Búgás,rezgés….

Kezdőlap Fórumok Golfosok törzsasztala Búgás,rezgés….

  • This topic is empty.
15 bejegyzés megtekintése - 1-15 / 20
  • Szerző
    Bejegyzés
  • #5571
    admin
    Adminisztrátor

    Sziasztok….

    Megint van egy idióta kérdésem,amire lehet hogy rá is jöttem ( kéne egy kis megerõsíteni )..

    Az a helyzet,hogy amikor nyomok egy gázt(kb 2000-ig,)meg amikor megyek vele váltáskor ameddig vissza esik a fordulat,akkor jön vhonnan búgó hang.Már mindent átnéztem,a kipufogó rendszert is kicseréltem,mert már egyépként is rossz volt.

    Az elsõ ajtóktól jön a búgó hang.
    Lehet az,hogy az ajtóknál aztiszem van egy bitumen lap,és az enyémnél az nincs meg,csak bitumen darabok voltak az ajtóban.Ha tennék bele egy ilyen bitumen lapot akkor abbahagyná a búgást??????????

    Elõre is köszönöm a válaszokat.

    (a tolató lámpa már jó,rájöttem a hibára)

    Módosította: Isti20, Idõpont: 2008.02.10 09:59

    #5572
    admin
    Adminisztrátor

    ÜdVW Isti!

    Elõször pontosan határold be a zaj forrását! Addig kár bármibe is belefogni, csak fölöslegesen harcolsz!
    Az ajtókba ragasztanak bitumen lapot,de az általában az ‘idõk szavára hallgatva’ elenged és az ajtó aljában zöröghet,esetleg a vízkivezetõ furatokat tömi el…

    #5575
    admin
    Adminisztrátor

    Köszi….

    100% hogy az elsõ ajtók búgnak.Tipikus fém búgós hangja van.

    mit csináljak vele hogy abbahaggya a búgást.Nagyon idegesítõ,amikor váltáskor bebúg.

    #5577
    admin
    Adminisztrátor

    ÜdVW Isti!

    A motorjavítás elõtt nem volt zaj? Póbáld meg azt,hogy fellazítod a 3 motrtartó csavarjait, megcibálod minden irányva a motor-váltó egységet és újra meghúzod a csavarokat. Lehet, hogy valamelyik tartóbak feszül és ilyenkor nem csillapítja a zajokat… Ha nem segít ,akkor a két elsõ ajtókárpit alatt nézz szét!

    #5578
    admin
    Adminisztrátor

    Sziasztok!
    Bocsi, kicsit még új vok, tanulom a rendszert, ezért itt szeretném kérni a segítségetek!
    Van egy 1.0-es Lupom, aminek az a problémája, hogy hidegen nem nagyon akar indulni, olyan mintha nem adná rá az injektor azt a plusz anyagot. Melegen pikk-pakk indul. Ránézettem motordiagnosztikával, de melegen ott sem mutatott ki semmit. Én a hõérzékelõre gyanakszom, mert ahogy lehúztam a csatlakozót – melegen – rátolta a gázt, és majd 900-as fordulaton pörgött a moci, akárcsak hidegen, azelõtt…
    Tehát így gondolom valami ilyen gondja lehet. Esetleges megerõsítést, vagy tanácsot szívesen vennék. 🙂
    Illetve, hogy hogyan tudom kiszedni a hõérzékelõt egyszerûen ki kell húzni erõsen? Mert a csavargatásra nem reagált, körbe-körbe elforog aztán annyi. Nagyon megköszönném az építõleges hozzászólást 🙂
    Üdv!
    Chaab

    #5579
    admin
    Adminisztrátor

    ÜDVW…

    Már a motor felújítás elõtt is csinálta ezt a hangot.

    Szerintem megpróbálok az ajtókra tenni új bitumenlapot talán segít valamit.

    Köszi a tippeket

    #5580
    admin
    Adminisztrátor

    Szia!

    Talán sokkal nagyobb szerencsével járnál ha erre speckó kitalált lapokat ragasztanál be,amit általában minden nagyobb autós hi-fi szaküzletben megtalálsz!
    Hidd el amit doki mondott a sima lap amit otthon csak úgy felragasztasz az tényleg leesik!:huh:

    #5581
    admin
    Adminisztrátor

    ÜdVW Csaba!

    A gyújtógyertyák mikor voltak cserélve? Amióta ‘bejött’ az ólommentes(?) benzin, igen sok autótulajdonos ‘elfelejti’, hogy a gyertyák nem örök életûek! Régen az ólom miatt kellett 15-20000km-enként cserélni, de manapság, akár milyen hiper-szuper az a motor, a gyertya elektródáin akkor is vándorol az anyag és cserélni is kell! Legfeljebb 40-50000km-t bírnak a mai gyertyák problémamentesen (de volt eset, amikor egy öreg Lada ment 86 ezret, igaz elektronikus gyújtással)…
    A hõgombáddal akkor lehet gáz, ha az élõ adatokból kiolvasott motorhõmérséklet és a mûszerfal által kijelzett között több, mint 10-15 celsius fok a különbség!

    A hõgombát egy biztositó fülecske tartja a helyén! ezt eltávolítva tudod kihúzni a kettõs hõjeladõt a helyérõl! A visszaszerelésnél kend be vékonyan a tömítõgumit szilikonzsírral!

    Módosította: Doki69, Idõpont: 2008.02.11 09:29

    #5582
    admin
    Adminisztrátor

    ÜdVW Gabriel!

    Légy szíves , olvass vissza, én semmilyen bitumenlapos ötletet nem adtam! Az általad javasolttal viszont az lehet a gond, hogy nehéz és állandóan ‘le fog szállni’ az ajtó, fõleg, ha háromajtós a vas!

    Isti!

    Az ajtókárpit alatt nézz szét! Véletlenül nem a reteszelõ, vagy a nyitó pálca ér hozzá az ajtóhoz és gitárhúr módjára rezeg, vagy pedig az ablakemelõ mechanika lazult fel? A zár ütközõ szemén, ami a B oszlopon van, nincs lemállva a mûanyag persely?

    #5583
    admin
    Adminisztrátor

    Üdv Doki!

    Köszönöm szépen a gyors választ. Reggel rápróbáltam, levettem a motorhõmérséklet jelzõ gombára menõ vezetéket, és láss csodát elsõre indult a moci, hideg állapotban. Gyújtógyertyákat nem olyan rég cseréltem, 3 pólusú NGK gyertyák kerültek bele, így azzal nem lehet nagy gond, meg az ábra szerint ez a hõjelzõ a bûnös. Fojtószelep is ki lett puccerolva, légszûrõ meg minden egyéb csecsebecse cserés.

    Már csak egy kérdésem lenne, hogy azt a mûanyag biztosító fület hogyan tudom, vagy milyen irányban kioldani, anélkül hogy eltörjem?

    Köszi szépen még1x a segítséget! 🙂
    Üdv!
    Csaba

    #5584
    admin
    Adminisztrátor

    ÜdVW Csaba!

    Ez a rögzítõ fülecske U alakú és úgy mûködik,mint egy seeger gyûrû. Tehát csak egy irányban mozdul,vagy törik…B)

    #5585
    admin
    Adminisztrátor

    Szia doki…

    van még 1 kérdésem alapjárattal van kapcs.

    Hidegen nincs gond az alapjárattal akkor kb 970,amikor bemelekszika akkor furán mûködik visszaengedem a gázt Kb 1100-as fordulaton marad pár másodpercig majd beáll 970.De néha többet kell várni ,hogy beálljon normálisan.Remélem nem adagoló bajos…….(vagy azért van ez mert kezd bejáródni és visszább kell venni az alapjáratot):S

    Meg ma hallodtam meg hogy alapjáraton egy kicsit játszik néha az alapjárat de az nagyon minimális(szinte észre se vehetõ).Lehet a töltés végett csinálja mert full sötétben nagyon halványan világít a töltés visszajelzés(és a fénye is játszik egy kicsit).

    Mi lehet a gond.

    A válasz elõre is köszönöm….B)

    Remélem nem gáz,hogy ennyit kérdezek (szinte én kérdezek a legtöbbet). Nagyon érdekel ez a autós téma…..

    Módosította: Isti20, Idõpont: 2008.02.11 20:59

    #5586
    admin
    Adminisztrátor

    Köszi Doki! 🙂

    Napközben rájöttem én is szerencsésen kibányásztam egy csavarhúzóval, igaz hibáztam, mert amíg lehajoltam az új hõfokjelzõért, addig kinyomta a másikat 😀
    De valahogy sikerült megoldani. A szilikon mire jó, vagy mennyire fontos, mert azt jól elfelejtettem :S 🙁

    Az új hõfok jelzõ okozhat alapjárat ingadozást? Ezt is tanulja a rendszer mint a motordiagnosztikánál az új beállításokat?

    Köszi a segítséget mégegyszer! 🙂
    Csaba

    #5594
    admin
    Adminisztrátor

    ÜdVW Isti!

    Erre így nem tudom a választ! Nem tudom a motorod, az adagolód kódját, számát! Ne haragudj,de kb. 5-6 fajta Bosch adagoló lehet a 1,6 diesel motorokon. Soknak eltérõ a beállítási módja!
    Tudomásom szerint az alapjárat értéke 85 celsius fokos motorolaj(!) hõmérsékletnél 800-900 1/perc.
    Az alapjárat emelkedése jó dolgot jelent: kezdenek ‘összekopni’ az alkatrészek és csökken a motor belsõ ellenállása!
    Ha nagyon zavar az alapjáratod ingadozása, akkor 1:100 arányban töltsél félszintetikus kétütemû (2T)motorolajat a gázolajhoz. Ez keni a gázolajrendszer alkatrészeit(a gázolajnak kellene de az már soha nem fogja, hála a kéntelenítésnek:angry: ) és hamarabb stabilizálódik az alapjárat! Ha nem lesz így ,akkor keresd meg az adagoló javító szakembert!

    #5595
    admin
    Adminisztrátor

    ÜdVW Csaba!

    A szilikonzsír azért szükséges, mert a bekent gumigyûrû simán csusszan a helyére és kevesebb az esélye, hogy csavarodjon, ne tömítsen rendesen és szivárogjon a fagyálló…
    Az új hõfokjeladó talán pontosabb jelet ad az ECU-nak, amely igyekszik ‘beállítani’ az alapjáratot. Mivel nemrég takarítottad ki a fojtószelepházat, még ‘ott is’ tanulnia kell az új értékeket, ettõl ingadozhat az alapjárat. Kb.150-800 km megtétele után be fog állni…Remélem..

15 bejegyzés megtekintése - 1-15 / 20
  • Be kell jelentkezni a hozzászóláshoz.

search previous next tag category expand menu location phone mail time cart zoom edit close