A sárga LED.

Kezdőlap Fórumok Golfosok törzsasztala A sárga LED.

  • This topic is empty.
15 bejegyzés megtekintése - 1-15 / 51
  • Szerző
    Bejegyzés
  • #8010
    admin
    Adminisztrátor

    Sziasztok!
    Valaki megtudná nekem mondani hogy a képen látható sárga led mit mutat? Most mentem az autóval ([b]1988. 06. Golf 2 1.8 RP motorkód 90 le monojetronic[/b] rendszer) úgy 300km-ert és elég gyakran bevillogott menetközben. Mondjuk az is igaz hogy az olajgomba rossz mert folyamatosan jelez és a gyújtással is vannak gondok (néha csak 3 henger megy) és a vízhõfok is elég magas volt ( közép és végállás között járt a mutatója végig). Ha valaki tudja hogy mit jelez a sárga led a képen az légyszi segítsen.
    ÜdVW
    Gábor
    [img size=461]https://www.vwdepo.hu/media/kunena/attachments/legacy/images/G2_Tacho.jpg[/img]

    Módosította: VWfan, Idõpont: 2008.08.02 21:58

    Attachments:
    #8017
    admin
    Adminisztrátor

    ÜdVW Gábor!

    Amennyire a jelbõl kivehetõ, az a motorirányítás ellenõrõ LED-je! Nagyon szerencsés vagy, mivel nagyon kevés mono-jetronic injektort áldottak meg rendszerellenõrzõ lámpával(LED-del). Mivel a motorod mûködése során nem stimmel valami (ahogy írtad, hogy 3 hengeres ,stb.), ezt a LED kijelzi. Érdemes lenne kikérdezni a hibatárolót….

    #8024
    admin
    Adminisztrátor

    Kösz szépen a segítséget Doki!
    Az az igazság hogy tegnap vettem a "vasat" és Pécsrõl kellett elhozni. Azóta még nem volt idõm ránézni a dolgokra, de nem valószínû hogy komoly baja van mert azért azt a 300km-ert gond nélkül megtette. Az volt a probléma hogy nem kaptam trélert és muszáj volt lábon elhozni mert a srác akitõl vettem a héten elutazik. Amúgy én is inkább tréleren hoztam volna, de sajnos lábon kellett jönni szegénynek.

    A hibatárolót hogyan és mivel lehet kiolvasni/kikérdezni? Ha megoldom a problémákat akkor nem fog tovább villogni?

    Módosította: VWfan, Idõpont: 2008.08.03 19:20

    Attachments:
    #8025
    admin
    Adminisztrátor

    Itt egy jobb minõségû kép a LED-rõl!

    [img size=120]https://www.vwdepo.hu/media/kunena/attachments/legacy/images/G2_LED.JPG[/img]

    És itt egy link:[url]http://static.pagenstecher.de/uploads/1/12/12c/12c5/normal/51304-2013.jpg[/url]

    Attachments:
    #8033
    admin
    Adminisztrátor

    ÜdVW Gábor!

    Szükség lenne egy motorszámra és egy évjáratra. Utána tudom megmondani,hogy mit, hol és hogyan…

    #8044
    admin
    Adminisztrátor
    #8062
    admin
    Adminisztrátor

    Kösz Doki sokat segítettél!;)

    #8398
    admin
    Adminisztrátor

    Szia Doki!
    Végre volt idõm komolyabban is foglalkozni a "beteggel" (RP Motorkód Mono-Jetronic 1988.06. 330000km) Kiderült hogy egy picit hengerfejes, csak annyira hogy a víztérbe dolgozott és szerencsére nem dolgozta össze a vizet és az olajat és a hengerfal is makulátlan állapotnak örvend. A gondot valószínûleg az okozta hogy 2 foggal el volt téve a gyújtás. Csak hát sajnos ezután sem lett teljesen jó. Kivillogtattuk a hibakódtárolót és a következõt adta ki:2212= fojtószelep potméter vagy a vezetéke. Olyat csinál hogy menet közben kb 3000ford/perc felett egy kis idõre becsörög mintha csapágyas lenne és nem is gyorsul rendesen 2000 és 3000 között( bedadog mintha nem lenne rendesen gyújtás), de ha helyben fokozatosan pörgetem fel 5500-re akkor meg semmi rendellenes hangja sincs. A hidrotõkéket (mind a 8-at) nem rég cseréltette az elõzõ tulaj és a hengerfej is nagyon jól néz ki, nincs semmilyen trutyi meg olajlerakódás. Továbbá az is idegesít hogy az olajnyomás jelzõ LED is kigyullad ha már bemelegedik a motor. Ha kicserélem a hengerfejben lévõ olajgombát akkor meg már indítás után egybõl elkezd világítani az olajnyomás jelzõ LED. Lehet hogy a másik olajgomba is rossz, ami az olajszûrõ házban van és azért jelez vagy mégis csak csapágyas a motor.

    Szóval ezekkel a problémákkal küszködöm jelenleg ha van valami jó ötleted, tanácsod, tapasztalatod akkor légyszíves írj valami nagyon okosat mert tanácstalan vagyok.

    Lehet hogy le kéne vennem a kartelt és ránézni a fõtengelyre és a siklócsapágyakra hátha mégis csapágyas?

    A gyertyák újak a gyújtókábeleket meg kicseréltem egy gyári PF-es GTi-re az elosztótól.

    Válaszod elõre is köszönöm!
    ÜdVW!

    #8409
    admin
    Adminisztrátor

    ÜdVW Gábor!

    Ez a ‘bedadogósdi’ lehet még a lambdaszonda(ha van), vagy az alacson benzinnyomás miatt is. Terheletlenül monden motor kevesebb üzemanyagot felhasználva pörög fel akár végfordulatra is. Neked inkább menet közben kellene a hibát behatárolni.
    Az olajnyomásodat ellenõrizni kell egy mechanikus órával! A régi orosz teherautók levegõrendszer órái szintén M10x1-es menetûek, mint az olajgomba. A kettõt meg egy olyan gumi fékcsõvel kösd össze, aminek az egyik oldala furat a másik pedig külsõ menetes.
    Minimum 0,2 bar olajnyomást kell mérned melegen, alapjáraton. Maximum 5-6 bar fordulaton. A hengerfejbe barna vagy kék színû olajgombának kell lennie, amire egy kék-fekete csíkos vezeték csatlakozik.
    Az olajszûrõházon levõ olajgomba színe fehér és sárga színû vezeték csatlakozik rá.
    A barna vagy kék olajgomba 0,15- 0,45 bar nyomáson kapcsol ki, a fehér olajgomba 1,8-2,0 bar nyomáson kapcsol be. Ekkor a motor fordulatának el kell érnie a 2000-ret(illetve 2000-res fordulaton a 2 bar olajnyomást).

    #8411
    admin
    Adminisztrátor

    ÜdVW Doki!
    Az autó lambda szondás, katalizátoros szóval akkor ez is lehet a hiba forrása. A benzin szûrõt még nem cseréltem ki az AC-nál ez is gond lehet. Az olajnyomást pedig ellenõrzöm és megnézem a jeladók színét is.
    Köszönöm a segítséged! Majd írok hogy mire jutottam.

    #9144
    admin
    Adminisztrátor

    Helló Doki!
    Hát az nagy helyzet hogy sz*r van a palacsintában. Egy szakemberrel átnézettem az elektromos rendszert és megoldotta a dadogós problémát, amit az okozott hogy a csatlakozó ami a potenciométerre ment nem volt teljes mert 4 vezeték helyett csak 2 ment bele :laugh: csodálkoztam is hogy abba a nagy csatiba csak 2 vezeték megy LOL . Szóval ez megoldódott és a hibtáróló sem írt több hibát.
    Jó a két olajnyomás mérõ jeladó is. Tehát megmértem az olajnyomást elõször hidegen. Ami így alakult 1000rpm – 2 bar; 2000rpm – 3.75 bar ; 3000rpm – 4.5bar ; 4000rpm – 4.75bar ezeket a hengerfejnél mértem, de az olajszûrõnél is így alakult kb.. 5000-ig nem forgattam mert már sajnáltam:dry:
    Ezek szerintem jó értékek és szépen is járt. Aztán mentem vele úgy 15km-t ami során szépen kigyulladt, meg bevillogott az olajnyomás led a mûszerfalon, de ha felrugdostam 3500-re akkor abbahagyta úgy 10 másodpercre. Aztán megmértem melegen is a HF-nél. Motor beindít, alapjárat 1000-1200rpm olajnyomás 0.3bar !! HOPPÁ. Mondom egy kis gáz hátha megjön a nyomás, kis gáz 2000rpm semmi, ugyanúgy 0.3 bar és mellé még csúnyán csörög is, gondolom mert nem kaptak elég olajat a hidrotõkék. Az olajszint természetesen megvolt MAX jelzésig, de 20W50-es olaj van még benne mert nem cseréltem eddig, de nem valószinû hogy ez nagyon beleszólna a dolgokba. Szóval jelenleg ez a helyzet.
    Minden bizonnyal van valami gond a mociban amit csak akkor tudok kideríteni ha szétszedem. Ha tudnál valami tanácsot adni hogy merre keresgéljem a hibát, vagy van valami ötleted/tapasztalatod ilyennel kapcsolatban akkor az nagyon faja lenne.
    ÜdVW
    Gábor

    #9146
    admin
    Adminisztrátor

    Lehetséges hogy az elõzõ tulaj ezért cseréltette ki a hidrotõkét mert a kis olajnyomás miatt beálltak?

    #9151
    admin
    Adminisztrátor

    ÜdVW Gábor!

    A hideg olajnyomás érték semmirõl sem tájékoztat! Legfeljebb tönkre lehet tenni a motort a hidegen való pörgetéssel…
    A hidrotõkés motornak minimum a 10W-40-es motorolaj KELL, ha ‘használod’ akkor 10W-60-as…Ja és VW által engedélyezett legyen, 500.00,vagy 505.00 jel alatt jóváhagyott minõség! A 20W-50-es olaj nagyon felhígulhatott…
    Én elõször egy olajcserével kezdenék…Ha így sincs változás, akkor a csapágysort és a segédtengely elsõ csapágyát kell ellenõrizni…
    Lehet, hogy a kis olajnyomás miatt is csattoghatnak a hidrotõkék, a hézagot megfelelõen 2 bar olajnyomáson tudják beállítani…

    #9187
    admin
    Adminisztrátor

    Hi Doki!
    Egy kicsi ellen OFF: A hideg olajnyomás is tájékoztatott, legalább arról hogy van és jó értékeket adott. Annyira meg ne nézz már madárnak hogy szétforgatom a motort hidegen, hideg olajjal. Pfff:angry:
    És mit jelent az hogy "A 20W-50-es olaj nagyon felhígulhatott…" ? A 20W50-es olaj sûrûbb hidegen mint a 10W40-es így nem igazán értem hogy mirõl beszélsz. Az elsõ érték az olaj viszkozitásáról tájékoztat hidegen a második pedig a hõtûrésérõl (én legalább is így tudom egy olajakat forgalmazó szakembertõl). Tehát a 20W50-es 90-100°C-nál is sûrûbb marad valamennyivel mint a 10W40.
    Amikor pedig 0.3 bar az olajnyomás a HF-nél melegen, alapjáraton és csattog mint állat, akkor nyilván nem fogom 4000-ig forgatni a motort mert semmi értelme nincs mivel nem leszek okosabb, csak lehet hogy éppen akkor ugrik ki a dugó a hengerfejen keresztül 😛 , vagy jól szétver valamit odabent kenés híján :blink: .
    Minden tiszteletem a tiéd Ó nagy VW guru, de azért lehetne kicsit kevesebb oltással is korrekt választ adni.
    Mellesleg nem csak autó tulajdonosok látogatják az oldalt hanem olyanok is akik azért konyítanak az autóikhoz valamit. DE, mivel neked van itt tudomásom szerint a legnagyobb szakmai tapasztalatod ezért mindenki rád hagyatkozik és tõled kér segítséget/tanácsot, köztük én is. Lehet hogy majd 40 éves koromra majd nekem is nagyobb lesz a tapasztalatom VW bütykölés terén de addig a te véleményedre adok, mert te minden bizonnyal jobban tudod a dolgokat vagy esetleg találkoztál már azzal hibával ami másnak ismeretlen.

    Amúgy köszi szépen a válaszod majd megnézem a " beteget" ha lesz szabad idõm és szerelõ aknám. PEACE 🙂
    ÜdVW Gábor

    #9196
    admin
    Adminisztrátor

    ÜdVW !

    Részben adok igazat!

    A hideg motorolajnak kisebb a viszkozitása(hígfolyóssága), mint a melegnek! Annyira nem vagyok benne a kenéstechnikában, de annyit én is tudok, hogy a10W-40-es olaj hígabb a 20W-50-esnél,viszont a viszkozitás változása kisebb.
    A csont hideg motornak a 4000-res fordulat igenis árt! :angry: 50 fokig kerülni kell a 3000-res fordulat feletti használatot! De mindegy, nem az én motorom dugattyúgyûrûi törnek mayd el!
    A kenés hiányát legelõször a motor siklócsapágyai ‘érzik meg’ ! A kenés nélküli súrlódásatól a csapágyfém megolvad és egy része felkenõdik a tengely felületére, a másik része pedig a keletkezõ résen az olajteknõbe csepeg. Ezután lesz akkora a hézag, hogy a hajtókar szabadabban mozog a fõtengelyen(ilyenkor már a csapágycsésze acél feülete érintkezik a fõtengellyel és az is kilágyul(mármint a csapágy). Ekkor már erõsen kopgó hang jön a motorból…Késõbb jelentkezhet a ‘valamit szétver odabennt’ effektus…

    Eszemben sincs senkit sem oltani! Csak szeretnék segíteni legjobb tudásom szerint! :blush:
    Két dolgot lehet tenni: elfogadni, vagy nem…

    Viszont valami eszembe jutott: az olajszivattyúd nyomáshatároló szelepe ha beragad (mert van ilyen) az is az elõbbi tüneteket produkálja! Csak sajnos én a fordítottjával találkoztam, amikor melegen 3000-res fordulaton 10 bar volt a diesel Golf olajnyomása….

    Módosította: Doki69, Idõpont: 2008.10.23 10:51

15 bejegyzés megtekintése - 1-15 / 51
  • Be kell jelentkezni a hozzászóláshoz.

search previous next tag category expand menu location phone mail time cart zoom edit close