www.boxergarazs.hu

Biztosítéktábla irányjelzõ probléma!!!

Kezdőlap Fórumok Elektronikai tippek, trükkök Biztosítéktábla irányjelzõ probléma!!!

9 bejegyzés megtekintése - 1-9 / 9
  • Szerző
    Bejegyzés
  • #7396
    admin
    Adminisztrátor

    ÜdVW mindenkinek!

    Olyan problémám lenne,hogy kicseréltem az autómban(vw jetta 2 1.6td 1991) a vezetékkötegeket meg a biztosítéktáblát meg mindent ami az elektronikával kapcsolatos! Erre azért volt szükség mert az eredeti kábelköteg össze vissza volt tékolva mivel,hogy klíma,tempomat stb. ilyen extrák voltak benne ami nekem nem kell! Sikerült is kiszedni! A másik kábelköteg egy teljesen gyári autóbol vettem ki csak annyi van vele,hogy az egy 1987 évjáratú! de mûködött rajta minden!!! A probléma az hogy én mindent összedugtam a helyére a biztitáblán meg mindenhova úgy ahogy az a másik autóban volt és nincs irányjelzõm meg a fõtõventilátor úgy mûködik mikor nincs rajta a gyújtás és húzom a fénykürtöt:) A többi világítás minden mûködik még az elakadásjelzõ is ha nincs rajta a gyújtás!!! Arra gondoltam hogy a relékkel lehet vmi mert ezeket mind kivettem de viszont megvan mind ami benne volt! Lehetséges az hogy ez vmi relé gond? Mert nekem most 2 db relé kell az izzításhoz is! és a másodikra nem emlékszem,hogy benne lett volna! Jó lenne vmi rajz vagy vmi hozzá!
    Ha valaki tudna segíteni megköszönném!

    #7398
    admin
    Adminisztrátor

    Szia.

    Hasonló problémám volt nekem is, és ha jól emlékszem a hiba forrása 1 kiéget biztosíték volt. De azért nézd meg, hogy minden csattit jól összedugtál, és hogy neme testel le valamék kábel.
    Remélem tudtam segíteni.

    MoA

    #7399
    admin
    Adminisztrátor

    ÜdVW Gergõ!

    Valami itt hibázik!
    Ugyanis 1989-tõl a biztosíték tábla megegyezik a Passat B3- Golf III-as szériával…

    De valami rettenetesen fel van cserélve, mert a fûtõventillátor csak gyújtásról üzemel! Még esetleg az X (tehermentesítõ) relé lehet hibás(a fedelén 18-as szám van)…
    Teljes kapcsolási rajz csak az ELSAWIN programban található…
    Még jól használható a Golf II/ Jetta II ‘Nagy Imakönyv’ részletes kapcsolási rajza, de van benne pár baki..

    #7407
    admin
    Adminisztrátor

    ÜdVW Doki69!

    Ez a problémám megoldódott!!!;) Az volt a gond,hogy a bajuszkapcsoló a kormányoszlopról kapja a testet és én úgy próbálgattam,hogy nem volt felrakva a helyére!:)
    Most anyi gond van még vele,hogy nem világit az olajnyomás lámpa!!!
    Az lehet,hogy egy relét kihagytam???Vagy kell egyáltalán neki relé? Mert mikor ráadom a gyújtást akkor sem villog!!!
    Elõre is köszönöm!!!

    #7411
    admin
    Adminisztrátor

    ÜdVW Gergõ!

    Nézd meg a többi mûszert! Ha azok mutatnak, akkor lehet az izzóval gond. Próbáld meg letestelni a fekete-kék csíkos vezetéket! Ha akkor világít, akkor azt a szálat a barna színû olajgombára (0,15- 0,45 bar) dugod. Akkor mûködnie kell!

    #7444
    admin
    Adminisztrátor

    ÜdVW Doki69!

    Letesteltem ezt a vezetéket de semmi! Nem világitott a lámpa! De nekem ez a vezeték a hengerfejben lévõ gombára van kötve! Mivel nekem a vizcsõcsonk mûanyag és a régebbieken pedig fém igy nekem két szálas a gomba! De mivel a két szálból az egyik barna tehát test a másik egy kék/fehér igy adtam neki testet és szint szinnel! minden jó csak az a baj hogy a vizhõfokom a felétõl jóval feljebb mutat!!! pedig tuti hogy nem melegszik!!! Mitõl lehet ez?

    #7447
    admin
    Adminisztrátor

    ÜdVW Gergõ!

    Kissé keverednek a dolgok! Az olajnyomásgomba színe fekete-kék, a vízhõfok jeladó, ami az izzításhoz ‘dolgozik’, arra a kék-fehér szálat kell kötni, míg a vízhõfokmérõ óra a sárga-piros színû vezetékhez csatlakozva megy a másik hõfokjeladóra!
    Nem túl jó dolog a mûanyag vízcsõcsonk. A legváratlanabb idõpontban kezd majd folyni alóla-mellõle a hûtõfolyadék…:S Könnyen vetemedik, reped és nem javítható! A hozzá való hõfokjeladók viszont magasabb hõfokokat jeleztetnek!

    #7462
    admin
    Adminisztrátor

    ÜdVW Doki69!

    Nekem ez úgy van kötve,hogy……….Van egy gomba az olajszûrõházon erre megy egy tiszta sárga vezeték. Van 2 db gomba a vizcsõcsonkban az egyikre megy kék/fehér a másikra megy egy piros/sárga! itt az egyik gomba az izzitás a másik gomba a vizhõfok! És van még egy gomba a hengerfejben oldalt erre megy rá a kék/fekete vezeték! Ez igy jól van bekötve? Mert nekem ezek a vezetékek máshova nem is nagyon érnek el!!! És azt nem értem,hogy miért mutat a vizhõfok többet ha ugyan az a gomba maradt mint ami eddig volt csak az óracsoport lett másik?! És eddig jól mutatott a vizhõfok! Az olajszûrõházon lévõ gomba jelzi az olajnyomást nem?
    Vagy a hengerfejben lévõ gomba jelzi az olajnyomást?

    #7477
    admin
    Adminisztrátor

    ÜdVW Gergõ!

    Kissé bonyolult a helyzet! A vezetékek bekötése pontos! Az olajnyomásjelzés bonyolultabb,mint hinnéd!
    Tehát 2 olajgoma van minden ‘85.08 hó után gyártott motoron! A hengerfejben lévõ olajgomba(kék, vagy barna színû) 0,15-0,45 bar nyomáson kapcsol ki, tehát amikor ‘megjön’ az olajnyomás. Az olajszûrõházon lévõ gomba(dízelnél fekete vagy szürke és 1,4 bar nyomáson kapcsol BE, a benzineseké fehér és 1,8bar nyomáson kapcsol BE) jele a km óraegységben mûködõ egységhez jut. Ha a forulat eléri a 2000-ret addigra ennek a gombának be kell kapcsolnia. Ha ez nem kapcsol, akkor a nyomásjelzõ lámpa villogni kezd és a zümmer is bekapcsol.
    Mivel az autódban csak a mûszeregységet cserélted, a hõgombák viszont maradtak,így lehet ,hogy más a mûszer belsõ ellenállása, jobban felfûti a bimetál lemezkét és a mutató jobban kitér.

9 bejegyzés megtekintése - 1-9 / 9
  • Be kell jelentkezni a hozzászóláshoz.
www.kedvezmenyesbiztositas.hu

TLX_125x125_web

search previous next tag category expand menu location phone mail time cart zoom edit close