Kezdőlap › Fórumok › Elektronikai tippek, trükkök › Ablaktörlõ kapcsoló
- This topic is empty.
-
SzerzőBejegyzés
-
2008-10-17-21:32 #9095
admin
AdminisztrátorÜdVW!
Talán ez a téma idevág.
Kollegának van egy ’89-es GTI 16V-s ll-es Golf-ja.
Hol tudnánk olcsóbban (bontó?) szerezni hozzá ablaktörlõ bajuszkapcsolót.
Valószínû,már össze van égve. Nem viszi neki a hátsó ablakmosót.
Ha v.kinek van jelezze,vagy ha tud v.mi segítséget. Olcsón. Nem egy hatalmas pénzû figura. Mondjuk minek akkor neki GTI?????????
Jóóóóó,az biztos. De pénz nélkül?
Elõre is köszi bármi nemû segítség!!!2008-10-18-12:08 #9109admin
AdminisztrátorÜdVW Péter!
A Golf II-esek bajuszkapcsolóit szét lehet annyira szedni, hogy egy alpos tisztítást-kenést el lehet rajta végezni!
Általában a sok por okoz gondokat, leégve még nem láttam…Inkább a 72-es intervallumrelé szokott durcáskodni…Meg az esetek döntõ többségében a hátsó ajtó kábelkötege törik el, a bal felsõ kivezetésnél és semmi sem mûködik benne….2008-10-18-15:02 #9113admin
AdminisztrátorHali!
Tudok egy embert aki óccsón adja a golf cuccokat. Keresd Danit VW aprohirdetések között..Az árai verhetetlenek:)2008-10-18-22:41 #9118admin
AdminisztrátorÜdVW!
Köszi az infokat!
Egy takarítást akkor még megér,meg egy relé tesztet. Aztán majd meglátja.
Tehát egy 72-es relét kellene keresni?
Jahhh,a köteg szakadást én kizárnám,elöl van a tartály!2008-10-18-22:56 #9120admin
AdminisztrátorSzoval kedves Márkafun,én nem zárnám ki a vezetékszakadást,sûrûn elöfordulo hiba..elölrõl csak a mosovizet kapja ,az áramszálak a motorhoz bal oldalt fent mennek.Idõ multával a kábelek megkeményednek,törésre hajlamosak lesznek!Én helyedben ott kezdeném,aztán biztositéktábla-relé-kapcsoló.üdVW!
2008-10-19-14:29 #9126admin
AdminisztrátorÜdVW!
Csak ’86-tól van az elsõ tartályon kétirányos szivattyú, amivel ugyanarról ‘dolgozik’ a két ablakmosó. A régebbi szériákon a csomagtér jobb oldalán van a hátsó ablakmosó tartálya…
A hátsó ajtó kábelkötegének törése, szakadása szériahiba. Elég egyetlen szálnak eltörnie, hogy ne mûködjön a hátsó ablaktörlõ…Nem árt az ablaktörlõ kar tengelyét sem ellenõrizni, mert be tud szorulni, ha nincs rendesen kenve.Akkor leégeti a motort…:(2008-10-20-21:59 #9157admin
AdminisztrátorÜdVW MárkaFun-ok!
A vezeték köttegrõl-,a tartály helyérõl-,a zsírzásról tudok,sajna vagy nem,már átestem ezeken a dolgokon.
Még tél elõtt asszem megejtek én is egy jó alapos zsírzást elõl-hátul,négy év után már ismét éppen itt van az ideje.
Javaslom mindenkinek,zárhoz,zsanérhoz,… Csodákra képes és még talán meg is hálálja,mert a csere idejét igen rendesen ki lehet vele tolni,akár több évre.
De azért köszi minden infót! :cheer:
Abszolút nem akarok "mindent tudónak" tûnni,sõt,mióta ezt az oldalt járom,elég sok okosságot "tanultam".
De immáron a 4. (autóm) "idõs" VW-m után… 😉2008-10-26-22:04 #9250admin
Adminisztrátorhellósztok,Helló Doki!
Volt régebben ez az autó nem indulásom,meg relé zörgés ha ráadtam a gyujtást!érdekes felfedést tettem ma az autóban!
a hátsó ajtónál ahol átmennek a hátsó ablaktörlök kábelei a kis gumi akárminél,na ott szét voltak szabdalva a kábelek,amugy nem is müködött a hátsó ablaktörlöm,de ma ugy döntöttem megcsinálom!nem találtam egy kábelt és egy barna test volt ami benn volt a kasztniba és valószinüleg hozzáért a kasztnihoz is!minden kábelt kintebb huztam összekötöttem,forrasztotta, és a bizti is ki volt égve,azt is kicseréltem(20 amperes)de amikor ráadtam a gyujtást,és priccoltattam neki nem akart leállni,azaz a hátsó szakaszosan törölt és törölt és törölt!nem is értettem mi a fene,de aztán ujra elkezdett morogni a 60-as számu izzitást vezérlõ relé,és az akksim is lemerült és csak a "géppuska hang"hallatszott megint csak!mit tegyek szerintetek/szerinted,valoszinü ez huzza le az akksimat is esetleg?mert hallotam ha egy fogyasztó bekapcsolva marad,képes lehuzni az akksit is,és most ez áll fent ugyanis minden "üres állásban van"a hátsó ablaktörlö,mégis müködik és töröl:D
várom válaszotok:Dja és ha a biztiéjt kiveszem igaz megszakad az áram és nem müködik ez által?!üdv!2008-10-27-21:49 #9260admin
AdminisztrátorÜdVW Péter!
Annak csak örülünk, ha megosztod a tudásod a többi Fórumozóval. Tudod: jó pap is holtig tanul…;)
2008-10-27-21:54 #9261admin
AdminisztrátorÜdVW József!
A hátsó ablaktörlõt kikapcsolni (72-es relé esetén) a hátsó ablak mosójának újbóli mûködtetésével lehet.
A relé kivételével is megáll az abalaktörlõ. Véletlenül nem cseréltél fel két szálat? Mert a gyújtás kikapcsolásával meg kellene állni az ablaktörlõnek is!2008-10-28-02:17 #9267admin
AdminisztrátorÜDVW!
nos :D:D:D:D:D ez az amit nem vágtam,még egyszer megnyomtam,és ki is kapcsolt!félre értettél,mert a gyujtás rajta volt:Damugy egy akksinak meddig kellene birnia mondjuk ezt az ablaktörlösdit,mert nekem percek alatt le is merült,de emléxem egyszer melóhelyen 8 órát állt a kocsim felkapcsolt helyzetjelzövel és pöccre indult!de azota eltelt 1 év is már,a mostani akksim meg használt és után kelett már tölteni!még egy észrevétel,találtam egy kábelt ami egy földelésnek néz ki,a motortérben a féltengelynél van,és lóg,az valahonnan leszakadt,mert valahova az való…de hogy hová?
más:gondolkoztam olyanon,hogy esetleg az akksit lehetne e télire szigetelni?lehet buta feltevés meg semmit sem ér,de én olyasmire gondoltam,mint az armaflex szigetelés(klima és légtechnikai berendezéseknélnél használják,a csövek szigetelésére)ha azzal körbe tekerném,vajon érne e valamit?
helló és köszi az ablaktörlö dolgot:Dde mostmár müködik szépen:D2008-10-29-12:23 #9283admin
AdminisztrátorÜdVW József!
Valami gáz biztos lesz a villanyoddal! Az azért nem jó dolog, hogy bármilyen fogyasztó bekapcsolásakor a feszültségesés miatt az izzító reléd úgy érzékeli a dolgot, mintha újból bekapcsolnád a gyújtást!
Az akksikon levõ amperóra számból ki lehet matekozni a teljesítményt. Tehát,ha az akksid 74Ah-s(amperórás) ,akkor 74 Amper áramfelvételt 1 óráig tud teljesíteni,vagy 1 amper áramfelvételt 74 óráig…
Célszerû lenne az akksidat egy villamosságis mûhelyben terhelõvillával leteszteltetni és a vas töltését is bemérni….2008-10-29-15:22 #9286admin
Adminisztrátorvolt egy olyan modositás,hogy egyszer beszart az elektromos ablak és ugymond direktbe lett kötve,azaz ha nincs rajta gyujtás akkor is lehet le fel kapcsolni,asszem a középkonzolnál,a szivargyujtóra lett rákötve,de meg kérdezem még pontosabban…esetleg ez is okozhatja a kakát?
2008-10-29-20:33 #9290admin
AdminisztrátorÜdVW József!
Elméletileg igen, okozhatja a galibát. Az ilyesmit azért szokták gyújtásra kötni, hogy kisebb eséllyel merítse le a tulaj az akksiját…:laugh:
-
SzerzőBejegyzés
- Be kell jelentkezni a hozzászóláshoz.