levegõs gázolaj rendszer

Kezdőlap Fórumok Technikai segítség Motor levegõs gázolaj rendszer

  • This topic is empty.
12 bejegyzés megtekintése - 1-12 / 12
  • Szerző
    Bejegyzés
  • #4768
    admin
    Adminisztrátor

    Üdv!

    Van egy 1,5 D golf 1-esem A problémám az, hogy a gázolaj rendszer hajlamos le levegõsödni, vissza ejti a gázolajat. Erre leginkább akkor kerül sor,ha az autó hátulja lejjebb van ,mint az eleje(pl. emelkedõ).Általában egy éjszaka alatt bekövetkezik. És mivel a szûrõn nincs kézi üzemanyagpumpa,így ha fel töltöm "manuálisan" az adagolóhoz vezetõ üzemanyag csövet (ami történetesen új), utána már megy,és semmi baja. Vajon hol kaphat levegõt? Lehetséges, hogy a résolaj csövén kap levegõt? És a résolaj csövén keresztül is vissza folyhat álló helyzetben a tankba? Erre azért gondolok, mert elég sok gázolajat "benyel" egy-egy ilyen utántöltésnél az adagoló. Illetve lenne még egy kérdésem: Sajnos az én autóm hátulja is leül,már alap helyzetben is,pláne terheléskor. Olvastam már a megoldásról a fórumban(a gyûrûrõl),viszont én nem szeretném szét szedni túlságosan. Hallottam egy gumi bakról a rugók közé, az is megfelelõ, vagy nem túl szerencsés megoldás?

    #4773
    admin
    Adminisztrátor

    ÜdVW Péter!

    Sok dologtól levegõsödhet a diesel rendszer. Az 1,5D motorokra nem jellemzõ, hogy a a résolajcsövön keresztül teszik, ez inkább a hõszelepes üzemanyagszûrõs modellekre jellemzõ (’86-tól). Meg kellene figyelned azt is, hogy járó motornál buborékos-e a beszívott gázolaj, vagy csak a a visszafolyó ág habos. Ha ez így van,akkor az adagolódban lesz a hiba, mivel a meghajtótengely lóg és a kereszbe feszült tengely mellett (mivel a szimering is félre van feszítve) levegõt szív az adagolód…

    #4783
    admin
    Adminisztrátor

    Hali!

    Gyors és olcsó megoldás a visszacsapószelep a befolyó ágba.
    Az adagolód kopását nem oldja meg…

    #4786
    admin
    Adminisztrátor

    ÜdVW!

    Nem ajánlott a visszacsapószelepet beiktatni, mert az adagoló elõszivattyúját megkínozza…Ugyanis a visszacsapó szelep kinyitásához is több vákuum kell, mint a normál üzemhez…Valamint elég jól fojtja a gázolajrendszert. Komoly teljesítményesést tud produkálni…Akkor már inkább egy AC pumpát kell használni…Sokkal kisebb vákuumon nyit és a két szelepe közül remélhetõleg valamelyik le is zár. Csak a 8 mm-res csövekkel gyártott AC a jó…
    :blush:

    #4809
    admin
    Adminisztrátor

    Köszönöm a hozzászólásokat. A visszacsapószelepet már ajánlották mások is,de úgy gondolom, a résolaj csövön át távozik a gázolaj a rendszerbõl,egy éjszaka alatt 1,5 dl.Hogy hol kap levegõt arra még nem jöttem rá,de addig is beépítek egy univerzális kézi pumpát, az indítás megkönnyítésére. Ami viszont nagyon furcsa az az, hogy a levegõsödés nem mindig jelentkezik.Eddig 1 óra volt csúcs,ami alatt képes volt visszaengedni a gázolajat( épp a hétvégén). Valószínû a résolaj csöveket fogom kicserélni ( a szûrõ ház környékét már átnéztem), meg tervbe vettem egy tank mosást is, abban viszont szívesen várom a tanácsokat, hogy hogyan csináljam, mire figyeljek stb.

    #4814
    admin
    Adminisztrátor

    ÜdVW Péter!

    Célszerû lenne a gázolajcsöveket (kis idõre csak, a tûzveszély miatt) átlátszó mûanyag csövekre kicserélni. Azután több mindent látnál és hamarabb rájönnél a hibára…
    Még mindig fenntartom az adagolótengely hibáját, légy szíves nézd át a korábbi hozzászólásomat is…
    😉

    #4815
    admin
    Adminisztrátor

    Rendben, a hétvégén megfigyelem az adagolót pár átlátszó csõ segítségével. És addig is beszerelek egy univerzális kézi pumpát(épp most vettem),remélem jó lesz( bár ez csak fél megoldás), egyet már szereltem a szûrõházhoz,de az fémházas volt,és régi is. De miután felszereltem, ha hagytam "leseni" a motorfordulatot, akkor leállt a motor. Úgy gondolom, nem tudot kellõ mennyiséget átszívni (legalábbis át fújni elég nehéz volt). Bár a levegõsödés menet közben nem okoz problémát, csak hosszabb állás után( 12 óra)általában. De nem állandó jelenség. Hiába: " lelke van"
    De nem bánnám,ha nem az adagoló lenne a baj forrása. Némiképp drágább,és nehezebb szerelni,mint pár gumicsövet.

    #4816
    admin
    Adminisztrátor

    ÜdVW Péter!

    Legalább annyit tegyél már meg,hogy a szûrõházba a tank felõl jövõ csövet sûrített levegõvel visszafújod,csak elõtte vedd le a tanksapkát! A csõcsatlakozást megnézted, nincs tele szeméttel?
    Ez a "ha hagytam "leseni" a motorfordulatot, akkor leállt a motor" dolog nagyon az adagoló elõszivattyújának hibájára utal (szárnylapát beragadás)…Emiatt le tud levegõsödni a rendszer, ha pont olyan helyzetben áll meg az adagoló, hogy a szárnylapát nem tudja elzárni a beömlõ furatot, mivel be van sülve, vagy ragadva..

    #4818
    admin
    Adminisztrátor

    Ezeket már megnéztem. A sûrített levegõ befúlyása is megtörtént, és a tankban lévõ szûrõt is megnéztem( ezek voltak az elsõ helyen),és a fõszûrõt is lecseréltem. Ami elérhetõ helyen van, mindent(tömítések,csatlakozások,bilincsek) megnéztem egészen az adagolóig. A motor azután állt le, hogy beszereltem egy kézi pumpát(a szûrõ bemenetére lehet felcsavarozni, a "nyomkodós fajta"),ami viszont elég régi darab. Szerintem egyszerûen hibás a pumpa,és nem enged át elég gázolajat. Gondolom a magas fordulaton elég nagy a szívóerõ, és az elegendõ üzemanyagot képes még átszívni. De ma reggel kivettem, és semmi gond nem volt vele. Azért kíváncsi vagyok, hogy fog indulni legközelebb. Ma vettem bele egy másik pumpát,amit az üzemanyagcsõ ketté vágása után tudok beszerelni, erre csak pénteken kerül sor,mivel a héten nem tartózkodom otthon, és így nem szeretnék kísérletezni.Fõleg nem szétvágni az üzemanyagcsövet 🙂
    A pumpákhoz csak azért ragaszkodtam,mert a segítségükkel nem kell meghibásodás esetén leszedni a szûrõrõl az üzemanyagcsövet,majd gázolajat ügyeskedni bele. Mindez a mostani hidegben nem "játszós" ruhában roppant kellemetlen.
    Tehát a hétvégén remélhetõleg sikerül fényt deríteni a hiba forrására.

    #4819
    admin
    Adminisztrátor

    Ohh most tudatosult bennem…:) Amit az adagolóról írtál…” ha pont olyan helyzetben áll meg az adagoló, hogy a szárnylapát nem tudja elzárni a beömlõ furatot, mivel be van sülve, vagy ragadva”.Most ,hogy bele gondolok ez elég logikus magyarázat lenne arra, hogy miért véletlen-szerûen engedi vissza az olajat. Van erre a levegõsödésen kívül más tünet is? És ha tegyük fel az adagoló a hibás, akkor egyszerûbb adagolót cserélni, mint javítattni? És az 1.6D adagolója kompatibilis az 1.5D-vel?

    #4820
    admin
    Adminisztrátor

    ÜdVW Péter!

    A belevegõsödésen kívül még a bizonytalan és gyenge magas fordulat, valamint utána az alapjárati ‘leállás’ a tünet.
    Az adagolót szerintem egyszerûbb megjavíttatni (amíg lehet), mint cserélni. Mivel a vásárolt adagolókat sem a bemérõpadról veszed meg, nem kifejezetten biztató, ha semmit sem tudsz róla. Ha meg szétszerelik, akkor az eladó nem veszi vissza, mert ‘belebabráltak’….:angry:
    Az 1.5 ös motorok adagolója szerkezetileg megegyezik az 1.6-oséval,de a szabályozott jellemzõi eltérõek. Ügyes adagolós be tudja állítani padon. Ha átállítás nélkül teszed fel, füstölni fog a vasad…

    #54330
    Attila Waldmann
    Felhasználó

    Üdv,
    Van egy 2005 ös vw t5 multivanom. Olyan problémám volt hogy ha sokáig állt 7-8 órát levegős lett a rendszer és nehezen indult, Majd felhígult a motorolaj. Egy szerelő javasolta hogy a tandempumpa lesz a hibás. Ki is cseréltem természetesen szűrővel együtt, indulási problémák megszüntek. Viszont azóta levegős a rendszer 15 perc után le is áll. Le kötöttem a szűrőbe visszemenő ágat most egyenest a tankba megy vissza a résolaj igy nem levegesödik le a szűrő. Vann valami ötlet hol levegősödik?

12 bejegyzés megtekintése - 1-12 / 12
  • Be kell jelentkezni a hozzászóláshoz.

search previous next tag category expand menu location phone mail time cart zoom edit close