1.9 PDTDI

  • This topic is empty.
15 bejegyzés megtekintése - 1-15 / 21
  • Szerző
    Bejegyzés
  • #8076
    admin
    Adminisztrátor

    üdVW!

    Egy kérdésem lenne, segítségre lenne szükségem. Van egy 2003-as 1.9pdtdi passatom és marha nehezen indul hidegen. Ha egyszer beindítottam,akkor már van alapjárat,minden normális.Általában az elsõ indításnál beröffen a motor, de utána lefullad.4-5-re szokott beindulni,akkor is sokat kell indítóznom. Izzítógyergyákat egy hete cseréltem,mind a 4et,csere után pöccre indult,másnap megint nem indult.
    Van tippetek?
    Elõre is köszi a segítséget!

    #8078
    admin
    Adminisztrátor

    ÜdVW Géza!

    A motorirányítás ellenõrzõ lámpája nem jelez a motor beindulása után is?
    Szervízmunkák(olaj, szíj,szûrõcserék) mikor voltak elvégezve?
    A motor és az indításgátló mikor volt célszámítógéppel kikérdezve?

    #8088
    admin
    Adminisztrátor

    ÜdVW Doki!

    A mûszerfal nem jelez semmi hibát, bár ha sokáig indítózom, akkor jelzi hogy nincs olajnyomás, de gondolom ez azért lehet, mert nem indul be a motor. Miután elindul, nincs semmi hibajelzés. Ha beindul, utána tökéletesen mûködik, nem eszik többet, jól húz stb.
    Az olaj, olajszûrõ, üzemanyagszûrõ, légszûrõ és pollenszûrõ 7000 km-rel ezelõtt lett cserélve.
    Kb. két hónapja lett kiolvasva a computer, nem mondtak semmi hibakódot.
    Köszi: Géza

    #8099
    admin
    Adminisztrátor

    ÜdVW!

    Ha beindítás után rögtön(1mp) láll a motor, akkor az lehet indításgátló probléma. A sokáig tartó indítózásra sem induló tünet lehet akár egy hibás hõfokjeladótól, de egy eltömõdött gázolajszûrõtõl is. A közvetlen befecskendezésû (SDI, TDI, PD SDI, PD TDI) dízelmotorok +5 celsius fok felett egyáltalán nem izzítanak.
    Érdemes lenne újra kikérdezni az ECU-t…

    #8109
    admin
    Adminisztrátor

    ÜdVW Doki!

    Köszi a segítséget, hétfõn meglátjuk mit mond a computer.
    Üdv:Géza

    #8162
    admin
    Adminisztrátor

    ÜdVW Géza!

    Még valami!
    Ha reggel nem akar indulni a vasad, akkor nézd már meg, hogy véletlenül nem levegõs-e a rendszer, valamint a motorolajnak nincs-e gázolajszaga. Ha bármelyik jelenség megvan, akkor sajna a hengerfejet ki kell cserélni, mert a PD elem furata kiverõdött és nem tömít megfelelõen…:(

    #8236
    admin
    Adminisztrátor

    ÜdVW!

    Ez nem hangzik jól, de utána nézek…
    Köszönöm

    #8237
    admin
    Adminisztrátor

    ÜdVW Doki!

    Az utalhat levegõre a rendszerben, hogy amikor ráadom a gyújtást akkor "bluttyogást" hallok?

    #8241
    admin
    Adminisztrátor

    ÜdVW!

    Nem kifejezetten hibára utal a ‘blutty’, mivel az az alacsony nyomású rendszerben van. Az elõbb leírt hiba szerint a PD elem (nagynyomású rész) tömítetlenségére következtethetünk.

    #8270
    admin
    Adminisztrátor

    Dear Doki,lehet hogy rossz helyre írom,akkor bocs de úgyis átirányítasz.
    Kérdésem:PDTDI golf/bora(6seb)vásárlására készülök és szeretném kikérni a véleményedet,hogy mire figyeljek elsõ lépcsõben ami a motor állapotát illeti.Tudom, hogy lehetnek rejtett hibák és ezeket nehéz megtalálni de mégis nagyon megköszönném ha ellátnál 1-2 tanáccsal.Ja és sürgõs lenne.
    Köszi elõre is.

    #8276
    admin
    Adminisztrátor

    ÜdVW Attila!

    Szerintem jó helyen lesz a téma. A karosszéria dolgaira nem térnék ki, a korrózióvédelem ennél a szériánál már nagyon jó, tehát csak a szakszerûtlen javítás látszik meg rozsdafoltokban….
    Sajnos már ez a széria a fogyasztói társadalom számára készült, ami azt jelenti, hogy 6-8 évig használjuk és kidobjuk…:( Ez az elv az autó tervezésén meglátszik, sok a hirtelen ‘elfogyó’ futómûszilent és gömbfej, amit a magyar utak siralmas állapota még elõsegít…A fék megbízható és erõs.
    Itt a legtöbb figyelmet a motorra és a váltóra kell fordítani! A motorok rendkívül szervízigényesek(pl a vezérmûszíj szélességét 50000 km után már 10000km-enként kell ellenõrizni és 27 mm szélesség alatt a teljes rendszert (görgõk, vízpumpa, szíj) azonnal cserélni kell! A sokat futott motoroknál a PD elem kiverõdik a hengerfejben, ami nyomásveszteséget, hidegindítási nehézségeket, súlyosabb esetben a gázolaj és a motorolaj keveredését okozza. Ez csak cserével javítható, ami igen költséges(egy üres hengerfej ára 250ezer HUF-nál kezdõdik)…
    Sok esetben a kipufogógáz visszavezetés teszi tönkre a motort. A silány minõségû magyar gázolajból jóval több korom keletkezik ami a kartergáz olajgõzeiben feloldódva a teljes szívócsatornát eltömíti. A másik dolog,hogy a hengerba jutva a hengerfalon lévõ olajfilmre ül ki rontva a kenési hatásfokot. Így rendkívül gyors motorkopást idéz elõ.
    A másik probléma ,amit nemrég hallottam, hogy néha(de inkább sûrûn) ‘elfelejtik’ kénteleníteni a gázolajat. A motor égése során keletkezõ kéndioxid a vízpárával egyesülve kénsavat alkot. A motorolajat lúgos kémhatásúra állítják be,hogy semlegesítse a kénsavat, de ezt az elnyújtott olajcsere periódus és a kritikán aluli gázolaj minõség miatt csak az elsõ 8-10ezer km alatt tudja megtenni…:S
    A rudazatos váltók (típuskód 02K) szériahibásak. Bár ezeket inkább a benzines mocikra pakolták. Ezek a régi Golf I-II-III-as széria áttervezett váltói, csak a felfogatásuk 20 fokkal jobbra van fordítva. Ez annyiban jó,hogy magasabbra lehetett szerelni a váltót. A nagy hátránya az,hogy a váltószekrényben igen alacsony az olajszint és az ötödik fokozat csapágya (azután a többi is) tönkre megy a kenéshiánytól. A széthulló fémszilánkok szinte azonnal ‘elintézik’ a váltót.
    A huzalos (02A) váltóknál szintén az olajszintre és a minõségre kell figyelni!

    Módosította: Doki69, Idõpont: 2008.08.24 13:35

    #8280
    admin
    Adminisztrátor

    Nagyon köszönöm,bár nem lettem túl boldog ezt olvasva. Mindegy jobb az elõvigyázatosság.Mivel holnap megyek a gépért már talán késõ de szivesen vettem volna ha írsz a vásárláskor rögtön figyelembe veendõ dolgokról.Engem csak a motor körüli dolgok érdekelnek.Pl próbakör,kihuzatás vagy hidegindítás,váltókontroll.
    Van azért némi tapasztalatom és mûszaki ember vagyok ,igaz nem autós vonalon.Azért köszi szépen!

    #8291
    admin
    Adminisztrátor

    Így aztán mégse dízel lett…

    #8310
    admin
    Adminisztrátor

    ÜdVW Doki!

    Passat megjavult, vicces a hiba oka, a computer nem mutatott hibát, ezért cseréltünk egy gázolajszûrót, úgy hogy kiiktattuk a gázolaj visszafolyó csövét, így már indul hidegen is.
    Van rajta 2 gumigyûrû,ami úgy néz ki, el volt öregedve és levegõ ment az olajszûrõbe.
    Köszönöm a segítséget és a tanácsokat mégegyszer!
    Esetleg egy vevõt nem tudsz rá? 😉
    Köszi: Géza

    #8333
    admin
    Adminisztrátor

    ÜdVW Géza!

    A minõségi, PD TDI-hez való gázolajszûrõkhöz szoktak adni 2 db kis gumigyûrût, amit a hõszelepen ki kell cserélni és szilikonzsírral bekenve visszaszerelni,ellenkezõ esetben a szûrõház ‘kicsípi’ a gumigyûrût… Ettõl levegõsödhet a rendszer.

15 bejegyzés megtekintése - 1-15 / 21
  • Be kell jelentkezni a hozzászóláshoz.

search previous next tag category expand menu location phone mail time cart zoom edit close