www.kedvezmenyesbiztositas.hu

AAZ sokat pörög

Kezdőlap Fórumok Technikai segítség Motor AAZ sokat pörög

15 bejegyzés megtekintése - 1-15 / 24
  • Szerző
    Bejegyzés
  • #27231
    admin
    Adminisztrátor

    Sziasztok!

    Most vettem egy AAZ-s motorkódú 1.9 TD golf3 variantot. Nagyon jó erőben van a motorja, de “nagyobb” tempónál túlságosan pörög a motor. 130nál 3800-3900 között. Zavar, hogy ilyen magasan jár és nem hiszem hogy egészséges lenne hosszasan ezen járatni. Mivel sokat autópályázom szeretném ezt a magas fordulatszámot csökkenteni és valahogy megoldani. Van esetleg ötletetek amivel ezt egyszerűen megoldhatnám?

    Köszönöm a segítséget!

    Üdv;

    Miki
    mszakszon@freemail.hu

    #27235
    admin
    Adminisztrátor

    ÜDVW!
    A sebbeséget mivel mérted?

    Az az autó ha jól tudom 175 km/h a végsebbesége.
    Ott valami baj van inkább valam mérő műszereddel.
    Kerék méretei a gyáriak?
    Nézd meg légyszíves milyen a váltó kódja az autónak?!

    http://www.doppel-wobber.de/wbb2/Information_127_VW-Golf-Getriebe.html

    Váltó kódokat meg tudod itt is nézni.

    ÜDVW

    #27239
    admin
    Adminisztrátor

    A kerék gyári méret. A végsebességét nem tudom. A váltókódot hogyan tudom megnézni, honnan?

    #27242
    admin
    Adminisztrátor

    ÜDVW!

    A váltón található egy sikolt felület azon lesz majd rajta…alulról nézve..
    ÜDVW

    #27250
    admin
    Adminisztrátor

    ÜdVW!

    Ennek a motor-váltó együttesnek 175/70-13-as , vagy 185/60-14-es, vagy 195/50-15-ös abroncsokkal 5. fokozatban 3000-res fordulaton 118 km/óra sebességnek kell lennie. Ha kevesebb, meg kell nézni a kuplungházon a váltó kódját!
    Váltókód itt található: http://www.4crawler.com/Diesel/CheapTricks/Images/LowerStressBar.jpg
    A világoskék karika jelöli. Az AAZ motorok ATH, vagy CHD kódú váltóval lettek szállítva.
    Váltóáttételek itt: http://www.doppel-wobber.de/wbb2/Information_127_VW-Golf-Getriebe.html

    #27255
    admin
    Adminisztrátor

    Sajnos az AAZ motort gyárilag rövid váltóval szerelték,ezért pörög,ha a váltón nem találod a kódot,akkor a csomagtartó
    fenéklemezén található gyári azonosító matricán/kb 10X10-es fehér színű/ meg tudod nézni.
    Motor code: AAZ Getr.code: ? így szerepel rajta.
    Haverom ugyanezzel küszködött a megoldás: Csere ASD váltóra,ami magával vonja a köv.alkatrészek cseréjét:
    Váltó ASD-re vagy CTN-re vagy CYP-re,komplett kuplung,önindító,váltó kulissza,lendkerék,e.motortartó bak.
    Ez így mindenestől munkadíjjal együtt az én szerelőmnél kb 100eft.
    A kocsid ASD váltóval 3000-et fog pörögni 140-145-nél.

    Üdv: tomi65

    #27261
    admin
    Adminisztrátor

    Holnap megnézem a váltó kódját és gps-el megmérem a sebességet, hogy valósat mér-e a km óra. Utána jelentkezem.
    Köszönöm az eddigieket és várom majd a további tanácsokat is.

    Üdv.

    #27268
    admin
    Adminisztrátor

    Nem igazán ajánlom az ASD váltót AAZ motorra. Sajnos az már nagyon hosszú neki. Magasabb fordulaton kell megindítani az autót. Erőlködik a motor és e miatt nem valószínű hogy csökkenni fog a fogyasztásod. Tartós sebességnél hasznos csak. Városban eléggé zavaró.

    Ez az én tapasztalatom.

    #27269
    admin
    Adminisztrátor

    Az ASD váltós átalakítás után nem árt egy intercoolert beszerelni,ami kb 8-10 LE teljesítmény növekedést
    eredményez,így már elbírja a hosszabb váltót az AAZ-s motor.Ez saját tapasztalat.

    #27272
    admin
    Adminisztrátor

    ÜDVW Tomi65!

    Maradt régi turbód a kocsidon?

    Attól,hogy bele teszed az intercoolert nem lesz teljesítmény növekedésed.Legfeljebb,ha nem lyukas a rendszer a motor nem kap forró levegőt és esetlegesen növekedett turbónyomás miatt nem fog el erőtlenednie a motor magas fordulaton.

    Sőt többet is ehet tőle az autód a reakció idő megnövekedése miatt sima WG turbóknál.A gyűrűkre is tud elég káros hatással lenni a nem megfelelő módon kiszámolt intercooler nagyság.

    Elhiszem neked,hogy 1.9 TD rugalmas motor mivel abból csinálták az 1.9 TDI motort minimális átalakítás mellett,mert ugye bár számomra lényegtelen,hogy hol alakították ki az “örvénykamrát”….Ezt mondatomat sokan nem értik,mert nem fogják fel..na mindegy…

    ÜDVW

    #27277
    admin
    Adminisztrátor

    ÜdVW!

    Az AAZ motor nyomatéka nem fogja bírni az ASD váltó igényét…Nagyon erőtlen lesz vele, akár lesz intercoolered, akár nem..

    #27285
    admin
    Adminisztrátor

    Nem írtam olyat,hogy minél nagyobb legyen a cooler.Saját gépembe gyári TDI coolerszettet raktunk,teljesen elegendő.És igenis változott tőle a kocsi dinamikája.Különben meg nekem így teljesen megfelel.Amúgy meg túl sok itt az okos ember.Ja és örvénykamrákról sem írtam,vkivel összekeversz.Mások felfogó képességét pedig semmi okod megkérdőjelezni amíg meg nem ismered az illetőt.Az elmúlt 20 évben csak diesel VW gépekkel járok /Golf1 1.5D,Golf2 1.6D,1.6TD int,Passat B3 1.6TD,B4 1.9TDI,B5 1.9 TDI stb/ úgyhogy sok százezer km megtétele után elhiheted,hogy láttam már karón varjút.

    #27293
    admin
    Adminisztrátor

    Jajjj!
    Ne már!
    Miért kell ez a vita?
    Már örültem,hogy hónapok óta mentes a Fórum hasonlóktól. 🙁

    Peter

    #27298
    admin
    Adminisztrátor

    ÜDVW Péter!

    Ne aggódj Péter nem vitázok senkivel.Majd keres magának olyan fórumot ahol “Ő” az “okos”.

    Ha így gondolja akkor legyen így.

    Nekem teljesen mindegy….hidd el….”hulló csillag”…én is így kezdtem anno…

    ÜDVW

    #27317
    admin
    Adminisztrátor

    Hellló! Szerintem is érdemes lemérni mennyi a valós sebesség! Ez a cooler téma pedig elég érdekes nekem is. Szintén AAz motorral nyomon csak malaccal. Enyémben sincs de ha tennék is bele akkor az utolsó malacból. Mondták tegyem bele az 1.6 -osét csak módosítani kellene. A tdi -ét szintén mert fordul a turbó egyet

15 bejegyzés megtekintése - 1-15 / 24
  • Be kell jelentkezni a hozzászóláshoz.

[instagram-feed]

AABCarLogo125x125

search previous next tag category expand menu location phone mail time cart zoom edit close