Golf I GTI 1.8 K-Jet motor

Kezdőlap Fórumok Technikai segítség Motor Golf I GTI 1.8 K-Jet motor

  • This topic is empty.
7 bejegyzés megtekintése - 1-7 / 7
  • Szerző
    Bejegyzés
  • #7720
    admin
    Adminisztrátor

    Hello!

    Olyan kérdésem lenne, hogy szerintetek mitõl lehet az, hogy amikor elindítom a kocsit nem indul be az egyik henger, rángat a kocsi, nem húz rendesen és kb.15-20 perc után pedig beindul és amikor leállok vele és újra beidítom akkor megint nem indul be az egyik henger, de megyek vele kb.5percet és beidul???

    Még egy kérdés mitõl lehet az, hogyha 2500-3000-ig pörgetem a motort nem mindig, de elkezd sípolni az olajjelzõ és villog(pedig van benne olaj:) ???

    Köszi a segítséget.

    #7721
    admin
    Adminisztrátor

    Hello!
    Ilyen rángatás nekem is volt a II-es GTI-nél. Ott a gyujtással volt gond. Áthuzott az egyik kábel,de csak véletlenül szurtam ki mikor este felnyitottam a motorháztetöt… :ohmy:

    #7723
    admin
    Adminisztrátor

    Hali!
    Szerintem nézd meg a nyomásjelzõ gombát, ha nem azzal van a hiba, akkor ne nagyon járj vele, mert lehet h valami eldugult, és nem jut el olaj bizonyos helyekre. Én már jártam így, hogy néha összevissza rendszertelenül felvillant, és sípolt, leállítottam, újraindítottam és semmi. Levettem az olajbeöntõ sapkát, megtörölgettem a belsejét, és megnéztem, h ha megyek olajos lesz-e, az is volt, viszont egyszer csak megszorult a vezérmûtengely, kiderült h eldugult egy csõ, és hiába kapott valamennyi olajat a vezérmûtengely, de nem eleget… szóval ennek mindenképp mielõbb járj utána, mert nem jó játék, és ha összevissza villog, akkor sem biztos h a gomba! Remélem tudtam segíteni.
    ÜdVW
    Peti

    #7753
    admin
    Adminisztrátor

    Köszi a válaszokat.
    Az a baj, ha lehúzom az olajgombáról a kábelt akkor nem sípol, pedig szerintem akkor is sípolnia kellene nem???:dry:

    #7755
    admin
    Adminisztrátor

    Szia Tamás!
    Nekem mindkét probléma felmerült a G2 K-jetronicos GTi-vel.
    A rángatás az nagy valószínûséggel a gyújtókábel problémája mert nekem is az volt és a többiek is ezt írták esetleg gyertya hiba.
    Az olajnyomásjelzõ pedig nem játék! Nekem is elkezdte ezt csinálni amikor bemelegedett az olaj és száp lassan elkezdett csörögni a motorban valami. Elõször a hidrotõkékre gondoltam hogy valamelyik elhalt vagy eldugult.
    Mivel a fém teljesen elvezeti a hangot nem nagyon lehetett meghatározni a zaj pontos forrását de valahonnan az elsõ hengertõl jött. Mi is megnéztük az olajnyomást: olajgomba ki, indít, 2dl olaj a tenyérben. Mondom akkor biztosan megvan az olajnyomás. Meg is volt, csak nem jutott el mindenhova amikor felmelegedett az olaj, mert ilyenkor hígabb lesz az olaj. Egyszer jöttem vele hazafelé és elkezdett egyre hangosabban és hangosabban csörögni, majd egy nagy csattanás után már leállítottam. Hazahúztuk, ránéztünk a motorra de semmi, indít, motor beindul de csörög mint az állat, leállít, szelepdekli le, semmit sem láttunk. Betoltuk a szerelõaknára és levettük a kartelt. Nem hittem a szememnek: az olajteknõben egy csomó fémszilánk meg fém sprém és hopp, az olajban turkálva megtaláltam a hajtókarnak azt a részét amivel a fõtengelyre kell rögzíteni meg a csapágyat darabokban. A fõtengelyt irdatlanul megmarta, a hajtókar az alján meg úgy szétnyílt hogy nem lehetett kihúzni a dugattyút a hengerbõl felfelé. Szerencsémre a dugattyúnak és a forgattyúsháznak nem lett semmi baja, de így is kellett egy fõtengely és egy hajtókar. Az az igazság hogy a motort az elõzõ gazdája nagyon elhanyagolta mert nem cserélt idõben olajakat szerintem, mert a hengerfejen egy csomó sûrû fekete lerakódás volt. Ha adhatok egy tanácsot akkor mindig úgy cserélj olajat hogy elõtte beleöntesz egy motormosó adalékot pl Wynn’s, szépen óvatosan 3000 fõlé nem pörgetve mész vagy 5-10km majd leengeded az olajat. Leveszed az olajszûrõt, kiöntöd a benne lévõ olajat és visszatekered a helyére. Aztán beleöntesz 2-2.5L bóvli motorolajat, teljesen mindegy hogy milyet és járatod a motort úgy 4-5 percig alapjáraton. Aztán pedig tedd bele az új olajat és az új olajszûrõt. Hidd el meghálálja a motor ha ezt minden olajcserénél így csinálod és nem sokkal kerül többe.
    ÜdVW Gábor!

    #7765
    admin
    Adminisztrátor

    ÜdVW!

    Csak annyit tennék hozzá, hogy a motormosó adalékok olyan agresszív anyagokat(petróleumszármazékok) tartamaznak,amelyek a motor gumitömítéseit (szimeringek) megtámadják! Valamint olyan helyen is felodhatják a lerakódásokat(pl. fõtengely olajcsatornája), ahol nem szeretnénk!
    Többet lehet használni egy motornak a rendszeres olaj- és szûrõcserével, minõségi anyagokkal!B)

    Tamás!

    Találgatások helyett inkább egy mechanikus órával kellene megmérni az olajnyomást! Mielõtt még nagyobb kárt tennél a motorodban! Az ellenõrzõ lámpa nem a szintet, hanem a nyomást jelzi! A mindenkori olajnyomásnak 0,15-0,45 bar felett kell lennie, valamint 2000-res fordulaton el kell érnie az 1,2 bar-t (diesel), vagy az 1,8 bar-t (benzines)!

    #7770
    admin
    Adminisztrátor

    Köszönöm mindenkinek a segítséget!!!:)

    Kedden viszem a kocsid a szerelõhöz és addig nem megyek vele egy tapottat sem.

    ÜdVW

7 bejegyzés megtekintése - 1-7 / 7
  • Be kell jelentkezni a hozzászóláshoz.

search previous next tag category expand menu location phone mail time cart zoom edit close