www.boxergarazs.hu

Caddy 1.9 SDI (AEY) nincs gáz!

Kezdőlap Fórumok Technikai segítség Motor Caddy 1.9 SDI (AEY) nincs gáz!

5 bejegyzés megtekintése - 1-5 / 5
  • Szerző
    Bejegyzés
  • #53182
    Csaba Ferenczi
    Felhasználó

    Üdv fórumtársak.

    Az lenne a problémám, hogy adott egy 98as 1.9 SDi (AEY) motorkódos. Nem rég lett behozva németből. Sokat állt az autó kint. Azóta 700km-t mentem vele és egyik pillanatról a másikra nem érzékelte a gázt, majd 10másodperc múlva felvillant az izzitás jelző lámpa és villogni kezdett. A motor a hiba beállása után 1100-as fordulatra emeli az alapjáratot és ott tartja, majd a gázpedál lenyomására nem történik semmi. Elektromos adagoló és gázpedál van a motoron. Másnap reggel hidegen indítás után érzékelte a gázt de csak egy darabig. Elvittem egy szerelőhöz, rátettük gépre és gázpedál helyzetjeladó szakadt hibával jött a hibaüzenet. Vettem egy bontott (garanciális bontóból) potmétert gyári bosch-t. 5perc használat után újra előjött ugyanaz a hiba. Érdeklődtem és azt mondták, hogy olyan ritkán hibásodik meg az a potméter, mint amilyen gyakran lehet fehér hollót látni. Szóval valószínűleg nem az lesz a gond.

    Esetleg találkozott már valaki ilyen hibával és ha igen mi segített? Esetleg ötlet?

    EDIT: Szerintetek csak saját gondolat. Gázolajszűrő nem tudja letiltani a motorvezérlőt és ezzel elveszi a potméterről a jelet?

    • A témakör módosításra került: 4 years, 3 months telt el-Csaba Ferenczi.
    #54374
    csiga87s
    Felhasználó

    Kedves Csaba!
    Érdeklődék sikerült megoldani azóta a problémát? Ha igen, akkor hogyan?
    Golf 3 SDI AEY-al ugyanígy jártam, gázpedál jeladó csere nem oldotta meg.

    #55320
    Akli Balázs
    Felhasználó

    Nekem is ugyan ez a problemam. 1.9 tdi 1m toledo.
    Valaki jutott ebben a temaban megoldasra?

    #55321
    csiga87s
    Felhasználó

    Hali!
    Nekem végül is jó lett, de futottam vele néhány kört.
    Leírom az esetem, hátha segít valamit. 🙂

    A gázpedál jeladót kicseréltettem, ez nagy munka volt a szerelőmnek, mert bontani kell a műszerfalat, de legalább a fűtésboxot is megcsinálta.

    Fél év után újra jelentkezett a probléma. Kérdezősködtem stb., azt mondták az a jeladó igazából nem megy tönkre, csak nagy ritkán.

    A másik lehetőség amire ezt a hibát dobja az adagoló fej (HDK) hibája. Vettem egyet használtan, kicserélte a szerelőm, hazáig sem értem vele, ugyanaz a hiba.

    Azon a hétvégén el kellett utazzak, ezért nem hagyott nyugodni a dolog, megtekergettem a kábelkötegeket a motorvezérlő környékén, majd a akksi alatt, a tűzfalnál. Utána próbakocsikázás… lám jó lett. Ez karácsonykor volt, azóta működik.
    Valami kábel érintkezési hiba, törés vagy egyéb miatt lehetett a probléma. Vagy előjön megint vagy nem… 🙂

    Remélem találsz megoldást!

    #123272
    Laci Balogh
    Felhasználó

    Sziasztok! Érdeklödnék van egy kis gondom az a3 audi 1,9tdim agr motorkodu hengerfeje meg halt van egy 1.9 sdi aey kodu komplett motorom de csak a hengerfejet at e lehet rakni? Mert az sdi motorom szerintem jobb mint ez a tdi en nem szeretnek repkedni csak biztos autot ugye ha most le veszem a sdi hengerfejet el viszem fel ujitani akkor az jo es a tdi hengerfej le es fol az sdi mi a tip lehetseges e koszonom a valaszokat ja es meg van komplett sdi motor valto kabel koteg ha egy az egybe megy akkor nekem ugy is jo csak senki nem tudja az ismerosok kozott hogy ez igy megy e kerem segitsetek koszonom

5 bejegyzés megtekintése - 1-5 / 5
  • Be kell jelentkezni a hozzászóláshoz.
www.kedvezmenyesbiztositas.hu

TLX_125x125_web

search previous next tag category expand menu location phone mail time cart zoom edit close