Intercooler

  • This topic is empty.
10 bejegyzés megtekintése - 1-10 / 10
  • Szerző
    Bejegyzés
  • #6825
    admin
    Adminisztrátor

    Végignéztem a fórumokat keresõvel, de tényleges válaszokat a bennem felkerült kérdésekre nem kaptam.

    Fontos, hogy nem vagyok egy nagy tuning õrült és szeretek úgy nekállni a dolgoknak, hogy tisztában vagyok vele, hogy mit csinálok.

    Az alany: Vento 1997 1.9TD AAZ

    Szóval:

    1. Van e arra valami "törvény, szabály" ami alapján ki kell számolni a csövezés hosszát. (bár gondolom minnél rövidebb annál jobb) Uis most készül egy kettes golfba egy cooler csövezés. A srác aki csinálja azt mondja, hogy amennyit nyerne a kocsi a cooler miatt, azt a csövezés miatt ( hosszú út) el is veszti. Akkor ennyi erõvel nem lenne értelme betenni, bár ha végiggondolom van benne valami igazság is.

    2. Milyen anyagból érdemes elkészíteni a cooler csövezését. Érdemes ezeket a gumicsõbõl készíteni? Hiszen gyárilag is ilyen v. legalábbis ehhez hasonlóból készültek. Saválló csõ az bizony felvenné a hõt rendesen 🙂

    3. Akkor ténylegesen él az a monda, hogy minnél nagyobb annál jobb???

    4. Ha sikerül mondjuk egy jó nagy coolert szereznem, ami mondjuk eltakarja ez egész vízhítõt, akkor nem romlik a víz hûtése? Régebben volt olyan gond a klímás Jetta 2-nél, hogy a klímahûtõ kitakarta, közé ment a por stb és melegedett a víz.

    5. Ez már az én agyszüleményem. Láttam egy subarut, ahol a coolerre spricnik voltak feltéve, ami egy tartályból vizet spriccelt rá, hogy még jobban hûtse. Ennek van értelme? (A ventillátorról már nem is beszélve 🙂 )
    Mondjuk én rögtön az ablaktörlõ spricnijére gondoltam.

    Röviden ennyi elsõkörben a kérdésem. Minden értékes választ köszönök!

    #6828
    admin
    Adminisztrátor

    ÜdVW Balázs!

    1. Nincs törvény a csövezés számítására. Különben is, hiába számolsz, az egész majd akkor tud ‘kialakulni’, ha már van cooler-ed. Azért a turbó kilépõ átmérõjétõl kisebb átmérõjû csövezés fojtásként mûködik.

    2. Sima gumicsõbõl nem lehet elkészíteni a csõkígyót, mert hõ, nyomás, és motorolajos ‘igénybevétel’ van. A fémcsöveket le lehet szigetelni…

    3. Az intercoolerbõl nincs elég nagy!B)

    4. A kamionoknál is a motor hûtõje elé szerelték az intercoolert. Az eltérõ sejtméret miatt megállhat a por a hûtõben, de a gõzborotvát ezért találták ki.

    5. Jó az agyszüleményed! A Subarun gyárilag van alkalmazva a vizes hûtés. A gyorsulási versenyeken is mindenki nagyobb hatásfokkal szeretné ‘dolgoztatni’ a köztes hûtõt, így vízzel, széndioxiddal, vagy halonnal oltóval fújta le (mint én is a hétvégén) az intercoolert…
    A hideg levegõ sûrûsége kisebb,így azonos helyre(hengertérfogat), többet lehet besûríteni, amiben több üzemanyagot lehet elégetni…Teljesítménynövekedés és fogyasztáscsökkenés az eredmény…

    #6889
    admin
    Adminisztrátor

    Tehát akkor csak arra kell figyelni, hogy a cooler csatlakozó csonkja ugyanakkora átmérõjû legyen, mint a turbó csatlakozóé.

    A csövezést mivel lehet leszigetelni? Mert nézegettem szilikon csöveket, de kicsit eltátottam a számat az árak láttán.

    #6927
    admin
    Adminisztrátor

    Ehhez mit szólsz doki! Ezt most olvastam:

    "Gyakori hiba, hogy jóval nagyobb ic-t raknak az autóba, mint ami valójában szükséges lenne… A baj az ezzel, hogy minél nagyobb az ic, annál több levegõ fér el benne, amit a turbónak tovább tart feltöltenie, ezáltal lelassul. Ezzel jóval többet veszítünk, mint az a pár fok amit nyerünk."

    "Azt se kell elfelejteni,hogy a töltõlevegõ-hûtõ beszerelése turbónyomás csökkenését eredményezi (ez a cuuler térfogatával arányos).
    Szélsõséges esetekben a turbót is cserélni kell."

    "a turbó is IC közötti teret növelik meg (nagyobb csõátmérõ), de az IC-tól a motorig kisebbet használnak. "

    Módosította: mobala, Idõpont: 2008.05.22 14:43

    #6930
    admin
    Adminisztrátor

    ÜDVW

    Abba nem gondoltál bele,hogy a meleg levegõnek a térfogata nagyobb mint a lehûtötté,és a lehûtött levegõbõl több lesz a cooler végén,valahogy így van.Szóval a cooler elõtt kisebb nyomás lesz mint a cooler után azthiszem.

    de doki jobban vágja a témát.Én is most cooler-esítem a gépem.De én gyári coolerrel.

    #6932
    admin
    Adminisztrátor

    Hello!

    Én az utolsó dologra tudok reagálni.Igaza van Istinek is a térfogattal kapcsolatban.Nagyon is.De ha belegondolsz egy adott átmérõn érkezik a levegõ a cooolerba adott nyomáson és ha egy kisebb csövön jön ki belöle akkor ott is keletkezik egy kis nyomás még pluszba.Igaz az motor,de a Kavasaki Ninja is el van látva egy ún torlólevegõ töltõvel.A két elsõ lámpa közti nyíláson érkezik a levegõ egy airboxba,és egy jóvan kisebb átmérõn távozik.Bizonyos sebesség fõlöt akkora a keresztmetszet külömbségek miatt a levegõ áramlási sebessége,h úgy viselkedik mint egy feltöltõ.Úgyhogy szerintem itt is felléphet ez a hatás,persze azt nem tudom ha mekkora folyás lenne ez a turbóra…:huh:

    #6935
    admin
    Adminisztrátor

    ÜdVW!

    Mindenki azt hisz el amit akar!

    Nos! Kb 1,5 éve raktam a vasamra (Golf III, 1.9 TD) egy Coolert. Elõtte észrevettem,hogy nyári tempós haladás után ‘meghalt’ a motor… Volt turbónyomás, meg minden,de mégsem ment úgy…
    A cooler felszerelése után ez megszûnt és meleg állapotban is ugyanolyan ‘harapós’ kedvében van.
    Nemsokára be fog kerülni az Audi A6/Allroad köztes hûtõje, ami akkora ,mint a vízhûtõ… Szükség is van rá, mert a TDI mocin nem széria cuccok lesznek és elkél a nagyobb hûtési hatásfok…

    A mai korszerûbb turbók késedelme elenyészõ(fõleg a geometriásoké), emiatt a turbónyomás kialakulása is gyorsabb, az emelkedése pedig intenzívebb. Ez azért függ a motorirányítástól is(környezetvédelem)!

    Az idétlen és (sajna a szavakért de nincs jobb) hülye módon használt turbók hamar tönkremennek. Elõször is hidegen nincs parkettagáz!:angry: A motort hajszolni csak az üzemi hõfok elérése után szabad! Ugyanis ekkor megfelelõek a motor illesztései! A tempós haladás, vagy hajsza után megérkezéskor a motort 2-3 percig KELL alapjáraton járatni, hogy a turbinatengely hõjét a motorolaj elvezesse és hûtse.
    Nem sértõdik meg a motor (nem teszkós gagyi), a gyár által jóváhagyott olajminõségtõl, amit elõírt idõpontban a szûrõvel együtt lecserélünk!
    Ebben az esetben lehet, hogy sokáig tart a szélerõmû, és hibátlan mûködéssel hálálja meg gondoskodásunkat!;)

    Elképzelhetõ, hogy tényleg jobb a visszjövõ ágat kisebb átmérõjûre ‘gyártani’. De valahogy a gyáriak mégsem tették… Hmm?

    Ezek az én véleményeim. 🙂

    #6936
    admin
    Adminisztrátor

    Értem. Köszönöm. Én is hülyeségnek tartom az eltérõ keresztmetszetet, de elég sokat írtak róla, gondoltam megkérdem.

    #6938
    admin
    Adminisztrátor

    ÜDVW Mindenkine…Doki

    A kérdésem a következõ.Megvannak a cooler terelõ mûanyagok (Golf TD 1.6).És az összecsövezéshez nincs meg a gyári csõ…Savállót tudok szerezni,mert az nem rozsdás bellül,és le akarom szigetelni vmilyen faxa korszerû igényes szigetelõvel,hogy szépet mutasson.

    60 átmérõjû csövet tudok szerezni az jó lesz ???

    #6945
    admin
    Adminisztrátor

    ÜdVW!

    Balázs!

    Én nem tartom hülyeségnek az eltérõ keresztmetszetet, mert az én vasamon is így van, de az a kényszer miatt. Ugyanis készen kaptam a malac Passat visszatérõ csövét, ezzel két napi munkám lett megspórolva…:)

    Isti!

    Megfelelõ lesz a 60-as csõ, bár nem tudom,hogy hogyan tudod hajlíttatni. Én 57-es csövet használtam az elõre menõ csõhöz, a ‘kanyart’ pedig gumicsõvel oldottam meg. Annyi gondom van vele, hogy nem túlságosan olajálló, így évente cserélni kell, mert szétfújja a turbónyomás…

10 bejegyzés megtekintése - 1-10 / 10
  • Be kell jelentkezni a hozzászóláshoz.

search previous next tag category expand menu location phone mail time cart zoom edit close