Kezdőlap › Fórumok › Golfosok törzsasztala › Kuplung tárcsa csere
- This topic is empty.
-
SzerzőBejegyzés
-
2008-03-08-22:03 #5919
admin
AdminisztrátorSzia Doki…
Tesom golf 2-esén kuplungtárcsát kell cserélnem.Meg motor tartó bakokat.1.6 sima diesel.
Hogy csináljam?Ki kell venni a mocit,vagy anélkül is le lehet szedni a váltók,motor kivétel nélkül.Elõre is köszi….
2008-03-09-15:03 #5923admin
AdminisztrátorÜdVW Isti!
A motor és a váltó között minimum 20 centis rést kell csinálnod,hogy bármihez is hozzáférj!
A két féltengelyt a menesztõtárcsánál szét kell kötnöd. Indítómotor ki, váltórudazat, kuplunghuzal ki, km spirál,hátrameneti lámpa kiköt.
Ha nincs gyári motor- és váltótató célszerszámod, sokat fogsz erõlködni a váltó feltételével,esetleg a kuplungtárcsát is tönkre lehet tenni…
A Golf II dízel könyvben nagyon jól benne van a meló…2008-03-09-22:49 #5927admin
AdminisztrátorÜdvw doki…
A könyvre nem is gondoltam,megnézem benne!!
Egyépként már tiszta szerelõ lesek ma raktam össze haver sierrájat,az is moci ujításos volt.
Végülis csak arra voltam kiványcsi,hogy ki vegyem a motort vagy nem a tárcsa csere miatt,de a szavaidból azt vettem ki hogy nem muszály kivenni.
Egyépkénta amikor tettem össze az enyém kuplungját,nagyon be tudtam lõni középre a tárcsát,elsõre rácuppant a váltó.És még van vmi,a tesóm gépén uresben hülye hangot ad ki,amikor benyomja a kuplungot akkor szép csendes lesz.Van kinyomó csapágy mert az enyémnél is egy ród nyomja ki a kuplungat.Mit kell cserélni a hang elhalkulása végett(biztos a kuplungtól jön a hang)Jr a motorkód.
köszi
2008-03-10-21:27 #5933admin
AdminisztrátorÜdVW Isti!
Sok sikert a szereléshez!B) Csak el ne bízd magad! Akkor jönnek a gondok!
Ha a kulpungpedált lenyomod, megáll a kuplungtárcsa és a váltó nyelestengelyének is a forgása…. Tehát a hiba ebben a két alkatrészben (vagy-vagy, de lehet, hogy mindkettõben 🙂 ) lesz. Ha kinyomócsapágy lenne, akkor pont fordítva lenne a hibajelenség! A 020-as, 02J-s és a 02K típusú váltók kinyomócsapágyai a kiemelõkarral vannak kapcsolatban, a váltó végén, a szép ,zöld színû, VW emblémás fedélke alatt…
Módosította: Doki69, Idõpont: 2008.03.10 18:27
2008-03-11-21:42 #5935admin
AdminisztrátorSzia doki…
Nem bízom elmagam……..Mert nem érek fel szaktudásban egy profi szerelõével az biztos aki tényleg vágja a témát mint te,de azért fejlõdök a szerelésben….De lehet precízebben összerakom mint amelyik szerelõ,az gondolja hogy úgy is már öreg nem számít semmi….
Multkor már a vezérlését is össze raktam a tesó gépén,mert laza volt a szíj és eldarálta a szíj szélét az olajszivattyú tárcsálya,és azt ís úgy lõtem be hogy levettem a szelepdeknit full merõlegesre állítottam a vezérmûtengejt a hengerfejhez,adagolót a jelre,váltónál a fõtengejt felsõ holdpontra és faxa lett,2x átforgattam a fõtengej,mielõtt beindítottam..És minden jó lett…
2008-03-11-22:03 #5936admin
AdminisztrátorÜdVW Isti!
Nem vagyok profi szerelõ én sem, csak jó pár dolgot már láttam…Egyébként nekem sem szégyen tanulni, vagy levenni egy könyvet a polcról, vagy a számítógépen megkeresni…A lelkiismeretes munka sok bosszúságtól megkímél!B)
A VW 1.6 diesel motorjainál 3 ellenõrzési pont van a vezérlésen! A fõtengelyt a kuplungház kis furatában (amelyet egy 27-es belsõ kulcsnyílású dugó fed) lehet felsõ holtpontra állítani. Az adagolót egy 15,5mm-res töskével lehet ‘jelen tartani’, míg a vezérmûtengelyt a végén lévó bemarásba illesztett 3mm-res idomszerrel lehet jelre állítani…
2008-03-11-23:44 #5937admin
AdminisztrátorHát igen így egyszerûbb,beszerzem ezeket a dolgokat.És a szíjj feszessége milyen legyen,90 fokot lehessen kihajtani igaz?Vagy 1-1,5 cm-lehessen mozgatni a leghoszabb szakaszon…
2008-03-12-22:19 #5946admin
AdminisztrátorÜdVW Isti!
Én kb.1 centis lógást ‘engedélyezek a dízel vezérmûszijnak’. Nem szeteretem,ha jobban lóg, mert esetleg tempó esetén, vagy ‘lõtt kuplungnál’ elugorhat a vezérlés és akkor minimum le kell venni a hengerfejet…:S
-
SzerzőBejegyzés
- Be kell jelentkezni a hozzászóláshoz.