Kezdőlap › Fórumok › VW Depo offline › Kérdezz, felelünk! › csattogó szelepek
- This topic is empty.
-
SzerzőBejegyzés
-
2008-11-08-02:55 #9501
admin
AdminisztrátorSziasztok!!!
Egy B3-as passat om van 1,8. RPmotorkód (90LE) 183e km el.
Az a probléma hogy indítás után 4-5-6-7 mp el elkezdenek csattogni "klattyogni"a szelepek, és üzemi hõfokon se hadják abba. Ilyenkor már halkabb de igy is kivehetõ. Kicsit fura mert egyszer hangosabb egyszer meg alig hallani. Lehet rajta segíteni?? Esetleg egy teljes hidrotõkesor-csere javítana vagy ronta a helyzeten(az még nem volt cserélve) Amúgy a motor olajat nem eszik egy decit se,, 10W40-es Maxlife-t használok.
elõre is köszi a választ2008-11-08-13:43 #9509admin
AdminisztrátorSzia Leo!
Én is a tõkére tippelnék elsõre!
Nekem is volt h.tõke problémám,de nem biztos hogy kukázni kell õket!:(
Proba képpen ki kellene szedni mindet kiütni a közepét és kimosni gázolajban vagy benzinben
Lehet van lerakódás benne nem tud teljesen feltöltõdni,ha megtisztítod még talán menthetõ!
Darabja kb 2000 ft!
Csaó!2008-11-08-17:42 #9511admin
AdminisztrátorKöszi kokesz, remélem ez lessz a baja!!
üdv2008-11-08-20:25 #9513admin
AdminisztrátorÜdVW!
Azért nem ártana az olajnyomást is leellenõrizni! Az alacsony olajnyomás miatt is csattoghatnak a hidrotõkék!
Nem elég a hidrotõke közepét kiszedni! Azt is kétfelé kell venni és a két elemet is kimosni gázolajban, valamint a nyomástartó golyót is ki kell venni a helyérõl, a hajszálrugót pícit széthúzni(elõfeszíteni, hogy nagyobb nyomáson nyisson)! Amikor minden tiszta, lehet össze szerelni…
2008-11-08-20:50 #9519admin
AdminisztrátorSzia Doki!!
Kérdeznék még egyet: egyik ismerõsi azt mondta hogy ez nem tõkehiba, hanem hogy lógnak a szelepvezetõk és ezért csattog"klattyognak" a szelepek. Lehetséges? ( NE ilyen vékony hangot képzelj el hanem egy tompábbat)
üdv2008-11-08-21:25 #9525admin
AdminisztrátorÜdVW Leó!
Ha már annyira lógnának a szelepek, akkor már beleõrültél volna az olajfogyasztásba! A tompább csattogás lehet a hatókarcsapágy vagy a dugattyúcsapszeg hangja is.
2008-11-08-22:16 #9527admin
AdminisztrátorKösz Doki!!
majd ha meglettek nézve a tõkék megírom a változást…..remélem lesz:)És igy(ha csapágyas is) akkor még mennyit futhat? Gondolom egy idõ után fel fog erõsödni a hangja!?
üdv
2008-11-09-12:39 #9531admin
AdminisztrátorÜdVW Leó!
Csapágyasan nem sokat tud futni a motor, mert a megnövekedett illeszési hézag miatt jelentõs lesz az olajnyomás csökkenése. Elõbb-utóbb valamelyik sikócsapágy ‘felkenõdik’ a tengelyre ,vagy a kenéshiány miatt akár a vezémûtengely is beszorulhat. Ekkor ‘valaminek engednie kell’ és az általában a vezérmûszíj, vagy a vezérmû lánckereke lesz. Ha a fõtengely szorul be(mert ‘rásül’ valamelyik siklócsapágy) az szerintem a jobbik rossz…:(
2008-11-09-15:40 #9535admin
AdminisztrátorKösz doki!
remélem ehhez nem lessz szerencsém…..:(2008-11-18-00:24 #9720admin
AdminisztrátorSzia Doki!!
Kicseréltettem az egész sor tõkét……
na és jó lett,, se hidegen se melegen nem csattog a szelep (legalábbis eddig:) )"szinte olyan mint az új" örülök neki:)
üdv
2008-11-18-11:27 #9721admin
Adminisztrátor🙂
2008-12-31-01:59 #10702admin
AdminisztrátorHello Doki!!
megint rossz…
kb 3-hétig tök jó volt azután állt egy hetet.
Beindítottam és kezdte ugyan azt mint régen.
mondjuk azt megkell hagyni jóval csendesebb hidegen mint a csere elõtt.
mi lehet a baj??üdvw
2008-12-31-14:10 #10704admin
Adminisztrátorhello!
én ezért cseréltettem ki a hengerfejet lapkásra,mert már elegem volt,h.hol csattoogott,hol nem..Vettem bele újat énis,de ideig-óráig volt csak jó,elöbb úgyis elkokszolódik szerintem.A lapkással nem lesz olyan finom hangja,de még jobb,mint a koszos hidróssal volt..2008-12-31-21:16 #10712admin
AdminisztrátorÜdVW Leó!
Az új tõkének is idõ kell, hogy bekopjon, emiatt is elengedheti a nyomást…
2009-01-01-22:53 #10730admin
AdminisztrátorKopott olaj pumpa miatt nem csinálhatja??
-
SzerzőBejegyzés
- Be kell jelentkezni a hozzászóláshoz.