Golf I fékrendszer

Kezdőlap Fórumok VW Depo offline Kérdezz, felelünk! Golf I fékrendszer

  • This topic is empty.
2 bejegyzés megtekintése - 1-2 / 2
  • Szerző
    Bejegyzés
  • #7349
    Lajos
    Adminisztrátor

    Sziasztok!

    Van pár kérdésem a diesel Golf I fékrendszerével kapcsolatban.
    – Nem mûködik a kézifék, próbáltam húzni a kézifékkaron lévõ csavarokon,de csak annyit értem el vele,hogy csak 1 kattanásig lehetett behúzni,de a fék továbbra sem fogott(a jobb egyáltalán nem,a jóbal úgy-ahogy). Mi lehet a hiba oka ebben az esetben?
    – A múltkor ki kellett cserélnem a jobb oldali kerékfékhengert(engedte az olajat,és igen, tényleg megtámadja a lakkot:ohmy: ), lévén van egy donor autóm,így azét raktam át egy az egyben. A saját kocsi fékpofája vastagabb volt, ezért szerettem volna kicserélni, de úgy nem tudtam a tárcsára tenni. Ezért összeraktam a kopottabbal. Kérdésem: A féknyereg csak egy fajta volt a típusban, vagy gyártották többel is? Ugyanez a kérdés a féktárcsával kapcsolatban is. És hogyan tudom megkülönböztetni az eltérõ fajtákat, és honnan tudom, mekkora fékpofa kell ezekhez? Neten találtam több félét is.
    – És hogy legyen teljes a kérdés kör: Doki, a múltkor írtad, hogy az 1.5D vákuum pumpája nem kompatibilis az 1.6D-jével az eltérõ olajozás miatt. Ezt látni is a motortérben. Illetve,h. az elõbbit fel lehet újítani,utóbbit pedig csak cserélni lehet, de én nem találtam neten. Úgy kb. mennyibe kerül egy új,nagyságrendileg? És melyiknek mi az elõnye, azaz melyik a jobb pupma?
    A válaszokat elõre is köszönöm!

    #7355
    Lajos
    Adminisztrátor

    ÜdVW Péter!

    Sok ez egyszerre!:)

    A kéziféket nem szabad a karnál állítani! Azzal csak azt éred el, hogy a fékszerkezetnél a kézifék karja bele fog érni a fékdob agyrészébe és szépen ‘elnyalja’ azt.
    A Te esetedben vagy a kézifékbowden ‘rohadt be’, vagy a fékszerkezet nem tud utánállítani…

    A fékszerkezet mûködtetõ folyadéka nem olaj! Ez súlyos tévedés! :angry: A fékfolyadék alapanyaga etilén-glikol (mint a fagyállóé is)! Az ásványi olaj a fékszerkezet gumialkatrészeit megtémadja!:S

    Nem tudom melyik fékrõl volt szó a munkahenger cserénél! A hátsó fékben (dobfékszerkezet esetén) fékpofákat alkalmaznak, az elsõ tárcsaféknél viszont betéteket. A Golf I-esben tudomásom szerint 3 féle elsõ tárcsafékszerkezetet alkalmaztak (Girling, ATE és VW).A fétárcsa átmérõje 239 mm. Eltérõek lehetnek a különbözõ felfogatási és vastagsági méretek!

    A vákuumpumpa memránjának kicserélése nem jelent felujítást! A membrános elõnye a cserélhetõ cuccokban van, míg a másik viszont tartósabb. Az egyszer megy tönkre és akkor kidobod! Az érvényes árakról a márkaszervizekben érdeklõdj és vigyél magaddal egy nyugtatót!:S

2 bejegyzés megtekintése - 1-2 / 2
  • Be kell jelentkezni a hozzászóláshoz.