www.kedvezmenyesbiztositas.hu

Hengerfej felújítás

Kezdőlap Fórumok VW Depo offline Kérdezz, felelünk! Hengerfej felújítás

Címkézve: 

9 bejegyzés megtekintése - 1-9 / 9
  • Szerző
    Bejegyzés
  • #15100
    admin
    Adminisztrátor

    Sziasztok. Hengerfej felújítással kapcsolatos kérdésem lenne, ami egy 1983-as kiadású Golf GTI 1.8-ra vonatkozik. Motorkód: DX, szelepek száma 8.
    A hengerfej a napokban lett felújítva, új szelepfészkek, szelepek, hézagoló lapkák, szelepszár szimmeringek, valamint síkba köszörülve. Mekkora nyomatékkal, hány fokban kell egy ilyen hengerfejet lehúzni, valamint a vezérmû tengelyt mekkora nyomatékkal kell, vagy szabad lehúzni? Én úgy tudom, hogy a hengerfejet a szokásos módon belülrõl kifelé haladva, vagy átlósan, vagy csiga vonalban, 40nm -60nm, majd 2 x90fok, közötte motor melegítéssel, kb fél óra eltéréssel. Így csináltam. A felújított hengerfejet egyben, összeszerelve kaptam vissza. A motor mûködik, erõ tornyosul, de olyan krákogó hangot ad ki felülrõl a motor, mintha szárazon rágná valami egymást… 🙁 Nem a vezérmû szíj hangja ez, mert az inkább visít, az szokásos. Ez mélyebb, rekedtebb hang. Szerintetek le van rendesen húzva a vezérmû tengely? Vagy összecserélték a mûhelyben a csapágyakat? A tengelyt nem köszörülték és a csapágyakról sem tudok semmit… 🙁 Kenõzsírt viszont láttam a csapágyak között(fekete).
    Azt hozzá kell tegyem, hogy mindezt Angliából írom. Elég nehéz dolog ez itt.
    Hozzászólásotokat elõre is köszönöm, üdv: Deres.

    Módosította: Deres, Idõpont: 2009.05.18 14:24

    #15109
    admin
    Adminisztrátor

    ÜdVW Zoltán!

    Sajnos Angliát is elérte a gazdasági válság…Az egyik barátom is arrafelé dolgozik, aki semmiképpen nem tudta megérteteni a fõnökével, hogy lesíkolt dízel hengerfejben miért kell besüllyeszteni a szelepeket…

    A vezérmûtengely csapágycsészéinek meghúzási nyomatéka 28 Nm. A csészék számozása a vezérmûkeréktõl kezdõdik.

    A hengerfejcsavarokat mindíg cselni kell(ene)…A meghúzási nyomatékok jók,de én motor melegítésrõl nem hallottam. Tehát a teljes lehúzást hideg motoron kell elvégezni.

    #15130
    admin
    Adminisztrátor

    Köszi Doki69!
    A dízellel kapcsolatos történethez: a barátod fõnöke számára valószínû, hogy igen tanulságos lett az indítás utáni idõszak… 😀 Gratulálok neki!
    Már csak egy kérdésem maradt. Leellenõrizném a vezérmû tengely lehúzási nyomatékát! Hogyan tegyem? Ugyanis túlhúzásról is lehet szó, nem igaz? A csapágyak ugye jelölve vannak, azok helyes sorrendjét pedig csak akkor tudom megállapítani, ha leveszem a vezérmû tengelyt. Helyesen cselekszem? Nyomatékkulcsom van, az nem probléma. Amúgy merjek menni a kocsival dolgozni? Úgy napi 50 km a hét végéig… :S

    #15143
    admin
    Adminisztrátor

    ÜdVW Zoltán!

    Sajna ,régebben az ilyen jellegû hibánál kicserélték a hengerfejet….Ma egyre kevesbb tulaj tudja ‘dotálni’ az ilyen cseréket. Ezért volt új dolog…

    A meghúzási nyomatékot hideg állapotban ellenõrizd! Próbálj utánhúzni a csavaroknak a fent leírt nyomatékkal. Ha nem megy, akkor jó lehet a meghúzás.Ha nem hagy nyugodni a dolog akkor egyeként lelazítod az anyákat és újra meghúzod….28 Nm-rel.

    #15160
    admin
    Adminisztrátor

    Szia Doki69!

    Szerintem nem fog nyugodni hagyni a dolog, úgyhogy a hét végén neki is esek a leírt dolgoknak… Fellazítom, majd lehúzom újra, biztos, ami biztos!
    A válaszokat köszönöm szépen, az eredménnyel jönni fogok!
    Helló.

    #15270
    admin
    Adminisztrátor

    Helló Doki69!

    Megvan az eredmény…Szerintem lehúzták villás kulccsal!!! :S
    Egyik ilyen, másik olyan nyomatékkal volt meghúzva!!! ;(
    A kipufogó tõcsavarokat nem húzták meg rendesen, visszavittem a kocsit, reklamáltam, nem cserélték ki az anyákat rajta, persze, hogy a csonkon évek alatt szétégett anyákat nem lehet meghúzni…
    A szívótorok elsõ csavarját beleszakították! ;(
    Nem lettem tõlük tiszta ideg!!!!
    Mindegy, megcsinálták "garanciába"!

    Segítségedet még egyszer köszönöm, legközelebb remélem jobb dolgokról kérek tanácsot! 🙂

    Üdv: Deres

    #15280
    admin
    Adminisztrátor

    ÜdVW Zoltán!

    Ezért van sokfelé a tényleg jó magyar szerelõknek jó hírük…
    Ha problémád van és remélem tudunk segíteni, itt megtalálsz…;)

    #17425
    admin
    Adminisztrátor

    Hahó Ezüstnyilas!
    Hiába keresem itt az autót a regiszterben, nem találom!
    Küldj már róla 1-2 képet nekem a takzoo@freemail.hu-ra!
    Köszi szépen!
    Taki a Derby-bõl.

    #156938
    Jozsef Vojnar
    Felhasználó

    Sziasztok. Hengerfej felújítással kapcsolatos kérdésem lenne nekem is. Egy 1994-es kiadású Vento Cl 1.4-es benzin üzemű Motorkód: ABD, szelepek száma 8. Interneten sokat keresgéltem, de sehol sem találtam rá a hengerfej csavar nyomaték táblázatára. Még nem kezdtem neki a munkának, csak egy egyszerű tömítés készlet csere lesz, mert a fedél tömítés elfáradt.
    Előre is köszönöm szépen a tisztelt segítséget!

9 bejegyzés megtekintése - 1-9 / 9
  • Be kell jelentkezni a hozzászóláshoz.

[instagram-feed]

AABCarLogo125x125

search previous next tag category expand menu location phone mail time cart zoom edit close