanted VW Konszern Tali szervezőinek is. Többekben felmerülhet a kérdés: hogyan? Ifj. Jäger Tiborral beszélgettünk erről, s ő készségesen el is árulta a titkokat!

Elsőként mi mást is kérdezhetnék, mint azt, honnan az ötlet, hogy Ti is konszernes bulit szervezzetek?
Már több mint fél éve annak, hogy a garázsomban szerelgetés közben páran felvetettük, hogy legyen Kecskeméten is Volkswagen találkozó. Jöttek is az ötletek jócskán! Így született meg a név is: VWanted. Az alapötlet az volt, hogy körözzük a környék fauvéseit. Ez alapján született meg később az eredeti autópálya rendőrautó is, hiszen a körözött személyeket a rendőr fogja el…

Milyen cél érdekében szerveztétek a talit?
Célunk az volt, hogy a kecskeméti és a környékbeli VW Konszern tulajokat összefogjuk és „összébb kovácsoljuk” őket egy egyszerű bevásárlóközpont parkolós találkozó keretein belül. A dátum kiválasztása volt az egyik legnehezebb feladat: hiszen nem szerettük volna, hogy érintsen egy másik nagyobb volumenű talit (vagy épp egy silányat, amikből újabban elég sok akad). De végül sikerült egy alkalmas időpontot kiszemelni: 2010. július 18.

Milyen ötletekkel, tervekkel indultatok neki?
Azt tudtuk, hogy a létszám nem lesz kevés, hiszen mind VW-es körökben forgunk, és már csak az ismerősökkel együtt sem vagyunk kevesen. De azért szerettük volna előre tudni, hogy körülbelül mennyien jönnek, mire számítsunk, hogyan készüljünk. Így kitaláltuk, hogy aki e-mailben regisztrál, az VIP parkolót, illetve welcome ajándékot kap (ami aztán goodbye ajándék lett, mert sajnos csak délben érkezett ki a csomag). A rendszer bevált: napról napra egyre többen jelezték, hogy velünk tartanának. De a programok tervezésénél teljesen elakadtunk… Nem szerettem volna sok unalmas, távolbanézős, zsákban ugrálós, tornaórás vagy épp alkatrészdobáló-emelgető, kocsitoló-húzó-vonó stb. versenyeket. Az oka nagyon egyszerű: sokunk nap mint nap ezt csinálja a saját garázsában, így nem éreztem, hogy erre lenne igény, sőt, más találkozókon sem láttam, hogy ez annyira „bejönne” az embereknek. Szóval alkotói válságba került a téma! A szépségversenyen kívül nem jutott eszembe más értelmes program, ami megállná a helyét… Egészen az I. VW Gruppen Party elnevezésű találkozóig, ami olyan jól sikerült, hogy megvilágosodtam (úgy a hetedik pálinka után): mekkora ötlet a versenypálya!

Ezután lett a választott helyszínetek a bevásárlóközpont parkolója helyett a gokart pálya?
Pontosan! Anno lebeszéltük a Target Centerrel, hogy a területük egy elkülönített részét használhatjuk, de az csak kb. 100-120 autónak lett volna elegendő, s közben a regisztrálók száma egyre nőtt, fogytak a VIP parkolók, helyhiánnyal küzdöttünk. De Mareszéknak köszönhetően eszembe jutott, hogy Kecskeméten is van egy teljesen felszerelt gokart pálya, és ráadásul egy barátom a tulajdonosa. Így két legyet ütve egy csapásra, a helyszín és a programok problémáját is megoldva, sikerült a Gokart Stadionnal letárgyalni mindent. Majd elkészült a Polizei Jetta, ami igen feltűnőre sikerült, mindenki felfigyelt rá, de a célunk is ez volt: reklám, reklám és reklám! Közben az interneten is tudattuk a VW-es társadalommal az új helyszínt, illetve próbáltuk még újabb fanatikusokhoz eljuttatni a találkozó hírét.

Gondolom hamar eltelt a szervezésre szánt idő, s el is érkezett a nagy nap! Hogy élted ezt meg, mint szervező?
A hajrá utolsó pillanatait is kihasználva, igyekeztünk mindent lefixálni, hogy olajozottan menjen a buli. Ez rengeteg időbe kerül, így nem csoda, hogy a talit megelőző napokban nem sokat aludtunk. Erre még jobban rátesz az izgalom, hogy vajon tényleg minden úgy fog működni ahogy kell, és tényleg sokan eljönnek? Majd a találkozó reggelén nagy örömmel indulsz neki a napnak, s a helyszínre kiérve jönnek a váratlan meglepetések: a rendezői sátor hiányos, a welcome ajándékok és a belépő matricák sem érkeztek meg… Ajjaj, kezdődik! Pedig minden olyan szépen ment eddig. Közben a Martinék GPS-e is ellenem fordult, és mint az Alkaida eltérítette őket. (Sajnos nemcsak ők voltak az egyetlenek, akiket bevitt a technika a nagybani piacra.) De mire való egy Jetta rendőrautó?! Gyorsan eléjük mentem, majd a helyes útra tereltem a konszern tagjait, azután elmentem a hiányzó eszközöket beszerezni. Körülbelül 10-kor értem vissza a pályára, ahol már kígyózó sorokban álltak a Volkswagenek. Fél óra volt, mire én is bejutottam! Nem hittem el, hogy ennyien eljöttek, és még mindig jönnek és jönnek… Percekig csak a hideg rázott, és nagyon örültem, hogy ennyire összetart ez a „kis” csapat és ennyien megtiszteltek bennünket.

És a megvilágosodásod után született programok lebonyolításával hogyan boldogultatok?
Miután felocsúdtam az ámulatból, elindultam mindenkinek köszönni, a belépő matricákat szétosztani, és kiosztani a rajtszámokat. Körülbelül délre beparkolt mindenki, így megkezdtük a regisztrációt a szépségversenyre és a pályaversenyekre. Jöttek is szép számmal. 1/100-as futammal is készültünk, hogy a gyengébb teljesítményű autók is élvezetüket leljék a futamokban, de mindenki csak a gyorsasági időmérésekre és a „free cruise”-ra (vagyis „csinálsz amit akarsz és amit tudsz”-ra) jelentkeztek. Így kitaláltuk, hogy az ügyességi kupát is gyorsaságinak osztjuk majd ki a nap végén. De őszintén szólva nem gondoltuk volna, hogy ennyire padlóig akarják nyomni a tulajok a verdáikat, de hát a motorsport márcsak ilyen… A regisztrálások után megkezdődött a zsűrizés, a futamok, illetve egymás autóinak mustrálása. Közben egy kisebb csapat is összeverődött, akiknek bérgokart ambícióik voltak, így összehoztunk egy többfordulós gokart versenyt is! Ezt követte a szépségverseny eredményhirdetése, a díjkiosztás, illetve a győztes vasak fotózása. Majd következett a gyorsasági futam döntője, ahol a nagy izgalmak után gyorsan kiértékeltük az eredményeket és kiosztottuk a leggyorsabbaknak járó jutalmakat. Este hétkor volt a finálé, amely szintén Gruppen Party-s recept: felvonulás minden autó részére a pályán, fotózkodás és bohóckodás minden mennyiségben. Ezután pedig ismét megkocsikáztattuk a konszerneseket, hiszen nyolc óra magasságában startolt el a felvonulás a városban. Ezután szétszéledt a társaság, s a legkitartóbbak is elindultak haza.

Milyen különlegességek és érdekességek voltak a találkozón?
Azt hiszem Dukai Gabiék fél bogárhátú grillsütője elég nagy sikert aratott. Nem beszélve a születésnapjára kapott talicskáról, ami Hello Kitty-s pink színű, Audi felnivel és alkatrészekkel szerelt, s Gabi elmondása szerint, csak ittasan utazik benne! De voltak még más érdekességek is, és jöttek konszernen kívüli autók is. Ennek volt aki kevésbé volt aki már jobban örült, de mi szívesen láttuk a Rat & Retro Hungary csapatát, akik között volt Jetta, Lada, Swift 2… hiszen a rat is a konszernből induló stílus! De rajtuk kívül még több Trabantos is megtisztelt minket, szintén szívesen láttuk őket, a távoli rokonokat.

Szerinted hogy sikerült az I. VWanted?
251 autó volt a találkozón, és körülbelül 600 ember fordult meg nálunk. Szerintem elégedettek lehetünk magunkkal. Első bulihoz képest elég nagy népsűrűséget sikerült összehozni. Jövőre ugyanitt kétnapos találkozót szervezünk. Sokkal több időnk van rá, ezért még jobbat szeretnénk alkotni.

TLX_125x125_web

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.