Kezdőlap › Fórumok › Golfosok törzsasztala › 1.1i Digijet
- This topic is empty.
-
SzerzőBejegyzés
-
2007-10-29-12:47 #4691
Lajos
AdminisztrátorElõre elnézést kérek amiért trabantosként betolakodtam a golfosok törzsasztalára. A problémám viszont golf-eredetû. A jó öreg 1.1 trabicsekre ráerõltettünk egy 1.3i golf digijet injektort, illetve a vezérmûtengelyét is. Sokáig nem is volt semmi baj, ment a szekér rendesen, volt lóerõ, alacsony fogyasztás. Nemrég azonban az alábbi hiba jelentkezett:
Hideg motorral szépen indul, egyenletes az alapjárat. Ha viszont bemelegszik (2-3km) akkor elõbb elkezd dadogni, fulladozni a motor közepes és nagyobb gázadásokra, késõbb pedig (újabb 2-3km) már alig lehet elindulni vele kisebb gázra is fullad és ha ilyenkor leállítom (vagy lefullad) akkor már nem indul be addig amíg a motor le nem hûl. Gyanítom melegen sok benzint kap. Mit nézzek át, vizsgáljak meg, mérjek ki rajta hogy megtaláljam a hibát?2007-10-30-23:12 #4701Lajos
AdminisztrátorÜdVW Sándor!
A hõérzékelõt és a lambdaszondát nézd meg! Ha hibakódot nem tudsz kiolvasni, vagy villogtatni,akkor a hõgomba ellenállását méd meg 10-15 fokonként! A lambdaszonda feszültségének 0,8-1,15 Volt között kellene mozognia…
Nem ártana átkutatni minden csatlakozást, testelési pontot, nem-e ott ‘viccelõdik valaki’?2007-10-31-14:47 #4704Lajos
AdminisztrátorHello Doki,
Megmértem a hõgombát és üzemmelegen 200-250ohm volt, ami elvileg okés lett volna (grafikon szerint ez 80-90fok). Ekkor teljesen elkeseredtem hogy nem ez lesz a baj. Fojtószelepház nemrég lett tisztítva az is kilõve, lambdaszonda is jó értéket mutatott. Ekkor véletlenül levettem a gyújtáselosztó fedelét. Rettenetesen szét volt égve. :blink: Elrohantam venni egyet és láss csodát, újra él a masina. Most már csak arra lennék kíváncsi hogy miért volt mindíg jó hideg motorral, melegen meg ezek szerint rossz volt a gyújtás. Melegben gyengébb a szikra???
Kössz mindent!
2007-10-31-14:51 #4705Lajos
AdminisztrátorMég valami.
Olvastam valamelyik topicban hogy miskolci vagy.
Nos én is. Nagyon jó lenne ha lenne egy rutinos golfos a közelben akitõl kérdezhetek ezt azt. Megadnád az email címedet?
Az enyém bordiii[kukac]bordiii.hu .Köszi!
2007-10-31-21:12 #4706Lajos
AdminisztrátorÜdVW Sándor!
Az elosztóban a rotort is ki kellene cserélni az elosztófedéllel együtt!
A gyújtószikra lehet gyengébb melegen,mivel a trafó elõtét ellenállása is melegszik és a többi csatlakozás is, ha kontakthibás. Az injektoros motoroknál is van felmelegedés függvényében történõ keverék szegényítés. Az igaz, hogy csak 62 fok felett veszi figyelembe a lambda jelet…
Ha kérdésed van, inkább itt tedd fel,ezzel is segíthetünk a többi fórumozónak!B)
A mailfiókomat privát célra szeretném használni! 😉
Remélem megértesz!
Köszönöm!2008-03-02-00:04 #5837Lajos
AdminisztrátorHelló!
Újra elõhozakodnék ezzel a géppel. Most éppen az van hogy sokszor nagyon hullámzik al alapjárat. Pontosan olyan mintha egy szinuszhullámot írna le a fordulatszám 400 és 700 között. Észrevettem viszont ma mikor este jöttem haza, hogy amikor megálltam a ház elõtt (szokásos hullámzás) és lekapcsoltam a világítást még járó motornál akkor abbahagyta a hullámzást. Egyszer-kétszer visszakapcsoltam a lámpát és újra elkezdte-abbahagyta. Elképzelhetõ hogy túl kevés lenne a feszültség alapjáraton és ez megbolondít valamit? Az akksim elég régi de indított télen is, nem volt vele baj. Vagy a generátor? Mit javasolsz Doki?
bordi
2008-03-03-12:44 #5847Lajos
AdminisztrátorÜdVW Sándor!
Elképzelhetõ, hogy a generátor terhelt üzemben nagyon megterheli a motort, fõleg, ha 100-140 Wattosak a tompított fényszózók izzói…Próbáld megnézni a feszültséget is járó motornál és bekapcsolt lámpáknál…De okozott már hasonló galibát az akksi kezdõdõ zárlata is…
2008-03-03-12:55 #5849Lajos
AdminisztrátorOK, megmérem a feszkót. Addig is lenne még egy kérdésem. 🙂
A levegõ csõbe (légszûrõtõl) a fojtószelepház elõtt van a kartergáz bevezetve (golf2) és a kartergázcsövön van egy érzékelõ (két szál vezeték megy hozzá) az mit mér, vagy mi a szerepe?2008-03-03-16:07 #5851Lajos
AdminisztrátorNos, a feszültség alapjáraton 13.2 és 13.7 között mozog (az ingadozás tükrében), de ha gázt adok akkor meg stabil 13.8 mindegy hogy csak egy kicsi gázt vagy padló. Ha lehúzom a lambda szondát akkor sincs változás (az ingadozásban). A lombda szondához még egy kérdés: A vezetékei ugye úgy vannak hogy a két fehér a fûtés és egy plusz minuszt kell adni ide mindegy milyen sorrendben, a szürke a test a fekete a jel?
2008-03-03-22:47 #5859Lajos
AdminisztrátorÜdVW Sándor!
A szívócsonkon levõ szonda a bejövõ levegõ hõmérsékletét méri.
A lambda szonda bekötései megfelelnek.
Nézd már meg, hogy a fojtószelep és a ház nincs elkokszolódva. Ha ott nagy a lerakódás, attól ingadozhat az alapjárat…2008-03-13-19:10 #5951Lajos
AdminisztrátorMegoldódott. Leszedtem és órákig pucolgattam simogattam a folytószelepházat, kicseréltem az összes vákumcsövet és elosztó idomokat vadonat újakra, és vettem egy új univerzális lambda szondát ebay-en komoly $25-ért. És most minden jó. Alapjárat sima, normálisan megy a gép és egy 200Km-es úton lemértem a fogyasztást is, 6.3L lett. Boldog vagyok! 😛
2008-03-20-22:03 #6002Lajos
AdminisztrátorÜdVW Sándor!
Még azt nézd meg,hogy a fojtószeleptengelyrõl mûködtetett mikrokapcsoló érzékeli-e az alapjárat és a padlógáz állását is? Attól ingadozhat az alapjárat… Éppen ma veszõdtem egy Golf II-essel, amiben ugyanígy Digjet dolgozik…Össze-viszza elállítva rajta minden, fojtószelepház tiszta koksz, stb. Szörnyû! Mayd holnap kiderül…
2008-05-02-01:58 #6588Lajos
AdminisztrátorSzia Sándor!
Leírnád pontosan mit cseréltél
KöszönömGergö
Módosította: katsumoto, Idõpont: 2008.05.02 07:52
-
SzerzőBejegyzés
- Be kell jelentkezni a hozzászóláshoz.