1.6 d hengerfej

Kezdőlap Fórumok Technikai segítség Motor 1.6 d hengerfej

  • This topic is empty.
6 bejegyzés megtekintése - 1-6 / 6
  • Szerző
    Bejegyzés
  • #10326
    admin
    Adminisztrátor

    Szia Doki!

    Régen zaklattalak már nehéz kérdésekkel, de most van egy.
    A kérdésem a következõ lenne ma hoztam haza a JP-s mocimat a motorfúrótól és a hengerfej lehúzásának mikéntje érdekelne, feltéve hogy meg lehet kerülni a hengerfejtömítéshez mellékelt leírást, nincs e valami könnyebb út.

    Elõre is köszönöm!!

    #10345
    admin
    Adminisztrátor

    ÜdVW Mikey!

    Nem lehet megkerülni a meghúzási sorrendet és nyomatékokat! Azokat nem viccbõl találták ki!
    De saját felelõsségedre bármit tehetsz!Csak bukhatod vele a garanciát!

    #10351
    admin
    Adminisztrátor

    Szia Doki!

    Bocsi de félreértettük egymást az én hibámból, tegnap kicsit sok bajor üdítõt fogyasztottam. A kérdésem mára megvilágosodott és értelmet is nyer remélem.
    Nos tehát a meghúzási nyomaték rendben, a meghúzási szög rendben, viszont a run engine 50 fokig és +90′ meg a menjen 1000 km-t és húzzon 90′-ot utána. Na én ezeket szeretném átlépni valahogy ha lehet.
    Ja és még valami fel kell lazítanom a fõtengely csapágyát középen mert oda kell rögzítenem az olajpumpa szívócsövét és a kérdés mennyivel húzzam le a csapágyat.
    Még egy utolsó gondolat a lendkeréknél kell új csavar? mennyivel kell meghúzni, a régi csavarokat rövidellem, fél centi fõtengelyben elég annyi? Megpróbáltam meghúzni 30 Nm +90 fokot (egy orosz könyv alapján) de igen nyúllottak.
    Elõre is köszi.

    Módosította: Sasmikey, Idõpont: 2008.12.21 19:17

    #10426
    admin
    Adminisztrátor

    ÜdVW Miklós!

    A malátás üdítõ árt a fórumozásnak!:woohoo:
    Valami hiba van az elõírásban, a VW dízel hengerfejeket sem üzemmelegen,sem 1000 km futás után sem ajánlott utánhúzni mert, nyúláscsavarokkal van szerelve, ezért kell minden meglazítás után cserélni!
    A lendítõkerék csavarjainak meghúzási nyomatéka:40-50 Nm, és tömítö menetragsztót is használni kell!

    Módosította: Doki69, Idõpont: 2008.12.22 19:24

    #10431
    admin
    Adminisztrátor

    Nagyon köszönöm türelmedet és válaszaidat!

    Kicsit leforrázott ez a hír, pedig állítólag autodata adatok voltak ezek.

    Még lenne egy kérés fõtengely nyugvócsapágy lehúzási érték, ha többel van lehúzva az baj?

    Köszi!
    Kellemes ünnepeket és boldog újévwet kívánok!

    Módosította: Sasmikey, Idõpont: 2008.12.23 08:17

    #10466
    admin
    Adminisztrátor

    ÜdVW Miklós!

    A csapágyfedeleknél azért KELL betartani az elõírt meghúzási nyomatékot, mert így garantálható az elõírt csapágyhézag, ha pontos a megmunkálás! Ha nagyobb, csökkenhet a hézag és elnyúlhatnak, vagy akár el is szakadhatnak a csapágyfedél csavarjai…
    A korai szériákban elõfordulhatott ez a felmelegítõs és 1000 km után utánhúzásos dolog, de az még az imbuszcsavarokhoz szólt, viszont azokat nem kellett cserélni!

    Módosította: Doki69, Idõpont: 2008.12.23 19:34

6 bejegyzés megtekintése - 1-6 / 6
  • Be kell jelentkezni a hozzászóláshoz.