Kezdőlap › Fórumok › Elektronikai tippek, trükkök › golf II mûszerfal világítás
- This topic is empty.
-
SzerzőBejegyzés
-
2008-09-25-16:14 #8725
admin
AdminisztrátorSziasztok! Szeretném a mûszerfal világításom pirosra cserélni a ’91es golf II-esmbe. a kapcsolókba az izzókat átforrasztom ledekre, a km órába kicseréltem a gyári zöld fóliát pirosra, viszont a kvarc lap (óra) még mindig zölden világít. Van mögötte egy izzó azt nem csreéltem mert úgy gondoltam semmi nem az világítja meg az órát, de lehet… Nem tudom, tudok valamit mondani, hogy lehetne pirosat csinálni az órából, azon kívül, hogy összevérzem?:D
2008-09-25-21:24 #8728admin
AdminisztrátorÜdVW F Z !
Sajnos elemeire kell szedned az óraegységet és el kell távolítanod a folyadékkristályos kijelzót,mert ‘alatta van’ a zöld fényszûrõ fólia….
2008-10-06-22:00 #8918admin
AdminisztrátorÜdVW F Z!
Hogy oldottad meg az órában a piros fóliát? Milyen anyag?
Én kékre alakítottam,viszont a kvartz,az nekem sem jött össze v.mi oknál fogva tökéletes kékre,pedig darabjaira szedtem. Színtévesztõ vagyok,de az inkább v.mi zöldes-lilás lett. Egyelõre így maradt.2009-01-04-03:52 #10877admin
AdminisztrátorÜdvW!
Én is kicseréltem minden kapcsolóban kék ledre és az óraegységben is de a kvarc kijelzõt nem tudtam kivenni!
Azt hogy lehet kivenni a helyérõl?
És a fényszóró magasság állítót?
Köszi!
2009-01-04-17:55 #10937admin
Adminisztrátor[b]Miskolczi Ferenc írta::[/b]
[quote]ÜdvW!Én is kicseréltem minden kapcsolóban kék ledre és az óraegységben is de a kvarc kijelzõt nem tudtam kivenni!
Azt hogy lehet kivenni a helyérõl?
És a fényszóró magasság állítót?
Köszi![/quote]
ÜdVW Feri!
Ha jól rémlik még,a lámpa magasságállítónál tudtam megoldani a cserét,a számlap mûanyag fóliája zöld színû.
Az óra quartz kijelzõje csavaros és szintén a zöld fóliát kell cserélni. Dirib-darabra szét kell borítani. Viszont én ezt sem cseréltem.Sok sikert! 😉
2009-01-05-14:32 #11034admin
AdminisztrátorÜdVw Mindenkinek.
Én fél sikerrel megoldottam a folyadékkristályos kijelzõ pirosan világítását. Igaz nem G2-esem van, hanem G3. A rendszer gondolom ugyanaz……Zöld fólia.
A zöld fóliát kiszedtem a kijelzõbõl, a kijelzõ izzóját pedig zsírtalanítás után befestettem piros izzólakkal.
Az izzólakkot tuningboltban vásároltam, kifejezetten izzók színezésére való. Körömlakkhoz hasonló ecsetes üvegcsében árulják. Noname márkajelzésû. Elvileg 35 W teljesítményû izzó hõhatását még kibírja. Ezt még nem próbáltam. Azt viszont igen, hogy a duplaizzószálas 21/5 W-os izzó hõjét elviseli több éven keresztül.
Általában két rétegben vittem fel a lakkot az izzóra. Ahhoz képest, hogy nem valami márkás termékrõl van szó, teljesen megfelelõ. A lakkot kb. 6 éve vásároltam, még mindíg nem döglött be, a felét már elkentem. Ha besûrûsödött a lakk, a párom körölakklemosójából löttyintettem egy keveset, kevergetés, s már mehet is az izzóra. Arra kell vigyázni, hogy a izzók egyforma mennyiségben kapják a lakkot, különben nem egyforma színben pompáznak.Nos, azért említettem a fél sikert az elején, hiszen a kijelzõnek tényleg megfelelõ piros színe volt. Mivel nem volt a kijelzõben a zöld fólia, túl erõsen világított az izzó (ezeken az izzókon már 3 vastag réteg izzólakk volt). Az óracsoport összeszerelt állapotában simán látható volt a világító izzó izzószála. Sötétben már zavarta a kijelzõ olvashatóságát. Sajna képeket nem készítettem. Emiatt ezt a rendszert elbontottam. A továbbfejlesztés csak elméleti síkon maradt. Arra a következtetésre jutottam, hogy valami olyan átlátszó fóliára volna szükség, mint amikbe a karácsonyfa gömb díszeit csomagolják. (a kemény fóliából hajtogatott átlátszó dobozra gondolok)
Ha a megfelelõ méretre vágott fóliát, finom csiszolópapírral megmattítani, vagy homokfúvó masinával finom szemcséjû homokkal, alacsony nyomással a fólia mattítható. A lényeg, hogy hasonló fényáteresztõ képességet érjünk el, mint a gyári zöld fólia. Hülyén hangzik, de talán valami vastagabb fehér anyagû szatyor/szemeteszsák is megfelelõ lehetne. Próba szerencse. Talán valamelyikkel elérhetõ a csodálatos pirosan tündöklõ folyadékkristályos kijelzõ.2009-01-05-15:56 #11036admin
AdminisztrátorÜdvw!
A kvarc kijelzõ két kis csavarját kivettem, de a kijelzõ nem mozdul. Próbáltam csavarhúzóval feszíteni, de nem indult meg és nem szeretném eltörni.
Egyéb ötlet?
2009-01-06-01:42 #11067admin
AdminisztrátorÜdVW Atti!
Köszi,nekem tetszenek az ötletek. Én maradok a fóliáknál. Konkrétan az óracsoport zöld fóliája is egy kék színû írat tartó tasak anyagából van beszabva és így nem is zavaró "rikító" kék,mint LED-ekkel.2009-01-07-15:09 #11137admin
AdminisztrátorÜdVw Péter.
Kíváncsi lennék hogyan mutat a mûszerfalad sötétben.
Tudsz küldeni néhány éjszakai fotót?
patte@freemail.hu2010-09-07-21:05 #28457admin
AdminisztrátorNekem teljesen sötét a műszerfalam semmi nem világít.Amikor megvettem csak halványan világított az állítója be volt ragadva.
Elvittem haverhoz kár volt (mellesleg autószerelő papírja van) ő ezt megoldotta azzal, hogy kierőltette a kis kereket és már semmi nem világít. Vettünk izzót és betekertük az óra hátuljába semmi változás.Most veszek egy másik kapcsolót, de nagybátyám szerint (villanyszerelő) nem az lesz a megoldás. Kiméregette a csatlakozót ás amikor rövidre akarta zárni szikrázott a drót a kezében magyarán zárlatos. Ezt azért nem értem,mert a kontár csak a kapcsolót feszegette mert amikor izzót cseréltünk tiszta kosz volt a műszerfal mögött látszott volna ha hozzányúl. Erre van valami ötlet, hogy mit kéne tennem?
Köszi előre is!2010-09-07-22:42 #28474admin
AdminisztrátorÜdVW!
A Golf II-eseknél sokszor tönkremegy a műszefal fényerőt szabályozó potméter és a mechanikája. Sokszor beég és azon csak a csere segít…
2010-09-07-23:30 #28482admin
AdminisztrátorÉn ezen az oldalon találtam jó ötleteket, még Doki küldte anno a linket.
[url=http://ck222.de/]km óra tippek[/url]
Végül ezt sikerült összehoznom: Jah 10 mm-es 12V-os LED-ekkel van megoldva!
régi:
[img]http://www.kephost.com/images3/1cx8yjv5uqlauej6tq2u.jpg[/img][img]http://www.kephost.com/images3/b8vnqmfbjx7p8awhb0kv.jpg[/img]
[img]http://www.kephost.com/images3/2jv5cbf5mbvpf6usrbaz.jpg[/img]
[img]http://www.kephost.com/images3/dw8x5qtbbmwtklat2n60.jpg[/img]
[img]http://www.kephost.com/images3/16tfyukmm2gnlb0lja6a.jpg[/img]
2010-09-07-23:56 #28485admin
Adminisztrátor[b]Atti írta::[/b]
[quote]ÜdVw Péter.Kíváncsi lennék hogyan mutat a mûszerfalad sötétben.
Tudsz küldeni néhány éjszakai fotót?
patte@freemail.hu[/quote]Hűűű,hát ezt én még csak most vettem észre!
Sorry!
ÜdVW!
Atti,ha rám gondoltál fotóügyileg éa még aktuális lehet,majd próbálok készíteni képe(ke)t. 🙂Peter
2010-10-13-18:51 #29929admin
Adminisztrátor[b]Tomo írta::[/b]
[quote]Nekem teljesen sötét a műszerfalam semmi nem világít.Amikor megvettem csak halványan világított az állítója be volt ragadva.
Elvittem haverhoz kár volt (mellesleg autószerelő papírja van) ő ezt megoldotta azzal, hogy kierőltette a kis kereket és már semmi nem világít. Vettünk izzót és betekertük az óra hátuljába semmi változás.Most veszek egy másik kapcsolót, de nagybátyám szerint (villanyszerelő) nem az lesz a megoldás. Kiméregette a csatlakozót ás amikor rövidre akarta zárni szikrázott a drót a kezében magyarán zárlatos. Ezt azért nem értem,mert a kontár csak a kapcsolót feszegette mert amikor izzót cseréltünk tiszta kosz volt a műszerfal mögött látszott volna ha hozzányúl. Erre van valami ötlet, hogy mit kéne tennem?
Köszi előre is![/quote]Gondolom, azóta kicserélted a kapcsolót, ahogy Doki ajánlotta.
Változott valami?2010-10-13-20:21 #29938admin
AdminisztrátorMeg tudtam csinálni egy rézdrót segítségével 🙂 .
Egyedül a kézifék visszajelző nem működik a kapcsolón nem látok semmi hibát gondoltam még az égő lehet de az sincs szemre tönkremenve. -
SzerzőBejegyzés
- Be kell jelentkezni a hozzászóláshoz.