Jettanagyi 88

  • This topic is empty.
11 bejegyzés megtekintése - 1-11 / 11
  • Szerző
    Bejegyzés
  • #7636
    Lajos
    Adminisztrátor

    1.8-as komputeres llambda-szondás katalizátoros 1988-as gyártmányú jettám újabban a következõ csodát produkálja: hidegen, melegen ha indítom, az alapjárat szép lassan leesik és a motor leáll. néha korrigál és felpörög úgy ezerötszázra. a lambdaértékei jók. a pótlevegõtolattyút nem hinném, mert kis járatás után normalizálódik. az automataszivató lehet a szar, vagy az alapjárati motor vezérlése? nem tudom. segítség!

    #7639
    Lajos
    Adminisztrátor

    ÜdVW Jenõ!

    Légy szíves motorkódot és a befecskendezõ rendszer típusát megadni a további találgatásokhoz!

    #7642
    Lajos
    Adminisztrátor

    a motorkód RP kezdetû. szerintem injektoros.

    a következõk mind gyanusak: Hibás ECU. Sebességjeladó. Alapjárati fordulatszámmotor. Fordulatszámérzékelõ. Vezérmûtengely pozíciószenzor. Hall-szenzor. Gyújtásbeállítás hiba. Alapjárati kapcsoló. Nincs fordulatszámjel. Teljesterhelés-kapcsoló. Fojtószelep-szögjeladó. Hibás kapcsolat a vezérlõegység(ekk)el. Kopogásszenzor 1, tartományon kívül. Kopogásszenzor 1, nincs jel. Kopogásszenzor 2, tartományon kívül. Kopogásszenzor 2, nincs jel. Fojtószelep-pozíciószenzor. Fordulatszám tartományon kívül. Hibás vákuumjel. Szívóvákuum-érzékelõ a vezérlõegységben. Vákuum-szenzor. Felesleges tolajtõnyomás. Alapjárati fordulatszám szabályzás. Légtömegmérõ. Referenciafeszültség, légtömegmérõ. Tápfeszültség. CO-potenciométer. Hûtõfolyadék-hõmérsékletszenzor. Áttétel (átvitel). Léghõmérséklet-szenzor. Légmennyiségmérõ. Légtömegmérõ. Üzemanyag-levegõ-keverék tûréshatáron kívül. Lambdaszonda. Kipufogógáz túl dús. Kipufogógáz túl szegény. EGR. Léghõmérséklet-szenzor. Kipufogógáz túl szegény. Átmenetileg kimaradó kapcsolat a beavatkozó egységekkel. Elszívórelé. Befecskendezõ szelepek 1-4. Befecskendezõ szelepek 5-6. Alapjárati fordulatszámmotor. Töltõnyomás szabályzószelep. Elszívórelé.

    többnyire csak melegen csinálja…. húzzam le a lambdaszondát és nézzem meg hogy elmúlik e? ha elmúlik cseréljem a légmennyiségmérõt? most lett rá új katalizátor, ami mellesleg le volt kötve a régi ottószerelõ által volt. lehet ezért…

    #7643
    Lajos
    Adminisztrátor

    Lehet mazsolázni!:woohoo: 👿

    #7645
    Lajos
    Adminisztrátor

    ÜdVW!

    Nem tudom, de a ‘gyanúsak’ szöveget viccnek szántad, ugye?:angry:
    Ezen a motoron egyetlen befecskendezõ szelep van, nincs kopogásszenzora, de még vezérmûtengely helyzetadó sem! Továbbá EGR vezérlés, szívócsõvákuum-érzékelõ, de még légtömegmérõ sem a teljesség igénye nélkül!

    A mûködö motornál lehúzgált csatlakozók miatt a vezérlõegység tönkre mehet! Tehát inkább mérni kellene, próbákozások helyett, mielõtt nagyobb kárt teszel!
    Rendszerfeszültség ellenõrzése,
    -Lambdafeszültség és változás,
    -Hõgombák ellenállása kikapcsolt gyújtásnál, valamint a höfokok szerinti feszültség változás,
    -Ha lehetséges,a hibakódok kivillogtatása,
    -Alapjárati léptetõ motor és kapcsoló ellenõrzése .

    #7654
    Lajos
    Adminisztrátor

    csak morbidizáltam.
    nem húztam le stekkert, de az autó elõzõ tulaja igen. mindent visszakötöttünk és beépítettük a katalizátort is, ugyebár amit az elõzõ tulaj szintén kigyomlált. huh. kimérni… ergo menjek be a vw szervízbe és mondjam meg nekik, hogy dugjanak rá egy számítógépet? kiröhögnek… ergo keressek egy autovillamosságist, aki kiméri.
    ebben az autóban csak én három hõgombát látok…. jaj drága megboldogult szívós passat hiányzol…azt félálomban is megbütyköltem…

    #7660
    Lajos
    Adminisztrátor

    ÜdVW Jenõ!

    Legjobb ha egy lelkiismeretes szakit keresel, akinek úgy a Mono-Jetronic befecskendezés,mint a villamosság a kisujjában van! Ezt a rendszert ‘kikérdezni’ csak kivillogtazással lehet! Lehet, hogy nagy számot mond munkadíjra, de a tudás nincs ingyen!:(

    #7673
    Lajos
    Adminisztrátor

    KedVWes Doki!

    köszönöm eddigi válaszaidat. igen nehéz az élet… újabb rákfene. már el sem merem indítani… ha tekerem a kormányt pokoli köszörülõ hang jön a motortérbõl. félek a szervó nem csak egyszerüen csapágyas. az ékszíj mindenesetre elég feszesnek tûnik. ah lelkiismeretes szaki. ezer hogy nem fogok találni. majd lehet leszorítok valakit az útról, akinek hasonló jettája van igenszép gondozott állapotban és jól megkérdezem… addigis lecserélem az összes váqumcsövet hátha az javít a lelkivilágomon.

    #7676
    Lajos
    Adminisztrátor

    ÜdVW Jenõ!

    A szervó akkor is ‘sír’ ha nem kap elég folyadékot! Tehát kevés van benne, vagy a szûrõ tömõdött el(van olyan széria, amiben van).

    #7677
    Lajos
    Adminisztrátor

    énis erre jutottam, ugyhogy lecseréltem az olajat és szépen elhalgatott. de habos. lehet újra leengedem, kitrimbálom a szûrõt és kiis tisztítom. ugye a tartály alján van?

    #7683
    Lajos
    Adminisztrátor

    ÜdVW Jenõ!

    Igen a tartály alján van a szûrõ, de nem mindegyik modellnél!
    A szûrõ is vagy kivehetõ,vagy nem….:S

11 bejegyzés megtekintése - 1-11 / 11
  • Be kell jelentkezni a hozzászóláshoz.