www.kedvezmenyesbiztositas.hu

1.9 pdtdi olaj a vízben

Kezdőlap Fórumok Technikai segítség Motor 1.9 pdtdi olaj a vízben

15 bejegyzés megtekintése - 1-15 / 38
  • Szerző
    Bejegyzés
  • #25462
    admin
    Adminisztrátor

    Sziasztok!

    Olyan problémám van egy 2001- es 1.9- es 130 lóerõs pdtdi passattal, hogy olaj kerül a hûtõvízbe. Már kétszer volt henger fejezve, mindkétszer le nyomás próbázták a hengerfejet és síkba is köszörülték, másodszorra a motor hengerfej oldalát is síkba köszörülték, de 20 ezer kilométer után újra olaj van a vízben. Az olaj hûtõ is ki van kötve. Találkozott valaki ilyen problémával már? Kidobhatom az egész motort?

    Köszönöm a segítségeteket!
    Üdv.: cs@bi

    #25464
    admin
    Adminisztrátor

    ÜDVW!
    A hengerfej minimum 80 fokos vízbe lett megnyomás próbázva illetve a blokk?
    Láttam olyant,hogy 80 fok aaltt tökéletes meg meg nyomás próbázva stb… és utána mégis bajos a motor…
    ÜDVW

    #25480
    admin
    Adminisztrátor

    ez pont így van, ahogy fokapapa mondta.
    valóban van olyan, hogy mondjuk hûvös mûhelyhõmérsékleten még zárt.
    80-90 fokon meg nemannyira.
    ellenõrzés meleg állapotban.

    az olajhûtõt meg vissza kell kötni mert jön a nyár. ha hajtod a gépet hamar elhasználja az erõs motor a vékony olajat.
    szerintem.
    nyáron.

    #25489
    admin
    Adminisztrátor

    ÜdVW!

    Hasonló okból én is motort cseréltem a haverom Cordobájában, mert az meg 70 fok felett fél perc alatt ‘megfõzte’ a hûtõrendszert. Motorblokkot, hengerfejet nyomáspróbáztak, összeraktam, újra fõzte. Csak a motorcsere segített a dolgon…Nem tudom, hogy hol csinálnak ‘meleg’ nyomáspróbát…

    #25491
    admin
    Adminisztrátor

    Sziasztok!
    Tud valaki esetleg Gyõr – Moson – Sopron megyében, vagy a Dunántúlon olyan helyet ahol tudnak melegen nyomás próbázni? Milyen megoldással tudnám az olajat kitakarítani a hûtõvízbõl? Olajhûtõ azért van kikötve, mert a szerelõ szerint lyukas, le is van hegesztve, de utána még egyszer bejelzett az olajszintre az autó, mióta kicseréltem a hûtõvíz kupakot, azóta nem. Gondolom ha az olajba menne víz, akkor az zavarossá és kávébarna színûvé válna, meg persze az olajbetöltõ habos lenne de ilyen jelenség nincs.Nekem az a furcsa hogy ha repedés lenne valahol, akkor elvileg üzem meleg motornál egybõl nyomnia kellene az olajat a vízbe, de utolsó hengerfejezéstõl kb. 20 ezret ment mire megjelent az olaj a vízben.

    #25501
    admin
    Adminisztrátor

    ÜDVW!
    Akkor neked lehet a hengerfej leszorító csavarnak a menetei “gyengék”.Sajnos találkoztam már ilyennel is!
    A turbód véletlen nem olaj – vízhûtéses?
    Bp. tudok ahol csinálnak ilyen mérést!!!
    ÜDVW

    #25503
    admin
    Adminisztrátor

    Nos ezekrõl nem tudok semmit sajnos. Hogy tudom megnézni a turbót? ! éve vettem az autót, és tavaj kezdõdtek a gondok.

    #25520
    admin
    Adminisztrátor

    [b]cs@bi írta::[/b]
    [quote]
    Olajhûtõ azért van kikötve, mert a szerelõ szerint lyukas, le is van hegesztve, .[/quote]

    értem én, de ez akkor sem túl jó.
    vagy akkor nyáron ne zavard nagyon, és cseréld gyakrabban az olajat.
    esetleg venni kéne rá új olajhûtõt….

    #25525
    admin
    Adminisztrátor

    Sziasztok!
    Kérdés hogy lehetne megállapítani bármit is hogy mi lehet a baj. Meleg nyomáspróbát nem tudom hol lehetne csinálni, fõleg a motoron. Mint kiderült, ahol eddig nyomás próbázták a hengerfejet, ott egy másik gyártmányú autó hengerfejét jónak minõsítették, pedig látható repedés volt rajt, és természetesen nem is volt jó. A környékbeli autószerelõk sincsenek igazán a helyzet magaslatán. Valahogy zsákutcának tûnik ez az egész. Már kezdem bánni hogy ezzel a márkával kezdtem, eddig minden vw autómmal csak szívtam.

    #25526
    admin
    Adminisztrátor

    Szia!
    Soha nem szoktam zavarni, 2000- es fordulatnál szoktam váltani, max elõzéskor kell odalépni ha nagyobb a forgalom. Idegesítõ hogy az ember vigyázna az autóra, még is szét esik. Nem látom sok értelmét olaj hûtõt venni rá, attól még nem lesz jó a motor. Most már nyugodtan vehetek a tescoba is olajat bele, olyan mindegy. Használt alkatrészekben nem bízom, nem véletlen, új motort meg nem tudok venni bele. Ameddig ez megy addig megy, utána kuka az egész autó. Fõleg így hogy nem tudni mi a baja, és nincs is lehetõség rá kideríteni.Ha 100% biztos hogy egy új henger fej kell, akkor más a helyzet, pedig az sem olcsó.

    #25527
    admin
    Adminisztrátor

    ha végleg kukába szánod elõtte szólj.

    én szívesen elhozom magamnak ingyér.
    én nemigen vennék új motort.
    egy jó botott. az sem olcsó mndjuk.
    vagy még egyszeûbb a dolog, ha fogod a pd hengerfejet és bevágod a kukába….
    rápakolsz valami régebbi tdi fejet, mondjuk mechanikás adagolóval, oszt jónapot…
    még erõsebb is lesz. meg örök életû. és a gatyád sem megy rá.
    ezért nem javasolnám a tesco olajat. mert a blokkot kár szétgányolni egy hibás hengerfej miatt.
    tdi-t belõle 🙂 és még boldog 3-400 ezer kilómétert 🙂
    majd a nálam okosabbak megmondják megoldható e, és ha igen, akkor hogyan.
    fel ne add már, és ne is költs rá többet a vizsgálatokra. az eddigiek árán már rég átmûtötték volna.

    #25528
    admin
    Adminisztrátor

    jaaaa meg azon vizes turbón is érdemes rágódni. ha olyanod van. ott is bemehet.
    az is érdekes, hogy az olaj megy a vízbe, de víz az olajba meg nem.

    #25529
    admin
    Adminisztrátor

    Én nem látom hogy menne víz a turbóra, legalább is fentrõl a motor térbõl.

    #25530
    admin
    Adminisztrátor

    ÜdVW cs@bi!
    Akkor nem én vagyok az egyetlen. :ohmy:

    Peter

    #25531
    admin
    Adminisztrátor

    jóvanna:-)
    van olyan turbó, ami hûtött….
    ha nem olyan, akkor egy gonddal kevesebb.
    marad a tdi átalakítás.
    az be fog válni.
    sok tdi-s pont pd blokkot reszel át hogy erõsebb adagolósat építsen.
    no te akkor a végén kezdheted, mert alapok vannak 🙂

15 bejegyzés megtekintése - 1-15 / 38
  • Be kell jelentkezni a hozzászóláshoz.

[instagram-feed]

AABCarLogo125x125

search previous next tag category expand menu location phone mail time cart zoom edit close