Golf TDI

  • This topic is empty.
12 bejegyzés megtekintése - 1-12 / 12
  • Szerző
    Bejegyzés
  • #5966
    admin
    Adminisztrátor

    Üdv Doki!
    Olyan problémám van , hogy van egy GolfIII. GT TDI 110le. És olyat csinál 1,5bar-ig elengedi a turbó nyomást majd pár perc és vissza esik a nyomás olyan max 0,5bar-ig. De ezután leveszem a gyújtást és ismét engedi a 1,5bart mitöl lehet ez? Mennyi egy ilyen változó geometriás turbó normál nyomása. Én nem chippeltettem rajta semmit. Minden gyári semmi tuning. A válaszodat elöre is köszönöm.

    #5967
    admin
    Adminisztrátor

    ÜdVW Zsolt!

    Ezt a turbónyomás értéket mechanikus mûszerrel mérted,vagy számítógéppel olvastátok ki? Az izzítás ellenõrzõ lámpája nem villog véletlenül?
    Tudomásom szerint változó geometriás turbóknál sem lehet magasabb a turbónyomás 1,5bar-nál. A számítógép(ECU) 1,0bar-ról indul, tehát itt mérve 2,5 bar-os értéknél ‘korlátoz le’. Nézd át a rendszer csöveit,különös tekintettel a vékony csõre amely a szívócsõ és az ECU közott van. Problémát okozhat még a geometria lapátok beragadása a kosztól-koromtól (minõségi magyar üzemanyag :sick: ), vagy a mozgató karok beragadása esetleg a vezérlõ vákuumrendszer hibája…

    #5990
    admin
    Adminisztrátor

    Üdv Doki!
    Átnéztem mindent és ugy néz ki ,hogy jó. De a leszbályzás ugyan olyan. Elkezdesz vele finoman üzem melegig autózni és utánna kicsit durvábban. Turbó nyomás óra szerint 1,5bar megy is szépen. Egyszer csak ránt eggyet és nagyon erötlenül megy utánna. Ezután leveszem a gyújtást és ismét ugyanez a folyamat. Már probáltam a gyári intercoolert egy merci sprinterére cserélni és akkor is ugyanzt csinálta pedig az jóval több levegöt bír. Még egy kérdésem lenne. Egyik barátomnak van egy Audi A6 V6 2,5 TDI gyárilag 156Le 2002 évjárat. És meg szeretné chippeltetni ,de sok rém hírt hallot már a v6-os motorjárol ,hogy nem igazán ajánlott mivel a vezérmü szíj meg a motor nem nagyon bírná. Csak ugye ezt gyártották 180le-vel és igazábol a motor szerkezetileg ugyanez ebböl kifolyolag nszerintem nem sok baja lenne egy gyegébb csippel. Szeretném mindkét problémámmal a segítségedet kérni. Elöre is köszi a választ.

    #5992
    admin
    Adminisztrátor

    ÜdVW Zsolt, üdVW Doki,

    nem lehet, hogy a légtömegmérõ ba**akodik?
    Nálam (AFN) a szûrõcsere és a szûröház kipucolása segített…
    Két hétig én is újraindítgattam, mire rájöttem. Nyomásórám nincs,
    de a tünetek szinte ugyanezek voltak. Mûszerfal nem jelez semmit.

    Hali!

    #5993
    admin
    Adminisztrátor

    ÜdVW Zsolt, üdVW Doki,

    nem lehet, hogy a légtömegmérõ ba**akodik?
    Nálam (AFN) a szûrõcsere és a szûröház kipucolása segített…
    Két hétig én is újraindítgattam, mire rájöttem. Nyomásórám nincs,
    de a tünetek szinte ugyanezek voltak. Mûszerfal nem jelez semmit.

    Hali!

    #5994
    admin
    Adminisztrátor

    Üdv Tamás!
    Melyik szüröre gondolsz, Mert nekem sokan az EGR szelepet is mondják ,hogy az szokot ezeknél el rakodni korommal és kitisztitják majd ledugózzák. A müszerfalon villog egy idö után az izzitás vissza jelzö. Az elején bocsi de elirtam a golfom Golf II csak én raktam bele a golf III-as TDI 110le motort ,váltot müszerfalat. Komplett vezetékköteg meg amik kelletek. Csak arra gondoltam ,hogy ugye ezeknél még a hibajelzö az izzitás visszajelzö és nem lett belöle kiütve se a szervíz se pedig a légzsák mert azt nem tettem bele. Amugy minden más az bent van ami a III-as- ból kellet.

    #5995
    admin
    Adminisztrátor

    ÜdVW!

    Az izzítás ellenõrzõ lámpájának villogása motorirányítási hibát jelent és ezért is korlátozza le az ECU a motor mûködését! A konkrét hibát, mivel az ECU is látja és eltárolta, célmûszerrel(VAG 1551,1552,VAS 5051) vagy számítógéppel spec programokkal(VAG-COM) lehet elõhívni, ellenõrizni és a hiba javítása után törölni…
    Továbbra is fenntartom a turbógeometria lapátok beragadásával kapcsolatos véleményemet…:(
    Az EGR szelepet úgy kell a TDI mociknál kiiktatni, hogy a kipufogóöntvénynél egy lemezzel levakoljuk. A többi részt hagyni kell mûködni, mert újabb motorirányítási hibát fog generálni (pl.:ha a mágnesszelep csatlakozóját lehúzzuk)…
    A légtömegmérõ hibája akkor derül ki, ha a célprogramban, vagy célgépen látható hogy a mért érték mennyi és beleesik a tól-ig mezõbe…Sokszor az EGR hibája bolondítja meg a légtömegmérõ mért értékét…
    Az AUDI 2.5 V6 TDI motorját mindenütt szidják a guruk,mint a bokrot! Ennek a motornak a tervezésénél jött át az Opeltõl egy mérnök, akinek a munkája érzõdik ezen a mocikon:sick: … Ezek a motorok 140 lóval sem bírnak sokat, mivel a teljes vezérmûtengely-himbasor-hidrotõke együttesnek súlyos kenéshiány problémája van. Emiatt nem futnak el még 100000 km-t sem fõleg,ha silány minõségû volt a motorolaj,vagy a csereintervallum nem volt betartva :S …
    A valódi chiptuningnál a teljes motorirányító szoftver ‘átírásra’ kerül! Nem szabad összekeverni az ilyen ‘jelátverõs’, késleltetõs buherációkkal! Azok többet ártanak a motornak(és a pénztárcáknak), mint használnak!
    A légzsáknak semmi köze a motorirányításhoz! Legfeljebb annyi,hogy egy ideig azonos a diagnosztikai száljuk a kábelkötegben.
    A szevízintervallumot a Km óra egységbe programozták. Nincs köze a motorirányításhoz ,csak villog, de nem tilt le.

    #19190
    admin
    Adminisztrátor

    ÜdVW Zsolt!

    Neked egy golf 3-mason változó geometriás turbo van?
    A tiéd gyári 110 lovas és gyári a turbó is?

    #19200
    admin
    Adminisztrátor

    Sziasztok!
    Az egyik havernek ugyan ez volt a gondja, leállítani ujrainditani azt ment mint a rakéta.Õ neki a geometria volt koszos.Kitisztitották a geometriát levakolták EGR szelepnél azt röpül a gép.Afn kódu Audi

    #19339
    admin
    Adminisztrátor

    Üdv Doki. Amiröl itt olvasgatok arról szerettem volna kérdezni.
    95-ös 1z kódú Golf 3 -nál, néha menet közben neki áll villogni az izzitás ellenörzö
    ez az esetek 95%-ában városi lámpázásnál fordul elö
    de az autón nem venni észre semmit,ugyan ugy megy
    annyi még hogy 1.8-as benzines oracsoport van benne mert a tdi-s nem jo(ez nem befolyásolja?)
    Köszi. Kiss Ati

    #19376
    admin
    Adminisztrátor

    ÜdVW!

    Kissé érdekes a dolog, mivel az 1,8-as óracsoportban nincs motorirányítási hibajelzõ (MIL) lámpa.
    A jelformálás(fordulatszám, olajnyomás, sebesség, stb.) megegyezik.
    A hibakód kiolvasás meg fogja adni a választ.

    #20967
    admin
    Adminisztrátor

    [b]Kiss Attila írta::[/b]
    [quote]Üdv Doki. Amiröl itt olvasgatok arról szerettem volna kérdezni.
    95-ös 1z kódú Golf 3 -nál, néha menet közben neki áll villogni az izzitás ellenörzö
    ez az esetek 95%-ában városi lámpázásnál fordul elö
    de az autón nem venni észre semmit,ugyan ugy megy
    annyi még hogy 1.8-as benzines oracsoport van benne mert a tdi-s nem jo(ez nem befolyásolja?)
    Köszi. Kiss Ati[/quote]

    Hello

    Nem régiben vásároltam egy 96os 1z-s Golf III-ast , Szintén ugyanilyen hibát produkál , könnyen indul , jól megy , nem füstöl , egyszóval hibátlan , de azért bosszant ez , ha netán túl vagy a diagnosztikán , megosztanád a végeredményét? mit mondtak ? mi volt a hiba ? hogy oldott meg ? Köszönöm elõre is a válaszod , Keleti Tamás.

12 bejegyzés megtekintése - 1-12 / 12
  • Be kell jelentkezni a hozzászóláshoz.

search previous next tag category expand menu location phone mail time cart zoom edit close