www.kedvezmenyesbiztositas.hu

Komótos 1.9 TDI

Kezdőlap Fórumok Technikai segítség Motor Komótos 1.9 TDI

Címkézve: , ,

14 bejegyzés megtekintése - 1-14 / 14
  • Szerző
    Bejegyzés
  • #18411
    admin
    Adminisztrátor

    Hali. Doki.

    Lenne egy-két kérdésem 1.9 TDI mocimmal kapcsolatban, ami jelenleg teljesen tuning mentes és sokat nem is akarok tőle. Csak annyit, hogy ne kelljen minden előzéskor reszketnem. Mert egy LOMHA-dög a régi 1.6td Passátomhoz képest.
    Hiteles 300 ezer km van benne, de füstje nincs, még ha nyomom neki, akkor se.
    Tehát pont úgy megy, mint a többi ugyanilyen 1.9t TDI Passat, de ez nagyon kevés.
    (Kereskedésbe csak 80 ezer km mondanának rá, szóval nagyon megkímélt.)
    Érdekelne a gyári turbónyomás, mert ezen jelenleg 0.4bar. Mit tud, maximum nyomást a gyári turbó? (T-15)
    Invárbetétes-e a motorban a dugattyú?
    A legfontosabb: hány lovat lehet ebből a mociból kicsavarni biztonságosan, amit lazán elvisel?

    A motor kd: 1Z891099 1996.

    Módosította:

    , Idõpont: 2009.09.24 22:10

    #18428
    admin
    Adminisztrátor

    ÜdVW Pál!

    Nagy valószínûség szerint a Wastegate szelepet vezérlő mágnesszelep nyitva maradt, emiatt nem enged nagyobb turbónyomást! Az 1Z-s motorok 1-1,3 bar turbónyomást tudnak létrehozni, afelett komolyan letilt a motorirányítás… De lehet, hogy Neked más okból fut vészprogramon a gép.
    Tudomásom szerint az invárbetét ’96-tól megjelent az 1Z/AHU motorokban is.

    #18432
    admin
    Adminisztrátor

    Még érdekelne h digit klímavezérlõt be lehet e szerelni a manuális helyére? (96 passat)

    #18443
    admin
    Adminisztrátor

    Üdvw!
    Van egy Golf III 1.9 Tdi, 90 lovas autóm. Nagyon meg vagyok vele elégedve, jól húz, keveset fogyaszt, viszont 130-nál nem megy többet a gép…. Vettem bele egy turbónyomás mérő órát, és 2-esben illetve 3-masban padlógázon 1.8-2 bart mutat. Nekem azt mondták, hogy 0.6 körül kellene lenni. Amikor felgyorsítok, 130-ig nagyon hamar fent van, de aztán ott vége, utána ha lelassítok se turbonyomás, se erő.
    Ilyenkor mi van?
    Ha tudtok segíteni, azt nagyon megköszönném, eddig senki nem tudott 🙁

    #18448
    admin
    Adminisztrátor

    ÜdVW Gábor!

    A vezérlõelektronika 1,7 bar nyomáson vészprogramra állítja a motor mûködését! Egy számítógépes diagnosztikával megkapod a választ, remélhetõleg…

    #18449
    admin
    Adminisztrátor

    Neked vagy a wastegate-szelep maradt zárva vagy az azt vezérlõ mágnesszelep adta be a kulcsot, esetleg a kettő közt lévő gumicső ki van dörzsölődve. Az, hogy nem megy többet 130-nál, azért meg a motorvezérlés felel, mivel azt érzékeli, hogy túl nagy a töltőnyomás. Ilyenkor egy újraindítás és lehet mehet 130-ig, aztán megint átmegy (1.6 szívó-dieselbe) 🙁

    Neked rajta van a katalizátor vagy kiütötték?
    Mert ha az enyémről lehúzom a vezérlést, akkor felmegy a nyomás 0,8 bárra, de sajna tovább nem, viszont nekem is letilt 120-130-nál.:S

    #18450
    admin
    Adminisztrátor

    ÜdVW Pál!

    Be lehet szerelni,de beleõrülsz! A digit klíma összes vezetéke kell, úgy a motortéri,mint az utastéri, plusz a komplett fûtés házat cserélned kell, az állítómotorok miatt…

    #18453
    admin
    Adminisztrátor

    Ujuj akkor kihagyom azt hittem egyszerûbb nincs kedvem nyakig benne lenni.

    #18456
    admin
    Adminisztrátor

    Már megtörtént, csak a légtömegmérõt írja be hibának. Kicseréltük, kitöröltük a kódot és semmi nem történt…:(

    Viszont akkor a turbonyomásom tényleg nagyobb mint kéne igaz?
    Ha normális érték lenne akkor nem is menne át vészüzembe?

    #18457
    admin
    Adminisztrátor

    Igazából még nem néztem a katalizátort… nem tudom hogy van-e rajta:)
    És nagyon kezdõ TDI-s vagyok….. mi az a wastgate szelep? és mit kell vele csinálni ha zárva maradt?

    #18458
    admin
    Adminisztrátor

    ÜDVW!
    Esetleg nem a geometria van leragadva?
    ÜDVW

    #18471
    admin
    Adminisztrátor

    "Viszont akkor a turbonyomásom tényleg nagyobb mint kéne igaz?
    Ha normális érték lenne akkor nem is menne át vészüzembe? "
    Így van.;)

    (Feri ezek nem változógeometriások) T-15

    wastgate szelep, ha ezt nem tudod az nagy baj de nagyon kicsi az esély hogy az van beállva.
    Inkább az azt vezérlõ mágnesszelep vagy a kettõt összekötõ gumicsövet nézd meg, ezek amúgy is átlátható helyen vannak.
    Ha esetleg lesz kedvem akkor rakok fel képet h mit nézz át.
    A katalizátor érdekel h van e?

    #18472
    admin
    Adminisztrátor

    Juj ez duplázott.

    #18474
    admin
    Adminisztrátor

    ÜDVW!
    Csak végig olvastam az írásokat és ez jutott az eszembe….
    Mentem olyan golf 3 amibe ezüst volt a számlap gyárilag és mégis változó geometriás turbó volt rajta 1998 és sima 90 le volt….nem 110!!A motor kód is stimmelt szerelésnek meg nyomát nem láttam…
    Azért köszi a ki segítést!!!
    ÜDVW

14 bejegyzés megtekintése - 1-14 / 14
  • Be kell jelentkezni a hozzászóláshoz.

[instagram-feed]

AABCarLogo125x125

search previous next tag category expand menu location phone mail time cart zoom edit close