1.8 cl passatba 2.0 16v

Kezdőlap Fórumok Technikai segítség Motor 1.8 cl passatba 2.0 16v

  • This topic is empty.
10 bejegyzés megtekintése - 1-10 / 10
  • Szerző
    Bejegyzés
  • #8532
    admin
    Adminisztrátor

    Üdv!
    Nekem van egy 1.8-as 90 lóerõs 1990-es malacorrú passatom, és ebbe szeretnék betenni egy 2 literes 16 szelepes 150 lóerõs motort a hozzávaló váltóval együtt. Mire számítsak mi mindent kell cserélni az autón és a motortérben, illetve mi az ami maradhat? Pl fék (hátúl amúgy is kap nemsokára egy tárcsás hidat a mostani dobfék helyett), futómû, elektronika, kipufogó rendszer stb…? Sajnos egyáltalán nem értek az autószereléshez, de most lenne lehetõségem beszerezni egy komplett motort váltóval együtt, és ezért szeretném tudni még elõtte hogy mi az amit le kell cserélni. Nem szeretném ha akkor derûlne ki hogy egy csomó minden kell még, meg hogy mégsem teljesen komplett a motor amikor már nincs visszaút. Nyílván nem én szerelném ezért is különösen fontos hogy ha belemegyek a cserébe ne érjenek kellemetlen meglepetések.
    Elõre is köszönökm a választ!

    #8540
    admin
    Adminisztrátor

    ÜdVW Roachy!

    A motorhoz a komplett kábelköteget és vezérlõegységet is kell, hogy adják! Anélkül semmit sem ér! De nem ártana egy komplett kipufogórendszer se!
    A hátsó hídra csak akkor szerelj tárcsaféket, ha az autód 2007 májusa elõtt vizsgázott!
    Mindenképpen kérj meg egy szerelõ kollégát a cseréhez! Komoly munka ez!

    #8558
    admin
    Adminisztrátor

    Szia Doki!
    Mi a franc van a 2007 május elõtti ill. utáni vizsgákkal? Bekeményítettek? Már semmit nem lehet "faragni"??? Se kasznit,se motort,de már még fékrendszert sem??????

    #8562
    admin
    Adminisztrátor

    Szia Doki!

    Tudomásom szerint az 1.8 90LE motorral szerelt malachoz rendelhetõ opció volt a hátsó tárcsafék…abba is beleköthet mûszakin a paraszt ha a hátsó dobféket kicserélem ilyenre???És ha nem akkor a 2.0 16v motorhoz is elegendõ ez a megoldás???

    Xatis: Fegyvernek

    Módosította: xatis, Idõpont: 2008.09.12 11:56

    #8565
    admin
    Adminisztrátor

    ÜdVW Péter!

    2007 májusa óta új gépi adatfeldolgozási rendszert vezettek be(a rendszerváltás óta ez a hetedik, mindet mivelünk fizettetik meg,dehát valmibõl fennt kell tömni a feneketlen zsebeket:sick: ).Ez azt jelenti, hogy e dátum után vizsgázott autók nagyon sok paraméterét nyilvántartásba veszik, hogy bármiféle módosítás miatt lehessen büntetni, vagy az átalakítási engedélyekért még több lóvét bezsebelni! Sõt még 3 fotót is mellékelnek az autóról, amit bármikor bizonyítékként az orrunk alá tolhatnak, hogy mennyi minden meg lett változtatva az autón(fólia, repedt szélvédõ, stb) a vizsga óta. Ezek között az adatok között szerepel a hátsó fékszerkezet fajtája, ajtók száma, szín, alvázszám helye, stb a teljesség igénye nélkül…
    Ezek az adatok egy központi adatbázisban vannak eltárolva és a megfelelõ hatóságok (zsaruk, NKH, még ki tudja melyik hatóság) azonnal elõhívhassa a jármû adatait…
    Teljesen mindegy, hogy volt-e rendelhetó opció egy adott VW-re a hátsó tárcsafék, ha dobfékkel lett bevive az adatbázisba az adat és átalakították tárcsafékesre, simán meg fogják tagadni a vizsgát ,de úgy, hogy az autót csak trélerrel lehessen onnan elvinni. Az indok típustól eltérõ fékszerkezet szakszerûtlen átalakítása lesz…:S

    Az átalakítást kérvényezni kell(lóvé), meg kell terveztetni(!) (megint lóvé), regisztrált szakmûhellyel átszereltetni, összes cserélt alkatrészrõl számla, ha bontott, akkor repedésvizsgálati jegyzõkönyv, igazoltatni(megint lóvé), típusmódosításos vizsgát kérni(megint lóvé), levizsgáztatni(megint lóvé), majd a forgalmi engedélybe bevezetni, ha nincs hely cserélni(megint lóvé).
    Az állam már csak az autósok zsebében talál pénzt!:sick:
    És sírnak a külföldi rendszámos autók használata miatt! Mert azokkal semmit sem tehetnek! Bizony ám!

    #9426
    admin
    Adminisztrátor

    Üdv Doki!

    Nos idõközben megtörtént a motorcsere, végûl 9A kódú 136 lovas motor kerûlt bele. Vannak még dolgok amiket cserélni kell de lényegében összeállt. El is indúlt ment is gond nélkül egy darabig… Viszont most elkezdett rángatni a motor de nagyon, és gyakorlatilag csak 1-es alapjáraton minimál gáz adással tudok vele menni, akkor még jó. Érdekes a jelenség, ha folymatosan nyomva tartom a gázpedált üresben, akkor is ugrál a fordulat föl-le, olyan mintha egymás után gázfröccsöket adnék, és minnél jobban nyomom a gázpedált annál rosszabb (rövidebb idõre pörög föl). Ritmikusan fölpörög és visszaesik a fordulat. Alapjáraton nem ingadozik akkor stabílnak tûnik, de gázt adva elkezdi. És ilyenkor ha leveszem a gázról a lábam többnyire lefullad. Néha viszont teljesen jól mûködik (ez a ritkább). Mi lehet a gond? Lambdaszonda, légtömegmérõ, illetve itt a fórumon olvastam hasonló hibáról ott az alapjárati kapcsoló volt a ludas? Hogy tudnám ki deríteni mi okozza a bajt?

    #9457
    admin
    Adminisztrátor

    ÜdVW Roachy!

    Az 1.8-as moci központi injektoros volt? Át lett szerelve a 2,0 literes mocihoz való benzinszivattyú? Annak 3,5 bar-t kell nyomnia, míg a központis szivattyú csak 0,8-1,2 bart nyom…

    #9463
    admin
    Adminisztrátor

    Köszönöm a választ!
    Igen rp-s kódú központi befecskendezésû motor volt benne, de szerintem nem ez a gond.
    Én úgy tudom ki lett cserélve minden mert teljesen komplett volt a motor, amit még cserélni kell rajta azok csak elöregedett megrongálódott dolgok amik most ideiglenesen toldozva-foltozva lettek, de csere vár rájuk mint légszûrõház, légcsõ, vízcsõ, 1ik gyújtókábel, ilyesmik szóval többnyire "apróság". Azért holnap rákérdezek hátha…
    Ha cserélve lett, akkor is lehet hogy a benzinpumpa a hibás?

    #9467
    admin
    Adminisztrátor

    ÜdVW Roachy!

    A hengerenkénti injektoros motoroknál minimum 3 bar a benzinnyomás(kivéve K- és KE-Jetronic, ott 3,5 és 6 bar között)!

    #9503
    admin
    Adminisztrátor

    Üdv!
    Mostanában valamiért nemtudok belépni az oldalra, most éppen sikerûlt új jelszó kérés után…
    Na de a lényeg természetesen kicserélték a pumpát és õk is mondták hogy a régivel a nyomáskülönbség miatt nem is menne. Egész pontosan beszerelték a nagynyomású 16v-hez való AC-t hátra a híd alá, és a kisnyomásút bent hagyták a tankban. Meg be is mérték akkor.
    Szóval szerinte nem ezzel van a baj. :S És mivel most 200 km van köztük és az autó között így õk most nem is tudnak ránézni. 🙁

10 bejegyzés megtekintése - 1-10 / 10
  • Be kell jelentkezni a hozzászóláshoz.

search previous next tag category expand menu location phone mail time cart zoom edit close