Kezdőlap › Fórumok › Golfosok törzsasztala › Fordulatszámmérõ
- This topic is empty.
-
SzerzőBejegyzés
-
2008-03-29-21:42 #6120
Lajos
AdminisztrátorSegítség!!!!!!!!!!!!!
Nagy problémával küzdök és eddig már két villamossági szerelõ is beadta a kulcsot a kocsinál.
Van egy 87-es évjáratú Golf II. 1.6 TD autóm.
Beletettünk sikeresen egy Golf IV. 1.9 Tdi motort.
Az eredeti kábelköteg maradt benne. Az eredeti fordszámmérõs kétcsatis óracsoporttal. Van rajta egy 120-as Bosch generátor.
Reménykedtem benne, hogy lesz forszámmérõm mert én az alapján vezetek szinte de legnagyobb sajnálatomra hiába kötöttünk össze mindent gondosan, sajnos nem megy a mûszer.
Nem tudom, hogy az óracsoportom kompatibilis-e a generátorral? Vagy mi lehet a baj?A kettõ együtt mûkodhet tökéletesen? Vagy óracsoportot kellene cserélnem?
Segítsen aki tud.
Köszi.
Módosította: Bagesz, Idõpont: 2008.03.31 10:41
2008-04-02-18:59 #6171Lajos
AdminisztrátorÜdVW Róbert!
Nézd meg, hogy a generátorodon a gerjesztés mellett mi lehet a másik szál. Annak ,hogy a fordulatszámmérõdet mûködtesse, a generátor egyik fázis szálját kell az óracsoportra vinni (a fekete-piros csíkkal)…
2008-04-16-15:22 #6369Lajos
AdminisztrátorKöszönöm.
Megnéztem és végigkövettem a piros – fekete szálat.
A biztosítéktáblába csatlakozik majd onnan megy fel az óracsoporthoz.Megpróbálhatom közvetlenül a generátortól rögtön az óracsoport csatijához bekötni?
Köszi.
Bagi Róbert.
2008-04-16-20:57 #6377Lajos
AdminisztrátorÜdVW Róbert!
Minden motortéri kábel ‘befut’ a biztosíték táblába! De mivel a régi generátorral mûködött a fordulatszámmérõ, kérd meg a villamosságis kollégát, hogy az egyik fázistekercs szálját ‘hozza ki’ a generátoron kívülre,hogy rácsatlakozhass a fekete piros szállal. De amikor szét van szedve, nézze már meg,hogy a forgórésznek hány pólusa van,mert elképzelhetõ,hogy több,mint a réginek, akkor sajna nem lesz pontos a fordulatszámmérõ ,vagy beindítás után ‘kiakad’… 🙁
2008-04-22-20:57 #6472Lajos
AdminisztrátorHelló Doki.
Köszi szépen a segítséget, szépen lassan azért alakul a dolog. csak idõhiányban szenvedek.
Még annyit segíts légyszíves, hogy az 1.6 TD motoron található generátor hány pólusú illetve, annyira nem értünk hozzá ezért kicsit bõvebben mondd el légyszíves hogyan tudok plussz egy szálat kihúzni a genertátorból.
Köszi szépen elõre is.
2008-04-23-11:49 #6477Lajos
AdminisztrátorÜdVW Róbert!
Momentán én sem tudom pontosan, hogy mennyivel van több pólus(vagy egyáltalán van-e ) az újabb generátorokban. A fázistekercs, ha nincs kivezetve bármelyikre rá lehet csatlakozni ,kivéve a csillagpontot, de még a diódahíd elõtt. Ugyanis a generátor váltófeszültségének frekvenciája ‘hajtja meg’ a diesel fordulatszámmérõt. A TDI-knél már az ECU jelébõl dolgozik!
-
SzerzőBejegyzés
- Be kell jelentkezni a hozzászóláshoz.