Kezdőlap › Fórumok › Technikai segítség › Motor › Intercooler!!!
- This topic is empty.
-
SzerzőBejegyzés
-
2008-07-28-18:29 #7948
admin
AdminisztrátorÜdv mindenkinek!!!
Valaki rakott már be mercedees sprinter intercoolert jetta2/golf2-be? Mert vettem egyet és be szerettem volna rakni csak hát kevés a hely:) Pedig azt hallottam,hogy ez pont befér a hûtõ elé! Nekem pont nem fér be!
Ha valaki csinált már ilyet akkor megköszönném ha segítene! Hûtöfelület mérete 720mmx280mmx3.5mm! Csak hogy egyrõl beszéljünk!Elõre is köszönöm!
2008-07-28-20:42 #7950admin
AdminisztrátorÜdVW Gergõ!
Igen, többen is beszerelték a Golf II-esbe a Sprinter Intercoolert. Ahhoz a négylámpás hûtõrácsot el kell felejteni és a zárhíd is némi átalakítást kíván.
2008-07-29-01:54 #7954admin
AdminisztrátorÜdVW Doki69!
Én addig eljutottam,hogy a zárhidat átalakítottam! Tehát a cooler befér a hûtõ elé csak épp a csatlakozásai vannak rossz helyen! Tehát JETTA 2 1.6 td-rõl van szó! Az egyik oldalon a generátor szíjtárcsája olyan közel van,hogy már nincsa az a csõ ami elkanyarodna elõtte! A másik oldalon pedig ott az aksi! 60-as csöveket csináltam hozzá!!!Lehet,hogy ez a gond? De a cooler csatlakozása meg 65-ös! Esetleg ha vmi képeket vagy linket kérhetnék azt megköszönném!
2008-08-02-14:42 #7999admin
AdminisztrátorÜdv mindenkinek!
Nem akarok senkit sem sürgetni a válaszokkal de már csinálnám a kocsit:)
Akkor senki sem tud nekem segiteni???2008-08-02-16:51 #8004admin
AdminisztrátorÜdVW Gergõ!
Mivel a Sprinter intercooler-én nem szimmetrikusan vannak elhelyezve a csõcsatlakozások, mi történne, ha lefelé teszed a csatlakozós részét? Úgy szerintem elfér,bár egy kicsit ‘sakkozni kell’ míg a váznyúlvány alól fel tudod vezetni….
2008-08-03-15:42 #8021admin
AdminisztrátorÜdVW Doki69!
A probléma ott nan,hogy ha azt akarom hogy a cooler csõkivezetése a motor felé nézzen akkor mindegy hogy hogy forgatom mindig a generátor felõli részen lesz a lenti része! Tehát az a lényeg hogy csak egyféleképpen lehet berakni:( Ha ez pont fordítva lenne akkor minden gond meg lenne oldva 🙂
2008-08-04-20:09 #8039admin
AdminisztrátorÜdVW Gergõ!
Akkor próbáld meg egy mûanyagossal ‘áthelyeztetni’ a csonkot…
2008-08-05-23:20 #8057admin
AdminisztrátorÜdVW Doki69!
Köszönöm a válaszokat! Nem tudom még,hogy hogy lesz! Lehet hogy csere……………
2008-08-11-21:03 #8128admin
AdminisztrátorHello doki69!
Az intercoolerhez lenne kérdésem.Én is erre készülök,de nem tudom mi a helyzet télen.Ha utólag építek be coolert nem hûti túl a motort télen amikor magától is hideg a levegõ?Az én autóm így is nehezen melegszik télen,viszont nyáron meg szükség lenne az extra hûtésre.
2008-08-11-22:55 #8142admin
AdminisztrátorÜdVW Gergely!
Van egy kis fogalomzavar! 🙂 Az inercoolernek semmi köze a motor hûtõrendszeréhez! A feladata a kompresszorból (tök mindegy milyenbõl, lehet az G-töltõ, spirálkompresszor, vagy turbótöltõ) kilépõ, a sûrítés (turbósnál a hõátadás miatt is) felmelegedett töltõlevegõ lehûtése. Minél hidegebb ez a levegõmennyiség, annál többet tudunk belõle egységnyi helyre(pl.hengertérfogat) besûríteni, amiben arányosan több üzemanyagot tudunk légfelesleggel elégetni. Ez arányos teljesítménynövekedést okoz.
Az esetlegesen túlzottan hideg beszívott levegõ a kamrás dízelmotoroknál okozhat hidegláng-égést…
A nehezen felmelegedõ motorod probémája a termosztát környékén lesz…2008-08-12-18:39 #8156admin
AdminisztrátorÜdvw Doki69!
Azt tudom hogy nincs köze a hûtéshez közvetlenül,de ha az égéstérbe hidegebb levegõt juttatok az egész biztos hûti a motort is,ha az nyáron jól átmelegedett turbóból jön biztos hogy jobban melegszik(ezt saját melóm is alátámasztja).A szívó autó is igy mûködik, télen külön fûtik a szivó csövet,hogy hamarabb elérje az üzemi höfokot.
De az autón is érezhetõ hogy mikor használom,hûvösebb idõben érezhetöen jobban megy,mint hõségben.2008-08-12-23:41 #8165admin
AdminisztrátorÜdVW Gergely!
Ismét fogalomzavar!:)
A benzines autók szívócsõsorát azért melegítik, mert a hideg levegõben jelentõsen lecsökken a párolgása és nem tud a levegõvel megfelelõen keveredni. A hengerenkénti injektoros mociknál ez elhagyható, mert a hengerfejben szinte a szívószelepre és környékére ‘lövik’ a benzint, ami utána már igen kis utat tesz meg a hengerig, ellentétben a központi injektoros, vag a kár a karburátoros modellekkel…
Egyes hengerenkénti injektoros motorknál a fojtószelepet is fûtik, de azt a lefagyás elkerülése miatt…2008-08-13-16:31 #8170admin
AdminisztrátorÜdvw Doki69!
Ma is tanultam valami újat a szívó motorokról,de kiváncsi leszek a cooler hatására.
Ezt a részletet a netrõl vágtam ki egy intercooler címû cikkbõl amit a carstylingon találtam:
,,Szintén köztudott, hogy a magas hõmérsékletû levegõ motorba juttatása két szempontból is hátrányt jelent: egyrészt káros a motor élettartamát tekintve, mivel az egyébként is meleg motor hõterhelését tovább növeli, másrészt káros a motor teljesítményére is, mivel a magas hõmérsékletû levegõ kisebb sûrûségû."2008-08-13-20:26 #8171admin
AdminisztrátorÜdVW Gergely!
Sajna fotóval nem szolgálhatok, de egy éjszakai hófutamon láttam egy Golf II-esben Sprinter intercoolert.
Éppen ‘szétlõtte’ a gumi turbócsövet…
Próbálj meg rövidebb ékszíjat használni, úgy hátha több helyed lesz…Valamennyit csak enged…2008-08-14-10:34 #8176admin
Adminisztrátor"Az esetlegesen túlzottan hideg beszívott levegõ a kamrás dízelmotoroknál okozhat hidegláng-égést…"
Ez a jelenség mit takar? Káros a motorra? Milyen következméyei lehetnek? Hogy lehet elkerülni?
-
SzerzőBejegyzés
- Be kell jelentkezni a hozzászóláshoz.