Kezdőlap › Fórumok › Golfosok törzsasztala › Golf 2 intercooler
- This topic is empty.
-
SzerzőBejegyzés
-
2007-09-15-22:09 #4499
Lajos
AdminisztrátorHello
Lenne egy olyan kérdésem , hogy van nekem egy G2 1.6 GTD és szeretnék bele intercoolert,hogy az rossz-e a motornak vagy nyugottan bele tehetem…És hogy hol lehetne szerezni g2 intercoolert.Újonnan lehet venni?
Mennyit dobna a verdán?
Elõre is köszi.2007-09-16-19:20 #4508Lajos
AdminisztrátorÜdVW Isti!
Ha a motoroknak nem ‘tenne jót’ az intercooler,akkor nem alkalmaznák az autógyárak sem!
A lényege az, hogy a légsûrítõbõl (legyen az G-töltõ, kompresszor,vagy turbó) kilépõ levegõ hõmérséklete elérheti a 120 Celsius fokot. Ebben a meleg levegõben kevesebb üzemanyagot lehet elégetni légfelesleggel. A 40-60 celsius fokra visszahûtõtt levegõben viszont,nagyságrenddel többet. Így javul a hengerek töltése, ezáltal növekszik a teljesítmény, a forgatónyomaték.
A tunerek szerint nincs elég nagy intercooler! Ha az autó eleje intercoolerbõl állna,az is kevés lenne…A gyári Golf II turbódízel intercooler cikkszáma:191 145 805C, a G60-asé 191 145 805D.
Az ötletek tárháza végtelen, láttam már dupla(összehegesztett) Fiat Ducato, coolertõl kezdve a Renault Masterén át a Sprinter-LT hûtõig mindent csak, jó nagy legyen és el is férjen!
Módosította: Doki69, Idõpont: 2007.09.16 17:28
2008-02-28-12:10 #5799Lajos
AdminisztrátorSzia Doki! Érdeklene az h mi a különbség a JR-es és az SB Motorkódos 1.6-os Td motorok között?Annyiit tudok h az SB-S Garett vizes turbós meg intercooleres szerkezetében valamivel még eltér? Esetleg az adagolója?ELõre is köszi!
Üdv Cs.Gábor2008-02-28-21:52 #5805Lajos
AdminisztrátorÜdVW Gábor
Az RA/SB motorkód egy kisérlet volt a gyár részérõl, hogy ezek a motorok 80 pacival mennyire tartósak…Próbálkoztak a katalizátoros változattal is! Más az adagolójuk és a turbó sem egyforma, mivel ezeken már vízhûtéses szélerõmû(turbó ) van! Az adagolók Bosch száma sem egyezik, ezek kissé több ‘kaját’ adnak 🙂 .
Az intercooler alkalmazása a motor hõterhelését csökkentette. Emiatt is emelkedett a teljesítmény és a nyomaték, valamint a fajlagos fogyasztaás kis mértékben csökkent.2008-02-29-00:17 #5806Lajos
AdminisztrátorSzia Doki! Köszönöm szépen a felvilágsítást! Sztedr érdemes beszerezni egy ilyen adagolót ?
2008-02-29-16:25 #5813Lajos
AdminisztrátorÜdVW Gábor!
Szerintem nem igazán fontos, csak az adagoló javítónak szólj, hogy 80 lovas mocihoz akarod állíttatni! A nyomáskamrában levõ membránt forgasd el úgy, hogy a tárcsáján lévõ pontocska az adagoló meghajtása felé nézzen…Elõtte azért jelöld be, hogy hol állt, mert ha nem sül a dolog, akkor még legyen hová vissza állítani…B) Ez csak a ’92 elõtti adagolóknál mûködik! :S
2008-03-02-01:24 #5839Lajos
AdminisztrátorSzia Doki! Köszi az adagolós témában a segítséget majd ha odajutok próbálkozom! Amúgy nekem ugye 1.6Td-m van és nem egy ilyen autónál olvasgattam eladó autók közt stb hogy 1.9-es td(AAZ) vezérmûtengelyt meg porlasztócsúcsokat (amúgy a 1.6-os 155 barra van belõve az 1.9 mennyire?)raknak bele ez miben változtathat teljesítmény szempontjából? Amúgy a K-24-es turbón lehet nyomást állítani? Amúgy nagyon érdekel ez a téma h kicsit felturbózni a járgányt de csak annyira h ne könyököljön ki 2 hét alatt ,teljesen fel lett újítva a blokk(Új hüvely,dugók, porlasztók belõve, hengerfej lenyomásozva síkolva szóval minden:D) már csak összerakásra vár!Elõre is köszönöm válaszod!
2008-03-03-12:50 #5848Lajos
AdminisztrátorÜdVW Gábor!
Az 1,6 TD és az 1,9 TD motorok vezémûtengelyeinek nyitási különbsége 1 fok…Tehát nagy különbség nincs. Az 1,9-es TD moci porlasztócsúcsa azonban más (nagyobb a furata), de ugyanúgy az újat 155 barra, míg a futottat 140 bar-on kell ellenõrizni…
A turbónyomást hiába változtatod meg, ha a moci nem bírja kifújni magából a kipufogó gázt…Elõször a kéményt alakítsd át fojtás nélkülire, hangja alig lesz, mert a turbina megfogja a zajt…2008-03-03-15:24 #5850Lajos
AdminisztrátorÜdv Doki! A kiput mindenképp egy dobbal szándékoztam megcsinálni egy 55-ös vagy 50 -es rendszer és egy darab Tdi 3-as dob lesz majd rajta amit már megszereztem! A porlaszókat megcsinálták bevannak lõve(KSZE)! Akkor mit tanácsolsz alakítsak rajta vmit?Elõre is köszi!
2008-03-03-22:42 #5858Lajos
AdminisztrátorÜdVW Gábor!
Ha a TDI dob belseje megegyezik a VR6/GTI 16V- al, akkor az kissé gáz.. Nekem volt 1 a vasamon, de gyorsan leszedtem, mert nehéz volt és nagy volt a fojtása…Hiába segédkamrás, sokat visszafogott…:(
2008-03-03-23:50 #5862Lajos
AdminisztrátorHát és ha megfogom és kibelezem? Vagy akkor mit tegyek rá?
2008-03-04-12:41 #5865Lajos
AdminisztrátorÜdVW Gábor!
Talán a másik legrosszabb dolog a kéményt kibelezni! Gondold el, jön a gáz jó nagy sebességgel és a kibelezett dobban kitágul, mert ugye van hely, viszont újra össze kell húzódnia, hogy kijusson a kivezetõ csövön…Ez jókora lassulást és súrlódási hõt jelent. A dízel, fõleg a turbós motoroknál nagyon sokat jelent, ha a kipufogó jelentõs fojtását megszüntetjük. Ez a benzineseknél átömlési veszteségben nyivánul meg, mivel ilyenkor az egybe nyitott szelepeken üzemanyag is átáramlik a kipufogóba…A dízelnél legfeljebb levegõ áramlik át, amibõl azért turbósnál van bõven…
Még valami. A saját Golf III-asomon(1,9 TD, AAZ) kiiktattam a középsõ dobot, a hátsó helyére egy szabad áramlású, abszorpciós dobot tettem fel. A turbónyomásom 0,6 barról 1,6 barra emelkedett úgy, hogy a turbóhoz nem nyúltam. Azóta az intercooler beépítése után sem változott a dolog. 1800-2000-es fordulattól megindul a turbónyomás leszabályozásig… 5. fokozatban 3000-res fordulatnál (tempó118, sajnos) 0,5 bar a nyomás, de kis gázpedál mozdulatra felugrik akár 1,2 barra is…B)2008-03-04-15:50 #5868Lajos
AdminisztrátorÜdv Doki! Hát szóval akkor mindenképpen a kiput kell valami a tiédhez hasonló módon megoldani! Köszi a segítséget!!
-
SzerzőBejegyzés
- Be kell jelentkezni a hozzászóláshoz.