érdekes motor probléma.

Kezdőlap Fórumok Technikai segítség Motor érdekes motor probléma.

  • This topic is empty.
8 bejegyzés megtekintése - 1-8 / 8
  • Szerző
    Bejegyzés
  • #8425
    admin
    Adminisztrátor

    sziasztok.
    a gép:g1 , 1977-es,1100 cm3 , "FJ motorkódú , karbi: solex 31 pict 5 .
    a motor még bejáratós,tökéletesen mûködött,pöccre indúlt mindig.aztán 1szer nehezen indúlt,befolyt a karbiba a benzin,cseréltem tûszelepet(bontottat)megszünt a hiba,elmentem vele 82 kilómétert,semmi gondja nem volt,aztán
    beálltam vele a garázsba,és 2 nap múlva szerettem volna vele menni,és nem indult.csak úgy indúl,h padló gáz,kb 1 perc inditózás,nagynehezen beindul,pár százon pöfög,ha leveszem a gázrol a lábam azonnal megáll.szóval padló gáz pöföf kb 400-as fordulaton,mintha nem menne csak 2 henger,aztán kb 2-3 perc járás után nagynehezen elkezd felpörögni,párat túráztatok,és megjavul.leállitom,rögtön inditom,és pöccre indul.de ha várok vele 5-10-20 percet,vagy többet,akkor kezdõdik minden elõröl.most ott tartok,h nagy nehezen beindul,de már fel sem pörög,néha elkapja,akkor picit jó,aztán megáll.most már fel sem pörög,sõt,el sem indul.
    tehát a hiba magától jött elõ,állásban.
    gyújtás jó helyen,kábelek jól vannak,ma tettem be új megszakitót,és kondit is.megszakitó hézag jó,vákum jó.
    szikra van mind a 4 hengernél,de tettem bele új gyertyákat is.rotort,és fedelet is cseréltem már,igaz bontottat,de mûködõ autóról valót.
    cseréltem ac-t is(bontottat,de jót)ha belefújok a benzincsõbe,hallom,h bugyborékol a tankba a benzin,új benzin elõszûrõt is tettem bele.benzin van benne!!
    karbi:már vagy 5ször darabokra szedtem,és kipucoltam,vágtam új vastagabb tömitéseket is,3 bontott,de jónak tûnõ tüszeleppel is próbáltam már,úszót is cseréltem,az úszó könnyen mozog,nem lukas,az úszótartó mûanyag is jól van betéve,úszószint jó,az úszóházban mindig van benzin.próbáltam másik (bontott)gyorsitómembránt is,alapjárati mágnesszelep is jó,fúvókák is jók.pillangótengely nem lóg.autómata szivató mûködik,és jól be is van állitva.látszólag nem folyik a karbiba benzin.
    hirtelen nem is tudom miket próbáltam még.
    most jutottam el odáig,h segitséget kérjek!!!!!
    ma már kérdeztem vagy 8 vw mágust,szerelõt,de senki nem tudott segiteni.
    vegyek új elosztófedelet?vagy karbi javitót?
    olyan mintha megszivná magát,de már nincs tippem.
    kérlek segitsetek,h ne keljen még x napot kinlódni,vagy fölöslegesen pénz kiadni olyan alkatrészre ami tök fölösleges.
    elõre is köszönöm.

    Módosította: lacabug, Idõpont: 2008.09.03 00:14

    #8435
    admin
    Adminisztrátor

    ÜdVW László!

    Ha nagyon bedúsítja a porlasztó a rendszert, az lehet attól is,hogy az AC pumpád alatt vékony a tömítés és emiatt nagy a benzinnyomás,ami lenyomja a túszelepet és az úszót… Ekkor ‘uszoda’ van…
    Az erõtlen beindulásért és ki nem pörgésért a gyújtásod lesz a ludas. Nézd meg a megszakítódat, nincs-e beégve. Leszedett gyújtáselosztó fedélnél indítóztass, és figyeld,hogy szikrázik-e a megszakító. Ha nagyon szikrázik, akkor kondenzátor, vagy gyújtótrafó primer zárlat van(esetleg a trafó van fordítva bekötve, de akkor már ‘elégeti’ a megszakítót). A trafón csak 11 voltot tudsz mérni bekapcsolt gyújtásnál, ugyanis a biztosíték táblában van egy elõtét ellenállása…Emiatt csak VW-hez való trafótval fog megbízhatóan mûködni(esetleg ’81 utáni Skodáéval, mert az is ilyen elven mûködik)…

    #8437
    admin
    Adminisztrátor

    üdVW!
    azért nem értem a problémát,mert tökéletesen mûködött az autó,és magától,álló helyzetben kezdte el.
    ac-t üzemképes ugyanilyen golfról szedtem le,meg elötte az eredetivel is jól mûködött.
    a megszakitó szikrázik,nem volt beégve,de vettem bele új megszakitót,és kondit is,trafót este kapok kölcsön,azt rápróbálom még,amúgy ha a trafó lenne a ludas,a ladáé,nem jó rá??
    a trafó is jól van bekötve.
    viszont este feltünt,h mikor gyújtást állitok,a trafó gyújtókábel kivezetésénél pattog a szikra.meg ott a kábel néha át is húz a kábel,a trafókábelt is lecserélem azért.
    tegnap ismét szétszedtem a karbit,kipucoltam,átnéztem,minden jónak tünik.átnéztem a gyújtást is,jelen van,hézag jó,szikrázik is,kivettem a gyertyákat,öninditóztam,megnéztem az összes gyertya szikrázik,visszatettem a karbit,és a gyertyákat,pöccre beindúlt,pár másodpercig,aztán megált.mikor nagy nehezen sikerül elinditani,szintén pár százon pöfög,és nem pörög fel,de már ennél többet nem csinál,csak néha picit kb 100 all többet pörög,és visszaesik,tehát már rendesen ki fe forog a motor : (((

    #8459
    admin
    Adminisztrátor

    SzeVWa

    Érdekes a helyzet. Nézd meg hogy nem-e sziv falsot a szivocsonk-karburátortalp-karburátor között, nincs-e kiszakadva a karb.talp,vagy tulságosan meghuzva a karb.talp anyák. Ezt a legegyszerüben ugyellenõrizheted hogy a levegõszürõházat leveszed, 5-7 meghuzogatod a gázkart és figyeled hogy nem-e szivárog valamék oldalt a benya.
    Én erre tipelnék, más nem jut az eszembe, sajnos ezt látni és halani kénne hogy tudjak segiteni.

    #8460
    admin
    Adminisztrátor

    ÜdVW László!

    Dobd ki a 4 gyertyádat! Már jártam így!
    A trafó nyakán sehová nem pattoghat a szikra! Az kábelhiba lehet(a szilikont azonnal kidobni, csrélni rézre és minden gyertyára 5 kiloohmos pipát tenni), vagy a trafó szigetelése megsérült(elrepedt)…

    #8544
    admin
    Adminisztrátor

    köszönöm a segitséget!!!!
    megoldódott már a probléma,csak nem jutottam ide,h leirjam .
    az a helyzet,h mivel mindent vagy 20szor átnéztem,és a segitségekkel sem jutottam semmire,gondoltam kezdjük a legelejétõl.levettem a vezérmû burkolatát,és akkor láttam,h a vezérmûkerék 2 foggal arébb áll!áááááá
    az ideg vert,h ennyit kinódtam,és milyen piti baja van.csak ugye ezt azért nem néztem eddig,mive mikor utoljára leállitottam tökéletes volt a gép.ebbõl is tanúltam : ))
    jahh.az ablakmosó csõben van visszacsapó szelep,igy volt 1 kb 15 centis csõ darab,ami eltünt valamiért.gondoltam biztos leesett a földre,és elhagytam.nahh meglett a csõ darab : )) a vezérmûszij burkolatban leltem rá.gondolom az lehetett a baj,h bekerûlt valahogy,és beszorúlt a kerékhez,ezáltal átugrott a szij.legalábbis én erre gondolok.mert a szij új,és feszes is volt.igy meg magátol nem nagyon ugorhat át a szij.azóta ismét tökéletes a gép.
    köszönöm a segitséget azért!!

    #8552
    admin
    Adminisztrátor

    ÜdVW László!

    Még jó,hogy nem ‘kettyent’ el jobban a vezérlés! 🙂
    De tanulópénznek jó volt!

    #8556
    admin
    Adminisztrátor

    ennek én is örülök.nem szerettem volna ujra szétszedni a motort,vagy jobb esteben szelepeket cserélni.
    de szivat a gófi megint.:angry:

    most épp az a baja,h üzemmeleg állapotban,ha leállitom,és x idõ után elinditom,akkor néha pörög nagyon a moci.mint hidegen,mikor rajta van a szivató.és nem tudom ez miért van.
    autómata szivató elvileg jól be van lõve.hidegen a felsõ lépcsõn,melegen a legalsõ lépcsõn áll a gázkar.
    szétkaptam,membrán jó,azonkivül ha megszivom,a pillangó is kinyit.
    esetleg valami tipp??

8 bejegyzés megtekintése - 1-8 / 8
  • Be kell jelentkezni a hozzászóláshoz.