ÜdVW János!
A dugattyú felkenõdhetett a hengerfalra és azért nem lehet feltolni felsõ holtpontra. Elképzelhetõ hogy a megnövekedett terhelés (a kenéshiány miatt) okozta azt ,hogy ‘kifordult’ a hajtókarcsapágy.
Érdemes lenne a hengerfejet is leszerelni,akkor többet látnál…
A motorcserérõl:
Típusazononos motorcseréhez a területileg illetéses közlekedési felügyeleten (új neve:Nemzeti Közlekedési Hatóság) kell motorcserés adatlapot kérni, ha a két motor köbcentire és teljesítményre megegyezik. Eltérés esetén viszont a két motor regisztrációs adójának különbözetét ki kell fizetni. Utána ok(ád)mányiroda és forgalmi, törzskönyv csere. Ha a mûszaki érvényes ,akkor vizsgáztatni sem kell.
Érdemes lenne tudni, hogy a másik motor milyen állapotban van, véletlenül nem lenne érdemes, a régi motort kijavítani…De ez csak a teljes szétszerelés után derül ki…