Gyertyazabáló motor…

Kezdőlap Fórumok VW Depo offline Kérdezz, felelünk! Gyertyazabáló motor…

  • This topic is empty.
5 bejegyzés megtekintése - 1-5 / 5
  • Szerző
    Bejegyzés
  • #4825
    Lajos
    Adminisztrátor

    ÜdVW Urak!

    A verdámmal az a probléma hogy zabálja a gyertyákat. Alig 3000 km-et ment egy vadi új bosch gyertyakészlettel, és az elõzõvel sem sokkal többet… mostanában pedig ahogy kicserélem, megy 300-400 métert gyönyörûen és ismét lehet érezni hogy néha néha kihagy….

    …..találkozott már valaki hasonló problémával?

    #4826
    Lajos
    Adminisztrátor

    ÜdVW Martin!

    Tudni kellene, hogy pontosan milyen autó, milyen motorjáról van szó, mert így csak találgatunk…Egyáltalán, biztos, hogy a gyertyák rosszak? Pontosan abba a motorba valók? Véletlenül nem a gyújtás többi részén(modul,trafó, kábelek, fedél, rotor, gyertyapipák,stb.) van a gáz?

    #4827
    Lajos
    Adminisztrátor

    Bocsi! :blush:

    Igazad van Doki69! Vw kafer 1303s (egy H-s motor van benne ami elvileg 1500as de 1600as henger van benne, dupla szívócsonkosra alakítva) Bosch gyertya van benne, elvileg belevaló utánakérdezgetés és a gyertya tájékoztatója alapján. Per pill nem emléxek számára de valami bc 7 vagy ilyesmi :S ha fontos ezt is tudni akkor majd megnézem pontosan. A lényeg hogy ránézésre nem vészes a gyertya de ha kicserélem egy másikra akkor rendesen mûxik a motor. Ha a gyujtás többi része a ludas akkor a másik gyertyával sem mûködne. Most hogy a második gyertyát is kicseréltem így úgy látszik jó csak ki tudja meddig, mivel nem mentem vele sokat amióta cseréltem.

    Cserélném már a gyujtás részeit is csak itt is ellentmondásos infókba ütközöm. Valaki az elektromos gyujtásra esküszik,valaki szerint hamar elromlik, valaki a 009re, valaki meg 009est kombinált hall jeladóval (lásd e havi depóban a k-jetros "mesterremek") , de vannak drágább MSD számítógéprõl hangolható cuccok.
    Szerintetek mire érdemes befektetni?

    #4828
    Lajos
    Adminisztrátor

    Kedves Martin!

    A Bogárba való gyertya Bosch W8AC. A W7BC sajnos nem megfelelõ. Elõször tehát a megfelelõ hõértékû gyertya használatát kellene megvalósítani.
    A gyertya korai elhasználódását ezen kívül a gyújtókör nem megfelelõ komponensei is okozhatják. Gyakorlatban a gyújtókör tartalmaz induktív (trafó) , kapacitív(kondenzátor) és ohmikus (az összes vezetõ) elemeket is, amelyekben végbemenõ tranziens folyamat a gyújtás.

    Ezen komponensek értéke nem közömbös, tehát helyes – típushoz illeszkedõ – megválasztásuk szavatolja a problémamentes és megfelelõ kilométer intervallumú használatot. Mechanikus gyújtáshoz nem szabad ú.n. nagyenergiájú trafót közvetlenül használni. Ezeken olykor a felirat is megtalálható: "Don’t use without resistance".

    De gyakran nem található semmilyen megkülönböztetés, kivéve persze a típusszámot. Példának okáért az MSD gyújtáshoz, vagy más megszakító nélküli pl. optoelektronikus, vagy Hall-jeladós gyújtásokhoz pont ilyen trafó használatos. A nagyenergiájú trafó a megszakítót "kivégzi". Jól megfigyelhetõ, hogy a megszakító érintkezõ pogácsái néhány száz kilométer megtétele után fehérre égnek, körülöttük ívkisülésbõl eredõ nyomok láthatóak.

    A mechanikus gyújtásnál az elméleti négyszögjel – a nem megfelelõ trafó, vagy kondenzátor miatt – oly mértékben torzul, és az elektródák is annyira elégnek, hogy a szikra nem megfelelõ helyen és idõben fog keletkezni, emiatt rángat a motor.

    Ez a jelenség a nagyobb fordulatszámoknál is jelentkezik, ezért célszerû a nagy fordulatú – elsõsorban tuning – motorknál a mechanikus elemeket kiküszöbölni. Az elektronika a nagyobb fordulatnál is képes tartani a négyszögjel – nyit-zár-nyit-zár – karakterisztikát, nincs "lebegés", így a jel nem torzul, a szikra pontos lesz.

    Azonban a két eltérõ rendszer komponenseit nem szabad keverni, mert ez korai meghibásodáshoz vezethet.
    Javaslom, ellenõrizze a gyújtókör komponenseit, a megfelelõ elemek alkalmazásával a hiba meg fog szûnni. A gondolatmenete csak részben helyes: "csak a gyertya lehet a baj, mert ha azt cserélem, a hiba megszûnik".

    Ebben az esetben a komponensek egymásra hatását nem vette figyelembe, hiszen az új garnitúra gyertya is hamar el fog használódni, mint azt már leírta. (A hamar elkopó gumiköpenyeknél sem a gumit cseréljük, hanem inkább másfelé, a futómûben keressük a hibát.)

    Mindkét redszernek vannak elõnyei és hátrányai is, széria motornál a mechanikus egyszerûbb, és olcsóbb is. Tuning motornál 5500/perc fordulatig a 009-es mechanikus osztófej is jól használható. E fordulat felett azonban célszerû valamilyen elektronikus alternatívát keresni.

    Üdvözlettel:
    VWDEPOTECH

    Módosította: szerkesztõség, Idõpont: 2007.12.02 10:51

    Módosította: lajos.vendel, Idõpont: 2007.12.02 11:20

    #4829
    Lajos
    Adminisztrátor

    Tisztelt Szerkesztõség!

    Nagyon köszönöm a kimerítõ választ! Megfogadom a javallatokat, így remélhetõleg üzembiztos lesz a bogaram. Fiatal bogaras révén csak a tanácsokból, nem pedig tapasztalatokból élek így számomra nagyon hasznos ez a fórum.

    Mégegyszer köszönöm!

5 bejegyzés megtekintése - 1-5 / 5
  • Be kell jelentkezni a hozzászóláshoz.