motor, mûszerfal

Kezdőlap Fórumok VW Depo offline Kérdezz, felelünk! motor, mûszerfal

  • This topic is empty.
10 bejegyzés megtekintése - 1-10 / 10
  • Szerző
    Bejegyzés
  • #5028
    admin
    Adminisztrátor

    Üdv!
    Lenne egy pár kérdésem:
    Van egy 1986-os MH motorkódos 1,3-as 2-es Golfom.

    1:
    Szeretném a nyáron kicserélni a motort egy 1.8gti-re.
    Azt szeretném megtudni h. melyik az olcsóbb megoldás: egy külföldi papiros 2-es motorját belerakni, vagy egy forgalomból kivontat itthonról, és milyen papírmunkákkal/utánajárásokkal járna.

    2:
    Szeretném a mûszerfalamat, armatúrát stb. kicserélni egy 3-aséra.
    Ehhez kellene egy kis segítség. Leírás találtam a "vwfan" oldalon, de sajnos az angol és nem nagyon tudok angolul.

    3:
    A váltóm sajna 4-sebességes. Milyen kódú 5-ös váltót lehe belerakni illetve hol nézhetem meg az én váltóm kódját.

    Válaszokat elõre is köszönöm!

    Módosította: lomajpure, Idõpont: 2007.12.23 21:19

    #5036
    admin
    Adminisztrátor

    ÜdVW!

    Kicsit húzós dolog lesz!:huh:

    1:
    A különbségek a vételárban lesznek! Mivel a köbcenti és a teljesítmény is jelentõsen eltér, a két motor környezetvédelmi osztályának megfelelõen a regisztrációs adó különbözetét is meg kell fizetned! Ehhez jön még az átalakítási engedély ,a típusmódosításos vizsga, eredetvizsga, törzskönyv és forgalmi csere ára mindkét esetben!
    2:
    A mûszefal cseréje ’89-es évjárattól kicsit könnyebb. Ha korábbi az autód akkor jobban jársz ,ha egy komplett Golf III-asból kioperálod a teljes kábelköteget és azt alakítod a lámpáknál és még pár helyen vissza a Golf II-esedhez…
    3:
    Az 1.3-as, II-es Golfokra a III-as Golf/Vento(1,4-es motor kód: ABD), vagy Polo (6N széria) váltói "mennek még fel". Pontos váltóáttételezést a gyári ETKA, vagy ETOS programokban találsz…

    Még valami:
    A GTI motorcseréhez (ha egyáltalán belefogsz) jobb ha egy komplett autót szerzel! Szükséged lesz a GTI motor vátójára, kuplungjára, kipufogójára, tankjára, üzemanyag vezetékére, kábelkötegére, km-óracsportjára,hogy a legfotosabbakat említsem…

    Módosította: Doki69, Idõpont: 2007.12.24 12:44

    #5039
    admin
    Adminisztrátor

    Köszönöm szépen a választ Doki!
    Hááát, kicsit elbizonytalanodtam a motorcserével kapcsolatban, nem tudtam hogy ennyi mindennel jár.

    Mûszerfal:
    Az a baj hogy nekem (ha jól tudom) a legelsõ szériás "nagymami" 2-es golfom van, ’86-os.
    Akkor kel az összes kábal ami a 3-asban a mûszerfaltól kimegy, ha jól értem.
    Egyébként mûszakin nem körnek bele?
    Még egyszer kösz a választ!

    #5042
    admin
    Adminisztrátor

    Üdvözletem mindenkinek!

    Egy kis segítséget szeretnék kérni. Lehet már leírta valaki valamikor, valahol, de nemnagyon van lehetõségem hosszabb keresgélésre. Ezért elnézést ha már megválaszolt kérdést tennék fel újra.

    Azt szeretném megtudni, hogyan lehet kiütni a szervizesedékesség kijelzést egy 94′ 1,4B golf3-nál, (nem ford.sz. mérõs)
    és egy 99′ es 1,4B polo 6n nél (már a g4 féle mûszerfalas)

    Válaszotokat elõre is köszönöm

    Tisztelettel

    odi

    #5046
    admin
    Adminisztrátor

    ÜdVW!

    Kicsit félre értettél! Az EGÉSZ AUTÓ KÁBELKÖTEGE KELL,mivwel a biztosíték tábla sem egyforma, vagy sokat fogsz szenvedni a mûszerfat bekötésével… Akkor viszont a kapcsolóidhoz (lámpa,fûtés,ablakfûtés,stb.) kell másik kábelköteget gyárta(t)nod…:(

    Vizsgán nem köthetnek bele, ha minden megfelelõen mûködik és a mûszerfalhéj stabilan van rögzítve…Valamint a kábelek nem lógnak veszélyesen (pl.:a kormányoszlopba)…

    Módosította: Doki69, Idõpont: 2007.12.25 12:44

    #5047
    admin
    Adminisztrátor

    ÜdVW Odi!

    Golf III szervízintervallum nullázás: bekapcsolt gyújtásnál (motor nem jár!) egyszerre megnyomod a km-óra napi számlálójának gombját és a mechanikus óra állító (fordulatszámmérõsnél a perc léptetõ) gombot. Ekkor kiírja: o és a hátralevõ km-t a jobb oldali gombbal lépteted,míg ‘elfogy’ és újra kezdi(’93-ig diesel 7500tól,utána 15000) , a bal oldalival menüszerûen továbblépsz: olajcsere km – olajcsere1 év – inspekció 30000 km – inspekció-1év. Az egészbõl a gyújtás kikapcsolásával lépsz ki. Ha jól dolgoztál akkor a gyújtás újbóli bekapcsolásakor "in00" feliratnak kell megjelenni. Az "in01" éves olajcserét,az "oel" km szerinti olajcserét,míg az "in02" inspekciót jelent.

    A Polokon és a IV-es Golf/Bora modelleken nem mindegyik órát lehet gombbal nullázni. Ahhoz már számítógép kell!
    Ami gombbal nullázódik, annál gyújtás nélkül benyomod a km óra nullázó gombot, majd gyújtás bekapcs és addig nyomod, míg a service felirat után "—-" jelenik meg. Egy pillanatra felegedve lehet az olajcserébe átlépni és nyomni ítéletnapig…:laugh:

    Módosította: Doki69, Idõpont: 2007.12.25 16:48

    #5050
    admin
    Adminisztrátor

    Üdv Doki69!

    Nagyon köszönöm a segítséget.
    Zavart kicsit hogy villog az in02. Ezt rögtön ki is ütöm.
    A Polo anyámé, és be van iljedve Hogy villog a service felirat. Azt hiszi megáll az autó. Hátha sikerül azt is kiütni.

    További szép napot és kellemes ünnepeket!

    odi

    #5051
    admin
    Adminisztrátor

    Üdv újra.

    Megcsináltam mindkettõnél, és sikerült kinullázni. A Polot is.
    Mégegyszer köszönöm!

    #5052
    admin
    Adminisztrátor

    ÜdVW Odi !

    A VW a szervízintervallum betartásához nem korlátozza a motormûködést. Tehát bármennyire is túlhaladod, nem fog semmilyen formában tiltani…
    Sok sikert!B)

    #5054
    admin
    Adminisztrátor

    Hali!

    Azt tudom én is hogy nem tilt le, csak anyámnak nem egyszerû elmagyarázni. Látja hogy "service", ráadásul még villog is, és az már a világvége. Fõleg hogy nemrég vásárolta a Polot. De már megszünt a probléma. Más tipusoknál ismerem többé kevésbé, de VW most van elõször. És igen teccik. 🙂

10 bejegyzés megtekintése - 1-10 / 10
  • Be kell jelentkezni a hozzászóláshoz.

search previous next tag category expand menu location phone mail time cart zoom edit close