Csodaszer

Kezdőlap Fórumok Technikai segítség Motor Csodaszer

  • This topic is empty.
12 bejegyzés megtekintése - 1-12 / 12
  • Szerző
    Bejegyzés
  • #10795
    admin
    Adminisztrátor

    Sziasztok!

    Létezik egy eljárás, amivel a kiegyenlítõ tartályban lévõ szénmonoxidot lehet kimutatni és ebbõl a motor hengerfejtömítés problémáira lehet következtetni. Ez mennyire megbízható, és persze mennyire drága?

    Peti

    #10806
    admin
    Adminisztrátor

    ÜdVW Péter!

    Errõl még nem hallottam, de a hûtõrendszer nyomásának jelentõs növekedése elég intõ jel a hengferfej vagy a tömítés problémájára!
    Szétszedés és a nyomáspróba után derül ki minden(hacsak nem a blokk repedt el:blink: )…

    #10817
    admin
    Adminisztrátor

    Szia Doki!

    Mi tekinthetõ normális nyomásnak? Esetleg ez fordulatszám függõ? Nyáron egy 120-as tempóval levezetett 20Km után eléggé meg tud nõni, de ilyenkor télen viszonylag könnyen benyomható 100Km után is a vízcsõ.

    #10853
    admin
    Adminisztrátor

    [b]Zsigmond Péter írta::[/b]
    [quote]Szia Doki!

    Mi tekinthetõ normális nyomásnak? Esetleg ez fordulatszám függõ? Nyáron egy 120-as tempóval levezetett 20Km után eléggé meg tud nõni, de ilyenkor télen viszonylag könnyen benyomható 100Km után is a vízcsõ.[/quote]
    Szerintem termosztátot nézd meg hogy jól dolgozik-e.Ha jól dolgozik akkor szerintem hegerfejtõmítés csere lesz.:blink:

    #10880
    admin
    Adminisztrátor

    ÜdVW Péter!

    Ha a hiba a nyári idõben erõsebben jelentkezik, akkor a hûtõd lesz eltömõdve…

    #10907
    admin
    Adminisztrátor

    Szia Doki!

    Igazad lehet, télen gyakorlatilag minden normális, nyáron, fõleg nagyobb fordulatnál keményebb a csõ.
    A felsõ csõ és a hûtõ felsõ része meleg az alsó meg nem vagy alig. Hozzá tartozik a dologhoz, hogy több mint fél évig csapvíz volt a hûtõben. (az adagolóból szivárgott a gázolaj, rá az alatta lévõ vízcsõre… egyszer csak nem bírta tovább és elporladt.) Még egy kérdés: A klíma hûtõ mögül ki lehet mûteni a vízhûtõt a klíma megbontása nélkül?

    Peti

    #10912
    admin
    Adminisztrátor

    ÜdVW Péter!

    Sajnos nem írtad, hogy milyen autóról van szó…
    A Golf/Jetta II-esekbõl ki lehet mûteni a hûtõt, a Golf III/Vento-ból nem, a Passat B3-B4-bõl szintén ki lehet, a Passat B5-bõl is ki lehet, de csak az autó elejének teljes kibontása után!

    #10913
    admin
    Adminisztrátor

    Szevasztok!Balázs vagyok szlovákiából.lenne egy fontos kérédsem felétek.3napja egy furcsa dolog történt a a kocsim motorjával.az olajpálcán keresztül kinyomott kb fél liter olajat,igaz a max felett volt az oalj mert talán picit tultöltöttem.ez lehtett az oka a dolognak? Golf 4esem van motorkod AKQ,1.4 16v gyártási év 1998.sõt nem kevés kilométerrel 261 000,eddig nem volt vele gond.és még valami az olajbeöntö nyilás kupakján van olyan fehér anyag ami szerintem a pára és az olaj keveréke ez normális? segitséget kérek.köszi

    #10917
    admin
    Adminisztrátor

    üdVW Balázs!

    Ha a nívópálcán is szürkés színû(kapucsínó) az olaj akkor a hengefejjel, vagy a tömítéssel van gond. Ha csak az olajbeöntõ sapkán,az csak a felgyûlt pára, azt le kell törölni!
    A nívópálcán akkor fújja ki az olajat a motor, ha a kartergáz csõ eltömõdött,vagy elfagyott. Ez még a jobbik eset, mintha a szimmeringeken fújná ki…

    #10925
    admin
    Adminisztrátor

    a kartergáz az ami befelé vezet a levegöfilterbe és onnan vissza az olajbeöntönyiláshoz? azót mentem vele kb 50kilométert és nem volt vele gond.az olaj normális szinü átlátszó.ha még mindig el van tömõdve akkor kinyomta volna már? mert én levettem a levegõfiltert és kitakaritottama csöveket és átfujtam kompressorral.azóta müködik.

    #10927
    admin
    Adminisztrátor

    jah és még azt szeretném kérdezni,hogy a kartergáz csöve enyhén füsötlhet vagy nem is tudom az oljagõznek tünt nekem,mondta a szerelõm még anno,h ennyi km után az normális meg az uj motor nál is az jelen van mert aza csõ azértvan ott.sokan mondták hogy 260 ezer kiliméter az nagyon sok és h az a motor már a végét járja,de a komolyabb szerelõk azt mondták ha karba van tartva akkor ne nézzem a tacho-t.

    #10928
    admin
    Adminisztrátor

    ÜdVW Balázs!

    A motor járásakor gõznek és némi gáznak kell a levgõszûrõ házba áramlani! Ez a mennyiség minél kevesebb,annál jobb állapotú a motor. A pára télen belefagyhat ! Ha karban van tartva, tényleg nem kell a futott km-t figyelni, ebben a szerelõ ismerõseidnek igaza van!

12 bejegyzés megtekintése - 1-12 / 12
  • Be kell jelentkezni a hozzászóláshoz.