Jetta 83′

  • This topic is empty.
15 bejegyzés megtekintése - 1-15 / 532
  • Szerző
    Bejegyzés
  • #4917
    admin
    Adminisztrátor

    Sziasztok!

    Segítségre lenne szükségem, és már nincs ötletem, hogy hova fordulhatnék.
    Nemrég vettem egy 83’as Jettát.
    Nem azért, mert nem vehettem volna újabbat, hanem azért, mert ez tetszik, ez tetszett régen is és ez is fog tetszeni valószínûleg még sokáig B)
    Megláttam a neten ezt a Jettát, nagyon szép állapotban volt a képeken, nem lehetett otthagyni.
    Az elõzõ tulajdonos is szerethette, egész jó állapotban van, de sajnos van egy halom apró-cseprõ baja, amivel õ már nem foglalkozott és a mindennapi használatra sajnos alkalmatlan lett.
    (pl fûtés nincs, nem volt benne termosztát, tetettem bele, másnapra elárasztotta a hûtõfolyadék az utasteret, gyanítom lyukas a radiátor 🙁 )
    Sajnos nekem nincs garázsom, sem szerszámaim, viszont nagyon szeretném talpra állítani. Úja alkatrészeket vettem eddig hozzá, még könyvet is rendeltem hozzá, el szeretnék jutni odáig, hogy idõvel magam bütykölgessem.
    Szerelõk nem nagyon foglalkoznak vele, gyakorlatilag elhajtanak,hogy idejük nincs, vagy "Jól van, hozd el!", aztán 2 hét állás után még hozzá sem nyúlt, vagy még szarabb lett, miután hozzányúlt, mint mielõtt odavittem.
    Értem én,hogy nincs rajta nekik nagy haszon, és ezzel dolgozni is kéne, csak a hozzáállás szomorít el.
    Nem ingyen kérem, meg nem taknyolni akarok bontott alkatrészekkel, hanem meg szeretném csinálni megbízhatóra és használhatóra. Egyébként a bontósok is kiröhögnek, nem foglalkoznak régi cuccokkal.
    Nem akarok versenyezni vele, csak minden nap háztól irodáig eljutni, meg hétvégén kirándulni, vásárolni. Ennyi.
    Gyakorlatilag másfél hónap utánajárás után el vagyok kenõdve, és nem találok olyan embert, aki tudna nekem érdemben segíteni.
    Ki szeretném deríteni, hogy létezik-e rajtam kívül olyan ember, aki szívesen foglalkozna egy ilyen feladattal? [img size=466]https://www.vwdepo.hu/media/kunena/attachments/legacy/images/DSC03157.JPG[/img]

    Módosította: martonnemeth, Idõpont: 2007.12.14 14:19

    Attachments:
    #4922
    admin
    Adminisztrátor

    ÜdVW Márton!

    Szívbõl sajnállak, de a mai szakemberek, gyorsan szeretnének nagy pénzt keresni! Rádugják a számítógépet,az elmondja ,mi a hiba(vagy nem az), kicserél pár gyanús alkatrészt és kezdõdik minden elõlrõl….
    Nem tudom, merre laksz,így nehezebb segíteni.
    A fûtõradiátor egyezik a Golf I-essel és a Passat II-essel…Ha 1.5 ,vagy feletti a motorod, nem szabad termosztát nékül járatni ,mert megfõzöd!

    #4935
    admin
    Adminisztrátor

    Igen, ezt én is így látom. 🙁
    Várom már a nyarat! Mivel garázsom nincs, most elég lehetetlen szabadtéren szerelni,. Többször elenõriztem 🙂
    Köszi a tippet, már tettem bele termosztátot. Azóta is szivárog a hûtõvíz az utastérbe. 🙂
    Viszont megrendeltem már az új radiátort, és lehet, veszek egy olyan termosztátot is, ami magasabb hõfokon nyit ki. Talán attól melegebb lesz?!?!? Vagy ez hülyeség?
    Egyébként Nógrádmegyében, Rétságon lakom, de pesten dolgozok Zuglóban, és héthöznapokon Újpesten lakok.

    És van új a nap alatt!
    Újpesten találtam egy karburátor specialistát.
    12500 Ft ért megcsinálja a karbit, lesz alapjárat.
    Ollá! Eddig 3an kísérleteztek vele,aztán hol melegen, hol hidegen nem volt, most drukkolok, hogy mindíg legyen 🙂
    12500 jézusom…
    Nesze neked karácsony!

    Módosította: martonnemeth, Idõpont: 2007.12.17 09:41

    #4937
    admin
    Adminisztrátor

    ÜdVW Márton!

    12 és fél rongyért lehet, hogy két jó karbit kapsz, ha tényleg külföldi vasról veszik le! A hazai kínálatban annyi barmolás van, hogy az csak a szemét kategória!
    Esetleg megkérdem a Digifant Gurut (Újpál Bandi) és gyárt Neked egy komplett Digifantot azután nem lesz vele gond…
    Ha kicserélteted a radiátort, akkor a teljes fagyállót is cseréld le piros vagy kék színûre ,ami az alu blokkokhoz kell.
    Drága(900-1000 pénz/liter), de olcsóbb, minthogy a gagyi fagyálló ‘megegye’ a motor alu cuccait…

    Módosította: Doki69, Idõpont: 2007.12.17 11:53

    #4939
    admin
    Adminisztrátor

    A mindenit Doki!

    Most mondtál megint néhány újdonságot!
    Köszönöm szépen a tanácsokat!

    Vennék én új karbit is, csak nem találtam igazán még a neten sem.
    Boltban meg csak az alapjárati patronra mondtak 19 000 Ft-t 😀
    Arról nem is beszélve, hogy a vákumcsövek megfelelõ helyérõl egyelõre senkinek nem volt halvány fogalma sem.
    Várom már nagyon a szerelõkönyvet!! 🙂

    Mi az a digifant??
    Valami injektoros megoldás?
    Az tetszene szerintem, bár nem vagyok tisztában sem az elõnyeivel, sem a hátrányaival.
    De megbízhatóbbnak tûnik mint a karburátor.
    Szõrmentén hallottam ilyesmirõl, csak azzal sem foglalkozott egyik szerelõ sem, akivel eddig találkoztam.
    Egy autósboltban mesélte az eladó, hogy egyik haverjának injektorossá lett alakítva a motor a Golfon.
    Jobban fogyasztott a gép, csak nem ment annyira. (állítólag)
    Azt mondjuk kibírnám, a fogyasztás jobban motivál 🙂
    Árban mennyire durva ez a megoldás?

    Januárban lenne esedékes nekem a egy ilyen méretû hadmûvelet.
    Most már kifosztott a két új rugó hátra (16e), a hûtõradiátor(4e) a faudi fejek (2e) 4liter olaj (5e), "sárga" fagyálló (2,5e) meg a szerelõk munkadíja (5e).
    Meg a Jézuska 🙂

    Ha sikerül lebontanom a mûszerfalat, és megreformálom a fûtést, elõször kipróbálom normál vízzel.
    Ha fût, meg nem is csöpög, azonnal leengedem és belerakok "pirosvagykék" vizet.
    Én majd azt kérek karácsonyra 🙂

    Ja! Amúgy Marci a "böcsületes" nevem, a Mártont bemutatkozáskor használom, meg munka közben. 🙂

    A képen a "Mûhelyem" látható B) [img]https://www.vwdepo.hu/media/kunena/attachments/legacy/images/muhely.jpg[/img]

    Attachments:
    #4940
    admin
    Adminisztrátor

    Módosította: martonnemeth, Idõpont: 2007.12.18 12:49

    Attachments:
    #4947
    admin
    Adminisztrátor

    ÜdVW Marci!

    Már bocs a megszólításért de az etkett így kívánja!

    Légy szíves írd már meg a motorkódod, valamint azt, hogy milyen karbi van rajta! Ha másképp nem megy, fotózd le levegõszûrõház nélkül!
    Ilyen öreg autóra (nem sértés!) ne is álmodj új karbiról! Csak bontott jöhetne szóba, de NEM magyar autóról! A hazaiaknál, mindenki belebabrál, tekerget (bár tudná, hogy mit),legkisebb elképzelés nélkül… Ezért inkább egy német,vagy osztrák vas karbija lenne jó! Tudod, kis hazánkban a gyerekneveléshez, a magyar focihoz és az autószereléshez annyi ember ért a szájával, hogy az szörnyû!:sick: Látszik is a magyar autóállományon a ‘hozzáértés’…Véletlenül az nem elkpézelhetõ, hogy a karbidnak semmi baja, csak a szívócsõsor tömítése ment tönkre?! Újabban sok vasnál találkoztam ezzel a hibával…

    A Digifant a VW saját fejlesztésû elektronikus benzinbefecskendezési rendszere. A ’80-as évek végére lett sorozatgyártásra érett, akkor sok motorra szerelték fel, kiváltandó a K és KE Jetronicot. Kevesebb mozgó alkartészt tartalmaz, az üzemanyag adagolása pontosabb, jelentõsen csökkent ezáltal a fogyasztás…

    A Digifant Guru szerint ez az átalakítás alulról veri a 100 ezret…Bõvebbet csak akkor, ha pontosan tudjuk a motorkódot!

    #4999
    admin
    Adminisztrátor

    Szia Doki!

    Azért a kiló alulról nem piskóta!

    Szerintem marad a karburátor specialista egyelõre. Remélem nem csak szájjal tudja megreformálni.
    Külföldi karburátort hogyan lehet beszerezni??

    Elvileg jónak kell lennie amúgy minden tömítésnek.
    Az egyik szerelõ, akinél volt a gép, szétszedte és összerakta a karbit olyan módon, hogy egy donorkarbiból meg ebbõl (pierburg-zenith van róla képem otthon, majd felrakom) öszerakott egyet.
    Csak a vákumcsövek lógnak bele a világba… (olyan, mint egy õrült vaspolip légszûrõvel a fején)
    Szépen veszi most a fordulatot, hidegen hibátlan, de melegen alacsony fordulaton hörög-zörög-rángat leáll 🙁

    A digifant megoldás tetszene abszolút, csak a motor nagyobb léptékû átalakítását akkorra ütemezem, amikor a többi alkatrészt (fékek, lengéscsillapítók, rugók, kormány,talpasok stb) már kicserélem, és az autó nagyobb biztonsággal marad az úton, mint most. 🙂 A motornak addig csak az lenne a feladata, hogy menjen szépen.
    Az állapot normalizás kapcsán is jól jönnének majd tanácsok, de nem akarok ennyire elõre szaladni.
    (Apró példa: minden leírásban 13 as kerekeket írnak az 1es golf/jetta/scirocco ra, nekem meg a nyári kerekem 15 ös. Marha nehéz tekerni vele a kormányt, de szép 🙂 de errõl tényleg csak akkor, amikor már tavaszodik )

    Nyáron még a kasztnival is szeretnék kicsit foglalkozni, mert még most nagyon szépen egyben van, és szeretném, hogy így is maradjon, ne fajuljanak el a kicsi hibák nagy rozsdafolttá.
    Ja! Meg vettem két nagyon szép, új ülést elõre, még azokat is be kell varázsolni. A mostani bal1 bõl már hullik a szalma, meg ketté van törve, gyakorlatilag az ülésvasak tartanak. A fekete szövetkabátomon nagyot mutatnak a szalmadarabkák, amikor kiszállok 🙂

    Na a rengeteg rizsa után (bocsánat, csak lelkes vagyok) röviden úgy szummáznám a terveimet, hogy a "motor-reform" elõtt a kocsi általános állapotát szeretném olyan mértékben feljavítani, hogy biztonságos és komfortos legyen.
    Aztán amikor már azt a benyomást fogja kelteni az autó, hogy egyben van, masszív és megbízható (de szép is volna), akkor belevágok.

    Megunni nem fogom abban bitzos vagyok.
    A rengeteg baja ellenére minden reggel boldogan fagyoskodom benne végig az irodáig vezetõ 15 km-t és büszkén szállok ki kollégáim max 4 éves vagy vadonat új Avensis, Corolla, Mondeo, Subaru stb.. je mellõl, miközben a kikopott csapnak hála nyitáskor 2 centit esik lefele az ajtó.Ezt is cserélni kell rövidesen… 🙂
    És büszke vagyok rá nagyon! Egyszer sem hagyott még cserben,pedig ritkán elik el nap, hogy" legalább egy kört" ne menjek vele. Két napja reggeltõl estig jártam vele a várost, meg a környékét. Alapjárat nélkül vicces, de már simán 1000 körül tudom tartani jobblábbal a fordulatot, a ballal meg úgy fékezek mintha direkt úgy kéne. Bár amióta folyik belõle a víz, minden reggelt hûtõvíz utántöltéssel kezdek (még sárga, de napi 1 literre szükség van 🙂 ) és az olajra is rá-rá nézek, de azt most nem eszi. Annyira…
    És van egy elvileg makulátklan hûtõ (elõzõ tulaj adta) is a csomagtartóban, a vadonatúj fûtõradiátor mellett, szóval a két ünnep között költözök a vidéki cimborám garázsába!! (hõsugárzóm is van már 🙂 )

    Hát ennyi volt a mai Jetta krónikám.
    Jó hosszú lett, ezért megint bocsánatot kérek! 😀
    Eddig nem nagyon találtam "beszélgetõpartnert" ebben a témakörben. Nem is értem 😀
    Szóval köszi Doki a tippeket, meg a reakciókat!
    Remélem gyakorlattá tudnak majd válni a tanácsaid!

    ÜdVW!!

    Marci

    #5001
    admin
    Adminisztrátor

    Hello.Ez már szerelem a javából B)

    #5005
    admin
    Adminisztrátor

    Hali
    Ez már csak ijen ha egyszer beleszeretünk valamibe nagyon nehezen tudunk elszakadni. Nem egyszerû ez az régi ató felují:laugh: tósdi játék van benne fejtörés (Ha elolvasod az én kérdésemet a fórumhoz meglátod).
    Bütyköljünk tovább együtt.

    #5009
    admin
    Adminisztrátor

    😉

    Meglehet!

    Valahogy születésemtõl fogva nem vonzottak az új autók. Sok új céges autó volt alattam, jók, kényelmesek, biztonságosak és ennyi. Bárki elvezeti õket, és minden sarkon szembe jön veled egy ugyan olyan.
    Ezelõtt 6 évvel láttam meg egy metálzöld TDI egyes Jetta-t.
    Diákigazgató választásra jött vele egy srác. Akkoriban az egyesgolfok tetszettek, de megnéztem magamnak a Jetta-t is, hogy igen szép állapotban van.
    Aztán amikor ment a gyerek egy karikát vele nem is értettem, hogy miért tûnik el olyan gyorsan a szemem elõl.
    És kérdezgetni kezdtem.
    Hogy 1.6 D (55 le) helyén 1.9. TDI? 110 paci? 860 kg???
    Hm…
    Hát szóval megtetszett.
    Atán nézegettem a neten a találkozós képeket, hogy mennyi mindent össze lehet LEGOzni egy Golfból, tehát a Jettaból is.
    Motorcserebere, másik mûszerfal, bõrös-klímás ABS-es megoldások, mindent meg lehet rajta csinálni, amit egy új autótól elvárhat az ember, sõt!! B)
    Egy suzuki vagy egy dévómatíz két milla, és hát… Vicc!! Tucatautók. Annyi pénzbõl meg már elég szép kis VW-t lehet összerakni.
    A Jetta meg a VW s körökben sem a legfelkapottabb történet, így aztán még jobban megtetszett.
    A tuningolás helyett inkább a gazdaságos és komfortos üzemeltetést helyeztem gondolatban elõtérbe,elkényelmsedtem talán az új autóktól, de a komfort az fontosabb momentán, mint a száguldás. Városban járok vele nagyrészt, akkor meg hova a nagy sietség??
    Megvettem ezt a kis ügyes autót alapnak, jobb állapotban nem nagyon láttam még,és várom a jóidõt!
    Gyûjtögetem az ötleteket, alkatrészeket, aztán tavasszal remélem eredményesen bele is kerül minden, amit szeretnék.
    Gyanitom (és néhány ismerõsömön is ezt látom) hogy ez egy soha véget nem érõ folyamat lesz, de legalább alkotó jellegû, látom az eredményét, és nem tudom megunni 🙂
    Ha már szerelõk nem vállalták, legyen, megcsinálom magamnak amit tudok, a komolyabb "mûtétekhez" meg úgyis elõbb sok $ kell.
    Tanácsokat szerencsére itt találok, a többi idõ kérdése 🙂
    És igyekszem a fórumnak ezt a részét tényleg csak mûszaki jellegû kérdésekkel bombázni 🙂

    ÜdVW!

    Marci

    #5012
    admin
    Adminisztrátor

    Szia Doki!

    Íme a képek!

    Van tanácsod v. tipped??

    12 ezerért vigyem az újpesti karbispécihez, vagy tudsz egy külföldirõlleszedett karburátorfellelõ helyet? [img size=499]https://www.vwdepo.hu/media/kunena/attachments/legacy/images/DSC03190.JPG[/img]

    Módosította: martonnemeth, Idõpont: 2007.12.22 23:00

    Attachments:
    #5013
    admin
    Adminisztrátor

    Mégegy kép a karbiról [img size=499]https://www.vwdepo.hu/media/kunena/attachments/legacy/images/DSC03303.JPG[/img]

    Attachments:
    #5016
    admin
    Adminisztrátor

    Szia!

    Dobnál infót,hogy milyen motorral szerelték az autódat?
    Vannak haverjaim akik cseréltek már Pierburg 2E-re mint amit a fotón látok,ha nem tévedek!Csak azt nem tudom,hogy szivócsonkot kellett cserélniük vagy sem!Az én 1.3 golfomat is 2E eteti és hibátlanul.Igaz amikor megvettem nem volt az de csak normális vákumcsövekre kellett cserélnem a régi betöredezett és nem a célnak megfelelõeket!Atóll a pillanattól(kis levegõ állitás)tökéletes jár!Az is igaz,hogy én gázzal járok de volt,hogy kifogyott és átkapcsoltam benzinre!

    #5022
    admin
    Adminisztrátor

    ÜdVW Marci!

    A nejed mit szólna, ha a vasadról szóló hozzászólásodat olvasná???:laugh: Nem lenne féltékeny?

    Ahogy Gabriel írta, ez egy Pierburg 2E3-as karbi. Aránylag tartós darab, de a kritikán aluli magyar benzin a mûanyag és gumi cuccait ‘megeszi’! Mi lesz ,ha jön a metanolos benzin? :woohoo: Annyit illik tudni, hogy ahhoz a benzinhez minden gumicuccot teflonra(!) és minden mûanyag csövet rézre(!) KELL kicserélni!
    Tavaly vettem a bontóban egy ilyen karbit 6 magyar papírért. 5-6 éve még rendelhetõ volt új karbi potom 226 papírért…

15 bejegyzés megtekintése - 1-15 / 532
  • Be kell jelentkezni a hozzászóláshoz.

search previous next tag category expand menu location phone mail time cart zoom edit close