golf2 gti 16v álomautó

Kezdőlap Fórumok Golfosok törzsasztala golf2 gti 16v álomautó

  • This topic is empty.
15 bejegyzés megtekintése - 1-15 / 15
  • Szerző
    Bejegyzés
  • #6025
    admin
    Adminisztrátor

    Sziasztok!

    Autóvásárláshoz közeledek, és az egyetlen szóbajöhetõ lehetõség számomra a kettes gti 16v. A mániából kifolyólag jól ismerem a hibáit, pozitívumait, adatait, de a hallott tapasztalatok közt volt negatív is, ezért szeretném ha segítenétek, mire figyeljek nagyon vásárláskor és tapasztalataitok is érdekelne! a fõ kérdéseim: 16v típushibák, motor váltó, futómû, fogyasztás(olaj,benzin), menettulajdonságok, motorkódok, abs, szervó, sibeda,…. de személyes tapasztalatok is jöhetnek.Abból sosem elég.

    elõre is köszönöm!!

    #6078
    admin
    Adminisztrátor

    szia
    Futómû kopogást figyelj. Kerékjárati ivek, ajtók alja rozsdásodik, küszöb. Nagyon nézz alá, kopogtass, alvázvédõ azért takar. szõnyegek alatt is nézz körül. Fékek mert igen megy a 16 szelepes erõmû. Motortéren meg talán az általános dolgok.

    #6080
    admin
    Adminisztrátor

    Helló!
    Most ismét nekiállok annak, amit egyszer már leírtam, csak akkor miután el akartam küldni, közölte, hogy nem vagyok bejeletkezve, és törlõdött az egész.
    Én az autómat kb majdnem pont egy éve vettem, és azóta sem bántam meg. Sokan mondták, hogy pórul jártam vele, mert drágán vettem, de én a mai napig vallom, hogy bizony nem csináltam rossz ületetet, mert a mai napig nézegetem a használtautót, és abban az árban ilyent nem kaptam volna. Persze amikor megvettem nem látszódtak azok a dolgok, amik akkor derültek, amikor elõször szerelõhöz vittem, hogy nézze át. Mondjuk nehéz is lett volna rájönni, mert mindd a motortérben, mint a belsõ térben voltak gondok. Ezeket csak alapos átvizsgálás után lehetett kiszûrni. Igazából az egész autó egy összegányolt kaki volt. Mondta az elõzõ tulaja, hogy a gyorsulás miat vette, de az azért dúrva volt. Mondjuk ilyet nehéz kifogni. Nekem sikerült. De volt legalább rajta egy használható felni (ami most is rajta van), ültetés, sötéítés, sportkormány, pedálok. Ezek azt hiszem mind olyan dolgok, amiket én is megvettem volna. Így nem kell. Benne volt az árban. Hálistennek van egy olyan szerelõm, aki szerinetm messze földön a legjobb, és eddig brmilyen problémával vittem oda (kivéve az elektronikát és a kipufogót), mindent megcsinált. Sõt, sokszor találtunk még egy valamit, amit meg lehet rajta csinálni. Úgyhogy van benne sok meló, de most azthiszem frankó a kocsi. A kasztni látható helyen nem rohad, mondjuk a mûanyagok alá még nem néztem be, de az majd fényezéskor lesz, az alváz hibátlan.
    Az én autóm KR-es, ha jóidõ van városban elmegyek egy 8-9 L-el, télen kicsit többete evett.Az olajat eszegeti, pontos adatot nem tudok mondani, hogy mennyit. A váltó kicsit kotyog, de állítólag egy rudazat javítóval kiküszöbölhetõ. Menettulajdonságairól annyit, hogy bizony a kátyúk nagy ellenségek, azokat jobb elkerülni, nekem a legkisseb is elég nagyot tud ütni, de amúgy nagyon jó vezetni a kocsit, mert a kanyarstabilitása jó, és ha épp elõzni kell bizony ritkán kapcsolok vissza, legyen akár ötösben.
    Amit hiányolok: Sajnos nincs szervóm, és állítólag ezeket gyárilag se túlkönnyû tekerni, fõleg a pici sportkormányt, és parkoláskor bizony jól jönne. Nem ártana egy elektromos abalak, no de lehet olyat kapni, amiben van.
    Én amikor megvettem gyorsan döntöttem. Szerda reggel megláttam a hirdetést, délután már telefonáltam ,hogy vasárnap viszem a foglalót. Hozzáteszem, hogy Pécsrõl mentem Nyíregházára. De szerintem ez így volt jó. Szerelem elsõ látásra.
    Ami a mai napig tart…;)

    U.I.: A motortérbe mi is benéztünk. Hiába. Nem látszódott, hogy kell új fesszabáljzó, az aksi kuka, az egyik gyertyakábel kuka, két vízcsõ már madnem lyukas, kartergázcsõ gatya, stb… Tehát belenézni belehet, de biztos lesz olan, amit nem lehet észrevenni. Legfejebb a hangja, ami biztos támaszpont. [img size=500]https://www.vwdepo.hu/media/kunena/attachments/legacy/images/depo1.jpg[/img]

    Attachments:
    #6082
    admin
    Adminisztrátor

    Köszönöm az eddigieket!
    Konkrét elképzelésem az -és ez az ami miatt jelentõsen szûkül a 16v-k köre számomra- hogy ne katalizátoros legyen, ami a külsõt illeti, teliablakok, nagylökös( lehetõleg gyári alsó ködlámpával) , ne legyen falazgatva, max részleges falazás legyen hátul, és persze a szokásos apróságok..(illesztések, fényezés, lámpák fõleg a hátsó…)
    ami a fogyasztást illeti a tulnyomó többség azt mondja egész konszolidáltan lehet vele etetni a benzint, de magától értetõdõ hogy az olajat eszi, azt utána kell töltögetni, oda kell figyelni rá. A szervó kéne, de az a 88 utáni gti16 okban jóesetben megvan. Az csak külön jó ha az elekromos ablakok tükrök is mûködnek. Nameg a klííma…nade ne álmodozzunk:) szóval továbbra is kutatok egy ideális után!
    a válaszaitokat meg továbbra is szivesen olvasom! elöre is kösz

    #6083
    admin
    Adminisztrátor

    Hát igen, én is örültem volna ha teliablakos, de sajnos az enyém az pont 87 elsõ félévi, és 87-ben volt a váltás. De majd én is be akarok szerezni egy telaiblakos ajtót, szerencsére lehet kapni. Hát az, hogy ennyi dolog összejöjjön, ahhoz nagy szerencse kell. És azt meg nem is fogják olcsón adni. Amire ugyanúgy rá kell költeni a sok pénzt.
    Vásárlásnál szerintem figyelj oda, hogy ha a hasznaltauto.hu-t nézed esetleg, van sok ami már rég óta fennt van. Azokkal valami gáz lehet szerintem…:dry:

    #6084
    admin
    Adminisztrátor

    igen legfõképp ott nézegetem, és van ami jónak tûnik de tényleg rég fennt van.
    nemtudom fel kell hívni és rákérdezni esetleg majd meglátom. Amúgy olyan 5-600ezerért vannak ránézésre jók.nagyon ki kell fogni sajnos. A teliablakkal nincs gáz, bontóban ha máshol nem semmi pénzért lehet venni, de azt még szinre fújni meg ezazamaz, meg az mégsem az eredeti. persze felmerült az is hogy késõbb audi kilincset rakni bele. na hát ahhoz tuti nem az eredeti ajtót használnám max csak akkor ha a kaszni többi elemét is lakatolnám, igy a végén egy full fényezésnél nemgond. az még a jövõ zenéje, de jelenleg elég lenne egy eredeti állapotu is.

    #6085
    admin
    Adminisztrátor

    Most néztem 740-ért van fennt egy bordós színû, szerintem az biztos jó vétel lenne. Mondjuk az már nem kevés pénz, vizont tip topnak tûnik, és ígényes is. Ha én most vennék, tuti rámennék arra. Mondjuk én kicsivel több, mint fele árban vettem. De hát el kell dönteni, hogy mikor költi rá az ember a lóvéját.

    #6093
    admin
    Adminisztrátor

    Ha van egy kis tehetséged az autokhoz illetve müszaki ismeretek akkor ezeket gyorsan át tudod alakitani.Klima….azzal vigyázz ha bedöglik igen drága javitani….és a fogyasztást is meglöki. Nagylökös ugyszintén foglalkozni kell vele mert nem hiszem hogy találsz egy karcmentest. Én az enyémet lefujtam és még aznap meghuzták….Inkább öszpontosits egy KR golfra és az aproságokat könnyeben szabod a saját izlésedre és pénzbe se jársz roszabbul. Én vásárlásnál koncentráltam a müszaki állapotra és ami kellet bele raktam most is a G 60 felé huz a szivem…:)

    #6095
    admin
    Adminisztrátor

    Igen ákos láttam énis azt a bizonyos szépséget de tul drága. nekem max 600ezer ami szóba jöhet.pedig elég frankó gép.
    Gábor!
    a tehetségem majd ugyis akkor derül ki ha aktuális lesz a dolog de ugy vélem van hozzá érzékem:)
    a klíma csak egy végsõ dolog nem lényeg, a lökös meg persze benne van hogy karcos, az nem nagy gond, a lényeg hogy ne legyen deformált, barkácsolt, de ha ránéz az ember azért látni lehet hogy szar e.
    igen a cél tényleg egy jó állapotu kr golf, csak sokminden befolyásolhatja ,de meglátjuk majd milesz.
    A legendás G60 nekem nem tünik biztos vételnek. a kettesek közül a syncro meg a g60 az amirõl leginkább megy a vita. Fõ gond hogy nincs még kiforrva nálunk a g-lader problémáinak orvoslása. inkább barkácsolt tákolt megoldások vannak nálunk, ami sosem biztos. nehéz olyan szakit találni aki tényleg képben van és csukott szemmel is szétszed összerak és megjavít egy g töltõt. én ezért tartok tõle pedig biztos jó autó de macerás.
    Maradok a 16osnál:)

    #6096
    admin
    Adminisztrátor

    Hát igen a g töltõ….. attol félek én is egy kicsit,de a turbo is azért egy igényes törödést igénylõ alkatrész.
    Meglátjuk mi lesz még belöle mondjuk a vr6-is csábitó csak az már igen nagy és igen szomjas is tud lenni.:)
    Én sok sikert kivánok neked a keresgéléshez és kivánom hogy találj egy jó állapotú 16-ost:)

    #6097
    admin
    Adminisztrátor

    Hát köszönöm. esetleg ha látsz valahol egy jót akkor jelezheted, szívesen fogadom.
    Naigen a vr6 csábító de ahhoz meg nagyon át kell formálni a motorteret ha kettesbe rakod a 3as szériából meg szinte nincs egy ép vr6sem. mondjuk ez a "hatosfogat" brutálisan szép. csak kár hogy sehol sincs kép róla mert azóta már kapott egy rally frontot meg porsche turbo felniket, és mégdurvább lett. nagyon teccik ez a kisrendszám dolog hátul és rákerestem kész átalakitott ajtót lehet venni 20-30ezerért.nemrossz. Bár ez csak optika elõbb szerkezetileg legyen rendben az autó.

    #6111
    admin
    Adminisztrátor

    halihó!
    Ki vette meg azt a kr kódú metálzöld gti16ost a használtautóról? 580ezernek volt hirdetve. csak puszta kiváncsiság mert ma már nem láttam fennt érdekelne hogy mennyiért vitték el aztán és hogy vannak e vele gondok köszi elõre is

    #6174
    admin
    Adminisztrátor

    sziasztok!

    Érdekelne hogy mi a helyzet a kettesek abs-ével, bízhat benne az ember vagy problémás? továbbá a kocsi elektromosságát illetõen mi az amit leginkább figyelni kell , mi hibásodik meg gyakran a 16v elektronikájában?
    mellesleg láttam nemrég az E-bay-en g2-es müszereket meg kapcsolókat kék lámpásra,ledesre cserélten, tudtok vmit ezekrõl vagy hogy itthon lehet e kapni?
    u.i: nem a az egész vilábítást akarom lecserélni kékre meg mittudomén milyenre, mint a sufnituningosok, rendes mûszervilágitásról van szó, és kapcsoló lámpákról.B)
    elöre is köszi.

    #6179
    admin
    Adminisztrátor

    ÜdVW!

    A Golf II-esek villamos rendszere megbízható szerkezet(fõleg az I-es után). Ami lényeges,hogy a világítás nem bírja a 60/55 wattosnál erõsebb izzókat elõl. Még berelézve is okozhatnak galibákat. Elõl és hátul is sokszor találni kontakthibákat, fõleg a testcsatlakozókon. Az utastérben a fûtés villamos része szokott meghibásodni (szétég a kapcsoló, a motor elõtét ellenállása, a fûtõmotor ‘megáll’ a kenéshiánytól, a portól), esetleg a szivargyújtó szokott rakoncátlankodni.A hátsó ajtó vezetékkötege a tetõ kivezetésénél törik el, így nincs ablaktörlõ és rendszámmegvilágítás.
    Sokszor az utólagosan és szakszerûtlenül beszerelt cuccok(ködlámpa, hifi, riasztó, centrálzár, stb.) okoznak komoly hibákat.:S
    Az injektoros modellek tápreléi és szivattyú vezérlõ reléi a nagy áramfelvétel miatt szoktak melegedni és meghibásodni. A Hall jeladós gyújtások nem szeretik, ha az akkumulátor testcsatlakozója nincs meghúzva, ugyani a gyújtás testvezetéke közvetlenül ide van bekötve…
    A mûszerfalat át lehet szerelni kék ledesre, de akkor a zöld fényszûrõ fóliát ki kell venni a világítás elõl és ajánlott a LED-eket felmattítani, akkor jobban szétszórják a fényt. A kapcsolókban nehezebb a csere, mivel sokban még izzó van. Ilyenkor a LED-et sorba kell kötni egy 6-800 ohmos ellenállással. Néhány boltban már készre szerelve lehet kapni LED-eket. Csak sajna nem tartósak…:(

    #6196
    admin
    Adminisztrátor

    Köszönöm válaszod!

    különösebben nem izgat a ‘fénycsere’ csak láttam hogy van ilyen és egész kultúráltan nézett ki( sajnos a képet róla már nem találom az e-bay-en).
    az továbbra is érdekelne hogy bizhatok e az abs-ben a 16v-nél, és a gyári elektromos ablak,ill. tükör jól tartja e magát 18év után is? elvileg kéne neki, de persze autója válogatja
    A szervóról hallottam hogy egy idõ után elkezd nyekeregni, olyankor elég csak olajat cserélni benne, vagy mik léphetnek fel még?

15 bejegyzés megtekintése - 1-15 / 15
  • Be kell jelentkezni a hozzászóláshoz.

search previous next tag category expand menu location phone mail time cart zoom edit close