www.boxergarazs.hu

GOLF 3 td, vagy tdi?

Kezdőlap Fórumok Golfosok törzsasztala GOLF 3 td, vagy tdi?

15 bejegyzés megtekintése - 1-15 / 103
  • Szerző
    Bejegyzés
  • #16980
    admin
    Adminisztrátor

    ÜdW mindenkinek.

    Bárkitõl várnék hozzászólásokat, fõleg sokat tapasztalt társaktól.
    Golf 3-at keresek. 1,9 diesel. A szívó D-t most hanyagolom, mert meglehetõs lomha.
    A td már szépen döcög. A tdi meg jól megy.
    Ismerõsöktõl kapott eddigi hatalmas információtömeg alapján azt szürtem le, hogy a td alapvetõen kevesebb hibaforrást produkál. Valójában viszont pont ezekkel volt a tulajoknak több baja. Többrõl is mondták, hogy hengerfejgátas volt, meg kiment a kopresszió, meg ilyesmi. A tdi-s ismerõsök meg nem panaszkodtak, kivéve az, akinek irdatlan ki lehetett hajtva a gép, de az meg valami 100 ezer forintos áron kapott hozzá egész jó bontott motort.
    No akkor most melyikre érdemes ráhajtani? melyik megbízhatóbb? Azt is mondták, hogy a td-bõl valószínû hamarabb találok egy már felújított hengerfejes, jó esetben még gyûrûzött, fõttengelyezett motorút.
    Ahogy itt olvasgattam, a td váltója más mint a tdi. Gyengébb? vagy csak az áttételek másabbak? Sokat jelent ez fogyasztásban? Emiatt az áttétel beli különbség miatt éreztem próbák során, hogy a sima td szinte ugyanúgy ugrik, mint a tdi?
    Elõre is köszi mindenki segítségét.

    #16981
    admin
    Adminisztrátor

    ÜdVW.Anton!
    A TD-nek annyi a hátránya hogy örvénykamrás és rosszabb a hûtése és így könnyebb megfõzni, hengerfejesre vágni. Amúgy nagyon jó motorok és megbízhatóak. A TDI-vel szemben annyi az elõnye hogy kevesebb a hibalehetõség az elektronika mait mert a TDI-t nagyrészt az elektronika vezérli és azzal szokott baj lenni ritka hogy mechanikus alaktrész baja lenne. Bár a TDI-t is át lehet alakítani mechanikusa és ha normálisan meg van csinálva és odafigyelve rá szinte semmi baj nincs vele. De minden motornak az a lelke hogy normálisan legyen használva és szervizelve, szinte örök élet.
    De TDI talán jobb választás bár ezt neked kell eldöntened meg hogy mire akarod használni.

    #16983
    admin
    Adminisztrátor

    ÜdVW!

    A két motor égésterében van a különbség! A TD motornál a hengerfejben kialakított örvénykamrában(Ricardo égéstér) történik a keverékképzés és az égés megindulása. Ezt csak magas kompresszióviszonnyal (22,5:1) lehet elérni, mert az örvénykamra fala mentén nagy a hõveszteség, (kevés vagy nincs hõfelesleg)ami a diesel motor mûködéséhez elengedhetetlen.
    A TDI motornál a dugattyú ‘tetejében’, felsõ részében lett kialakítva az égéstér, ami kettõs gömb alakú(Saurer égéstér). A kompresszióviszony ennél a szériánál 19,5:1, ami mechanikailag kevésbé terheli meg az alkatrészeket.
    A közvetlen befecskendezéses rendszer elõnye a jobban szabályozható égés, ezáltal üzemanyagtakarékosabb.
    Kevésbé érzékeny az üzemanyag minõségére, ami hazánkban igen fontos, a silány gázolaj miatt!
    A két motor hengerfurata 79,5 mm, lökete 95,5mm. A két blokk elméletileg megegyezik, kivéve a TDI motornál a vákuumszivattyú alatti fötengely helyzetadó furatát. A csapágysorok megegyeznek, a 110 lovas TDI motort kivéve.A vezérmûszíjak is megegyeznek(137 fog, 1 coll=25,4 mm szélesség).
    Mechanikailag mindkét motor vezérmûkereke szokott meglazulni. Túlságosan nagy a hosszbordás szíjtárcsa súlya, aminek nagyobb a tehetetlenségi nyomatéka. Emiatt lazulnak meg a kerekek és megy tönkre a vezérlés,de néha az egész motor is…Ez mindkét motor szériahibája.
    Az 1,9 TD motor a régi 1,6-osokhoz képest üzembiztosabb, még intercooler nélkül is, de csodát nem lehet tõle várni, hogy ‘repítse’ az 1-1,3 tonnás bódét…
    A TDI motor megbízhatóbb, de az elektronika sajnos számtalan hibalehetõséget tud produkálni. Ezért van önellenõrzõ rendszerrel ellátva.
    A két motor között minimum 15 lóerõ és 52 Nm nyomaték a különbség…

    #16984
    admin
    Adminisztrátor

    Szia Anton!
    Saját véleményem szerint a TDI jobb.!!Sajnos elektronika van benne.TDI ami eladó az szerintem már mindegyik meg futotta a maga km-rét.De hát melyik diesel áll a garázsba:D.
    A td az sima örvénykamrás diesel ,mint az 1,6td voltak.Azok ha kergetik akkor melegszenek is rendesen.Azok talán igénytelenebbek az elektronika hiány miatt ,de gyengébbek is jóval.
    Én most vettem kintrõl egy TDI-t nekem egyenlõre jobban tetszik,mint 9éve a 1,6td.

    #16997
    admin
    Adminisztrátor

    Lóerõket nem akarom kergetni.
    Elég a 75 is. Akkor ha jól értem, sokkal valószínûbb, hogy ahogy mások is mondták, könnyebb kifogni egy felújított td, mint a tdi-t.
    Ha lóerõket nem nézem, akkor jó választás a td is?
    Felújított tdi-t nem is találni. Sajnos. kis td meg van több is.
    Ha mechanikai baja nincs, akkor bízhtok a td-ben. Ugye? Elektronika nincs. Meghibásodás alig.
    Szóal viszonylag rövid napi távokra keresek, akkor megelégedhetek a td-vel.
    Ha egy hengerfej fel volt újjítva, akkor az üzembiztos?
    Ha megzavarják azzal lehet megölni? Szóval ha rendbe rakták, és vigyázva használjuk, akkor nem kell tartani újabb gátrepedéstõl? Ezt jól értem?
    Ha nagyobb a kompresszió a td-ben, akkor annak jobban eszi a fõtengelyét is. Ugye? Vagyis a td hamarabb kopik el. Ezért valószínû, hogy ezekbena z évjáratokban már tök döglött motorok vannak, vagy már felújítottak. Jól logikázok? A tdi-k meg még lehet mindíg bontatlanok. Meg ha valaki kifog egy jót, még bontatlan is marad:-)
    Nem tud valaki egy tdi-t olcsón?:-)
    Mibõl lehet megállapítani, hogy volt e felújítva? ránézésre?:-)
    a gátreperdést hogy kell kiszûrni?
    Köszi mindenki hozzászólását.
    Remélem már hamarosan kialakul ez a vétel. Húzzuk már egy ideje.
    Na Üdvw

    #17007
    admin
    Adminisztrátor

    ÜdVW.
    A Dieseleket úgy lehet megölni legkönnyebben hogy nem várják meg még szépen lassn felmegy üzemi hõfokra hanem ami a csövön kifér fõleg az örvénykamrás motorokat.
    Ha hengerfejes a gép úgy veszed észre hogy a kiegyenlítõtartályba nem egyenletesen nyomja a vizet, esetleg fehéren füstöl, a vízcsövek hamar felkeményednek,stb.
    A mi Passatunkban 1,9 TD van és már 8 éve van nálunk és szinte semmi baj nem volt eddig vele elég megbízható.
    De a TDI-az TDI énszerintem a VW legjobb diesel motorja!

    #17011
    admin
    Adminisztrátor

    jah. Ha pénz nem számítana, akkor nálam is a tdi lenne a befutó. Sõt a 110 lovas tdi.
    No de azok nem a kiszemelt árkategóriába vannak.
    Nakünk 5-600 körül meg kell állni. Ez van.
    Ebben az árkategóriában már akadnak állítólag felújított td.
    Nektek mennyit fogyaszt a td???
    Mennyivel várható több?

    #17012
    admin
    Adminisztrátor

    ÜdVW.
    600 körül azért már találsz jó TD-t de TDI-t is csak jól szét kell nézni meg nem szabad elkapkodni.
    Nekünk a Passat 6körül eszik vegyes használatba.

    #17017
    admin
    Adminisztrátor

    ÜDVW Doki !
    Nekem is 1.9 TDI van 1z -s.A fõtengely végén lévõ vezérmûkerék nekem is volt már fellazulva,amit ugy vettünk észre ,hogy kóvályog a szíjtárcsa.A szerelõ szerint fel lett szabájozva a fõtengely végén lévõ kúp,majd ragasztóval lett bekenve a csavar és ugy lett rögzítve,azóta az autó 25000 km futott különösebb probléma nélkül.
    Ennél a tipusnál mennyi futásteljesítmény után kell vezérmûszíjat cserélni? Én úgy tudom 50000km,jó-e ha ez után ellenõrizzük?,vagy közben is rá kellene ellenõrizni.Bocsi a sok hülye kérdésért.Válaszokat elõre is köszönöm.
    Zsolti.

    #17031
    admin
    Adminisztrátor

    ÜdVW Zsolt!

    A TDI motoroknál a fõtengely végén lévõ vezérmûkerék nem kúposan van illesztve! A lelapolás hivatott a vezérlés pontos mûködtetésére,mert amiatt nem lenne szabad elmozdulnia a keréknek. Sajnos sok utángyártott vezérmûkereket a ‘kapuból rá lehet dobni’ a fõtengely végére, mivel nem pontosak a méretei…Ráadásul, a nem megfelelõ meghúzási nyomaték miatt meglazulhat(érték 9 Nm + még 90 fokot kell fordítani fix kulccsal és midíg új csavart kell használni, ha 12 szögletû feje van).
    Az 1,9-es dízel, turbódízel (’98-ig a TDI is!) motorok vezérmûszíj és feszítõgörgõ csere intervalluma 90000 km vagy 6 év. Újabb elõírás szerint 30000 km-enként ellenõrizni kell az állapotát!

    #17038
    admin
    Adminisztrátor

    Uh Doki hétvégén is nyomod?
    Kérdezhetek még?
    Hogy kell jó tdi-t venni? 🙂
    Most azt mondta egy ismerõsöm, hogy mit parázok a tdi-tõl, mikor 100 ezerért már adnk bele papíros jó állapotú motort bontóból. Ez alós? szerintetek? Az átszereléssel és papírozással mennyi kültség még?
    És ha belenyúl az ember, mire lehet még számítani? mondjuk ha beüt valami szoftveres probléma? mi szokot még elõfordulni? turbó? az mibõl látszik ha kopott? Gondolom olajnyomokból nem, mert eladásra legtöbben jól kimossák:-) Fõleg kereskedõk…..
    Meg még mi okozhat fejtörést a tdi-ben?

    #17039
    admin
    Adminisztrátor

    Üdvw Doki!
    Köszönöm a gyors pontos válaszokat, én azért nem várom meg a 90000km -es szervízintervallumot,a kuppal kapcsolatban rosszul emlékeztem .Én ugy 50000 km-nél gondoltam szijjat cserélni,talán addig nem lesz probléma,de azért 30000km-nél ránézek a szijjra.
    Zsolt.

    #17046
    admin
    Adminisztrátor

    Sziasztok.
    Lenne egy kérdésem a tdi gurukhoz.
    Szóval ha most anyagi megfontolásból egy idõsebb 1,9 td-t veszek, utánnha ha megtollasodom át lehet buherálni egy tdi-vé?
    Most arra gondolok, hogy ha mindenben egyezõ a blokk, akkor a blokk maradhatna a papírok tisztasága miatt, a minden egyéb meg mehetne rá egy bontott tdi-bõl. Ez járható? hogy a td blokkjára rámûteni egy tdi hengerfejet, meg vezérlést, meg mindent? Akkor ugye talán ha úgy futná majd kaphatna egy hozzá való mechanikus adagolót, de ha azt mégsem, akkor a gyári tdi adagoló is átszetelhetõ?
    Van ennek valami technikai akadálya? Azon kívûl, hogy nem éri meg:-)

    Lenne még egy sarkalatos kérdésem. Írtátok, hogy a td-k hûtéese gyengébb így könnyebben meg lehet fõzni.
    Akkor ez visszafelé is igaz? Értve úgy, hogy a td hamarabb eléri télen az üzemi hõfokot? Ez azért érdekes számomra, mert a párom fogja leginkább hajtani. Gyerkõcöt szállítmányoz vele, meg magát is. Nekünk most van egy tdi ford focusunk. Annak pont az a baja, hogy a viszonylag rövid távokon igen nehezen melegszik be télen. E miatt télan nagyon gyenge a fûtése.
    Ez így van a vw tdi ben is? Itt most mindenki értse úgy a téli használatot, hogy mivel vigyázunk a szerkezetre, ezért télen hidegen nem is szoktuk erõsen hajtani, ami miatt még inkább nem melegszik be.
    A sima td-ben akkor ez ugye nem jelentkezik? A vw tdi-ben igen? vagy semmi ilyen jellegû probléma nem áll fen?
    Köszi mindenki értelems hozzászólását.
    Most mi elmegyünk kicsit nyaralni, addig meglátjuk hogy süti meg a fejem a nap. Utána ismét golf vásárlási témába kezdünk:-))
    Üdvw mindenkinek.

    #17053
    admin
    Adminisztrátor

    ÜdVW Anton!

    Az 1,9-es TD blokkot át lehet szerelni TDI-vé, de csak mechanikus adagolósan,mert nincs benne meg a fõtengely jeledójának a helye…Az átszerelést én csak motor fúrással egybekötve értem! Tehát az felejtõs, hogy az így kopott hengerbe egy úgy koptt dugattyúsort teszünk,mert az rövid idõ alatt felkenõdhet a hengerfalra!
    A többi alkatrész átszerelhetõ.
    A mai világban sokkal egyszerûbb egy komplett TDI motort váltóstól beszerelni. Motorszám olvashatatlan és….

    Nem a TD motorok hûtése gyengébb, hanem jóval nagyobb a hõatadó felület! Emiatt elég hamar felmelegszik. Viszont téli hidegben ajánlott a 3-5 perces járatás elindulás elõtt!
    A TDI motorok fajlagos hõtermelése kisebb. Emiatt egy segéd fûtõberendezés lett beépítve(mediterrán export modellekbe nem biztos), mégpedig 3 izzítógyertya van a fûtési körbe kötve, amit a motor vezérlõegysége ‘üzemeltet’…

    #17054
    admin
    Adminisztrátor

    ÜDVW Anton!
    Én is TDI-t üzemeltetek. Ez sem melegszik gyorsan, de ha elérte a 90 fokot utána rendes fûtés van benne. Kevesebbet eszik mint a TD és jobban megy, strapabíróbb a motor. 5.-ben 90-nél egy gázfröcss és már elõzöl is , nem kell visszaváltani.
    5-ösben 100-on 2000-et forog a motor, alacsony fordulaton is nyomatékos, egyáltalán nem kell pörgetni.
    Szerintem jobb választás mint a TD, az átszerelés meg macerás és drága. Én is autóváltás elõtt vagyok, de csak TDI jöhet szóba, persze nem PD, azt messzire elkerülöm, meg a CR-t is. 90 vagy 110 lovas adagolós Golfot vagy Borát veszek.

    Peti

15 bejegyzés megtekintése - 1-15 / 103
  • Be kell jelentkezni a hozzászóláshoz.
www.kedvezmenyesbiztositas.hu

TLX_125x125_web

search previous next tag category expand menu location phone mail time cart zoom edit close