Golf 2 intercooler

Kezdőlap Fórumok Golfosok törzsasztala Golf 2 intercooler

  • This topic is empty.
13 bejegyzés megtekintése - 1-13 / 13
  • Szerző
    Bejegyzés
  • #4499
    Lajos
    Adminisztrátor

    Hello
    Lenne egy olyan kérdésem , hogy van nekem egy G2 1.6 GTD és szeretnék bele intercoolert,hogy az rossz-e a motornak vagy nyugottan bele tehetem…És hogy hol lehetne szerezni g2 intercoolert.Újonnan lehet venni?
    Mennyit dobna a verdán?
    Elõre is köszi.

    #4508
    Lajos
    Adminisztrátor

    ÜdVW Isti!

    Ha a motoroknak nem ‘tenne jót’ az intercooler,akkor nem alkalmaznák az autógyárak sem!
    A lényege az, hogy a légsûrítõbõl (legyen az G-töltõ, kompresszor,vagy turbó) kilépõ levegõ hõmérséklete elérheti a 120 Celsius fokot. Ebben a meleg levegõben kevesebb üzemanyagot lehet elégetni légfelesleggel. A 40-60 celsius fokra visszahûtõtt levegõben viszont,nagyságrenddel többet. Így javul a hengerek töltése, ezáltal növekszik a teljesítmény, a forgatónyomaték.
    A tunerek szerint nincs elég nagy intercooler! Ha az autó eleje intercoolerbõl állna,az is kevés lenne…

    A gyári Golf II turbódízel intercooler cikkszáma:191 145 805C, a G60-asé 191 145 805D.

    Az ötletek tárháza végtelen, láttam már dupla(összehegesztett) Fiat Ducato, coolertõl kezdve a Renault Masterén át a Sprinter-LT hûtõig mindent csak, jó nagy legyen és el is férjen!

    Módosította: Doki69, Idõpont: 2007.09.16 17:28

    #5799
    Lajos
    Adminisztrátor

    Szia Doki! Érdeklene az h mi a különbség a JR-es és az SB Motorkódos 1.6-os Td motorok között?Annyiit tudok h az SB-S Garett vizes turbós meg intercooleres szerkezetében valamivel még eltér? Esetleg az adagolója?ELõre is köszi!
    Üdv Cs.Gábor

    #5805
    Lajos
    Adminisztrátor

    ÜdVW Gábor

    Az RA/SB motorkód egy kisérlet volt a gyár részérõl, hogy ezek a motorok 80 pacival mennyire tartósak…Próbálkoztak a katalizátoros változattal is! Más az adagolójuk és a turbó sem egyforma, mivel ezeken már vízhûtéses szélerõmû(turbó ) van! Az adagolók Bosch száma sem egyezik, ezek kissé több ‘kaját’ adnak 🙂 .
    Az intercooler alkalmazása a motor hõterhelését csökkentette. Emiatt is emelkedett a teljesítmény és a nyomaték, valamint a fajlagos fogyasztaás kis mértékben csökkent.

    #5806
    Lajos
    Adminisztrátor

    Szia Doki! Köszönöm szépen a felvilágsítást! Sztedr érdemes beszerezni egy ilyen adagolót ?

    #5813
    Lajos
    Adminisztrátor

    ÜdVW Gábor!

    Szerintem nem igazán fontos, csak az adagoló javítónak szólj, hogy 80 lovas mocihoz akarod állíttatni! A nyomáskamrában levõ membránt forgasd el úgy, hogy a tárcsáján lévõ pontocska az adagoló meghajtása felé nézzen…Elõtte azért jelöld be, hogy hol állt, mert ha nem sül a dolog, akkor még legyen hová vissza állítani…B) Ez csak a ’92 elõtti adagolóknál mûködik! :S

    #5839
    Lajos
    Adminisztrátor

    Szia Doki! Köszi az adagolós témában a segítséget majd ha odajutok próbálkozom! Amúgy nekem ugye 1.6Td-m van és nem egy ilyen autónál olvasgattam eladó autók közt stb hogy 1.9-es td(AAZ) vezérmûtengelyt meg porlasztócsúcsokat (amúgy a 1.6-os 155 barra van belõve az 1.9 mennyire?)raknak bele ez miben változtathat teljesítmény szempontjából? Amúgy a K-24-es turbón lehet nyomást állítani? Amúgy nagyon érdekel ez a téma h kicsit felturbózni a járgányt de csak annyira h ne könyököljön ki 2 hét alatt ,teljesen fel lett újítva a blokk(Új hüvely,dugók, porlasztók belõve, hengerfej lenyomásozva síkolva szóval minden:D) már csak összerakásra vár!Elõre is köszönöm válaszod!

    #5848
    Lajos
    Adminisztrátor

    ÜdVW Gábor!

    Az 1,6 TD és az 1,9 TD motorok vezémûtengelyeinek nyitási különbsége 1 fok…Tehát nagy különbség nincs. Az 1,9-es TD moci porlasztócsúcsa azonban más (nagyobb a furata), de ugyanúgy az újat 155 barra, míg a futottat 140 bar-on kell ellenõrizni…
    A turbónyomást hiába változtatod meg, ha a moci nem bírja kifújni magából a kipufogó gázt…Elõször a kéményt alakítsd át fojtás nélkülire, hangja alig lesz, mert a turbina megfogja a zajt…

    #5850
    Lajos
    Adminisztrátor

    Üdv Doki! A kiput mindenképp egy dobbal szándékoztam megcsinálni egy 55-ös vagy 50 -es rendszer és egy darab Tdi 3-as dob lesz majd rajta amit már megszereztem! A porlaszókat megcsinálták bevannak lõve(KSZE)! Akkor mit tanácsolsz alakítsak rajta vmit?Elõre is köszi!

    #5858
    Lajos
    Adminisztrátor

    ÜdVW Gábor!

    Ha a TDI dob belseje megegyezik a VR6/GTI 16V- al, akkor az kissé gáz.. Nekem volt 1 a vasamon, de gyorsan leszedtem, mert nehéz volt és nagy volt a fojtása…Hiába segédkamrás, sokat visszafogott…:(

    #5862
    Lajos
    Adminisztrátor

    Hát és ha megfogom és kibelezem? Vagy akkor mit tegyek rá?

    #5865
    Lajos
    Adminisztrátor

    ÜdVW Gábor!

    Talán a másik legrosszabb dolog a kéményt kibelezni! Gondold el, jön a gáz jó nagy sebességgel és a kibelezett dobban kitágul, mert ugye van hely, viszont újra össze kell húzódnia, hogy kijusson a kivezetõ csövön…Ez jókora lassulást és súrlódási hõt jelent. A dízel, fõleg a turbós motoroknál nagyon sokat jelent, ha a kipufogó jelentõs fojtását megszüntetjük. Ez a benzineseknél átömlési veszteségben nyivánul meg, mivel ilyenkor az egybe nyitott szelepeken üzemanyag is átáramlik a kipufogóba…A dízelnél legfeljebb levegõ áramlik át, amibõl azért turbósnál van bõven…
    Még valami. A saját Golf III-asomon(1,9 TD, AAZ) kiiktattam a középsõ dobot, a hátsó helyére egy szabad áramlású, abszorpciós dobot tettem fel. A turbónyomásom 0,6 barról 1,6 barra emelkedett úgy, hogy a turbóhoz nem nyúltam. Azóta az intercooler beépítése után sem változott a dolog. 1800-2000-es fordulattól megindul a turbónyomás leszabályozásig… 5. fokozatban 3000-res fordulatnál (tempó118, sajnos) 0,5 bar a nyomás, de kis gázpedál mozdulatra felugrik akár 1,2 barra is…B)

    #5868
    Lajos
    Adminisztrátor

    Üdv Doki! Hát szóval akkor mindenképpen a kiput kell valami a tiédhez hasonló módon megoldani! Köszi a segítséget!!

13 bejegyzés megtekintése - 1-13 / 13
  • Be kell jelentkezni a hozzászóláshoz.