www.kedvezmenyesbiztositas.hu

Golf IV 1.6 16V – alapjárat ingadozás és társai

Kezdőlap Fórumok VW Depo offline Kérdezz, felelünk! Golf IV 1.6 16V – alapjárat ingadozás és társai

Címkézve: , , ,

Ennek a témakörnek tartalma 18 hozzászólás, 7 résztvevő. Utolsó frissítés:  Csordás Kristóf 4 hónapja, 2 hete telt el.

15 bejegyzés megtekintése - 1-15 / 19
  • Szerző
    Bejegyzés
  • #8736

    admin
    Adminisztrátor

    Üdv!

    A problémám röviden a tárgyban olvasható. Az alapjárat bemelegedés után 800-ra van odaszögelve, de valamiért teljesen találomra nekiáll néha a fordulatszám ugrálni – le hatszázra, föl kilencsázra, vissza nyolcszázra és elölrõl. Emellett megjelent egy olyan probléma, hogy alacsonyabb fordulatszámon kicsit döcögõsen megy a járgány. Értsd: érzem, hogy nem húz egyenletesen alapjáraton.

    Kérdés:
    mi lehet a gond?

    Elõre is köszönöni a választ a kezdõ fórumozó! 🙂

    #8741

    admin
    Adminisztrátor

    ÜdVW Nedudgi!

    Légy szíves, minden,az autóddal kapcsolatos kérdésnél a gyártási évet és a motorkódot is megadni!
    Így a mi dolgunk is könnyebb, mivel csak az autód lehetséges hibáit fogjuk taglalni…

    #8748

    admin
    Adminisztrátor

    Hello!

    Jogos, elnézést. 🙂

    Gy.év: 2000
    Motorkód: AKL

    Köszönöm a választ! 🙂

    #8749

    admin
    Adminisztrátor

    ÜdVW!

    El kell, hogy keserítselek! Az AKL motor nem 16 szelepes! 🙂
    A fojtószelepházat féktisztítós ,vagy nitrohígítós ,vagy benzines ronggyal takarítsd ki! Emiatt ingadozhat az alapjáratod. Célszerû lenne megnézni a légtömegmérõ és a fojtószelepház közötti szakaszt,hogy nincs-e valamilyen tömítetlenség(általában a kartergáz csõ szokott eltörni és ott kap hamis levegõt a motor).
    Érdemes még megtudni a benzinszûrõ és a gyertya cserék idõpontját(benzinszûrõt 20 ezer km-enként KELL kicserélni, a gyertyákat 30-40 ezrenként(típustól függõen)…
    Célszámítógéppel is ki kellene kérdezni az ECU-t és nemcsak a hibatárolót, hanem élõ adatokat is. Legfõképpen a lambda érték érdekelne, de nem elhanyagolandó a többi sem…

    #8807

    admin
    Adminisztrátor

    Hello!

    Hümm, látszik, hogy nem néztem még nagyon a motortérbe. 🙂 És nem is értek hozzá igazán… 🙂

    Köszönöm a tippeket, ha van rá lehetõség akkor megpróbálkozok a tanácsoltakkal. Max tönkreteszem az autót. 😀

    Módosította: Thrawn, Idõpont: 2008.09.30 10:48

    #8834

    admin
    Adminisztrátor

    ÜdVW !

    Ebben a dologban inkább egy hozzáértõ szakembert keress meg! Mert a ‘max tönkreteszem az autót’ súlyos százezrekbe fog fájni!

    #8962

    admin
    Adminisztrátor

    Jó estét/reggelt!

    Miután a pénzem elfogyott (szerelõ kilõve) és segítségem se akadt ezért úgy döntöttem, hogy szétszedem én a fojtószelepet és kitakarítom. Íme az eredmény és egy-két kérdés.
    Röviden:
    A mûanyag/gumi csövet levettem (a kartercsõrõl is ugye). Négy csavar (imbuszos) kiteker és kiemeltem a fojtószelep házát. Ekkor balga módon a hûtõfolyadék csövek (remélem az!) egyikét megpróbáltam levenni – mondván kiemelem az egészet – erre pofánköpött a csonk felõl egy kevés folyadékkal. Úgy látszik nem szereti ha piszkálom. 🙂
    – Kérdés #1: ha rendesen ki akarom emelni a folytószelepet akkor nyugodtan vegyem le a két csövet is, majd összeszereléskor töltsek utána?
    – Kérdés #2: a fojtószelep ház tetején volt még egy gumicsõ amit nem követtem végig. Az pontosan micsoda? 🙂
    Folytatás:
    Gyorsan visszaszereltem a csövet majd sima alkoholos ronggyal kisuvickoltam amennyire tudtam a házat. Mivel nem fértem hozzá jól nem lett az igazi, de remélem megteszi.
    Összeszereléskor még balek módon elfelejtettem a vezetéket a csatlakozójába visszatenni, így nem volt alapjáratom 2-3 indításig – remélem ez nem okoz semmi problémát.

    Összességében ennyi lenne a történet. Egy konklúziót szeretnék kérni : érdemes azért megnézetnem a járgányt, mert eltol(hat)tam valamit? 😀
    Illetve, ha holnap (gondolom Neked ma) nem tapasztalok változást (azaz jó az alapjárat) akkor ezt kipipálhatom egy pár hónapig?

    Köszönöm a türelmet és a választ:
    egy amatõr 😀

    U.I.: hálás vagyok, hogy van valaki aki ért hozzá és segít. Ritka az ilyesmi! 🙂

    Módosította: Thrawn, Idõpont: 2008.10.09 22:38

    #8969

    admin
    Adminisztrátor

    ÜdVW Nedudgi!

    Sajna a fojtószelep kábel nélkül történõ mûködtetése ‘gyárt’ egy halom hibakódot, mayd, mivel a hiba 20-40 indítás után sem jelentkezik, törlõdni fog(hacsak nem ment haza a terheletlen mûködtetéstõl a vezérlõ áramkör….).:blink:

    Így most nincs elõttem a fojtószelepház, mert rég járt ilyen vas nálam. Nem tudom megmondani a másik gumicsõ útját és célját…

    Célszerûbb leereszteni a hûtõfolyadékból 1-2 litert és a pofánköpõs mutatványt megspórolod!:)

    Már korábban írtam,a szakszerûtlen beavatkozás súlyos hibákat okozhat, amiknek a következményeit Te fogod viselni!:S

    #9017

    admin
    Adminisztrátor

    Hello!

    Ez nem túl megnyugtató, de remélem nem lesz semmi komoly következménye.
    Tisztában vagyok vele, hogy sokba kerülhet, de sajnos ha "szakemberhez" viszem akkor is drága minden egyes alkalom. 🙁

    Köszönöm a segítséget! 🙂

    #9045

    admin
    Adminisztrátor

    ÜdVW Nedudgi!

    Lehet,hogy a szakember hozzáértése és munkája sokba kerül, de még mindig kevesebbe, mint egy komplett ECU csere kulcskódolással….:( Erre sokan csak akkor jönnek rá ,ha megtörtént a baj….

    #53671

    Brianboy
    Felhasználó

    Tökéletesen ugyanez a gondom. Sikerült megoldani a problémát? Ugyanilyen évjárat es motorkodom is. Köszönöm

    #54413

    Joci Mató
    Felhasználó

    Szoasztok! Van egy Golf 4 1.6 16v BCB motorkodos autom. A problemam az, hogy hidegen az auto nehezen indul valamint gazadasra visszafullad…melegen ez a jelenseg megszunik.Mi lehet a hiba? Gyertyak ujak, uzemanyagszuro uj, trafok jok. En hogombara tippelek, de inkabb hozzatok fordulok, mert meg csak feleve van meg az auto szoval mondhatni ismerkedek a motorterevel:) A segitseget elore is koszonom! Udv!

    #54414

    Brianboy
    Felhasználó

    Kedves Joci!

    Nekem sem érkezett válasz ahogy látod elég hosszú ideje. Én azért leírom mi volt a kocsimmal ami hasonlót produkált.

    Nekem két alkalommal is előjött a hiba. Cseréltem mindkét hőgombát de sajnos nem jártam sikerrel.

    Kiderült a benzinpumpa volt a hibás először. Van egy trükk, hogy kiderítsd Neked is ezzel van-e gond.

    Reggel a kulcsot elforgatod indulás előtt gyújtásra, hallani fogod ahogy hátul a benzinpumpa dolgozik (1-2 másodperces búgó hang).
    Ezután vedd ki a kulcsot és várj 10 másodpercet. Azért kell várni, hogy az elektronika elvegye az áramot a benzinpumpától. Újra gyújtásra teszed és hallgatod a hangot. Kulcs ismét kifordít és 10 másodperc várakozás.

    Ezt 3-4 szer megcsinálod, utána következőre csak indítsd el a kocsit. Ha a kocsi elindul pöccre akkor sajnos a pumpa lesz a rossz, mert nem tolja fel a benzint. Hülyén hangzik tudom, de nekem csak szeptembertől márciusig csinálta óraműpontossággal mindig. Pumpa belsejében cseréltek dolgokat és utána jó lett.

    Tavaly megint előjött, de akkor már hibakódom is volt, főtengelyfordulatszám jeladó volt a ludas DE AZ IS CSAK hidegben. Cseréltük és jó lett megint.

    A hiba között eltelt 2 év, és az első hibát évekig nyomozta több szerelő mire egyikük rájött.

    Az a baj nagyon sok érzékelő van a kocsikban és mind adhat rossz jelet. Ismeretségedben, ha van hibakód olvasó akkor nézzétek meg először, bár az sem mindig egyértelmű.

    Melegen amúgy semmi baja sincs ? Szokott olyan lenni, hogy gázadásra lassan reagál vagy torpan ? Esetleg, hogy leállítod a kocsit mikor bemész vásárolni valamit a boltba 10 perc után mennél tovább és furcsán köhögve indul ?

    #54420

    Joci Mató
    Felhasználó

    Szia! Igen van, hogy melegen beinditom leesik a fordulat aztan beall a normal tartomanyba. Koszonom a tanacsokat hetvegen lesz idom ra 😊

    #121475

    Möszmer Szabolcs
    Felhasználó

    Sziasztok! 1.6 sr motor alapjarat 6-700 között, nem ingadozik, klímara beall normál 750-800ra. Sok állás után elsőre igen csak kohogve indul viszont utána poccre… Mi okozhatja? Valakinek ötlet?

15 bejegyzés megtekintése - 1-15 / 19

Be kell jelentkezni a hozzászóláshoz.

[instagram-feed]

AABCarLogo125x125

search previous next tag category expand menu location phone mail time cart zoom edit close