1.6 TD 80le -> 100-110LE

Kezdőlap Fórumok Technikai segítség Motor 1.6 TD 80le -> 100-110LE

  • This topic is empty.
15 bejegyzés megtekintése - 1-15 / 21
  • Szerző
    Bejegyzés
  • #7405
    admin
    Adminisztrátor

    ÜdVW mindenkinek!

    Segítséget szeretnék kérni 1.6 TD intercooler mocimhoz ami 80 le-s

    hogyan tudnék elérni egy kb 100-110le-s teljesítményt ???

    UI: bár nem VW hanem Audi 90 de úgytom a két moci ugyanaz? :O

    köszönöm szépen elõre is segítséget 😉

    #7406
    admin
    Adminisztrátor

    Hy adagoló épitéssel es azzal 1ütt turbónyomás emelésével!:)

    #7425
    admin
    Adminisztrátor

    hmm..
    elõször is köszi a hozzászólásod! 😉

    és az mit takar pontosan? mit kell benne cserélni? mibe fáj?
    ki tudja nekem megcsinálni? :blush:

    köszi köszi köszi! 😉

    #7465
    admin
    Adminisztrátor

    a gyári turbó (hamég az van rajta, garrett) az megfelel?
    nem húznám agyon az egészet csak 100-110le-t szeretnék mert ez így nagyon soványka ez a 80 🙁
    mennyire kellene felhúzni? ha jól olvastam 0.6-0.8 körül van a gyári ?
    a gyári coolere az elég ehhez?
    ne haragudjatok, hogy ennyi kérdésem van de nem nagyon vagyok otthon a diesel témában elõtte egy kb180lovas szívó benzin gépem volt és azután ez egy :whistle:

    de nagyon tetszik a turbodiesel csak hát nem 80 lóval :blink:

    help plZ

    köszönöm!

    #7475
    admin
    Adminisztrátor

    ÜdVW!

    Az 1.6 literes turbódízel motorokat nem 1 bar turbónyomásra tervezték! Talán a 80 lovasok érnek el annyit szériában, de a régi nagy KKK, vagy Garrett turbinák a nagy tömegük miatt nem bírják ezt a nyomást. Általában turbinatengely-törés lesz a tuning vége. Az intercooler nélküli motorokban pedig elolvad a dugattyú…:S

    #7485
    admin
    Adminisztrátor

    ezt szomorúan hallom 🙁

    az 1bar-t szerinted elbírná tartósan a turbo, motor a gyári cooler-el vagy nagyobb kellene
    meg akkor az adagolóval mókáznék valamit.. ?

    vagy ez szerinted nem járható út csak a turbo csere és nagyobb int.cooler +adagoló ?

    tényleg nem kellene nekem olyan sok csak vagy 20-30 +LE….

    köszi a help-et! 😉

    #7491
    admin
    Adminisztrátor

    ÜdVW János!

    A lényeges kérdés az,hogy milyen céllal szeretnéd használni a tuningolt turbódízel motort?
    A teljesítménynövelés négyzetesen csökkenti a motor élettartamát! Ez különösen a dízel erõforrásokra igaz, mivel azok alkatrészei a nagyobb saját tömegük miatt nagyobb igénybevételt jelentenek a forgó alkatrészeknek!A nagyobb fordulaton azután valaminek ‘engednie kell’ és ez általában a fõtengely lesz…
    A másik probléma, hogy nagyon sokan a már futott motort kezdik el tuningolni. Ez hamar a motor ‘végét’ jelenti, mivel a jócskán kopott motor egyrészt nem fog úgy ‘reagálni’ a változtatásokra, ahogy szeretnénk. A szélsõségesen megváltoztatott jellemzõk(turbónyomás, befecskendezett mennyiség, elõbefecskendezési szög) a motor gyors elhasználódásához vezetnek!
    A teljesítmény növelése jelentõs kenési és hûtési igény növekedést jelent a motor számára! Tehát legelõször ezeket kell a nagyobb igényekhez igazítani!

    Nem szeretnék senkit sem megsérteni, de lóerõkrõl csakis fékpadi mérések alapján lehet beszélni! Sajna újra eljutnk a tuningzsigulis idõszakba, ahol mindenki csak nagy számokról beszélt, mindenféle mérési háttér nélkül!:S

    Illik tudni például, hogy a VW 1,9 TDI(’93-98 közötti) 90(1Z, AHU) és 110(AFN) lovas motorjai között is jelentõs különbség van! A 110 lovasnál jelent meg az invárbetétes dugattyú, valamint a nagyobb hatásfokú olaj-víz hõcserélõ egység! Sajnos néha ez is kevés volt, ugyanis a ‘megchippelt’ motorokban sokszor repedtek el a dugattyúk és fordultak ki a hajtókarcsapágyak!

    #7497
    admin
    Adminisztrátor

    értem..szal ha ezt azt csinálok viszlát hosszú élet 🙁
    a használat mindennapi…sokat használom az autót és szeretném ha a mindennapokban "jobban kiszolgálna" de úgylátom szerinted hamar végzetes lenne ez a kicsivel több teljesítmény.

    Nem hinném, hogy nagyon el tudnám adni "jópézér" a motort…
    így szeretném, megcsinálni ezt a pici "tuning"-ot..
    persze jobb megoldás lenne ahogy a szavaidból kivettem az 1.9TDI 110le csak mérnök tervezte nem "paraszt, sufni tuner"

    de ha úgysem tudom nagyon eladni ezt a motort akkor kihasználnám amíg bírja és azután vennék csak 1.9tdi-t.. 🙁

    szal lényeg a lényeg csak rávetemednék erre az "apró tuningra"
    de még mindíg nem vagyok pontosan tisztában hogy mi micsoda és hogyan kellene…

    A LÉNYEG!!!
    amit szeretnék: nagyobb cooler – ezt meg tudom magam is csinálni
    0.9 bar – mar ezt sem tudom hogyan kellene…mit csináljak?
    LDA : kellene változtatnom?
    adagoló: pontosan mit kellene? és kit ajánlanál? és ez mi Ft ?

    TÉNYLEG KÖSZI, HOGY SEGÍTESZ!

    üdv: Jani 😉

    #7501
    admin
    Adminisztrátor

    ÜdVW János!

    Nem szeretnék ‘okoskodónak’ tûnni, de általában a dízelmotorokat a nagy nyomatéka miatt lehet gazdaságosan kiahasználni! Ez a tartomány az 1600-2200-as fordulatnál kezdõdik és 3000-3300ig tart. A teljesítményt kb.3800-4200-as fordulaton adják le ezek a motorok.
    Az 1,6 TD motoroknál nagyon nehéz megemelni a turbónyomást! Mivel a turbón is van nyomásszabályozó szelep és a szívócsövön is. A gyári érték 0.65-0,73 bar(CY, JR, 1V) és 0,64-0,83 bar(RA, SB, ABL, AAZ) kell legyen 3. fokozatban padlógázon és lefékezve!

    A tuning folyamatárol nem lehet itt semmiféle útmutatót adni, mivel esetleges hibás értelmezésbõl eredõ motor és egyéb sérülések következményeit, sem a Szerkesztõség, sem én nem szeretném vállalni!
    Szerintem a legjobban akkor jársz,ha a kipufogó rendszert kisebb,vagy fojtás nélkülire cseréled!

    #7507
    admin
    Adminisztrátor

    Pontosan.

    De ha ajánlani lehet ami nem olcsó, az az 1.9es TDI motor (nem TD) és 110 lovas. Azért már az ezt kis golfit elég jól vinné.

    #7524
    admin
    Adminisztrátor

    ÜdVW !

    Igazad van, Balázs, de annak a legalizálása még egyszer ugyanannyi lesz, mint amibe egy papíros moci kerül! :S Plusz még egy nagy adag idegeskedés a hivatalok fafejûsége és hozzá nem értése miatt! :blink:
    Szerinted megéri? Hol szerzel megbízható, 110 pacis AFN kódú mocit?:dry:

    #7535
    admin
    Adminisztrátor

    nem vonnék én felelõségre senkit sem!
    paraszt is lennék ha ezt tenném…
    már azért is hálás vagyok amiért egyátalán segítetek nekem 1-2 tippel…meg hogy mit ne! 😉

    akkor üres kipuff megcsin. hátha jobb lesz icipicivel 🙂

    azzal érnék el egyátalán valamit ha nagyobb int.coolert tennék be?
    az adaglóval sem érdemes babrálnom valamit?

    THX mindenkinek!!!!!! B)

    Módosította: JanKO, Idõpont: 2008.06.26 21:49

    #7564
    admin
    Adminisztrátor

    helló Ne keseredj el lehet csinálni az 1.6 td bõl is jó gépet nekem olyan van 100-110le-vel és megy csak hülyéskedni elég kötekedni a nagy autókkal de hosszútávon hamar melegszik vigyázni kell vele , a termosztátott ki kell venned és a ventilátort közsd kapcsolóra és ha vagánykodol akkor kapcsold be és hadd mennyen a hütés sokat lehet tuningolni turbót gt17-gt20 as turbók nagy adagoló 1.9tdi jé 80-90fuvókával meg ha a motorod hidrotökés nem lapkás akkor jó mert a hidrotökés blokkra felmegy az 1.9 es hengerfej kis alkakitással merci sprinter cooler és turbónyomás szabájzással lehet bütykölni nekem 1.6 td van bütykölve 90le azzal versenyzek sprinten eddig két versenyt mentem és semmi baja de ucaiba 100-110 körül van ugyan az 1.6td

    #7568
    admin
    Adminisztrátor

    ÜdVW János!

    A kipufogódobok ‘kiürítése’ a legnagyobb fojtást idézi elõ! Elég, ha a hátsó futómûnél levõ dobot egy csõre cseréled, a hátsó kipufogó dobot pedig olyanra, amin egy perforált csõ vezet át! A méret is lényeges, sehol se legyen a gyárinál (50mm) kisebb átmérõjû! Így a turbód hamarabb reagál, dinamikusabbá válik a motorod és minden sufnituning nélkül is emelkedik a turbónyomás…

    A termosztát kivételével azonnal megfõ a motor! A víz is lusta és nem fog a hûtõ felé keringeni, ha mehet a rövidre záró ágon is! Alacsonyabb hõfokon kinyitó termosztát a megoldás…

    #7579
    admin
    Adminisztrátor

    Köszi Zoli! (elgondolkodtató)

    Doki!

    Most tényleg!
    Nem vonlak úgyse felelelõségre!!! belepiszkálás úgyis= élettartam drasztikus csökkenés 🙂

    mondj már egy light-os tuning-ot..
    te mit csinálnál meg a gépesen?

    a kipufon kívül…
    PLZ!!! :blush:

    és köszi tényleg hogy foglalkoztok velem!
    zsír ez a fórum! nem gyõzök hálálkodni! :woohoo:

    THX! 😉

    UI: még 1 kérdés- láttam hirdetve így: "tuning LDA tüske" :dry: ???? mitõl tuning az? a gyárin is lehet?

    Módosította: JanKO, Idõpont: 2008.06.28 16:57

15 bejegyzés megtekintése - 1-15 / 21
  • Be kell jelentkezni a hozzászóláshoz.

search previous next tag category expand menu location phone mail time cart zoom edit close