Kezdőlap › Fórumok › VW Depo offline › Kérdezz, felelünk! › 1.9 PDTDI
- This topic is empty.
-
SzerzőBejegyzés
-
2008-08-07-16:30 #8076
admin
AdminisztrátorüdVW!
Egy kérdésem lenne, segítségre lenne szükségem. Van egy 2003-as 1.9pdtdi passatom és marha nehezen indul hidegen. Ha egyszer beindítottam,akkor már van alapjárat,minden normális.Általában az elsõ indításnál beröffen a motor, de utána lefullad.4-5-re szokott beindulni,akkor is sokat kell indítóznom. Izzítógyergyákat egy hete cseréltem,mind a 4et,csere után pöccre indult,másnap megint nem indult.
Van tippetek?
Elõre is köszi a segítséget!2008-08-07-21:07 #8078admin
AdminisztrátorÜdVW Géza!
A motorirányítás ellenõrzõ lámpája nem jelez a motor beindulása után is?
Szervízmunkák(olaj, szíj,szûrõcserék) mikor voltak elvégezve?
A motor és az indításgátló mikor volt célszámítógéppel kikérdezve?2008-08-08-13:08 #8088admin
AdminisztrátorÜdVW Doki!
A mûszerfal nem jelez semmi hibát, bár ha sokáig indítózom, akkor jelzi hogy nincs olajnyomás, de gondolom ez azért lehet, mert nem indul be a motor. Miután elindul, nincs semmi hibajelzés. Ha beindul, utána tökéletesen mûködik, nem eszik többet, jól húz stb.
Az olaj, olajszûrõ, üzemanyagszûrõ, légszûrõ és pollenszûrõ 7000 km-rel ezelõtt lett cserélve.
Kb. két hónapja lett kiolvasva a computer, nem mondtak semmi hibakódot.
Köszi: Géza2008-08-08-21:05 #8099admin
AdminisztrátorÜdVW!
Ha beindítás után rögtön(1mp) láll a motor, akkor az lehet indításgátló probléma. A sokáig tartó indítózásra sem induló tünet lehet akár egy hibás hõfokjeladótól, de egy eltömõdött gázolajszûrõtõl is. A közvetlen befecskendezésû (SDI, TDI, PD SDI, PD TDI) dízelmotorok +5 celsius fok felett egyáltalán nem izzítanak.
Érdemes lenne újra kikérdezni az ECU-t…2008-08-09-16:59 #8109admin
AdminisztrátorÜdVW Doki!
Köszi a segítséget, hétfõn meglátjuk mit mond a computer.
Üdv:Géza2008-08-12-23:27 #8162admin
AdminisztrátorÜdVW Géza!
Még valami!
Ha reggel nem akar indulni a vasad, akkor nézd már meg, hogy véletlenül nem levegõs-e a rendszer, valamint a motorolajnak nincs-e gázolajszaga. Ha bármelyik jelenség megvan, akkor sajna a hengerfejet ki kell cserélni, mert a PD elem furata kiverõdött és nem tömít megfelelõen…:(2008-08-20-15:35 #8236admin
AdminisztrátorÜdVW!
Ez nem hangzik jól, de utána nézek…
Köszönöm2008-08-20-16:40 #8237admin
AdminisztrátorÜdVW Doki!
Az utalhat levegõre a rendszerben, hogy amikor ráadom a gyújtást akkor "bluttyogást" hallok?
2008-08-20-22:42 #8241admin
AdminisztrátorÜdVW!
Nem kifejezetten hibára utal a ‘blutty’, mivel az az alacsony nyomású rendszerben van. Az elõbb leírt hiba szerint a PD elem (nagynyomású rész) tömítetlenségére következtethetünk.
2008-08-23-22:10 #8270admin
AdminisztrátorDear Doki,lehet hogy rossz helyre írom,akkor bocs de úgyis átirányítasz.
Kérdésem:PDTDI golf/bora(6seb)vásárlására készülök és szeretném kikérni a véleményedet,hogy mire figyeljek elsõ lépcsõben ami a motor állapotát illeti.Tudom, hogy lehetnek rejtett hibák és ezeket nehéz megtalálni de mégis nagyon megköszönném ha ellátnál 1-2 tanáccsal.Ja és sürgõs lenne.
Köszi elõre is.2008-08-24-15:21 #8276admin
AdminisztrátorÜdVW Attila!
Szerintem jó helyen lesz a téma. A karosszéria dolgaira nem térnék ki, a korrózióvédelem ennél a szériánál már nagyon jó, tehát csak a szakszerûtlen javítás látszik meg rozsdafoltokban….
Sajnos már ez a széria a fogyasztói társadalom számára készült, ami azt jelenti, hogy 6-8 évig használjuk és kidobjuk…:( Ez az elv az autó tervezésén meglátszik, sok a hirtelen ‘elfogyó’ futómûszilent és gömbfej, amit a magyar utak siralmas állapota még elõsegít…A fék megbízható és erõs.
Itt a legtöbb figyelmet a motorra és a váltóra kell fordítani! A motorok rendkívül szervízigényesek(pl a vezérmûszíj szélességét 50000 km után már 10000km-enként kell ellenõrizni és 27 mm szélesség alatt a teljes rendszert (görgõk, vízpumpa, szíj) azonnal cserélni kell! A sokat futott motoroknál a PD elem kiverõdik a hengerfejben, ami nyomásveszteséget, hidegindítási nehézségeket, súlyosabb esetben a gázolaj és a motorolaj keveredését okozza. Ez csak cserével javítható, ami igen költséges(egy üres hengerfej ára 250ezer HUF-nál kezdõdik)…
Sok esetben a kipufogógáz visszavezetés teszi tönkre a motort. A silány minõségû magyar gázolajból jóval több korom keletkezik ami a kartergáz olajgõzeiben feloldódva a teljes szívócsatornát eltömíti. A másik dolog,hogy a hengerba jutva a hengerfalon lévõ olajfilmre ül ki rontva a kenési hatásfokot. Így rendkívül gyors motorkopást idéz elõ.
A másik probléma ,amit nemrég hallottam, hogy néha(de inkább sûrûn) ‘elfelejtik’ kénteleníteni a gázolajat. A motor égése során keletkezõ kéndioxid a vízpárával egyesülve kénsavat alkot. A motorolajat lúgos kémhatásúra állítják be,hogy semlegesítse a kénsavat, de ezt az elnyújtott olajcsere periódus és a kritikán aluli gázolaj minõség miatt csak az elsõ 8-10ezer km alatt tudja megtenni…:S
A rudazatos váltók (típuskód 02K) szériahibásak. Bár ezeket inkább a benzines mocikra pakolták. Ezek a régi Golf I-II-III-as széria áttervezett váltói, csak a felfogatásuk 20 fokkal jobbra van fordítva. Ez annyiban jó,hogy magasabbra lehetett szerelni a váltót. A nagy hátránya az,hogy a váltószekrényben igen alacsony az olajszint és az ötödik fokozat csapágya (azután a többi is) tönkre megy a kenéshiánytól. A széthulló fémszilánkok szinte azonnal ‘elintézik’ a váltót.
A huzalos (02A) váltóknál szintén az olajszintre és a minõségre kell figyelni!Módosította: Doki69, Idõpont: 2008.08.24 13:35
2008-08-24-18:46 #8280admin
AdminisztrátorNagyon köszönöm,bár nem lettem túl boldog ezt olvasva. Mindegy jobb az elõvigyázatosság.Mivel holnap megyek a gépért már talán késõ de szivesen vettem volna ha írsz a vásárláskor rögtön figyelembe veendõ dolgokról.Engem csak a motor körüli dolgok érdekelnek.Pl próbakör,kihuzatás vagy hidegindítás,váltókontroll.
Van azért némi tapasztalatom és mûszaki ember vagyok ,igaz nem autós vonalon.Azért köszi szépen!2008-08-25-22:14 #8291admin
AdminisztrátorÍgy aztán mégse dízel lett…
2008-08-26-14:01 #8310admin
AdminisztrátorÜdVW Doki!
Passat megjavult, vicces a hiba oka, a computer nem mutatott hibát, ezért cseréltünk egy gázolajszûrót, úgy hogy kiiktattuk a gázolaj visszafolyó csövét, így már indul hidegen is.
Van rajta 2 gumigyûrû,ami úgy néz ki, el volt öregedve és levegõ ment az olajszûrõbe.
Köszönöm a segítséget és a tanácsokat mégegyszer!
Esetleg egy vevõt nem tudsz rá? 😉
Köszi: Géza2008-08-27-21:45 #8333admin
AdminisztrátorÜdVW Géza!
A minõségi, PD TDI-hez való gázolajszûrõkhöz szoktak adni 2 db kis gumigyûrût, amit a hõszelepen ki kell cserélni és szilikonzsírral bekenve visszaszerelni,ellenkezõ esetben a szûrõház ‘kicsípi’ a gumigyûrût… Ettõl levegõsödhet a rendszer.
-
SzerzőBejegyzés
- Be kell jelentkezni a hozzászóláshoz.