Fordulatszámmérõ

Kezdőlap Fórumok Golfosok törzsasztala Fordulatszámmérõ

  • This topic is empty.
6 bejegyzés megtekintése - 1-6 / 6
  • Szerző
    Bejegyzés
  • #6120
    Lajos
    Adminisztrátor

    Segítség!!!!!!!!!!!!!

    Nagy problémával küzdök és eddig már két villamossági szerelõ is beadta a kulcsot a kocsinál.
    Van egy 87-es évjáratú Golf II. 1.6 TD autóm.
    Beletettünk sikeresen egy Golf IV. 1.9 Tdi motort.
    Az eredeti kábelköteg maradt benne. Az eredeti fordszámmérõs kétcsatis óracsoporttal. Van rajta egy 120-as Bosch generátor.
    Reménykedtem benne, hogy lesz forszámmérõm mert én az alapján vezetek szinte de legnagyobb sajnálatomra hiába kötöttünk össze mindent gondosan, sajnos nem megy a mûszer.
    Nem tudom, hogy az óracsoportom kompatibilis-e a generátorral? Vagy mi lehet a baj?

    A kettõ együtt mûkodhet tökéletesen? Vagy óracsoportot kellene cserélnem?

    Segítsen aki tud.

    Köszi.

    Módosította: Bagesz, Idõpont: 2008.03.31 10:41

    #6171
    Lajos
    Adminisztrátor

    ÜdVW Róbert!

    Nézd meg, hogy a generátorodon a gerjesztés mellett mi lehet a másik szál. Annak ,hogy a fordulatszámmérõdet mûködtesse, a generátor egyik fázis szálját kell az óracsoportra vinni (a fekete-piros csíkkal)…

    #6369
    Lajos
    Adminisztrátor

    Köszönöm.

    Megnéztem és végigkövettem a piros – fekete szálat.
    A biztosítéktáblába csatlakozik majd onnan megy fel az óracsoporthoz.

    Megpróbálhatom közvetlenül a generátortól rögtön az óracsoport csatijához bekötni?

    Köszi.

    Bagi Róbert.

    #6377
    Lajos
    Adminisztrátor

    ÜdVW Róbert!

    Minden motortéri kábel ‘befut’ a biztosíték táblába! De mivel a régi generátorral mûködött a fordulatszámmérõ, kérd meg a villamosságis kollégát, hogy az egyik fázistekercs szálját ‘hozza ki’ a generátoron kívülre,hogy rácsatlakozhass a fekete piros szállal. De amikor szét van szedve, nézze már meg,hogy a forgórésznek hány pólusa van,mert elképzelhetõ,hogy több,mint a réginek, akkor sajna nem lesz pontos a fordulatszámmérõ ,vagy beindítás után ‘kiakad’… 🙁

    #6472
    Lajos
    Adminisztrátor

    Helló Doki.

    Köszi szépen a segítséget, szépen lassan azért alakul a dolog. csak idõhiányban szenvedek.

    Még annyit segíts légyszíves, hogy az 1.6 TD motoron található generátor hány pólusú illetve, annyira nem értünk hozzá ezért kicsit bõvebben mondd el légyszíves hogyan tudok plussz egy szálat kihúzni a genertátorból.

    Köszi szépen elõre is.

    #6477
    Lajos
    Adminisztrátor

    ÜdVW Róbert!

    Momentán én sem tudom pontosan, hogy mennyivel van több pólus(vagy egyáltalán van-e ) az újabb generátorokban. A fázistekercs, ha nincs kivezetve bármelyikre rá lehet csatlakozni ,kivéve a csillagpontot, de még a diódahíd elõtt. Ugyanis a generátor váltófeszültségének frekvenciája ‘hajtja meg’ a diesel fordulatszámmérõt. A TDI-knél már az ECU jelébõl dolgozik!

6 bejegyzés megtekintése - 1-6 / 6
  • Be kell jelentkezni a hozzászóláshoz.