intercooler beéoítése

Kezdőlap Fórumok Technikai segítség Motor intercooler beéoítése

  • This topic is empty.
15 bejegyzés megtekintése - 1-15 / 34
  • Szerző
    Bejegyzés
  • #7562
    admin
    Adminisztrátor

    Hello sziasztok!

    Olvastam az 1.6 tdi-böl 110-120 le-s cikket.Nekem csak 1.6td van és szeretnék belõle tdi-t.Van hozzá egy fiat croma 2.5tdi intercoolere,és nagyon kevés infó,hogy van-e értelme bele rakni.A motor nemtúl fiatal de jól mûködik nem füstöl egy kis olajat fogyaszt,könnyen indul télen is.
    Kérdés:
    Méretileg nem jelent problémát a 2.5-ös hûtõ az 1.6tdnek,illetve hogyépítsem be?

    #7566
    admin
    Adminisztrátor

    ÜdVW Gergely!

    Kis félreértés van! A TDI felirat jelentése Turbo Direct Injection, vagyis közvetlen befecskendezéses turbódízel motor!
    Az intercoolert a vízhûtõ elé szokták építeni,de olyankor rontja a vízhûtés hatásosságát. A VW az intercoolereit típustól függõen a váltó fölé szereli ferdén(RA, SB motorkódos Golf II-esek), vagy a bal elsõ futómû elé a váznyúlványra (Golf III TDI-k, Passat B3-B4 széria), vagy a vízhûtõ alá (Sharan TDI), esetleg a jobb oldali elsõ futómû elé a váznyúlványra (Golf IV TDI-k, Pd TDI-k).
    A méreti problémát nem tudom, azt majd Neked kell kisakkozni!B)
    Már többször taglaltuk az intercoolert és ‘eredményeit’, légy szíves ,keress, rá!

    #7570
    admin
    Adminisztrátor

    Köszi a gyors választ,remélem itt is a méret a lényeg:lol:

    #7574
    admin
    Adminisztrátor

    ÜdVW!

    Ez igaz, mint a hálószobában!:woohoo:

    #7575
    admin
    Adminisztrátor

    ha még válaszolnál 1 kérdésre megköszönném.
    A turbó szívócsövében elég sok olaj van,van akiazt mondja ez így normál van aki azt hogy rossz a turbó,vajon mi az igazság? Mióta 10w-40 használok az olajfogyasztás is meg nõtt(Q8,vw 505.00)

    #7596
    admin
    Adminisztrátor

    Tehát 1.6-os motornál nincs tdi (turbo direct injection) Ezeket a motorokat a gyári beépített cooler miatt nevezték el TDI-nek. De ez is elõkamrás (ha jól tudom a henger kamrája fel van osztva és a kis elõkamrában történik a gyújtás.) mint a te turbósod. Tehát ha ráteszel a kocsidra egy coolert, te is elnevezheted TDI-nek. De az igazi TDI az az 1.9-es motorok. De ott is az 1.9 TD még elõkamrás.

    #7601
    admin
    Adminisztrátor

    köszi a választ,de nem a jelentéssel van gond. A tdi csak a vw-nél jelent turbo direct injection-t,a fiatnál turbo diesel intercooler.Úgy tudom az 1.9tdi-k már nem elökamrások és erre utal a direct injection elnevezés.

    #7602
    admin
    Adminisztrátor

    ÜdVW!

    Pontosítsunk!

    A TDI nevet, mint jelentést, a Turbo Direct Injection szavak rövidítését levédette a VW szerte a világon! Senki más nem használhatja! Ezt kellett volna tennie 1977-ben a GTI megjelenésékor is.
    A személyautókban nem használnak elõkamrás diesel motorokat. Valaha a Csepel Autógyár 344-es szériájú teherautói voltak elõkamrás rendszerûek! A VW dizelmotorjai a hengerfejben kialakított (Ricardo) örvénykamrás égéstérrel rendelkeznek!
    Az intercooler-es 1,6 TD motorkat sem nevezi a gyár TDI-nek. Az, hogy más cég mire használná ezeket a betûket, lényegtelen, mert nem használhatja!
    A TDI motoroknál közvetlenül a dugattyúban kialakított kettõs gömb(Saurer) alakú égéstérbe történik a gázolaj befecskendezése és ott történik az égési folyamat.

    Gergely!

    A turbócsövekben mindig elõfordul 1 kis olaj. Ez két helyrõl kerülhet a szívóoldali rendszerbe. A kartergázcsõbõl ,mint olajpára ,ami normális dolog, és a turbina szívóóldali tömítõgyûrûjétõl, ami a turbó hibájára utal.

    Módosította: Doki69, Idõpont: 2008.06.29 14:04

    #7626
    admin
    Adminisztrátor

    Köszönöm a helyesbítést, örvény kamrára gondoltam,csak rosszul írtam elökamrásnak.
    A TDI levédettségét nem tudtam,de ma is tanultam vmit.
    A lényeg hogy én nem TDI-t akarok csinálni hanem 1.6 td-be intercoolert.

    #7627
    admin
    Adminisztrátor

    Szóval vagy rossz a turbó vagy nem, de az olaj pára miatt is fogyhat az olaj jobban mint eddig,vagy csak a hígabb olajnak köszönhetõ? Amikor megvettem az autót volt egy kis kipufogó kifújás a turbó után a csatlakozás alatt,viszont ekkor szépen fûgyült a turbó a kipuf javítása után ezt abba hagyta,ez is jelent vmit?

    #7635
    admin
    Adminisztrátor

    ÜdVW Gergely!

    Általában a kilyukadt kipufogón még a fojtás elõtt távozik a gáz, így a turbina sincs annyira ‘megfogva’ tehát jobban forog, kisebb az áramlási ellenállás, ami lassítaná.
    Az 1,6 TD motorhosz nem régen Stadler Isti ‘szerkesztett’ intercoolert. Keress rá a témára ,mert többször is ‘értekeztünk’.B)

    #8190
    admin
    Adminisztrátor

    Üdvw!

    Az intercooler beépítéséhez szükségem lenne gumi vagy müanyag könyökre,amivel a saválló csöveket összerakom.
    Hol lehet beszerezni?

    #8193
    admin
    Adminisztrátor

    Szia…

    Én voltam aki intercoolert "szerkeztettem" a golfy-ba.Ha van vmi kérdésed szívesen válaszolok.
    Én gumi csövekkel csináltam a kanyarokat,amit egy B3 passat intercooler csöveibõl vágtam ki.Az egyenes szakaszt a turbo felõl savállóbol,a szívó oldalon,pedi jó volt a B3 passat gumi csöve egy az egyben,egy kis faragás után.

    #8194
    admin
    Adminisztrátor

    És a B3 csöveket honnan szerezted,lehet ilyet venni,bontani.
    Mennyivel jobb így a motor???
    Küldjél már képeket a beszerelésrõl légyszíves.Már küldtem neked e-mailt a tükrökkel kapcsolatban

    Módosította: germinator, Idõpont: 2008.08.15 21:01

    #8202
    admin
    Adminisztrátor

    ÜDVW

    Megkaptad az e-mail-t?
    Mert lehet nem jó helyre küldtem!
    Ha megkaptad tudtam vele segíteni vmit?B)

15 bejegyzés megtekintése - 1-15 / 34
  • Be kell jelentkezni a hozzászóláshoz.

search previous next tag category expand menu location phone mail time cart zoom edit close