Fékprobléma a Jettán

Kezdőlap Fórumok Technikai segítség Futómű Fékprobléma a Jettán

  • This topic is empty.
3 bejegyzés megtekintése - 1-3 / 3
  • Szerző
    Bejegyzés
  • #9363
    admin
    Adminisztrátor

    ÜdVW!

    Egy ’89-es Jetta II-es 1.6D fékjérõl lenne szó. A szervizek sem tudtak tartós javulást elérni és legutóbb már nagyon felpuhult a fék. Ezeket kell tudni róla:

    -Fõfékhenger csere egy éve
    -Szervó még a gyári (érezhetõen mûködõképes)
    -Fékolajcsere egy éve
    -Fékcsövek elõl cserélve ugyanekkor
    -A fékvezetékek nem eresztenek, nem rozsdásak
    -Fékpofák, tárcsa elõl vastagak (Brembo)
    -A hátsó fékdob pofáit (vastagok még) és a dobot kicsit felcsiszoltuk, kitisztítottuk, sehol nem szorul, utánállítója (szerintem) jó
    -A hátsó fékerõszabályzó nem szorul, nem csöpög
    -Hátsó munkahengerek cserélve 1-2 éve

    A legutóbbi légtelenítéseknél (2-3 alkalom) buborék nem jött ki. A fõfékhengert szervízben cserélték elképzelhetõ, hogy nem légtelenítették? A pedál légtelenítés után mindig kemény volt elõtte és maradt is vagy két hétig (csak…), de most folyton puha. Egy rövid bejáratás és erõltetett fékezések után javult valamit, most olyan, mint légtelenítések után pár hónappal (gyenge, de fog). Az autó erõs fékezéskor kóvályog (lengéscsillapító cserés lesz!).

    Nagyjából ennyi. Mit javasoltok?

    #9371
    admin
    Adminisztrátor

    ÜdVW Gyula!

    Elképzelhetõ,hogy eddig tartott a fõfékhengered! Elõször légy szíves ,ellenõrizd le, hogy a pedál benyomásakor a fõfékhenger ‘nem dolgozik vissza’ a fékfolyadék tartályba! Érdemes lenne csak a fékszervóról lekötni, mert lehet, hogy a nyomótüskénél levegõsödik,vagy szivárog is!
    Én a vadonat új fékmunkahengereket, vagy fõfékhengert is beszerelés elõtt szét szoktam szedni és a gumi karmantyúkat vékonyan bekenem szilikonzsírral…Így kisebb az esélye, hogy nem kapnak kenést és berágódnak…
    A fõfékhenger, és/vagy fékfolyadék cseréjekor érdemes a fõfékhengerrõl az összes fékcsövet lekötni és csak a fékfolyadék kibuggyanása után visszakötni és ott kezdeni a légtelenítést!
    Nem akarok okoskodónak tûnni de fékolaj nem létezik! A fékfolyadékok alapanyaga etilén-glikol, míg az olajoké valamilyen kõolaj,vagy szintetikus olaj. Ezek az olajok a fék gumialkatrészeit megtámadják(mint a szerves oldószerek is)!

    #9600
    admin
    Adminisztrátor

    ÜDVW!

    Megoldódott a fékprobléma! Lecseréltük az lötyit a rendszerbõl és kiderült, hogy tele volt valamilyen szutymákkal (szemcsés (?) volt). Valószínûleg a 19 éves csövekbõl maradt vissza valami. Most Pákósan szólva "kokemeny".

3 bejegyzés megtekintése - 1-3 / 3
  • Be kell jelentkezni a hozzászóláshoz.