93 Passat VR6

  • This topic is empty.
15 bejegyzés megtekintése - 1-15 / 67
  • Szerző
    Bejegyzés
  • #5631
    admin
    Adminisztrátor

    Sziasztok!

    Olyan kérdésem lenne,hogy a címben írt gépsárkánynak megszakadt a menete a blokkban,a termosztát háznál.
    Azt kérdezném,hogy ilyenkor milyen lehetõséget ajánlotok?
    Mindenképpen hüvelyezni kell,vagy felfúrni,és esetleg 8-as menetet vágni?Eredetileg 6os van ott.
    Lehet a közelébe gát,vagy ilyesmi,ami átrepedhet?
    Mit javasoltok?

    Köszi elõre is!!

    #5649
    admin
    Adminisztrátor

    ÜdVW Viktor!

    Több lehetõség van. Vagy kifúrod a menetet 8mm-resre és gyártasz hozzá egy tõcsavart, vagy keresel hozzá menetjavító készletet (pl.:Helicoil) és azzal javítod… 2 mm-res furatnövekedéstõl még nem fog vízteret,stb. érni…

    #5650
    admin
    Adminisztrátor

    Köszi az 5leteket Doki!

    Arra gondoltam én is,hogy vennék egy 6os rudat,vágnék a végére menetet,és beleragasztanám a blokkba,a csavar helyére,és mint tõcsavar mûködne,és akkor nem kéne a blokkot se nagyon furkálni,csak tisztítani a lyukat,és a termosztátházat se kellene átalakítani 8-asra.
    Az a legnagyobb baj,hogy normális fúró nem fér be oda,ahhoz ki kéne emelni a motort:(
    Az általam leírt verzió életképes lehet?
    Kétkomponensû ragacs az jó lehet a mûvelethez,nem?

    #5671
    admin
    Adminisztrátor

    ÜdVW Viktor!

    Az alu hengerfejben akár simán át tudod vágni a menetet M8-asra kézzel is. Ezután gyártass egy olyan tõcsavart amelynek az egyik vége M8-as, azt tekered a hengerfejbe, a többi része pedig M6-os, így nem kell a termosztátfedéllel is bajlódni. A ‘beragasztósdi’ kb. 10-bõl kétszer sikerül…

    #5726
    admin
    Adminisztrátor

    Szia Doki!

    Megfogadtam a tanácsod,esztergáltattam egy ilyen tõcsavart,elvileg 8.8-as imbuszcsavarból csinálta az öreg szaki,aztán amikor hajtottam bele a blokkba az erre való crova-s célszerszámmal,jól beletört:(
    Még szerencse,hogy kintmaradt egy fél venti belõle,és ki tudtam szedni..
    Aztán meguntam,vágtam egy 8as menetet a termosztátház réz betétjébe is,és belehajtottam egy 8as imbuszt,most fogja mint az állat:)))))
    Viszont lenne még egy kérdésem,ha nem gond!
    Most hogy szépen,és jól egyben van,olyat tapasztaltam,hogy a ventillátor csak majd 95-97 C foknál kapcsol,jóllehet elõtte nem is nagyon ment 90 C foknál magasabbra a vízhõ.
    Lehet hogy a termosztát nem nyit ki rendesen,és a hûtõben késõbb lesz annyira meleg a víz,hogy beinduljon a venti?Az alsó csövem mintha kicsit hidegebb lenne,mint kéne..
    Vagy lehet az is,hogy levegõs maradt a rendszer,és még nem légtelenítette ki önmagát,és idõvel javulhat a problem?

    Válaszodat köszönöm elõre is!

    #5727
    admin
    Adminisztrátor

    venti=centi:)

    #5733
    admin
    Adminisztrátor

    ÜdVW Viktor!

    Beszerelés elõtt célszerû a termosztátot ellenõrizni(még az újat is, mert olcsóbb, mint hengerfejezni:dry: ). Mégpedig egy kis konzervdobozban vízben lassan meg kell melegíteni és mérni a nyitási és a teljes nyitási hõmérsékletet.
    Szoktam a a temosztátra fúrni egy 1 mm-res furatot. Ez azért kell, hogy semmiképp nem maradjon levegõ a termosztát környékén, másrészt pedig a termosztát kinyitásakor ne legyen hirtelen nagy hõmérsékletváltozás…B)

    #5739
    admin
    Adminisztrátor

    No,ma ráfeküdtem a témára kicsit.
    Mentem a géppel egy karikát. A két csõ,ami a hûtõre megy, közel egyforma forró volt.
    A mutató 98-100 C fokot mutatott,és mégsem forrt a víz.
    A ventillátor nem ment gyakrabban a szokásosnál,pedig elvileg ilyen hõmérsékletnél már be kéne kapcsolnia a nagyobb fokozatnak is.
    Most akkor vagy az a hõgomba hülyült meg,ami a mûszerfalra küldi az adatot(ezt ugye áttettem a régi termosztátházból),vagy a hûtõben lévõ gomba ment gallyra,ami a ventillátort kapcsolja.
    Szerinted?Nem akarom megölni a motort,de ha nem muszáj,nem akarom mégegyszer szétszedni sem,mert az jó szívás..
    Esetleg ha van vmi erre vonatkozó trükk,légyszives mondd:)

    Köszi!!!

    #5740
    admin
    Adminisztrátor

    No,ma ráfeküdtem a témára kicsit.
    Mentem a géppel egy karikát. A két csõ,ami a hûtõre megy, közel egyforma forró volt.
    A mutató 98-100 C fokot mutatott,és mégsem forrt a víz.
    A ventillátor nem ment gyakrabban a szokásosnál,pedig elvileg ilyen hõmérsékletnél már be kéne kapcsolnia a nagyobb fokozatnak is.
    Most akkor vagy az a hõgomba hülyült meg,ami a mûszerfalra küldi az adatot(ezt ugye áttettem a régi termosztátházból),vagy a hûtõben lévõ gomba ment gallyra,ami a ventillátort kapcsolja.
    Szerinted?Nem akarom megölni a motort,de ha nem muszáj,nem akarom mégegyszer szétszedni sem,mert az jó szívás..
    Esetleg ha van vmi erre vonatkozó trükk,légyszives mondd:)

    Köszi!!!

    #5748
    admin
    Adminisztrátor

    ÜdVW Viktor!

    Legelõször a vízgomba testelését ellenõrizd! Másik dolog, hogy célszerû lenne számítógéppel is kiolvasni (ha lehet) a pontos hõfokot!
    A ventillátor gomba lassabb fokozatot 95, a gyorsat 102 celsius fokon indítja be. Mivel a hûtõrendszer túlnyomásos, így a folyadék 105-108 fokon forr. Esetleg a hûtõt ki kellene mosni gõzborotvával a motortér felõl visszafelé, fõleg,ha klímás a vas! Sokszor igen sok szemét megáll a klímahõcserélõ és a hûtõ között ,mivel a klímahûtõ légrései ritkábbak…Sok autó lett emiatt hengerfejes…:S

    #5772
    admin
    Adminisztrátor

    Szia Doki!

    Gondolom te szerelõként tevékenykedsz!
    Esetleg nem tudnád fogadni valamikor az autómat?
    Még van 1-2 dolog rajta,amit megnézhetnél,meg kiolvashatnánk.
    Már feltéve ha Bp-i vagy,vagy környéke.

    Köszi!!!

    #5787
    admin
    Adminisztrátor

    ÜdVw Viktor!

    Jól gondolod a dolgokat! B) Szerelek is, ha az egészségem engedi.
    Sajna én messze Bp-tõl tevékenykedek, de van egy pesti kollégám, privátban megadhatom az elérhetõségét. Adj hozzá egy mail címet!:)

    #5796
    admin
    Adminisztrátor

    pabodas kukac vipmail pont hu.

    fórumos formátumban pötyögve,spammegelõzés végett;)

    Köszi!

    #5939
    admin
    Adminisztrátor

    Szia Doki!

    Megkaptam az elérhetõséget,köszönettel vettem!
    Lenne még 1db problémám,ha tudnál tanácsot adni.
    Mikor megvettem az autót, nem volt olajfolyása.
    A vétel után 1-2 héttel lecseréltük az olajat,szûrõket,és a kartertömítést.
    10W-40-es Mobil1 Formula S (fél szintetikus) került bele. Azóta mindig maga alatt hagy egy kis olajtócsát,de csak akkor ha meleg motorral állítom le. Ha hideg motorral arrébparkolok,akkor nem csöpög belõle,tehát gondolom ahogy lehûl az olaj,és "megdermed",már nem jut ki a motorból.
    Úgy szemeztük,hogy fõtengely szimmering lesz a bûnös,mert a váltó és a motor között bukkan ki az olaj.
    Ha lehet megúsznék egy váltó le-föl macerát,mert akkor már jó lenne kuplungot is cserélni egy füst alatt,de az még teljesen hibátlan.
    Szóval a kérdés az lenne,hogy megszûnhet-e az olajcsöpögés,ha sûrûbb olajra cserélem a mostanit?
    Egyáltalán lehetséges ilyen,vagy tönkre is teheti a motort?Ha igen,mit ajánlasz?
    Ez az olajprobléma összefügghet azzal is,hogy hosszabb állás után(1-2 nap) indítás után pár fordulatig eléggé csattognak a hidrotõkék?Azután teljesen csendes a motor.Olajnyomás lámpa egybõl kialszik.Olajszint rendben.

    Köszönöm válaszaid elõre is!

    #5945
    admin
    Adminisztrátor

    ÜdVW Viktor!

    A hidrotõkés motorokhoz a VW minimum a 10W-40-es olajat ajánlja…Ettõl sûrûbb olaj használata esetén hidrotõke problémák jelentkezhetnek.
    A hidegen csattogó, majd elhallgató zaj a hidrotõkék tömítetlenségére utal. Kifolyik az olaj a munkaterébõl és elállítódik a szelephézag(szerencsére növekszik), majd a motor indítása után felépülõ oljnyomás újra beállítja.
    Elõször érdemes szétszedni és kitakarítani, ha viszont utána is csattog, akkor az olaj minõségével van gond, vagy cserés a hidrotõke…:S

15 bejegyzés megtekintése - 1-15 / 67
  • Be kell jelentkezni a hozzászóláshoz.

search previous next tag category expand menu location phone mail time cart zoom edit close