Kezdőlap › Fórumok › VW Depo offline › Kérdezz, felelünk! › Golf I automatárol kézire
- This topic is empty.
-
SzerzőBejegyzés
-
2008-05-31-23:42 #7089
admin
AdminisztrátorSziasztok! Egy kis segítség kellene! Egy haverom Golfja automata váltós volt, elromlott a váltó, és át szeretnénk alakítani kézi váltósra. Az autó 1980-as,3 ajtós, 1471cm, FH motorkódos benzines gép. Vajon milyen típuskódu váltó megy rá, illetve melyik változaté jó rá? {természetesen a kuplunggal és a többi aprósággal együtt} Elõre is kösz.
2008-06-01-16:20 #7094admin
AdminisztrátorÜdVW Ferenc!
A váltó választásánál jó lenne tudni ,hogy milyen céllal szeretnéd az autót használni! Ha csak városi forgalomban,akkor a kissé rövidebb áttételezésû benzines motorok váltói lennének jók, ha hosszú távokban is gondolkodtok, akkor még a dízelmotoros változaté is megfelelnek.
Erre az autóra a 020 típusú (úgynevezett ‘fordított kuplungos’) kézi váltót szerelte a gyár.
A váltón kívül szükséged lesz ehhez a váltóhoz való tartóbakokra. Ezekbõl a hátsók megegyeznek, de az elsõben különbség van, aszerint,hogy a váltó 4, vagy 5 fokozatú.Kell még a komplett kuplungszerkezet(tárcsa, nyomólap, tányérrugó, kuplunghuzal). A pedálkonzolt akkor kell kicserélni, ha nincs rajta a kuplungbowden és a pedál helye. Az indítómotorból is másik kell, mivel ez már a motor elõtt van. Másik gázbowdenre is szükség lesz.
A kábelköteget is módosítani kell, mive meg kell szüntetni a válsztókar indítástiltását(vagy berelézve jó lesz indításgátlónak:) ) és a hátrameneti lámpa kapcsolójához is ‘ki kell vinni’ két szálat!
A komplett váltórudazat csak az 1,5 L feletti motoros változatoké lesz jó (akár a dízelé is). A km-óra meghajtóspirált is cserélni kell,de ahhoz azt is kell tudni,hogy az órán milyen a csatlakozása(csavaros,vagy patentos)!4sebességes váltók kódjai: GC, GL, GN,GK, GR. A dízelmotorokon GC kódú váltó volt. Az 5 sebességes váltók kódjai: FF, FM, FD, FH, FN, FJ, FK.A dízelmotorokon FF és FD kódú váltók voltak.
A Golf II-eseken és III-asokon is volt ilyen típusú váltó. Azoknál megvannak azok a felfogatási pontok,amivel a Golf I-esre is fel tudod szerelni.
Egy FF kódú német bontott vátóm még van nekem is eladó, tartóbakokkal…Módosította: Doki69, Idõpont: 2008.06.01 14:24
2008-06-01-21:25 #7100admin
AdminisztrátorSzia! Elõször is nagyon köszönöm a gyors és alapos választ, látom, nagyon vágjátok a témát! Az autó vidéki vegyes használatba lesz, ugyhogy ha a diesel váltó is jó rá, lehet, olyan lesz. Esetleg ha a tied eladó, privátban egy árat dobhatnál, és hogy hol lenne… Mégegyszer köszönöm. Üdv: Feri
2008-06-01-21:51 #7102admin
AdminisztrátorHelló!
Nemrég láttam egy automata valtóst egy bontóban az ország keleti végében! Elég jó árban adják a dolgokat ha érdekel esetleg….B)2008-06-01-23:08 #7103admin
AdminisztrátorJaj, még egy kérdés. Sok helyen olyan váltó kódokat írnak,hogy 4T, 5F, 3R, stb. Ezek mit takarnak?
2008-06-01-23:10 #7104admin
AdminisztrátorA keleti vég nekem nagyon messze van, Komárom megyei vagyok, azért kösz!
2008-06-01-23:52 #7105admin
AdminisztrátorHali
Nézd meg ezt a hirdetést:
https://www.vwdepo.hu/index.php?option=com_marketplace&page=show_ad&catid=9&adid=2279&Itemid=28
És kérdezd meg ,h milyen a váltókód,az lesz a kétbetûs.Ha szétnézel a fórumon linkelt vki be gy oldalt ott fent vannak az áttételek,az is vmi váltós téma volt.De ha van etka-d akkor abban is benne vannak.De ha van váltókódod akkor doki tuti megmondja,h milyen áttélezésû.
2008-06-02-22:49 #7126admin
AdminisztrátorÜdVW Ferenc!
A 4T váltó a ‘leghosszabb’ áttételû 020-as típusú váltó volt, 5 sebességgel, 1988-ig. Csak a Golf II/ Jetta II és Caddy dízel és turbódízel motorjaira szerelték.
5F váltókódról még nem hallottam.:blush:
A 3R váltókód a ’83 augusztustól gyártott Golf II/ Jetta II-esek dízelmotorjaira szerelt négyfokozató váltót jelentette.
-
SzerzőBejegyzés
- Be kell jelentkezni a hozzászóláshoz.