Golf IV 1.9 PDTDi

Kezdőlap Fórumok Golfosok törzsasztala Golf IV 1.9 PDTDi

  • This topic is empty.
15 bejegyzés megtekintése - 1-15 / 24
  • Szerző
    Bejegyzés
  • #10136
    Lajos
    Adminisztrátor

    üdv Mindenkinek! Azt vettem észre mióta egy kicsit hidegebb van, hogy huzamosabb állás után (7-8 óra) már 0 fok környékén nehezebben indul a verda. Beindul elsõre, nem köszörül, csak kb. 1-2 fordulatig, olyan mintha nem menne az egyik henger. Ez durván 1-2 sec.
    Hangsúlyozom, hogy csak hidegben, és csak hideg motornál. Ha megyek vele 1km-t akkor már tökéletesen indul.

    Elsõ lépésben megnéztem a gyertyákat. 4 db gyári Beru van benne (2002es az autó). Kivettem õket, és megnéztem, hogy izzítanak e. Durván 3-4 másodperc alatt vörösre izzott a végük. Viszont úgy vettem észre, hogy nem izzít ennyi ideig az autó. Lehet, hogy a kevés izzítási idõ alatt nem melegszik fel rendesen mind a 4 gyertya?

    Lehetséges az, hogy a 6-7 éves gyári gyertyák nem mûködnek tökéletesen és e miatt van a jelenség? Vagy a gyertya esetében nincs olyan, hogy cask félig mûködik, csökken a hatásfoka…stb…az vagy jó és izzít, vagy rossz és abszulut nem izzít?

    Érdemes beruházni 4 gyertyára, vagy a hiba inkább PD elem jellegû lesz, vagy kompresszió…stb. Egyébként nem vészes a dolog, mert csak engem idegesít. Mindenki azt mondja, hogy nem kell vele foglalkozni. Viszont én úgy vagyok vele, hogy ha a 4 új gyertya megoldaná a problémát akkor érdemes kicserélni…annyi pénzt megér.

    #10141
    Lajos
    Adminisztrátor

    ÜdVW Yager!

    Legelõször is ellenõrizd le az pontos izzítási idõt! Úgy lehet, hogy az izzítógyertya csatlakozójába egy vezetéket dugsz, amit összekapcsolsz egy próbalámpával! Biztos,hogy tovább izzít, mint ameddig az ellenõrzõ lámpa világít.
    Gond lehet még a silány minõségû gázolaj miatt is! A gyenge jellemzõk miatt is indulhat kihagyva a motorod! Lehetséges, hogy 5% benzin és egy kis szintetikus kétütemû motorolaj, meg esetleg egy kis égésjavító adalék segítene. A benzin alkalmazásáról a kezelési útmutatót nézd át(a forgóelosztós adagolós dízelmotoroknak +5 fok altt 10% benzint lehetett keverni a gázolajhoz, de akkor a kenésrõl illik gondoskodni)!

    #10147
    Lajos
    Adminisztrátor

    Elõször is köszönöm a választ Doki!

    Ha jól értem akkor mind a 4db csatlakozót végignézem. Bekötöm a próbalámpát, és mérem, hogy gyújtás ráadásától számítva mennyi ideig izzít, azaz mennyi ideig izzít az izzó?
    Mi számít normálisnak? Milyen idõkre kell számítanom? A mérési körülmények számítanak? Gondolok itt pl. arra, hogy nem ártana ha nem a fûtött garázsban "pihizett" autót tesztelném. Vagy ez nem számít?

    A gázolajat otthon tankolom. Van egy 50 literes hordóm, amire rögzítve van egy dupla üzemanyagszûrõ (teherautóé) . Szóval amennyire lehet szûröm. Ez a kutyult gázolaj nekem kicsit fura. Nem túl érzékeny a PDTDI arra, hogy kutyulgassam bele az üzemanyagot?
    Megmondom õszintén, hogy errõl még nem hallottam.

    Egyébként induláskor elég csúnya fehér füst távozik a verdából. De csak egy pillanatig….

    Módosította: yager01, Idõpont: 2008.12.11 16:16

    #10180
    Lajos
    Adminisztrátor

    ÜdVW Yager!

    A PD TDI motorokba analitikai(laboratóriumi) tisztaságú gázolajat kell(ene) használni!
    Ezek a motorok maximum 25 másodpercig izzítanak!
    A fûtött garázs segít a beinduláson, de inkább a kinti hidegben kellene ‘tesztelni’!

    További infó:https://www.vwdepo.hu/index.php?option=com_content&task=view&id=343&Itemid=52

    #10232
    Lajos
    Adminisztrátor

    [quote]A benzin alkalmazásáról a kezelési útmutatót nézd át(a forgóelosztós adagolós dízelmotoroknak +5 fok altt 10% benzint lehetett keverni a gázolajhoz, de akkor a kenésrõl illik gondoskodni)![/quote]

    Ezt nem értem…tudomásom szerint a PDTDi motorokba TILOS bármilyen "bekevert" gázolajat rakni! Tévedek?

    #10414
    Lajos
    Adminisztrátor

    ÜdVW Yager!

    Sok ismerõsöm kever szintetikus kétütemû motorolajat a gázolajhoz(kenést javítandó) és egyik sem panaszkodott!
    Inkább lágyabb, nyugodtabb motorjárást észleltek.
    A probléma inkább a gázolaj tisztaságával és kenõképességénak hiányával van(meg még ki tudja, hogy mijével!?)! Az jócskán többet árt, mint a ‘mixelés’…

    #10429
    Lajos
    Adminisztrátor

    Ezt értem Doki! De tudomásom szerint nem a magasnyomású PDTDi, hanem a "régi" dízelekhez pl. TDI vagy sima dízel!

    #10446
    Lajos
    Adminisztrátor

    SZIA

    MEGSZOKTAD VÁRNI A KATTANÓ HANGOT,MIKOR AZ IZZÍTÁS BEFEJEZÕDIK?!A MODERN AUTÓKON IS )))LEHET HALLANI VAGY HA NEM HALLOD AKKOR,KAPCSOLD FEL A BELSÕTÉR VILÁGÍTÁST ÉS MAJD LÁTOD AZ IZZÓN MIKOR ERÕSEBBEN VILÁGÍT,HOGY MIKOR MARAD ABBA AZ IZZÍTÁS…. PRÓBÁLJ MEG KÉTSZER RÁ IZZÍTANI AKKOR IS CSINÁLJA-E A KOCSID A ROSSZ INDULÁST , MÉG AZ IS LEHET,HOGY VALAHOL LEVEGÕS A RENDSZERED….DE GONDOLOM AZT JELEZNÉ A MODERN AUTÓ)))VAN NEKI VALAMI GONDJA.

    AZ A BAJ , HOGY CSAK TALÁLGAT AZ EMBER A MODERN DIESELEKNÉL)))A SZÁMÍTÓGÉP MEGMUTATJA MI A GOND, HA MEGMUTATJA ÉS AZTÁN MEG TISZTA HORROR HOZZÁ AZ ÁRAK.NEM TUDOM HOVA FEJLÕDIK EZ A VILÁG DE PL. A MAI NAPIG A HAGYOMÁNYOS ELOSZTÓS RENDSZERÛ ADAGOLÓT A VILÁGÛRBEN IS ALKALMAZZÁK CSAK KENÉS KELL NEKI ÉS CSINÁLJA A DOLGÁT.
    MOST MEG ITT VAN A "MODERN" PDTDI TECHNIKA AMIT MÁR 1932 KOMBÁJNOKBAN ALKALMAZTAK ÉS MODERNEK KIÁLTJÁK KI ÕKET…))EZT SOSEM FOGOM MEGÉRTENI.

    A FEHÉR FÜST SZERINTEM A VIZES GÁZOLAJ VAGY VALAHOL A HENGERFEJTÖMÍTÉS ..(((

    A GÁZOLAJSZÛRÕT IS CSERÉLTED IDÕBEN?!

    VIDD EL A KOCSID AHOL RÁ LEHET AKASZTANI AZ ELEKTRONIKÁT, AZ MAJD EGYBÕL MEGMONDJA MI A GOND)),SZERINTEM AZ IZZÍTÓ GYERTYÁKBA TÉVED A MÛSZER.)))),MERT OTT KI KELL SZEDNI ÉS MEG KELL NÉZNI , HOGY EGYFORMÁN IZZÍTANAK-E?!EZ TAPASZTALAT-…..(OHM-OT MÉR A MÛSZER)

    Módosította: fokapapa, Idõpont: 2008.12.22 23:39

    #10451
    Lajos
    Adminisztrátor

    Ferenc!

    A mûszerfal kijelzi az izzítás végét, és az izzítás elejét. Valamikor 2-3szor is izzítok. Ilyenkor nem tapasztalom a nehezebb indulást. Legalábbis úgy érzem, lehet csak bebeszélem.

    Egyébként nekem is gyanús a gázolaj. Sztem is vizes. Hamarosan cserélek egy szûrõt, és rádugatom egy számítógépre a vasat!

    Köszi a tanácsot! 😉

    #10452
    Lajos
    Adminisztrátor

    YAGER01!

    EZ A BAJ ,MERT A MÛSZER FALON AMIKOR AZ IZZÍTÁS LÁMPA EL ALSZIK AKKOR AZ MÉG IZZÍT!!!TE AKKOR ÚGY INDÍTOD AZ AUTÓD,HOGY IZZÍT???!!!REMÉLEM FOGLYA BÍRNI AZ AKSID IS….HA NEKEM NEM HISZEL AKKOR PRÓBÁLD KI!!!!A BELSÕ LÁMPA VILÁGÍTÁS MEGMUTATJA!!!!

    AZ ÖSSZES DIESEL FAJTA AUTÓBA ÍGY VAN….AMIKOR ELALSZIK AZ IZZÍTÁS LÁMPA AZ MÉG IZZÍT….

    CSÁ—

    #10461
    Lajos
    Adminisztrátor

    ÜdVW!

    Ferenc!

    Légy szíves állandóan nem nagy betûvel írni,ert az ilyen fórumokon ordítást jelent! 😉
    Kicsit azért helyesbítenélek!
    A kombájnokban és traktorokban alkalmazott közvetlen befecskendezéses elvnek a személyautókban csak a TDI technika felel meg!
    A PD TDI teljesen más rendszerû, mivel ott a mennyiségi szabályozást piezoelektronikus úton vezérelt szelep végzi, mivel a PD elemnek (Pumpe Düse) állandó lökete van, amit a vezérmûtengely mûködtet! Ezt azért kissé meredek lett volna a ’30-as években alkalmazni…
    A TDI és a PD TDI motorok izzítását a motorirányító eegység(ECU) végzi a külsõ és a motorhõmérséklet alapján!
    Ezeknél a motoroknál az izzítás ellenõrzõ fénye egyben a hibajelzõ is!

    Yager!

    Az ismerõseim a PD TDI motorokba is beöntötték a ‘mixelt’ gázolajat és az elõbb leírtakat tapasztalták! Rosszabb soha nem lett!

    Módosította: Doki69, Idõpont: 2008.12.23 19:10

    #10474
    Lajos
    Adminisztrátor

    Hmm..ez nekem új! Nem értem, hogy a visszajelzõt miért úgy tervezték, hogy az a kívánt funkciót ne tudja ellátni!? Ennyire hülyék voltak a tervezõk?!
    Mind1…ki fogom próbálni.

    #10475
    Lajos
    Adminisztrátor

    Szia

    Miért ne tudná ellátni a feladatát))el is látja csak szerintem ,azért van ez így,mert a japcsi autóknak van egy izzítógyertya a szívócsonkban is és ezt szeretné meg oldani a vw úgy,hogy ne kelljen bele még egy izzító gyertya,mert azt el kell ismerni ,hogy a japcsi dieselek azok elég halk dieselek és az alapjáratuk is jóval kevesebb,mint a nyugati autóké….

    A tervezõ nem hülye!!!!!!

    #10476
    Lajos
    Adminisztrátor

    ÜdVW!

    Számomra is érthetetlen az izzítás ellenõrzése a VW dízeleinél!
    Akkor mit szóljon az az 1,9D, vagy TD mocis autó tulaja, akinek indítás után 4-9 percig(!) még izzít a vezérlõegység?
    Hülyét is kapna ,ha virítana a mûszerfalon! Így meg nem jön rá,hogy miért égnek ki félévente-évente az izzítógyertyái, akármilyen minõséget tesz bele…De a környezetvédelemért tett a gyár!:( De milyen áron?!:sick:

    #10477
    Lajos
    Adminisztrátor

    ÜdVW Ferenc!

    A japán örvénykamrás dízelmotoroknál ugyanúgy van izzítógyertya az örvénykamrában, mint akár a VW dízeleinél! Van olyan aminél még légtorok elõmelegítés is segíti az indítást…

15 bejegyzés megtekintése - 1-15 / 24
  • Be kell jelentkezni a hozzászóláshoz.