Jetta 86 bajok

  • This topic is empty.
15 bejegyzés megtekintése - 1-15 / 19
  • Szerző
    Bejegyzés
  • #5425
    admin
    Adminisztrátor

    Szerbusztok.

    Megvettem elsõ autómat egy 1986os 1,6os td jettát.
    Fõbb gondjaim kérdéseim. Az elõzõ tulaj felettébb nagy gondossággal tüntette el elõlem hogy a légszûrõbõl jövõ csõ, ami belemegy a turbóba, rendelkezik egy leágazó csõvel ami valami szelepbe megy. Na ez nemcsak le volt szakadva, de még be is volt dugózva. Miután ezt a hibát megszüntettem, a turbóm 3000res fordulatnál elengedi a nyomást. Miért? Mire szolgál az a csõ? Milyen kárt tehetett az hogy ez el volt dugózva? Hogy lehet javítani?

    Az adagolóm a hétvégén lessz javítva mert a túlfolyón ömlik a gázolaj.

    A vízpumpám is ki lessz cserélve, hasonlló hibával, mert azon meg a víz dõl kifelé.

    A motorom nem intercooleres. Szeretném azzá tenni. Ez akadályokba ütközik, vagy az intercooler beszerzésén és felrakásán kívül kell-e valami egyéb mûveletet átalakítást beütemezni?
    Van-e valami különbség az intercooleres és az intercooler nélküli motor között?
    Érdemes-e?

    Válaszaitokat elõre is köszönöm, és ha tudtok hatvan környékén valami becsületes hozzáértõ szerelõt kérlek írjátok meg!

    #5426
    admin
    Adminisztrátor

    Szia…

    Ami elengedi a turbó nyomásod az a lefujó szelep,gondolom azért volt ledugózva mert rossz,elõbb elengedte a nyomást mint ahogy kellene.(túlnyomás meg,váltáskor van szerepe)
    Az a ledugózás a turbónak nem tesz jót,mert ez a szelep tehermentesíti a turbót váltáskor…Új szelep kell…

    A sima turbós 70 lovas a cooler-es 80 ennyi a különbség…

    nem vagyok szerelõ,de elég jól benne vagyok ezekbe a vw-es dolgokban…nem rég újjítottam fel a turbót meg a mocit(az én autómon)…

    de a Doki 69 majd megválaszolja faxán!!!Én erre gondolok ,hogy ez a gond

    #5431
    admin
    Adminisztrátor

    ÜdVW Péter!

    Lehet, hogy nem gyári turbó van a motorodon, vagy a megkerülõ szelepe beragadt! Sokkal nagyobb nyomáson dolgozik és emiatt a szelep ‘visszatüsszenti’ a többletet a turbó elé. ’88-ig minden 1,6-os turbodiesel motor maximálisan 0,65-0,70 bar turbónyomással ‘dolgozhat’. Ezt harmadik fokozatban padlógázon 3000-res fordulaton lefékezve kell mérni!
    A fojtószelep nélküli turbodiesel motoroknál nincs szükség lefúvó szelepre, az csak biztonsági szerepet tölt be, ha a turbó megkerülõ szelepe valami okból nem nyitna. Az 1.9-es turbódízel (nem TDI!) motoroknál ki is hagyták…
    Tudomásom szerint az intercooler-es 1.6 TD motrokat(kód:RA, SB ) már az Euro-I-es elõírásokanak akarták megfeleltetni, ezért csak 80 lovat tudnak és az adagolójuk sem egyezik (Bosch szám szerint) a régebbi 69 lovasokéval (kód:CY,JR)

    A vízipumpa :laugh: cseréje után csak piros vagy kék, alu barát fagyállót használj!

    Az intercooler (köztes hûtõ) feladata a turbóból kilépõ 120-150 celsius fokos levegõt minél jobban lehûteni, mivel a meleg levegõbõl egységnyi helyre sokkal kevesebbet tudunk ‘besûríteni’,mint a hûvösebbõl. Abban viszont szintén kevesebb üzemanyag égethetõ el légfelesleggel…. Ezért is mondják a tunerek, hogy: Intercoolerbõl nincs elég nagy! Ha az autó eleje csak abból állna, az is kevés lenne! B)
    Ha Intercoolert szerelsz a vasadra, elméletileg növekszik a nyomaték, a teljesítmény, a fogyasztás viszont csökkenhet. Valamint megszûnik a meleg motor jelentõs teljesítmény csökkenése…

    Módosította: Doki69, Idõpont: 2008.01.25 19:46

    #5437
    admin
    Adminisztrátor

    Hali!

    Hát köszönök minden választ, és még talán egy kis pontosítást is kérnék.

    Egyrészt én mint laikus hogyan tudnám megmérni hogy mennyi a turbónyomásom "harmadikban háromezernél fékezve", ugyanis az autóban nincs turbónyomásmérõ gyárilag… ?
    A második, hogy én pont az intercooler miatt megnövekedõ nyomás miatt tartok attól hogy az így képzõdöt plussz nyomást már nem fogja bírni a hengerfejem vagy valami más a motorban. Ha ez nem reális kérlek reagáljatok.

    Az a vicces hogy a javítás után sem hallottam olyat hogy ez a szelep mûködött volna terhelésváltásnál. Csak és kizárólag 3000 fölött egy százassal sacc. És a másik markáns jelenség mióta vissza lett állítva a normál állapot: van nyomatékom 1300 és 1700 között :D.
    Amíg le volt dugózva ennél a szakasznál szinte csak rázta a kasztnit. 1300alatt is nyûglõdés nélkül ment meg 1700 fölött is de közötte….. arról ne is beszéljünk. Viszont most e két tartomány között is húz relatíve jól.
    Ezt fejtse meg valaki 😀

    A turbó legjobb tudomásom szerint gyári, és nem is megy jobban mint 70lóerõ… még (de majd az intercoolerrel) ha azt mondjátok hogy az nem dobja szét a motoromat.

    Kellemes hétvégét!

    #5452
    admin
    Adminisztrátor

    ÜdVW Péter!

    A turbónyomást megmérni maximum 2 bar méréshatárú mûszerrel tudod. A nyomást a szívócsõ és az adagoló nyomáskorrektora közötti gumicsõrõl egy T elágazó segítségével lehet! Az újságban hirdetõ tuningcégek forgalmaznak turbónyomásmérõt…Vagy pedig keress fel egy szakembert!
    Az intercooler miatt elenyészõ lesz a turbónyomás növekedésed! Nekem 2 Golf is (egy 1.6TD és egy 1.9TD) üzemel köztes hûtõvel és 1,2-1,6bar(!) turbónyomással(meg 1 kis okossággal)…Néha a gyengébb minõségû gumicsöveket ‘lövik szét’,de más problémánk még nem volt….
    A VW dieselmotorjai 1600-as fordulat alatt semmit sem tudnak! 1800-tól indul el a nyomatéki görbéjük, úgyhogy e forulat alatt nem szabad megterhelni…

    #5459
    admin
    Adminisztrátor

    Szerbusz Doki69!

    Köszönöm a segítséget!

    Az adagolóm meg lett javítva, igen korrekt módon, változott is az autó… 🙂 elõnyére.
    Viszont mint kiderült a hidrotõkék nincsenek túl jó állapotban.

    Kb 2 hét múlva hidrotõkék és olajcsere. Ezen kívül szeretnék egy intercoolert rátenni, és itt jön a kérdés. Az én autómra:
    1. Hova helyezhetem az intercoolert?
    2. Mekkorát rakjak fel rá?

    Ezekben a témákban hagyatkozom a Te véleményedre Doki69, ha tudsz kérlek küldj képet a Tiedrõl, az sokat segítene, és egy info hogy ezt honnan és mennyiért szerezted be? Thx

    A másik téma a turbónyomás emelés. 1.0bar-ra emelve a nyomásoma az adagolón kell nekem módosítanom? Az a helyzet hogy napi 100km-t utazok, és nem szoktam irtani a gépet, de néha nagggggyon jól jönne az a kis plussz.
    A fogyasztást viszont nem szereném túl magasan látni, sõtt!!! Nekem a célfogyasztás az 5liter, így javított adagolóval már remélem teljesíti :). Viszont kb 5.5tel megbékélnék…

    Várom válaszodat!

    Tisztelettel: Balogh Péter

    #5460
    admin
    Adminisztrátor

    Szia!
    Mi javitottuk az adagolódat,egyik jó barátomnak van egy 2es 1.6td golfja ö azt az autót azért vette hogy ki kisérletezze mit lehet kihozni egy 1.6td mociból! a végeredmény elég jó! citroen xm intercooler(jó a te jettádra is!)turbónyomás1.1bar és tuning adagoló!olyan 110-120le körül van de ezt a motor nem sokáig birja,a hajtásról nem is beszélve! ami kényelmes a mocidnak az kb90-100le de ez szerintem utcára nagyon is megfelel!:cheer:

    #5463
    admin
    Adminisztrátor

    ÜdVW Péter!

    Elõször is a lóerõkrõl csak fékpadi mérések alapján lehet beszélni…:( Senkit nem akarok megbántani, de jobb lenne nem visszajutni a régi Zsigulis idõkre, ahol mindenki csak lóerõkrõl beszélt, amiknek a fele sem volt igaz…
    Az intercoolert általában a vízhûtõ elé szokták szerelni, bár gyárilag a motor mellett, a váltó felett volt a Golf II-esek utolsó szériájában…
    Nekem a Golf III-asomon,(1,9TD,mot kód:AAZ) a hûtõ elõtt van a cooler és 57mm-res csöveken ‘lélegzik’. Az egyik ismerõsöm bontójából vettem, állítólag II-es Fiat Ducatoé volt…Bár most már kacsingatok egy A6-oséra, ami ugyanakkora lesz, mint a vízhûtõ…
    Állandó 120-as tempónál (5.fokozatban 3100-3200-as fordulaton), kb. 0.5-0.6bar turbónyomással dolgozik a motor, de padlógázon 1,6bar. Így a fogyasztás 4,9-7,0 liter/100km között van lábtól függõen…
    A képekhez légy szíves egy mailcímet adni…

    #5465
    admin
    Adminisztrátor

    Hali!

    Köszi Doki69, a mailcimem kopaszpit@gmail.com

    Thx

    #5470
    admin
    Adminisztrátor

    Szerbusztok!

    KEzdem elveszteni a fonalat, lasacskán ez már nekem sok.
    Feltûnt hogy mintha nem lenne teljesen homogén a hûtõvizem. Lehet hogy csak a fagyállótól, de az biztos hogy olyan olajos kissé az egész. Reggel indításkor elõször sacc 5 másodpercíg fekete a füst, aztán kifehéredik, majd szinte megszûnik füstölni. És ez még nem is zavarna! De ami igazán zavar, hogy az eddigi stabil 5-6 literes fogyasztásból lett sacc 8-9literes. És a reggeli 5 másodperc után hiába lépek neki oda, nem kormol semennyit! Erre mondjatok megfejtést! A hidrotõkéim cserések, de okozhat ez ekkora bajt? Naponta 100km-t megyek az autóval, így kezdek bosszús lenni.

    Egy másik igen fontos kérdés! Mi annak a szelepnek a neve, ami a turbóm után van és vissza tudja engedni a nyomást a légszûrõt a turbóval összekötõ csõbe? Nekem ezt meg is tette szépen 3000re fordulat felett… és nem találom semmilyen alkatrészkeresõben!

    Thx

    #5472
    admin
    Adminisztrátor

    Hali!
    ha oda lépsz neki az azért van mert el lett véve a üzemanyag tûle azért hogy ne füstöljön de ha hozod akkor birunk állitani rajta hogy több anyagot kapjon!:)

    #5473
    admin
    Adminisztrátor

    tõle(bocsi elirtam):)

    #5477
    admin
    Adminisztrátor

    ÜdVW Péter!

    Az adagolódat a mûhelyben tették fel? Be is állították az elõbefecskendezési szöget? Véletlenül,valahol nem folyik el a gázolajad? Nézd már át az autódat alulról is!

    A szelep pontos neve:túlnyomás szabályozó szelep. Cikkszáma: 068 129 633.

    #5486
    admin
    Adminisztrátor

    Hali!

    Nah hát megvan a probléma. Legalább is azt hiszem… 🙂
    A bal elsõ kerék lötyög, és nehezen fordul, szóval kerékcsapágy lessz a hunyó.
    A jobb elsõ is csinálja ezt, de csak nagyon kicsit.
    A bal hátsó az jó, de csak az, mivel a jobb hátsó is necces, de ott meg valószínûleg csak a fék fog.

    Szóval ime a nagy fogyasztás, és minden más problémának a kiindulópontja.

    Köszönöm a segítséget! Eddíg is mindent amit kaptam, és azt is ami ezután jön! :cheer:

    #5495
    admin
    Adminisztrátor

    ÜdVW Péter!

    A fórum azért van hogy egymáson segíthessünk! :woohoo:
    Attól függetlenül a 4 féket is nézzétek át! A beragadt munkahengerektõl, vezetõcsapoktól, korrodált kézifékkötelek mitt ‘fogó’ fékmunkahengerek miatt is fordulhat el nehezen a kerék!

15 bejegyzés megtekintése - 1-15 / 19
  • Be kell jelentkezni a hozzászóláshoz.

search previous next tag category expand menu location phone mail time cart zoom edit close