1.6 td tuning

Kezdőlap Fórumok Technikai segítség Motor 1.6 td tuning

  • This topic is empty.
15 bejegyzés megtekintése - 1-15 / 66
  • Szerző
    Bejegyzés
  • #28204
    Lajos
    Adminisztrátor

    Szevwa!

    Urak/hölgyek!
    Az volna a kérdésem, hogy van-e értelme egy ilyen kis 1.6 td-t tekergetni, tuningolni, vagy jobban jár az ember ha inkább bedob egy 1.9-es tádét. Tudom, hogy az 1.9-est fel lehet tekerni elég jól , viszont én nem akarok 200 lovat kihozni, csak egy kicsit nagyobb teljesítményt, ráadásul igen jó állapotú a motorom. Vagy ne foglalkozzak vele és dobjak be egy 1.9-et?
    Tanácsatlan vagyok………
    Előre is köszi!

    #28206
    Lajos
    Adminisztrátor

    ÜDVW!

    A jól beállított „tuning” autó is van olyan hosszú élet tartamú,mint egy gyári motor.megfelelő használat mellett utcára!
    Amit szeretnél az nem „olcsó” dolog!Egy jó adagoló és turbó kell illetve jó porlasztócsúcsok és egy olyan ember aki ezt össze tudja hangolni illetve beállítani.
    A hengerfejben lévő örvénykamrák milyen állapotúak?Élből kell tenni egy intercoolert,ha sokat mész autópályán,mert a forró levegőtől elfog erőtlenedni a motor.

    Ha érdekelnek részletek akkor msn megtalálsz!

    ÜDVW

    #28207
    Lajos
    Adminisztrátor

    Értem! Köszönöm a segítséget. Még annyi, hogy nem értem miért tett fel az előző tulaj 1.9D adagolót. Ugyanis kerestem a turbónyomás mrőhöz a vákum csövet, de nincs rajta vákumdob, és a Bosch száma az 1.9 D- vel egyezik meg. Erre van ésszerű magarázat? Miért jó? Igazából egész jól megy vele, nyomatékos, és nem fogy el 170-ig. Viszont elereszti a töltő levegőt, megtorpan. Ez a szívódízel adagoló miatt lehet? Nem kap elég nyálat? Előre is köszi

    #28208
    Lajos
    Adminisztrátor

    ÜDVW!

    A sima szívó motor élből többet pörög,mint egy turbós motor!

    A megtorpanás leszabályzási miatt van,mert hirtelen megy végbe illetve a turbónyomást elengedi pl. lyukas intercooler.

    A turbónyomáshoz minek vákkumcső???

    ÜDVW

    #28216
    Lajos
    Adminisztrátor

    A vákumcsőről szertném levezetni a turbónyomásmérőt.

    #28217
    Lajos
    Adminisztrátor

    ÜDVW!

    Én arról nem tenném!

    Inkább a szívócsonkról vezetném le!

    ÜDVW

    #28220
    Lajos
    Adminisztrátor

    Igen ahogy elnézem az marad, mivel nincs vákuumdob az adagolón. Köszönöm a segítséget!!!!!

    #28231
    Lajos
    Adminisztrátor

    LDA fedélre gondolsz? (adagoló tetején lévő lapos izééé oda egy cső megy)
    Na oda nagyon nem kell vákuum oda nyomás kell inkább. 🙂

    De ha valamiben elakadtál nyugodtan keress fel msn-en és segítek.

    #28232
    Lajos
    Adminisztrátor

    Köszi!
    Még nem akadtam el 🙂 , el sem kezdtem, először coolert szögelek bele :huh: , aztán majd a többi.

    #28234
    Lajos
    Adminisztrátor

    Ha coolert teszel bele akkor ajánlom a BMW 525 TDS coolert! Pont átöleli a vízhűtőt és csak olyan szélem mint a dísz rácsod elöl! (csőből sem kell hozzá túl hosszú ezért mert egy magasságban van)

    #28238
    Lajos
    Adminisztrátor

    ÜdVW!

    Ha szívó adagolód van az autón,az elég nagy gáz!!!
    A turbós adagoló tetején azért van a vákumos rész,mert így van összeköttetésben a turbóval.
    Az erőhöz anyag is kell,de így a legpontosabb az adagolás:)

    #28241
    Lajos
    Adminisztrátor

    ÜDVW!

    Nekem is szívó adagolóm volt ..és miért is gáz!?Szívó dízel adagolóból is lehet „erős” adagolót csinálni,csak ezt szerintem sokan nem tudják!!!

    LDA egység egy mechanikus egység másként úgy is hívják a Jürgen Kassedorf könyben ,hogy „füstölés leválasztó”….

    ÜDVW

    #28247
    Lajos
    Adminisztrátor

    Nyomatékban nincs hiány, alulról egész jól kapja, és kormol is. Ugy lett összelőve az turbóval az adagoló. Bár boldogabb lennék egy 1.9 TD adagolóval. Tudtok valami megbízható normális adagolóst pesten, vagy a környékén?

    #28250
    Lajos
    Adminisztrátor

    Hi karibihangulat!

    Gondold át hogy mégis mit írtál. (vákuum?) Nyomás kell oda. [img]https://vwdepo.hu/media/kunena/attachments/legacy/images/LDA-20100903.gif[/img]

    Attachments:
    #28251
    Lajos
    Adminisztrátor

    TD motoroknál tehát örvénykamrás motoroknál nem fontos a LDA fedél sőt durvább is tuningnál!

    Viszont TDI-él már igen fontos. Annyira durva ott már a hullám emelkedése hogy a hirtelen lepadlózott autónál borzasztóan erőlködik az adagoló hogy van az adagolóban törik valami vagy át fog ugrani a szíjon.
    LDA így fokozatosan adagolja az üzem anyagot.

15 bejegyzés megtekintése - 1-15 / 66
  • Be kell jelentkezni a hozzászóláshoz.