www.kedvezmenyesbiztositas.hu

Vá: TDI Vezérlés csere után nem megy

Kezdőlap Fórumok Technikai segítség Motor TDI Vezérlés csere után nem megy Vá: TDI Vezérlés csere után nem megy

#25609
admin
Adminisztrátor

ÜdVW!

Kicsit kacifántosabb a a 038-as(alu szelepdeklis) motor vezérlésének cseréje! Tehát az összes görgõt (1 feszítõ és két terelõgörgõt), a vízipumpát (lehetõleg fémlapátosra) is cserélni kell a vezérmûszíjjal együtt! Nincs de,ha és egyebek! A fix jeleket a lendítõkeréken, a kuplungház tetején lévõ ellenõrzõ nyíláson lehet megtalálni, a vezérmûtelgely végén lévõ hasításnak kell egy szintben lenni a hengerfej síkjával(ide kell a laposvas) és az adagolónál pedig egy 6 mm-res tüskével lehet rögzíteni a kereket(mint az 1,9D 1Y kódú motoroknál).
Ekkor mehet fel a szíj! A feszítõgörgõt óramutató járásával egyezõen forgatva feszítünk a jelek egybeeséséig, kivéve ,ha a görgõn más irány van megadva(pl 1,8L16V ,2,0L 16V motoroknál fordítva)!
Ezután két teljes motorfordulattal ellenõrizzük a szíj és a görgõk futását,esetlegesen utána feszítünk,vagy lazítunk, ha szükséges. Ha minden oké,akkor lehet a többi cuccot felszerelni!
Az elõbefecskendezési szög és az alapmennyiség beállítását számítógéppel csak üzemmeleg motoron szabad elvégezni, különben hamis értékeket kapunk.

Mindentõl függetlenül nem rossz dolog a ‘jelölgetés,festegetés’, mert 1 fog eltérés még azzal a módszerrel is kiderül…Csak legyen ,aki észre veszi!

István!

A motorodban megsérülhettek a hidrotõkék, amikor a szelepek a dugattyúknak ütõdtek. A folyadék, mivel összenyomhatatlan,valamerre mozdulni szeretne a csökkenõ térbõl, ilyenkor megsérti a hidrotõke nyomásszabályozó szelepének ülését…Ez csak a vezérmûtengely kiszerelése és a hidrotõkék szétszerelése után lehetséges, hacsak ipari endoszkóppal meg lehet látn a hengerben, hogy a szelepek a dugattyúknak ütõdtek.

[instagram-feed]

AABCarLogo125x125

search previous next tag category expand menu location phone mail time cart zoom edit close