Kezdőlap › Fórumok › Golfosok törzsasztala › golf II gtd turbó
- This topic is empty.
-
SzerzőBejegyzés
-
2008-04-17-15:05 #6390
admin
AdminisztrátorÜdVw!
Most egy haverom kért meg,h írjak be.Nos az lenne a kérdés,a kkk 114-es turbót szaralték minden gtd-re vagy van másik tipus is .Esetleg másik turbó jelölése is kezdõdhet kkk – val,mert nem olvasható tisztán,csak a kkk a turbón.A másik dolog,h mi a külombség a un. "vizes" és az "olajos" turbó közt.A kocsi ’85-ös,JR -es motorszámmal.Állítólag a kkk 114-es turbó a lejobb.Ezt hallotuk.:whistle:
2008-04-17-20:50 #6393admin
AdminisztrátorÜdVW Nándi!
A Golf GTD-kre szereltek még Airresearch-Garrett T3 típusú turbót is. Ez ugyanolyan nyomásértéken ‘dolgozott’ (0,65 bar), mint a KKK turbina.
Az úgynevezett vizes turbó elõször a 80 lovas (RA/SB ) intercooler-es motorokon jelent meg. Kiegészítõ vízhûtéssel rendelkezett, saját termokapcsolóval és vízszivattyúval. Amíg a vízszivattyú mûködött, addig minden rendben volt, de sokszor meghibásodott és nem volt keringetés és turbóhûtés sem… Ilyenkor a turbó szépen ‘ropira sült’ és elkezdte az olajat engedni…:blink:
A turbók nagyon kényesek az olajminõségre és- cserére, valamint a használatra! A turbina tengelyét a nagy nyomású motorolaj keni, központozza és hûti. Ezért csak akkor szabad a turbót ‘dolgoztatni’, ha a motor olajhõfoka már a 80 celsiust meghaladta! Hosszú, nagy sebességû haladás után a motort 2-3 percig ajánlott alapjáraton járatni leállítás elõtt, hogy a turbinát a motorolaj le tudja hûteni! Ellenkezõ esetben a motorolaj ráéghet a turbina tengelyére és megszorul!:S A kipufogó gázok diesel motornál 500-700 fokosan távoznak a motorból, míg benzines mocinál ez az érték 800-1100 celsius fok…:ohmy:Módosította: Doki69, Idõpont: 2008.04.17 18:50
-
SzerzőBejegyzés
- Be kell jelentkezni a hozzászóláshoz.