Gyenge Golf III 1.4

Kezdőlap Fórumok Golfosok törzsasztala Gyenge Golf III 1.4

  • This topic is empty.
7 bejegyzés megtekintése - 1-7 / 7
  • Szerző
    Bejegyzés
  • #4383
    Lajos
    Adminisztrátor

    Sziasztok!

    Segítségeteket szeretném kérni egy Golf III 1.4-es, 94′-es évjárat ABD motorkódú autómhoz.
    A problém az, hogy nincs benne megfelelõ teljesítmény, parton felfelé meg pláne nincs, sokszor az elõzés is meggondolandó vele. A gyárilag beletett kemény 60 LE-nek is szerintem a fele hiányzik.
    Az olajat nem fogyasztja, kartergáza sincs, gyertyát, elosztó fedelet, rotort cseréltem benne és semmi sem változott. A teljesítménytõl függetlenül viszont a motor egyenletesen jár, alapjáraton is, és fordulaton is.

    A mai napokban cseréltem benne hengerfejtömítést is mert alatta szivárgott egy picit az olaj és olyan jelenséggel találkoztam amilyet még soha nem láttam. A kipufogó szelepek ( mind a 4 ) teljesen hó fehérek voltak, holott tudtommal ezeknek õz barnának kellene lenniük. A fehér kipufogó szelepek megfelelõek?!

    Segítségeteket elõre is köszi!

    Üdw: Attila

    #4384
    Lajos
    Adminisztrátor

    ÜdVW Attila!

    A motorodra ráférne egy teljes diagnosztika. Kompresszió mérés, hengerteljesítménykülönbség-mérés, olajnyomás hidegen és melegen is, benzinnyomás és egy teljeskörû számítógépes diagnosztika. Nemcsak a hibatároló lekérdezése, hanem élõ adatok figyelése, különös tekintettel a lambdaszondára és a motorhõmérsékletre.
    Ezek tudtában lehet tovább vesézni a dolgokat….

    A fehér kipufogószelep reális. Az ólmozatlan benzintõl és adalékaitól lehet ilyen színe. Általában az igen szegény keverékkel való üzemeltetésre utal, ami a szabályozott katalizátoros motorok sajátja.

    #4388
    Lajos
    Adminisztrátor

    ÜdVW Doki69!

    Nos az eddigi eredmények:
    – kompresszió rendben ( az eltérések is elenyészõek )
    – olajnyomás rendben
    – labda érték rendben

    Hiba kód volt egy G40-es amit nem tudunk mi volt az.

    Az üzemanyag nyomással volt probléma, el volt repedve az benzinszivattyúnál a gégecsõ, viszont még szerintem nagyobb nyomásnak is kellene lennie a rendszerben, mivel most alsó határon van 0,8 bár. Ezen lehet állítani valahol? A nyomástartó szelepet hol lehet megtalálni?
    A megjavított csõ következtében sokkal több lett már a teljesítménye, visznt még mindig nem elegendõ.
    Mondtak még nekem egy olyan dolgot, hogy egy vízhõmérséklet jeladó lehet még hibás. Ez hol található?

    A mostani menettulajdonsága az az, hogy hidegen nagyon jól megy, de kb. 15-20 km után olyan tulajdonsága van mintha elfáradna és csak van az autó, a teljesítmény megint elmegy.

    Válaszod elõre is köszi!

    ÜdVW Attila

    #4389
    Lajos
    Adminisztrátor

    ÜdVW Attila!

    A G40 a Hall jeladót jelenti. Ha a motor álló helyzetében olasod ki a hibakódot, akkor beírja ezt is : G40 Hall jeledó, nincs jel (mivel nem jár a motor).
    A benzinnyomás szabályzó az injektorfejen található az injektorszelep elõtt. 4 db 20-as Torx fejû csavar szorítja le. Van benne egy gumimembrán szeleptûvel és egy nyomórúgó. A rúgóerõ állítja be a rendszernyomást. Érték 0,8-1,2 bar. Csak hézagoló lemezzel állítsd be, mert nagyon nehéz lesz , ha a túl nagy benzinnyomás ‘elviszi’ a lambda értéket (sufnituning)…
    A benzinszûrõd mikor volt cserélve?? 20 ekm-enként KELL cserélni a silány és koszos magyar benzin miatt..
    A lambda értéknek 0,8 és 1,03 között kell mozogni stabil fordulaton.
    A motorhõmérséklet-jeladó a termosztátházon van a gyújtáselosztó alatt. Fekete színû sárga gyûrûvel.
    Ez egy kettõs jeladó: az egyik jel megy a mûszerfalra, a másik az ECU-ba. Közel azonos értéket kell mérni… Amúgy hajintós…
    Azért gyengülhet el a motorod, mert eleve alsó értéken van a benzinnyomásod és bemelegedés után az ECU még jobban lecsökkenti a befecskendezési idõt (szegényít 61 C foktól és onnantól veszi figyelembe a lambda-jelet is)…
    Az 1.4 ABD motorok ECU-ja elég lassú és buta szerkezet. Meg szeret sok hibát gyártani. A ’96 utániakkal sokkal kevesebb gond van,de azokét nem lehet a Te motorodra feltenni…Mivel azok már indításgátlósok.
    A Seat Ibizákban,Cordobákban van még ugyanilyen ECU. Azokból is csak a mûanyag dobozos a jó. A fémdobozos az már immo-s. 🙁

    Sok sikert!

    #4390
    Lajos
    Adminisztrátor

    Még 1 dolog:

    A levegõszûrõházban a kapcsoló mûködik rendesen? 40 foknál át kell váltania a kipufogóról az elsõ csonkra…
    Ez is okozhat ilyen grimbuszt…

    ÜdVW!

    Módosította: Doki69, Idõpont: 2007.08.04 16:28

    #4391
    Lajos
    Adminisztrátor

    ÜdVW Doki69!

    Szûrõket, olajokt stb. mindig cserélek, ezekre odafigyelek. Benzinszûrõ kb. 3 hete volt cserélve.
    A levegõszûrõ házban lévõ szelep mûködik.
    Üza. nyomást még nem állítottam.
    A hõmérséklet jeladót mértem: 1-3 ponton ( ami az ECU felé megy ) az több 230 Ohm-mal mint 2-4-es ponton. Akkor valszeg ez lesz a probléma?

    #4392
    Lajos
    Adminisztrátor

    ÜdVW, Attila!

    Sajna a pontos ohm értéket nem tudom, csak annyit hogy maximum 10 fokkal térhet el a két érték. Vagyis a belsõ hõmérõ és a laptoppal vagy VAG1551-el mért érték közöt..

7 bejegyzés megtekintése - 1-7 / 7
  • Be kell jelentkezni a hozzászóláshoz.