Kezdőlap › Fórumok › VW Depo offline › Kérdezz, felelünk! › Gyertyazabáló motor…
- This topic is empty.
-
SzerzőBejegyzés
-
2007-11-30-17:08 #4825
Lajos
AdminisztrátorÜdVW Urak!
A verdámmal az a probléma hogy zabálja a gyertyákat. Alig 3000 km-et ment egy vadi új bosch gyertyakészlettel, és az elõzõvel sem sokkal többet… mostanában pedig ahogy kicserélem, megy 300-400 métert gyönyörûen és ismét lehet érezni hogy néha néha kihagy….
…..találkozott már valaki hasonló problémával?
2007-11-30-19:49 #4826Lajos
AdminisztrátorÜdVW Martin!
Tudni kellene, hogy pontosan milyen autó, milyen motorjáról van szó, mert így csak találgatunk…Egyáltalán, biztos, hogy a gyertyák rosszak? Pontosan abba a motorba valók? Véletlenül nem a gyújtás többi részén(modul,trafó, kábelek, fedél, rotor, gyertyapipák,stb.) van a gáz?
2007-12-01-00:13 #4827Lajos
AdminisztrátorBocsi! :blush:
Igazad van Doki69! Vw kafer 1303s (egy H-s motor van benne ami elvileg 1500as de 1600as henger van benne, dupla szívócsonkosra alakítva) Bosch gyertya van benne, elvileg belevaló utánakérdezgetés és a gyertya tájékoztatója alapján. Per pill nem emléxek számára de valami bc 7 vagy ilyesmi :S ha fontos ezt is tudni akkor majd megnézem pontosan. A lényeg hogy ránézésre nem vészes a gyertya de ha kicserélem egy másikra akkor rendesen mûxik a motor. Ha a gyujtás többi része a ludas akkor a másik gyertyával sem mûködne. Most hogy a második gyertyát is kicseréltem így úgy látszik jó csak ki tudja meddig, mivel nem mentem vele sokat amióta cseréltem.
Cserélném már a gyujtás részeit is csak itt is ellentmondásos infókba ütközöm. Valaki az elektromos gyujtásra esküszik,valaki szerint hamar elromlik, valaki a 009re, valaki meg 009est kombinált hall jeladóval (lásd e havi depóban a k-jetros "mesterremek") , de vannak drágább MSD számítógéprõl hangolható cuccok.
Szerintetek mire érdemes befektetni?2007-12-02-13:47 #4828Lajos
AdminisztrátorKedves Martin!
A Bogárba való gyertya Bosch W8AC. A W7BC sajnos nem megfelelõ. Elõször tehát a megfelelõ hõértékû gyertya használatát kellene megvalósítani.
A gyertya korai elhasználódását ezen kívül a gyújtókör nem megfelelõ komponensei is okozhatják. Gyakorlatban a gyújtókör tartalmaz induktív (trafó) , kapacitív(kondenzátor) és ohmikus (az összes vezetõ) elemeket is, amelyekben végbemenõ tranziens folyamat a gyújtás.Ezen komponensek értéke nem közömbös, tehát helyes – típushoz illeszkedõ – megválasztásuk szavatolja a problémamentes és megfelelõ kilométer intervallumú használatot. Mechanikus gyújtáshoz nem szabad ú.n. nagyenergiájú trafót közvetlenül használni. Ezeken olykor a felirat is megtalálható: "Don’t use without resistance".
De gyakran nem található semmilyen megkülönböztetés, kivéve persze a típusszámot. Példának okáért az MSD gyújtáshoz, vagy más megszakító nélküli pl. optoelektronikus, vagy Hall-jeladós gyújtásokhoz pont ilyen trafó használatos. A nagyenergiájú trafó a megszakítót "kivégzi". Jól megfigyelhetõ, hogy a megszakító érintkezõ pogácsái néhány száz kilométer megtétele után fehérre égnek, körülöttük ívkisülésbõl eredõ nyomok láthatóak.
A mechanikus gyújtásnál az elméleti négyszögjel – a nem megfelelõ trafó, vagy kondenzátor miatt – oly mértékben torzul, és az elektródák is annyira elégnek, hogy a szikra nem megfelelõ helyen és idõben fog keletkezni, emiatt rángat a motor.
Ez a jelenség a nagyobb fordulatszámoknál is jelentkezik, ezért célszerû a nagy fordulatú – elsõsorban tuning – motorknál a mechanikus elemeket kiküszöbölni. Az elektronika a nagyobb fordulatnál is képes tartani a négyszögjel – nyit-zár-nyit-zár – karakterisztikát, nincs "lebegés", így a jel nem torzul, a szikra pontos lesz.
Azonban a két eltérõ rendszer komponenseit nem szabad keverni, mert ez korai meghibásodáshoz vezethet.
Javaslom, ellenõrizze a gyújtókör komponenseit, a megfelelõ elemek alkalmazásával a hiba meg fog szûnni. A gondolatmenete csak részben helyes: "csak a gyertya lehet a baj, mert ha azt cserélem, a hiba megszûnik".Ebben az esetben a komponensek egymásra hatását nem vette figyelembe, hiszen az új garnitúra gyertya is hamar el fog használódni, mint azt már leírta. (A hamar elkopó gumiköpenyeknél sem a gumit cseréljük, hanem inkább másfelé, a futómûben keressük a hibát.)
Mindkét redszernek vannak elõnyei és hátrányai is, széria motornál a mechanikus egyszerûbb, és olcsóbb is. Tuning motornál 5500/perc fordulatig a 009-es mechanikus osztófej is jól használható. E fordulat felett azonban célszerû valamilyen elektronikus alternatívát keresni.
Üdvözlettel:
VWDEPOTECHMódosította: szerkesztõség, Idõpont: 2007.12.02 10:51
Módosította: lajos.vendel, Idõpont: 2007.12.02 11:20
2007-12-02-14:32 #4829Lajos
AdminisztrátorTisztelt Szerkesztõség!
Nagyon köszönöm a kimerítõ választ! Megfogadom a javallatokat, így remélhetõleg üzembiztos lesz a bogaram. Fiatal bogaras révén csak a tanácsokból, nem pedig tapasztalatokból élek így számomra nagyon hasznos ez a fórum.
Mégegyszer köszönöm!
-
SzerzőBejegyzés
- Be kell jelentkezni a hozzászóláshoz.