www.kedvezmenyesbiztositas.hu

Kipufogó

15 bejegyzés megtekintése - 1-15 / 49
  • Szerző
    Bejegyzés
  • #26283
    admin
    Adminisztrátor

    Üdw m.kinek!
    Szeretnék egy kis segítséget kérni kedves Vw-sek!van egy G2-esem ami 1.6TD és szeretnék egy kipufogó dobot tenni rá ami dupla csöves.a kérdésem az lenne hogy a Wv sharané jó lenne-e rá?vagy hasonló ötletet tudtok adni mit csináljak vele?

    válaszolhattok az e-mail címemre: kawa89@windowslive.com

    Elõreisnagyon köszönöm!!!

    #26286
    admin
    Adminisztrátor

    ÜdVW!

    A dolgok jelenlegi állása szerint már a kipufogón történt márminnemû változás miatt(nem típusazonos kipufogó dob használata) mûszaki vizsgára utalhatják az autót…Tehát inkább maradj a gyári kinézetû kéménynél!

    További infó itt: http://www.nkh.hu/content/view/12150/5326/

    #26290
    admin
    Adminisztrátor

    ÜdVW!
    Bocsánat hogy beleszólok,de olvasgattam amit Doki belinkelt, és nekem az jött le belõle,hogy gyakorlatilag bármit is szeretnél akár csak egy kicsit is változtatni, elõször az nkh engedélye kell. Ez a gyakorlatban hogy néz ki? Megveszem a méregdrága “tuning” cuccot, felteszem, beviszem nekik az autót,megnézik és elbírálják, hogy ez alkalmas-e a közlekedésre? És ha szerintük nem akkor szedhetem le a cuccost, és elúszott a pénzem?

    Vagy ezt mennyire szokták elfogadni? És ha elfogadnak valamit,akkor az ugye a mûszakinál is átmegy, úgye?

    Az ilyen szarrá tuningolt autók hogyan vannak engedélyezve? vagy azokon valószínûleg nincs is engedély?

    Még egyszer bocsánat csak ezt muszáj volt megkérdeznem…

    #26333
    admin
    Adminisztrátor

    ÜdVW!

    Ez tiszta politika és az autósok lehúzása! Állam bácsit nem érdekli, mivel a bolti forgalom áfája a zsebébe vándorol.
    Hogy fel lehet-e szerelni, egy ‘közúton nem használható’ matricával a kereskedõ már be is védte magát. A rendõrök megállítanak, mûbizonylat nincs, forgami el, autó vizsgára utalva+ egy tetemes bírság ami szintén állam bácsi zsebét hizlalja…A vizsgák,átalakítási engedélyek illetékei szintén ugyanoda keülnek…
    Tavaly a rendõröknek 17 milliárd forintot ‘kellett(sic!)’ kivenni az autósok zsebébõl bírságok címén! Már májusban 9,5 milliárdal gyarapították az államkasszát! Az a rendõr aki 10 csekket ‘nem ad el’ egy hónapban, megfenyítik a feletteseik…Ettõl kell hányni!
    Tehát minden olyan alkatrész ami nem gyári(vagyis a gyári típusbizonyítványon nem szerepel), engedély nélkül nem szerelhetõ fel az autóra…Tehát egy BMW lemezfelni amit VW-re tettek fel, hasonló elbírálás alá esik…
    Csak pénz legyen belõle! Nem érdekli a ‘hozzáértõket’ hogy attól az autó stabilabb, esetlegesen biztonságosabb(pl. hátsó fék szeréje tárcsafékesre) lenne…Típusidegen az alkatrész és büntetni kell érte…
    Újdonságként a kék szilikon csöves, nagy intercooleres autókat ‘szedegetik ki’ a forgalomból az NKH túlbuzgó munkatársai. Emisszió mérés,forgalmi elvesz és autó kitilt a forgalomból,de úgy ,hogy onnan már csak autómentõvel lehet hazavinni…

    #26335
    admin
    Adminisztrátor

    Ebbõl ahogy én levonom az a tanulság,h bármit veszek a kocsira azt csak mûbizonylattal tegyem. Ez így helyén való? Akkor minden rendben lehet? És mi a helyzet a TÜV-vel? az mit takar pontosan? Nem valami minõségellenõrzött? Akkor ha TÜV-vel veszek valamit akkor azt engedélyezni fogják?
    Vagy most nagyon belekavarodtam a dolgokba?:(

    #26336
    admin
    Adminisztrátor

    ÜDVW!
    no comment…adtam egy zöld karmát..
    ÜDVW

    #26352
    admin
    Adminisztrátor

    Hát igen sajnos, nem sajnos! ez a helyzet itt tart magyarország … hallottam már sok mindent innen-onnan saját tapasztalataim. Nekem is rengeteg olyan dolog van az autómon ami nem gyári, teljesen típusidegen és megengedettnél nagyobb méretû. pl alufelni 13″ helyett 15″ 195-s gumival (opel felni). Szerintem, ha az ember barátságosan áll hozzá az igazoltatás során, hülyeségeket nem kérdezget, nem kötekedik akkor elnézõbbek a rendõr urak is. Persze szerencse is kell hozzá. Sok esetben megússza az ember egy pár ezer ft-os büntetéssel vagy szóbeli figyelmeztetéssel, de mindenki döntse el hogy megéri e neki kockáztatni. Mûszakin, persze nem KPMS vizsgára gondolok, ha mûszakilag megfelel az autó és a nem feltûnõ dolgok mellet szemet hunynak. (persze ez is csak saját tapasztalat).
    Kipufogóra visszatérve, ha vw dob és szakszerûen fel van szerelve, megint csak jó esetben mûszakin fel se fog tûnni.
    ÜDVW

    #26366
    admin
    Adminisztrátor

    ÜdVW!

    Nekem is 1.6TD-m van sport dobbal, de én kértem a mestert, hogy gyárinak nézzen ki és az õ javaslatára a gyári 50-es hosszú véget a dobból (Jetta 2-es) 54-es átmérõjûre cserélte a hang miatt. Alapjáraton kicsit erõteljesebb a hangja, turbó picit még fütyül is, de nem feltûnõ. Ha tökéletes az égés (nem padlózod alacsony fordulaton, akkor olyan, mint a gyári hang, viszont padlónál lehet vele kergetni a vadakat 😀

    Szerintem ne feltûnõsködj feleslegesen, tuningot csak “rejtve” rakj a kocsiba, így a rendõr sem állít meg (tapasztalat: legyen mindig tiszta és ápolt a vasad!). Pl: elõl a féknyerget is kicseréltem a belsõ hûtésûére, így a legvastagabb (19mm-es) betét pont befér, talán még a tárcsa élettartamát is kihúzza.

    Szóval csak ésszel.

    #26374
    admin
    Adminisztrátor

    ÜdVW!

    Lehet ,hogy én értek félre valamit! Ha valódi, TÜV által jóváhagyott cuccot szerel vki az autójára, hazánkban azt is engedélyeztetni kell! Magas ívbõl tesz az állam ilyen szempontból az EU-ra és a TÜV-re is,csak a lóvét lássa belõle!
    Kérdem én ,hogy ilyenkor hol van az EU-s jogharmonizáció?! Tehát ha valamelyik EU tagország engedélyezett valamilyen akár tuningalkatrészt egy adott típusú autóra(nincs univerzális kipufogó sem!), akkor azt másik EU országban minden engedélyeztetés nélkül(legfeljebb csak a forgalmiba bejegyeztetni köteles a tulaj) fel lehet az adott típusú autóra szerelni. Na ez nincs hazánkban! Itt mindent engedélyeztess, terveztess, vizsgáztass súlyos tízezrekért! Itt már az állampolgári jogok is erõsen sérülnek… 😡

    Megjegyzem valami igazuk azért van! Kissé ‘elszemtelenedett’ az autóstársadalom…Mit keres pl 17″-os felni egy Golf I-II-III-as szérián?! A Golf I-esre is csak a 14″-os felni szerelhetõ, TÜV szerint. A Golf II-es széria csak ‘visítva'(tehát csak a ‘nagy motoros’ modellek) ‘hordhat 15 collos cipõt’…A Golf III-asoknál már engedélyezett, gyárilag…Némelyiknek a tanksapka ajtaján szerepel egy matricán,hogy mekkora méretû abroncs szerelhetõ az autóra…

    #26384
    admin
    Adminisztrátor

    G1-re 15-ös felni is felment gyárilag.

    a többiben egyet értek veled, hányás ami itt megy, amit már egyszer megterveztek lemodelleztek, megfelelt minek újra, minek újra fel találni a spanyol viaszt??

    ez magyarország:-)

    #26388
    admin
    Adminisztrátor

    Szasztok!

    Az lehet hogy G1-re felmegy a 15-ös is, de gyárilag 14-es volt a legnagyobb tudtommal.
    G2-õn 15, G3-on 16.

    Amúgy a fenyõ alakú illatosító TUNING-nak számít-e, mert akkor biztosan nem lesz mûszakim.:woohoo:

    Nesze neked Európai Unió. Az összes idióta szabályt azt átvettük, de az értelmeseket nem.:angry:

    ÜdVW
    Gábor

    #26389
    admin
    Adminisztrátor

    nem értem hegy az EU ezt hogy hagyhatja. Gyakorlatilag elég sok oldalról lehúzzuk õket, és ezek közül rengeteg dolgot meg lehetne oldani kisebb erõfeszítésekkel. Mondjuk valamien szinten megértem a kormányt is,csak sztem túlzásba viszik. Átestek a ló másik oldalára. (engem is rengetegszer vakít ki az utólag beszerelt xenon, de különbséget kellene tenni az észszerû és az eszetlen sufnituning között…

    #26399
    admin
    Adminisztrátor

    Hali!

    sõt a 17-es, de képen már asszem 18-at is láttam persze lehet hogy PS.

    de 15X6j Et35 az volt 195/50 gyárilag G1-en, néz picit utána a Genesis-nek illetve a Classic line-nak 😉 (az ET-re nem merném a nyakam tenni, de a többire igen)

    a regadó is egy vicces dolog, EU alkotmány ellenes de vagy 5-6 éve van itthon….

    #26407
    admin
    Adminisztrátor

    ÜdVW!
    Sok hazai ocsmányságba belemehetnénk,de én csak ennyit fûznék hozzá. (De ezt az EU-s-Magyar viszonyt én sem értem.)

    A gépemen (SB ) kihúzott ívek-,nagy ATS-ek,üvegeken fóliák és nem “agyament” sötét (elsõkön is,mert sötétszürke autó kegyetlen nyáron) vannak.
    A gyári cooler kirakva hûtõ elé,tárcsás hátsó híd (kalaptartós “redõny” talán már lehet,ha fólia is).

    Persze mindenki más szemszögbõl látja!

    De engem jobban zavar,mikor az ótvar Ifa-t,Ikarus-t,Zil-t,Liaz/Skoda (na nem szlovákban,ott nem okádják a füstöt),tisztelet a kivételnek kiengedik a forgalomba,azaz átcsusszantják mûszakin eme fekete felleget eregetõ csodákat én meg csak állok a lámpánál,vagy míg ki nem elõzöm,kapcsolgatom a fûtõventillátort hogy ne pusztuljak meg,mert ugye belsõ levegõ keringetõ csappantyút kifelejtették a Golf ll-bõl. :huh:
    De ehhez párosul még esetleg (személyautók is!),hogy szarrá van tömködve az összes rohadás ronggyal,csiszolópapírral,purhabbal,stb.,még futómû bekötés közvetlen közelében is (Na nem,ilyet soha nem csináltam! Kimondhatom,mert soha nem is fogok.)
    Persze van még a szurok,de hallottam már betonnal kiöntött Zsiguli küszöbrõl is. :ohmy:

    Az enyém nem okád hatalmas fekete fellegeket (persze nem egészséges),nincs szétájulva a kaszni,nem esik ki a futómû,az összes fék jó és megbízható (ha már ilyen ökör vagyok és feltettem a 9×16-os papucsokat -mert ezek megtetszettek),mert utálom már azt is,ha v.mi zizeg az utastérben (és zizeg,de ez még nem közvetlen veszélyforrás az ártatlan szembejövõ(k)nek)… :dry:

    De mondom,mindez nézõpont kérdése.

    Peter

    #26415
    admin
    Adminisztrátor

    Szevwasztok!Én úgy tapasztalom hogy a birság személy függõ is,van olyan rendõr aki normális és van olyan aki mindenáron büntetni akar.

15 bejegyzés megtekintése - 1-15 / 49
  • Be kell jelentkezni a hozzászóláshoz.

[instagram-feed]

AABCarLogo125x125

search previous next tag category expand menu location phone mail time cart zoom edit close