Intercooler!!!

Kezdőlap Fórumok Technikai segítség Motor Intercooler!!!

  • This topic is empty.
15 bejegyzés megtekintése - 1-15 / 15
  • Szerző
    Bejegyzés
  • #7948
    admin
    Adminisztrátor

    Üdv mindenkinek!!!

    Valaki rakott már be mercedees sprinter intercoolert jetta2/golf2-be? Mert vettem egyet és be szerettem volna rakni csak hát kevés a hely:) Pedig azt hallottam,hogy ez pont befér a hûtõ elé! Nekem pont nem fér be!
    Ha valaki csinált már ilyet akkor megköszönném ha segítene! Hûtöfelület mérete 720mmx280mmx3.5mm! Csak hogy egyrõl beszéljünk!

    Elõre is köszönöm!

    #7950
    admin
    Adminisztrátor

    ÜdVW Gergõ!

    Igen, többen is beszerelték a Golf II-esbe a Sprinter Intercoolert. Ahhoz a négylámpás hûtõrácsot el kell felejteni és a zárhíd is némi átalakítást kíván.

    #7954
    admin
    Adminisztrátor

    ÜdVW Doki69!

    Én addig eljutottam,hogy a zárhidat átalakítottam! Tehát a cooler befér a hûtõ elé csak épp a csatlakozásai vannak rossz helyen! Tehát JETTA 2 1.6 td-rõl van szó! Az egyik oldalon a generátor szíjtárcsája olyan közel van,hogy már nincsa az a csõ ami elkanyarodna elõtte! A másik oldalon pedig ott az aksi! 60-as csöveket csináltam hozzá!!!Lehet,hogy ez a gond? De a cooler csatlakozása meg 65-ös! Esetleg ha vmi képeket vagy linket kérhetnék azt megköszönném!

    #7999
    admin
    Adminisztrátor

    Üdv mindenkinek!

    Nem akarok senkit sem sürgetni a válaszokkal de már csinálnám a kocsit:)
    Akkor senki sem tud nekem segiteni???

    #8004
    admin
    Adminisztrátor

    ÜdVW Gergõ!

    Mivel a Sprinter intercooler-én nem szimmetrikusan vannak elhelyezve a csõcsatlakozások, mi történne, ha lefelé teszed a csatlakozós részét? Úgy szerintem elfér,bár egy kicsit ‘sakkozni kell’ míg a váznyúlvány alól fel tudod vezetni….

    #8021
    admin
    Adminisztrátor

    ÜdVW Doki69!

    A probléma ott nan,hogy ha azt akarom hogy a cooler csõkivezetése a motor felé nézzen akkor mindegy hogy hogy forgatom mindig a generátor felõli részen lesz a lenti része! Tehát az a lényeg hogy csak egyféleképpen lehet berakni:( Ha ez pont fordítva lenne akkor minden gond meg lenne oldva 🙂

    #8039
    admin
    Adminisztrátor

    ÜdVW Gergõ!

    Akkor próbáld meg egy mûanyagossal ‘áthelyeztetni’ a csonkot…

    #8057
    admin
    Adminisztrátor

    ÜdVW Doki69!

    Köszönöm a válaszokat! Nem tudom még,hogy hogy lesz! Lehet hogy csere……………

    #8128
    admin
    Adminisztrátor

    Hello doki69!

    Az intercoolerhez lenne kérdésem.Én is erre készülök,de nem tudom mi a helyzet télen.Ha utólag építek be coolert nem hûti túl a motort télen amikor magától is hideg a levegõ?Az én autóm így is nehezen melegszik télen,viszont nyáron meg szükség lenne az extra hûtésre.

    #8142
    admin
    Adminisztrátor

    ÜdVW Gergely!

    Van egy kis fogalomzavar! 🙂 Az inercoolernek semmi köze a motor hûtõrendszeréhez! A feladata a kompresszorból (tök mindegy milyenbõl, lehet az G-töltõ, spirálkompresszor, vagy turbótöltõ) kilépõ, a sûrítés (turbósnál a hõátadás miatt is) felmelegedett töltõlevegõ lehûtése. Minél hidegebb ez a levegõmennyiség, annál többet tudunk belõle egységnyi helyre(pl.hengertérfogat) besûríteni, amiben arányosan több üzemanyagot tudunk légfelesleggel elégetni. Ez arányos teljesítménynövekedést okoz.
    Az esetlegesen túlzottan hideg beszívott levegõ a kamrás dízelmotoroknál okozhat hidegláng-égést…
    A nehezen felmelegedõ motorod probémája a termosztát környékén lesz…

    #8156
    admin
    Adminisztrátor

    Üdvw Doki69!

    Azt tudom hogy nincs köze a hûtéshez közvetlenül,de ha az égéstérbe hidegebb levegõt juttatok az egész biztos hûti a motort is,ha az nyáron jól átmelegedett turbóból jön biztos hogy jobban melegszik(ezt saját melóm is alátámasztja).A szívó autó is igy mûködik, télen külön fûtik a szivó csövet,hogy hamarabb elérje az üzemi höfokot.
    De az autón is érezhetõ hogy mikor használom,hûvösebb idõben érezhetöen jobban megy,mint hõségben.

    #8165
    admin
    Adminisztrátor

    ÜdVW Gergely!

    Ismét fogalomzavar!:)
    A benzines autók szívócsõsorát azért melegítik, mert a hideg levegõben jelentõsen lecsökken a párolgása és nem tud a levegõvel megfelelõen keveredni. A hengerenkénti injektoros mociknál ez elhagyható, mert a hengerfejben szinte a szívószelepre és környékére ‘lövik’ a benzint, ami utána már igen kis utat tesz meg a hengerig, ellentétben a központi injektoros, vag a kár a karburátoros modellekkel…
    Egyes hengerenkénti injektoros motorknál a fojtószelepet is fûtik, de azt a lefagyás elkerülése miatt…

    #8170
    admin
    Adminisztrátor

    Üdvw Doki69!

    Ma is tanultam valami újat a szívó motorokról,de kiváncsi leszek a cooler hatására.
    Ezt a részletet a netrõl vágtam ki egy intercooler címû cikkbõl amit a carstylingon találtam:
    ,,Szintén köztudott, hogy a magas hõmérsékletû levegõ motorba juttatása két szempontból is hátrányt jelent: egyrészt káros a motor élettartamát tekintve, mivel az egyébként is meleg motor hõterhelését tovább növeli, másrészt káros a motor teljesítményére is, mivel a magas hõmérsékletû levegõ kisebb sûrûségû."

    #8171
    admin
    Adminisztrátor

    ÜdVW Gergely!

    Sajna fotóval nem szolgálhatok, de egy éjszakai hófutamon láttam egy Golf II-esben Sprinter intercoolert.
    Éppen ‘szétlõtte’ a gumi turbócsövet…
    Próbálj meg rövidebb ékszíjat használni, úgy hátha több helyed lesz…Valamennyit csak enged…

    #8176
    admin
    Adminisztrátor

    "Az esetlegesen túlzottan hideg beszívott levegõ a kamrás dízelmotoroknál okozhat hidegláng-égést…"

    Ez a jelenség mit takar? Káros a motorra? Milyen következméyei lehetnek? Hogy lehet elkerülni?

15 bejegyzés megtekintése - 1-15 / 15
  • Be kell jelentkezni a hozzászóláshoz.