G2 1.6 pn-motorkódúbólból 1.8-as 90 lovas

Kezdőlap Fórumok Technikai segítség Motor G2 1.6 pn-motorkódúbólból 1.8-as 90 lovas

  • This topic is empty.
15 bejegyzés megtekintése - 1-15 / 73
  • Szerző
    Bejegyzés
  • #8665
    admin
    Adminisztrátor

    Hello!

    Infot szeretnék kérni, van egy 1.6os 70lovas PN motorkódú 90es gyártású golfom és szeretnék bele egy 1.8as 90lovasat beletenni, mivel ez az 1.6os nagyon nemmegy és sokat eszik.
    Elõszöris milyen motorkódú motort kellene vennem és ha bele is akarom papírozni akkor jó külföldi gépbõl is vagy csak magyar papírosból? Ja tényleg, és hogyan mûködik ez a papírozás? Mivan ha csak beledobom és kész, mûszakira meg viszadobom az 1.6-ost? bebukhatok valahol vele? Mit kellene átalakítanom hozzá hogy belemenjen a motor?

    Kösz a segítséget!

    Módosította: soma84, Idõpont: 2009.03.17 21:45

    #8967
    admin
    Adminisztrátor

    vagy esetleg injectorosra át lehet alakítani?
    valaki?

    Módosította: soma84, Idõpont: 2008.10.10 13:15

    #8976
    admin
    Adminisztrátor

    ÜdVW Soma!

    A motorcseréket és ‘vonzataikat’ többször tárgyaltuk már itt a fórumon(korábban), légy szíves keresd meg!

    Lehet, hogy annyiban szerencséd van, hogy az 1,8-as és az 1,6-os blokk egyforma. A varázslat belül, mégpedig a lökethosszban van, ami azt jelenti, hogy az 1,8-as motor alkatrészeit össze lehet házasítani a Te blokkoddal, bár az eltérõ kopások nagy galibákat okozhatnak….

    #13750
    admin
    Adminisztrátor

    hello!

    Most jutottam el addig, hogy tudnék szerezni egy 3as golfból egy abs motorkódú motort. Azt akarom kérdezni hogy ez mennyiben különbözik a 2es golf rp-s motorkódú-tól? mert nézegettem a doppel-wobber.de-t és elég hasonlóak az adatok.. És ez a motor beszerelhetõ lenne az én 2esembe? most egy 1.6os pn motorkódú van benne, vagy esetleg az abs hengerfeje jó lehet a pn-esemre? mert akkor ugye már injektoros lenne és nem enne 10körül.. Hallottam pár embertõl hogy átalakították, de nem találtam neten semmi infot róla. Ha valaki tudna segíteni megköszönném!

    Üdvw

    #13759
    admin
    Adminisztrátor

    Szia Soma84!
    Az ABS kódú motor beépítése lehet hogy bonyolultabb mint az RP-nek. Elsõsorban a vezetékelésére (csatlakozók, bizti tábla, stb)gondolok, mert mechanikailag simán össze lehet hozni. A két motor közti legnagyobb különbség a sûrítési arányban van, de ez jelentéktelen. Szerintem a legjobb megoldás ha veszel egy RP-s motort a hozzá tartozó kábelköteggel és azt építed be. 20-25.000-ért már lehet venni. A lepapírozás meg elég beteg dolog, pénzkidobás az ablakon, gusztustalan lehúzás, HORROR összeg (sajnos):angry:.
    ÜdVW
    Gábor

    #21504
    admin
    Adminisztrátor

    Hello!

    Most sikerült szereznem egy RP-s kódú motort, minden megvan hozzá kivéve az ac pumpát, mert az 1.6pn-emben mechanikus van a Monojet-hez meg úgy tudom hogy elektromos kell… Milyen autókból tudnék bele szerezni? (passat, polo, golf1-2-3. 1.3-1.4-1.6-1.8-2.0l)?
    És mi kellene hozzá pontosan? Úgy hallottam hogy kell hozzá relé is? Vagy az egész tankot ki kell cserélnem? Be van vezetékezve gyárilag?

    Most nézegetem az imakönyvet, és ott úgy írják, hogy van egy elõszállító szivattyú a tankban, ez bennelehet az én tankomba vagy bele szerelhetõ?

    Elõre is kösz!
    Hello

    #21511
    admin
    Adminisztrátor

    Szia!

    Pontosan mi van meg ahhoz az RP-s motorhoz? Mikori autóból lett kiszedve?
    Fontos hogy minden meglegyen az átalakításhoz, mert a karbisnál nincsenek olyan dolgok ami az injektorosnál van.

    Az AC-val lehet hogy bajban leszel, mert egyedül az RP-s mono-jetronicnak van 1-1.1 baros szivattyúja, az összes többi injektorosban 5 báros van.

    Az üzemanyag tankban neked nincs átemelõ szivattyú, mert ilyen csak az injektoros autókban van.
    Ahhoz hogy mûködjön az AC és az átemelõ szivattyú ahhoz kell a vezeték is ami hátra megy a tankhoz és egy üzemanyag relé.

    ÜdVW
    Gábor

    #21513
    admin
    Adminisztrátor

    Kösz a választ, akkor megpróbálom még ezeket elhozni attól akitõl a motort vettem.
    Azthiszem 89-es autóból van, az enyém 90-es
    A motorhoz megvan: önindító, generátor, váltó, féltengelyek, injektor, computer, kábelköteg a computerhez, kábelköteg ami a relétáblához és a kmórához megy, a relé ami ehhez kell, légszûrõhöz minden, gyújtótrafó (vagy mi), akkor van még az aktívszénszûrõ (asszem ez a neve), ehhez egy szelep
    hûtõm nincs hozzá, de remélem jólesz az 1.6-osé

    itt egy kép róla:
    http://kepfeltoltes.hu/view/091229/11111IMGP7061_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

    amúgy mivel tudnám rendesen letakarítani? Mert brigéciollal próbáltam, de nemigazán jött be…

    OLvasgattam itt a váltókról, de nem teljesen tiszta hogy a 4y vagy a 4s kódú hosszabb. Most a 4s van a gépemben, de ha a 4y rövidebb akkor az megy majd bele….

    #21516
    admin
    Adminisztrátor

    Szia!

    Na így gondoltam hogy komplett!:)
    Ez így teljesen korrekt.

    Elég ha elhozod a komplett AC-t, meg a tankból az átemelõ szivattyús szintjelzõt, habár maga a tank nem nagy érték szóval azt is odaadhatná. Ne felejtsd el az elektromos vezetéket sem ami az AC-hoz és az átemelõ szivattyúhoz megy. A relé száma 90.

    A te hûtõd lehet hogy kicsi lesz az 1.8-as motorhoz, ha nem 525mm széles.

    Lemosni a legjobban a narancssárga kupakos (még nem környezetkímélõs:blush: ) brigéciollal vagy tiszta benzines ecsettel tudod.Esetleg gázolaj, petróleum.

    Én úgy szoktam hogy jó alaposan beáztatom, meg levakargatom a nagyját drótkefével meg csavarhúzóval, aztán este elviszem az egészet a közeli autómosóba ami non-stop üzemel (akkor már az emberke sincs ott) és szépen a meleg vizes, mosószeres gõzborotvával lemosom az egészet, vigyázva hogy oda ne menjen víz ahová nem szabd (szívócsõ, gyújtás, injektorrész).
    Ami ezután is rajta marad, az nem számít.:P

    Váltóból meg szerintem maradjon a 4s mert a 4t után az a leghosszabb és ezzel még tudod csökkenteni a fogyasztásod is, fõleg ha hosszabb távokon használod városon kívül. A motor meg elég erõs és nyomatékos ahhoz hogy elbírja.

    Olyan váltóról hogy 4y még nem hallottam, olyan van hogy 2y. Ez kifejezetten 16v-s GTi váltó amivel 100-nál 3000 forog a motor.
    Ha inkább városban használod akkor elég egy rövidebb váltó is.

    Innen meg egy raklap információt, adatot kinézhetsz:
    [url]http://www.doppel-wobber.de/wbb2/jgs_portal.php?id=119[/url]

    ÜdVW
    Gábor

    #21554
    admin
    Adminisztrátor

    Hello!
    Boldog Új Évet minden VW-esnek!

    NA jövõhéten el is hozom a benzinpumpát meg a kellékeit, és akkor indulhat is az átépítés, biztos lesz pár kérdésem…
    Brigéciolt nézegettem, de csak fehér kupakosat találtam, úgyhogy keresgélem tovább..
    Nemtudom honnan szedtem ezt a 4y-t természetesen 4t-re gondoltam 😀 biztos túl késõ volt…
    Ez a mostani váltóm 3000-nél 115-tel megy 5.-ben, a 4t-nél 3000-nél mennyivel?
    Szerintem amúgy a 4t megy majd bele, mert az enyémmel van 1kis gond, meg amúgysem szoktam 150-160-nál többel menni, azt is csak pályán, és még ittis csak kb 4000-et forog a motor… A gyorsulás meg elég sz@r.. 16mp alatt van százon.. az 1.4es 60lovas polonk meg 13 alatt… Nem mintha gyorsluásra járnék vele, de azért elõzéseknél több kellene….

    ÜdVW

    #21556
    admin
    Adminisztrátor

    Szia!

    Az átépítésnél szívesen segítek amiben tudok. Egyedül az elektronikai részben nem vagyok nagyon otthon, de szerintem azzal nem lesz gond.

    A múltkor rosszul mondtam, [b]az AC relé száma 80, nem 90[/b]!

    A 4T váltóval 3000-nél 120-at megy ha jól emlékszem.
    Én mindenképp a 4T javaslom, mert kíméled vele a motort, meg az üzemanyagot is és sokkal csendesebb is.

    A gyorsulásról meg annyit hogy az RP-s motor 20 Le-vel és 24 nm-el erõsebb mint a PN.
    A PN gyorsulása 13.5 mp, az RP gyorsulása 11.5 mp gyárilag.

    A 4T váltónál a 2. fokozatot 120-nál tiltja:P , szóval elõzéseknél csak visszarakod 3-ba vagy ha 50-60-as tempóról kezdesz elõzni akkor egy kis gázfröccsel akár 2-be és had szóljon.

    Ezt keresd:
    [url]http://www.bfsbolt.hu/webshop_images/BRIGICD3_nagy.jpg[/url]

    Én úgy szoktam hogy, kicserélem a biztonsági kupakot rajta és ütök rá egy kis lyukat 1 szöggel és utána könnyen lehet locsolni.

    ÜdVW
    Gábor

    #21574
    admin
    Adminisztrátor

    Üdv!

    azért az RP-s motorhoz 4T-s váltót nem társítanék, mert ugyan úgy lomha marad a kocsija.

    2Y-on se vészes igazából mert az 5. hosszú ott is és 130-nél pont hogy 4000-et forog ott meg még a hozzá tartozó 16V-s motor nem kajál annyit egy digifantos motor meg még annyira se talán.

    És ha jól emlékszem az RP alapvetõen is egy relatíve rövid váltóval van.

    én egy AUG-s váltót raknék alá amiben a 3. rövid és a többi fokozat már hosszú, ha már így szóba jött az elõzgetés.:)

    [b]Téma inditóhoz:[/b]ha már így se meg úgy se foglalkozol a számmal, akkor nem lett volna jobb egy PF-es GTI motor?

    fogyija ugyan annyi, ha nem jobb (sajnos a monojetronic azért nem egy fogyasztás bajnok), és jobban is megy azért. no meg pont ugyan annyi mókolás van vele mint az RP-vel.

    no azért ahhoz viszont illene a komplett fotumû (mondjuk már az RP-hez is illene..), ez igaz.

    és persze a pénz nagy úr, az RP-t valószínûleg olcsóbban kaptad mint a GTI kaptad volna.

    üdv és BUÉK

    #21581
    admin
    Adminisztrátor

    Szia Rabbit!

    Azért helyesbítenék pár helyen ha nem bánod.:P

    Nagyon sok RP-s motort gyárilag is szereltek 4T és 4S váltóval. Igaz hogy volt AEN kódúval is de az sokkal ritkább.
    Én mentem már egy 1.8-as GX (k-jet) G2-vel, 4T váltóval és nagyon jó volt. Elõzéseknél vissza kettõ padlógáz oszt jó napot :laugh:

    A 2Y és az AUG váltó között minimális a különbség, amit szinte észre sem lehet venni.
    Olyan lenne jó hogy 2y váltó 4T-s 5. fokozattal.:P

    A PN motorkódú 1.6-os és az 1.8-as RP futómûve teljesen egyforma. Esetleg a rugók karakterisztikája lehet eltérõ.

    Soma84-nak az elsõdleges szempontja az volt hogy ne egyen 10 litert átlagosan az autója, meg ne kelljen szenvedni a karbival.
    Egy jó RP-s moci 7.5-8 literrel megelégszik. Hosszú távokra meg sokkal jobb a hosszú váltó.

    Õ hozta fel hogy szeretne egy 1.8-as motort (ABS vs. RP).
    Ebbõl az RP-s könnyebben megvalósítható.

    Egy GTi-t összehozni azért kicsit költséges lenne.
    Úgy nagyjából az árak egy digifantos GTi-hez:
    motor 40.000
    váltó 15-20.000
    tárcsás hátsó híd 20-25.000 (ha van)
    MFA óra+kapcsoló kb 10.000

    Az RP-s motor sallangokkal kijön 25-bõl.
    Ha kevés a kakaó még mindig ott a 40 eurós chip meg a 100 eurós hengerenkénti leömlõ amivel már 110-115 lovat tud a masina.
    Egyenlõre jöjjön össze az RP-s moci és majd meglátjuk mit mond rá Soma84!;)

    ÜdVW
    Gábor

    #21596
    admin
    Adminisztrátor

    Üdv!

    hát akkor pusztán ott próbléma hogy más a fogalmunk a jóról:)

    65-70-ig én is vissza rakok kettõbe ott nincs is gond, ott nem hiányzik a power, ott elég kellemes még 100-nál 3.-ba is jól ugrik az enyém, de ami ennél lomhább az nekem már szenvedés.:blush:
    (pedig egy 900kg-s golfról beszélünk 139le-vel)-

    viszont malac amivel mostanság közlekedek, nekem szenvedés RP-s motor ahogy nézegetem AEN-n váltóval, és hát nem az igazi..:-) no persze a Golf könnyebb ez igaz.

    azért AUG és 2Y-on közt van különbség hosszban, no meg az egyik szorított bronz perselyes, ál speer, míg a másik nem.

    hüm bocsánat nekem az RP-s motorról mindig a Sonder modell kettesek ugranak be azok alatt meg mind már GTI futomû volt (Special, Golf GT, Fire und Ice).

    fogyasztás és megbízhatóság szempontjából valóban sokkal jobb az RP-s.

    csak azt is nézd hogy ezzel szembe mivel kap többet, az MFA-s órát meg nem tartom elsõ kõrben létszükségletnek. mit ahogy a tárcsás hátsó sem az, de ha már tárcsát akar hátra akkor elõre se ártana belsõ hûtéses stabrúdas min 239-es futomû.

    és ami pénzt majd elkölt az RP-re annyiból GTI-esíthetet volna.

    de persze minden a pillanatnyi anyagi állapot határoz meg.

    Üdv!

    #21599
    admin
    Adminisztrátor

    ÜdVW

    Lenne egy kérdésem,ha már itt tartunk,h váltók.Szerintetek egy 9A motor,ugye 2.0 16V egy pár 40-es Del’lorto val és egy 4T váltóval az milyen párosítás?Amúgy ,ha a fent emlegetett váltót tudtok eladót vevõ vagyok,a 2Y és az AUG re gondolok.

15 bejegyzés megtekintése - 1-15 / 73
  • Be kell jelentkezni a hozzászóláshoz.

search previous next tag category expand menu location phone mail time cart zoom edit close