megállt a Passat, 0 gyújtás

Kezdőlap Fórumok Elektronikai tippek, trükkök megállt a Passat, 0 gyújtás

  • This topic is empty.
4 bejegyzés megtekintése - 1-4 / 4
  • Szerző
    Bejegyzés
  • #6298
    admin
    Adminisztrátor

    Üdv Mindenkinek!

    Az utóbbi idõben többször leállt a ’94-es Passatom (pdtdi motorral) úgy, hogy elment a gyújtás, és semmilyen visszajelzõ nem égett a mûszerfalon. Mindig beindult utána kb. 15 peccel, de legutóbb már csak vontatni lehetett. Gyújtás nincs, az önöndító viszont megy, biztos az AC nem kap áramot. Mivel sokszor újraindult késõbb, így relé hibára gyanakodtam. Megnéztem minden biztosítékot és relét, de mind jó volt, és a diagnosztika is kommunikál a motorelektronikával. Mikor a gyújtáskapcsolótól áthidaltam a biztosíték-relé táblát, akkor már volt gyújtás, és világítottak a visszajelzõk a mûszerfalon, de a motor így sem indul.
    Lehetséges megoldás, hogy a relé tábla belseje lehet rossz, és azt kellene cserélni, vagy vezetékszakadás? Ennél a típusnál még nem hallottam ilyen hibáról, esetleg van más tippetek?
    Elõre is köszi

    #6302
    admin
    Adminisztrátor

    ÜdVW Ádám !

    Ebben az esetben csak találgatni merek. Mivel nem tudom, hogy miképpen lett átépítve a PD TDI moci a vasadba. Például az indításgátló ‘nem szól bele’ a dolgokba? Ha az ECU-val fel tudod venni a kapcsolatot számítógépesen, akkor semmilyen hibát nem találsz a motorirányításban? Számomra már ez furcsa, mert bármelyik ponton nincs normális tápfeszültség az ECU felé akkor vagy nincs kommunikáció, vagy tápvonal hibát jelez…Véletlenül nem rég volt-e kicserélve a fõ üzemanyag szûrõ?

    #6308
    admin
    Adminisztrátor

    Köszi Doki,

    tudom, hogy ez így sötétben tapogatózás, de sajnos aki beletette a motort, azzal pont azért nem tudok egyezkedni, mert hanyag munkát végzett, és eléggé összekuszálta a bekötéseket.-így viszont egy elektromos szaki sem vállalná.
    Az üzemanyag szûrõ kb. 3 hónapja lett cserélve. Indításgátló pedig a riasztóban van, egyébként már azt is áthidaltam.
    A számítógép egyedül egy AC testzárlatot írt ki, de az a jel állítólag azért van, mert ki van kötve (egy helyi agy szerint), és egyébként is már 2 éve kiadja hibaként. Lehet, hogy mégis ez csinálja a hibát?-csak akkor azt nem értem, miért nincs ettõl gyújtás (ha a relé is jó)?

    #6317
    admin
    Adminisztrátor

    ÜdVW Ádám!

    Nézd már meg a gyújtáskapcsoló betétet! Valamint azt,hogy a gyújtás bekapcsolásakor a 15-ös és az X kivezetésen van-e feszültség? Nem-e itt rejtezik a megoldás kulcsa?

    Azért az is érdekelne, hogy miképpen irtották ki a PD ECU-ból az indításgátlót…Mert ha csak egy apró pillanatra beindul a vas és rögtön leáll, az indításgátló (gyári) probléma…:(

4 bejegyzés megtekintése - 1-4 / 4
  • Be kell jelentkezni a hozzászóláshoz.

search previous next tag category expand menu location phone mail time cart zoom edit close