Szia!
Ez egy nagyon sarkallatos pontja, szinte minden VW-nek. A hátsó rúgók alul vannak méretezve. Kortól független dolog ez, mivel szinte álltó helyében ‘elfárad’ a hátsó rugó és a autó hátulja leül, fõleg, ha megterhelik. Ezt úgy lehet kompenzálni, hogy esztergályos ismerõssel gyártatni kell 2 darab acélgyûrût a rúgótányér alá, ami 20 mm magas és a vízlevezetõ furatokat nem zárja le! Ez, a futott rúgónak annyi elõfeszítést ad, amennyitõl javul az autó tartása és teherbírása is! Nagyobb magasságú gyûrût nem ajánlott beszerelni, mert rúgótörést okozhat!
Hasonló hibát okozhat a felsõ rúgótányér elkorrodálása is. Ilyenkor a rúgó a tányér megmaradt darabjával a doblemezen támaszkodik fel. Ebben az esetben cserélni kell és ajánlott az új rúgótányért gondosan korróziógátló festékkel vastagon lefesteni!
Különös figyelemmel kell eljárni a rúgók szerelésekor! Csak hibátlan célszerszámot (rúgófeszítõ) szabad használni!